[2.8 v6 AAH/2.6 V6 ABC] SWAP informacje
[2.8 v6 AAH/2.6 V6 ABC] SWAP informacje
Witam serdecznie. Drodzy koledzy .. Posiadam w swojej B4 quattro silnik 2.3 NG. Jak sami pewnie wiecie same z nim problemy .. Trochę kasy już wpakowałem w ten silnik i roboczo godzin i już mam go dość. Zastanawiam się więc nad SWAP'em. Mianowicie nad 2.8 AAH. I tu chciałbym abyście doradzili mi :
1. czy warto ?
2. czy 2.8 to wytrzymała jednostka ? bo czytałem kilka tematów o różnych silnikach i jedni chwalili sobie 2.6 inny zaś 2.8. Słyszałem że AAH, to najlepsza opcja na SWAP'a. To prawda ?
3. na jakie OKOŁO koszta takiego swapa muszę się nastawić ? Robił ktoś takiego SWAP'a ?
4. I ostatnie pytanko, jaki koszt późniejszej eksploatacji ? (spalanie Pb i LPG, tylko takie rzeczywiste, a nie jakie podaje producent no i czy części drogie, bo to też ważne)
Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi <ok>
1. czy warto ?
2. czy 2.8 to wytrzymała jednostka ? bo czytałem kilka tematów o różnych silnikach i jedni chwalili sobie 2.6 inny zaś 2.8. Słyszałem że AAH, to najlepsza opcja na SWAP'a. To prawda ?
3. na jakie OKOŁO koszta takiego swapa muszę się nastawić ? Robił ktoś takiego SWAP'a ?
4. I ostatnie pytanko, jaki koszt późniejszej eksploatacji ? (spalanie Pb i LPG, tylko takie rzeczywiste, a nie jakie podaje producent no i czy części drogie, bo to też ważne)
Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi <ok>
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 11:40 przez feltQ200, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
feltQ200, zastosuj tag w temacie _uwaga
https://audi80.pl/abc-zmiana-silnika ... t62475.htm
https://audi80.pl/wszystkieswap-80b4 ... t80726.htm
i pewnie parę innych też się jeszcze znajdzie
https://audi80.pl/b4-aah-wszystkie-i ... t24900.htm
https://audi80.pl/abc-zmiana-silnika ... t62475.htm
https://audi80.pl/wszystkieswap-80b4 ... t80726.htm
i pewnie parę innych też się jeszcze znajdzie
https://audi80.pl/b4-aah-wszystkie-i ... t24900.htm
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Nie, bo 2.8 to silnik stary, dobry ale mega stary, przyrost mocy nie wielki, zabawy dużo. Masz chłodnice z boku, inny pas przedni, nakład pracy taki sam jak przy wkładaniu 1.8t który jest jedynie droższy w zakupie, bo sama eksploatacja jest tańsza niż w 2.8 i silnik o wiele bardziej swiezy i rozwojowy. Dobre NG jedzie nie dużo gorzej niż AAH.feltQ200 pisze: 1. czy warto ?
Silniki są bardzo wytrzymałe, nie ma się tam co psuć, 2.6 jak i 2.8 wytrzymują duże przebiegi. Swapowanie wolnossącego silnika to słaby pomysł, wszystko poniżej 4.2 to w perspektywie czasu strata pieniędzy.feltQ200 pisze: 2. czy 2.8 to wytrzymała jednostka ? bo czytałem kilka tematów o różnych silnikach i jedni chwalili sobie 2.6 inny zaś 2.8. Słyszałem że AAH, to najlepsza opcja na SWAP'a. To prawda ?
W Twoim przypadku zakup kompletnego silnika, chłodnic, pasa przedniego, mocowanie silnika, bo 2.8 jest zupełnie inaczej mocowany niż R5, koszta mogą być spore w stosunku do przyrostu mocu, stąd też uważam że sens takiego swapa jest marny, lecz nie mówie że to problem.feltQ200 pisze:3. na jakie OKOŁO koszta takiego swapa muszę się nastawić ? Robił ktoś takiego SWAP'a ?
Eksploatacja 2.8 nie jest droga. Wszystkie częsci mają zbliżone ceny do części R5,R4, kwesta tego że masz 2 więcej świece, przewody, więcej oliwy, dłuższy pasek rozrządu.feltQ200 pisze:4. I ostatnie pytanko, jaki koszt późniejszej eksploatacji ? (spalanie Pb i LPG, tylko takie rzeczywiste, a nie jakie podaje producent no i czy części drogie, bo to też ważne)
Spalanie benzyny przy normalnej jeździe w trasie do 110km/h to około 9L, w mieście 13-14.
Gazu adekwatnie z uwzględnieniem około 20-30% więcej, czyli trasa 10-12, miasto 15 i więcej.
to niestety moze byc calkowita prawda <buu>sagem pisze:wszystko poniżej 4.2 to w perspektywie czasu strata pieniędzy.
i jeszcze pytanie z jakim przebiegiem znajdziesz silnik który ma miedzy 15 a 25 lat ( z tym że 15 letni pasujący tez bedzie kosztowal)? 150.000; 250.000; 450.000? stan moze okazac sie nielepszy niz Twojego. wyprowadzanie AAH na prostą to też duuuzo czasu
tu chyba brakuje niż zmęczone AAH...ale to nie ma co dyskutowac tylko postawic obok siebie AAH i NG w podobnym stanie na jakims zlocie.sagem pisze:Dobre NG jedzie nie dużo gorzej niż AAH.
moze jeszcze 2,2T z audi 100....230KM wyjsciowa to juz przyjemnie; tez R5 ale kompletnie nie przekladalem innego silnika w miejsce starego(tylko przekladalem AAH na AAH ) więc jak to jest...to sam jestem ciekawy
Czyli co ? Nie pchać się w te 2.6/2.8 ? Bo powiem tak chodzi mi o samochód pewny który mnie nie zawiedzie a w razie czego nie wydam na części kokosow, bo za niedługo ma mi się powiększyć rodzina, a avant jest wystarczająco pojemny. Ktoś by powiedział żeby zmienić samochód w takim wypadku, ale mi jest szkoda go zmieniać bo buda jak na swoje lata jest dobra, o za tym to quattro, dlatego myślę o swapie. Ale znowu na 4.2 nie chciałbym go swapować bo aż tak wielkiego silnika nie potrzebuje, sami rozumiecie. Dlatego tez was poprosiłem o dorade co tu wsadzić, co będzie takim optymalnym rozwiązaniem..
Moim zdaniem najprostszym i popularnym silnikiem będzie 1.8 T powiem ci ze ładnie już to idzie sam posiadam 1.8 T 180km w b3 tylko ty masz quattro ale podejrzewam że też śmiało da radę , silnik ci podpasuje bez problemu bo masz montowany do podłużnic ,pompa paliwa też będzie pasować od NG a co najważniejsze części do 1.8 T są dość w przystępnych cenach do tego silnik 1.8 T pracuje dobre z LPG ( oczywiście dobra instalacja ) Ja bym wkładał 1.8 T nawet 150km AEB , luknij sobie na forum jest cały temat o swapie 1.8 T ,kwota na jaką musisz się przygotować to ok 5000......... i wyżej zależy co byś chciał
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli silnik mechanicznie jest zdrowy, to może wystarczyłaby tylko zmiana samego zasilania?
https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm
https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
Też wybrał bym tę opcję.Sebandi pisze:Moim zdaniem najprostszym i popularnym silnikiem będzie 1.8 T powiem ci ze ładnie już to idzie sam posiadam 1.8 T 180km w b3 tylko ty masz quattro ale podejrzewam że też śmiało da radę , silnik ci podpasuje bez problemu bo masz montowany do podłużnic ,pompa paliwa też będzie pasować od NG a co najważniejsze części do 1.8 T są dość w przystępnych cenach do tego silnik 1.8 T pracuje dobre z LPG ( oczywiście dobra instalacja ) Ja bym wkładał 1.8 T nawet 150km AEB , luknij sobie na forum jest cały temat o swapie 1.8 T ,kwota na jaką musisz się przygotować to ok 5000......... i wyżej zależy co byś chciał
Sebandi znalazłem właśnie ten temat na forum i też zacząłem się zastanawiać nad tym 1.8t. Tylko ciekaw jestem jak sie ma 1.8t a quattro .. Ma ktoś taką B3/B4 tutaj na forum ?
I powiedz mi jeszcze Sebandi w 1.8T sprzęgło jest dwumasowe jak w zwykłym 1.8 czy sztywne koło ?
IC69 o zmianie wtrysku też myślałem.. Koszt na pewno mniejszy jak wymiana całej jednostki. Silnik jako tako jest zdrowy. Tylko te falujące obroty mnie już dobijają i do wymiany mam uszczelniacze na zaworach, bo olej pije franca .. a wymieniając uszczelniacze to pasowałoby ściągnąć głowice i zawory dotrzeć dla świętego spokoju, a to ciągnie za sobą kolejne koszta .. więc w moim wypadku lepiej wyszłoby wymienić motor moim zdaniem ..
I powiedz mi jeszcze Sebandi w 1.8T sprzęgło jest dwumasowe jak w zwykłym 1.8 czy sztywne koło ?
IC69 o zmianie wtrysku też myślałem.. Koszt na pewno mniejszy jak wymiana całej jednostki. Silnik jako tako jest zdrowy. Tylko te falujące obroty mnie już dobijają i do wymiany mam uszczelniacze na zaworach, bo olej pije franca .. a wymieniając uszczelniacze to pasowałoby ściągnąć głowice i zawory dotrzeć dla świętego spokoju, a to ciągnie za sobą kolejne koszta .. więc w moim wypadku lepiej wyszłoby wymienić motor moim zdaniem ..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko też nie wiadomo co kupisz. Jak trafisz na silnik z samochodu którym ktoś jeździł oszczędzając i doprowadził samochód do takiego stanu, że bardziej opłacało się go oddać na złom niż naprawiać. A V6 zwykle wymagają ciągłego uszczelniania bez różnicy czy to stare 12V czy nowsze 30V.feltQ200 pisze: do wymiany mam uszczelniacze na zaworach, bo olej pije franca .. a wymieniając uszczelniacze to pasowałoby ściągnąć głowice i zawory dotrzeć dla świętego spokoju, a to ciągnie za sobą kolejne koszta .. więc w moim wypadku lepiej wyszłoby wymienić motor moim zdaniem ..
Ostatnio grzebałem przy A6ce 2.4 z okolic 2000 roku, to samochód postał kilkanaście minut odpalony to najpierw olej zaczął kapać i palić się na jednym kolektorze wydechowym kilkanaście minut później tak samo zaczął na drugim.
W 1.8 T jest dwumasowe bynajmniej Ja mam taki od quattro i chodzi ,podejrzewam ze będzie pasować moja skrzynia została ori AKM . zrobić wydech, dolot ,program dobry i ok 220 km będziesz miał a uwierz mi to idzie Ja mam seryjne 1.8 T AJL 180 km i po dobrym starcie na 3 biegu przy 80 km/h łapie trakcje
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jeśli mogę doradzić Ci coś z doświadczenia, a wnioskuje że chcesz mieć porządnie, dobrze jeżdżący wóz bez parcia na moc - zainwestuj pieniądze które chcesz przeznaczyć na swap w NG i jeździj, będziesz przynajmniej wiedział co masz. Tak na prawdę żeby zrobić dobry swap trzeba szykować dużo, na prawdę dużo pieniędzy, w moich oczach nawet myśląc o 2.8 będzie to z zakupem części i robocizną koło 5-6tysięcy. Nie wyobrażam sobie zrobić komuś takie zabieg i nie wymienić od razu uszczelniaczy zaworowych ( bez zwalania głów ), kompletu rozrządu, uszczelki pod pokrywami i miskami, nowe kable, świece, podciśnienia, wymiana uszczelek pod kolektorami wydechowymi, bo w 90% przypadków pourywane są szpilki przez zbyt niski montaż wydechu, dolicz umocowanie silnika, robotę + zakup silnika i wiązki, chłodnic i pasa przedniego. Wiem, że może to wydawać się nie logiczne, ale w przecież robisz to dla siebie - nie ma co oszczędzać bo zemści to się dwukrotnie. Wiem że zrobił by to i za 2 tysiące z zakupem silnika ale ja takich swapów nie komentuje. Także jeśli przeliczysz koszty i nie będzie Cię stać na 1.8T ( a tutaj bym doliczył jakiś tam układ dolotowy i wydechowy ) to zainwestuj w swój motor i będziesz wiedział co masz, a obiecuje Ci że dobrze zrobiony NG jest fajny, pracuje jak stół i pięknie brzmi.
najgorsze w tym wszystkim jest to że obawiam się że ten mój NG nie jest w najlepszej kondycji. Mianowicie tak jak już wcześniej napisałem uszczelniacze do roboty na pewno, głowice trzeba oddać do zrobienia, potem musiałbym kupić uszczelkę pod głowice, pod kolektory i powiedzmy że kupiłbym zestaw do przerobienia na wtrysk elektroniczny od emanuel33, i pasowałby jeszcze uszczelnic silnik, bo poci się od spodu (ale nie wiem skąd dokładnie bo nie przyglądałem się temu). Także zrobienie tego to też poniekąd duże koszta. Nie piszę nic o robociźnie, bo zmiana wtrysku, czy też swap, robiłbym sobie sam, bo siedzę w temacie machaniki Co nie znaczy że chciałbym to zrobić wszystko za 500 zł bo wiadomo wszystko kosztuje. A tutaj np znalazłem taką przykładową A3 : http://olx.pl/oferta/audi-a3-1-8t-insta ... 042c19c4f8
A oprócz silnika, pare gratów można by było wyciągnąć jeszcze z tej A3 i posprzedawać za nieduże pieniądze niemówiąc już o budzie która poszłaby na szrot, przez co pare stówek zwróciłoby się na pewno.. No jeśli źle coś napisałem to mnie poprawcie, czy nie mam troszke racji .. ?
A oprócz silnika, pare gratów można by było wyciągnąć jeszcze z tej A3 i posprzedawać za nieduże pieniądze niemówiąc już o budzie która poszłaby na szrot, przez co pare stówek zwróciłoby się na pewno.. No jeśli źle coś napisałem to mnie poprawcie, czy nie mam troszke racji .. ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak chcesz ograniczać koszty to lepiej zrezygnuj z zakupu silnika poprzecznego bo będziesz musiał kupić trochę części z innego silnika montowanego podłużnie. Miska olejowa silnika poprzecznego nie ma wycięcia na sanki, całkiem inne są łapy mocujące silnik do nadwozia.feltQ200 pisze:A tutaj np znalazłem taką przykładową A3 : http://olx.pl/oferta/audi...html#042c19c4f8
Wyjście powietrza z turbo jest w górę (inne turbosprężarka niż w silnikach podłużnych) ale jak będzie robić się dolot od zera to nie powinien być duży problem poza tym że będzie kilka kolanek zmniejszających przepływ więcej.