Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 v6 AAH/2.6 V6 ABC] SWAP informacje

Wszystko co tyczy się silników V6
feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

[2.8 v6 AAH/2.6 V6 ABC] SWAP informacje

Post autor: feltQ200 » 28 mar 2015, 00:39

Witam serdecznie. Drodzy koledzy .. Posiadam w swojej B4 quattro silnik 2.3 NG. Jak sami pewnie wiecie same z nim problemy .. Trochę kasy już wpakowałem w ten silnik i roboczo godzin i już mam go dość. Zastanawiam się więc nad SWAP'em. Mianowicie nad 2.8 AAH. I tu chciałbym abyście doradzili mi :

1. czy warto ?

2. czy 2.8 to wytrzymała jednostka ? bo czytałem kilka tematów o różnych silnikach i jedni chwalili sobie 2.6 inny zaś 2.8. Słyszałem że AAH, to najlepsza opcja na SWAP'a. To prawda ?

3. na jakie OKOŁO koszta takiego swapa muszę się nastawić ? Robił ktoś takiego SWAP'a ?

4. I ostatnie pytanko, jaki koszt późniejszej eksploatacji ? (spalanie Pb i LPG, tylko takie rzeczywiste, a nie jakie podaje producent :) no i czy części drogie, bo to też ważne)

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi <ok>
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 11:40 przez feltQ200, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 mar 2015, 06:23


Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 mar 2015, 08:28

feltQ200 pisze: 1. czy warto ?
Nie, bo 2.8 to silnik stary, dobry ale mega stary, przyrost mocy nie wielki, zabawy dużo. Masz chłodnice z boku, inny pas przedni, nakład pracy taki sam jak przy wkładaniu 1.8t który jest jedynie droższy w zakupie, bo sama eksploatacja jest tańsza niż w 2.8 i silnik o wiele bardziej swiezy i rozwojowy. Dobre NG jedzie nie dużo gorzej niż AAH.
feltQ200 pisze: 2. czy 2.8 to wytrzymała jednostka ? bo czytałem kilka tematów o różnych silnikach i jedni chwalili sobie 2.6 inny zaś 2.8. Słyszałem że AAH, to najlepsza opcja na SWAP'a. To prawda ?
Silniki są bardzo wytrzymałe, nie ma się tam co psuć, 2.6 jak i 2.8 wytrzymują duże przebiegi. Swapowanie wolnossącego silnika to słaby pomysł, wszystko poniżej 4.2 to w perspektywie czasu strata pieniędzy.
feltQ200 pisze:3. na jakie OKOŁO koszta takiego swapa muszę się nastawić ? Robił ktoś takiego SWAP'a ?
W Twoim przypadku zakup kompletnego silnika, chłodnic, pasa przedniego, mocowanie silnika, bo 2.8 jest zupełnie inaczej mocowany niż R5, koszta mogą być spore w stosunku do przyrostu mocu, stąd też uważam że sens takiego swapa jest marny, lecz nie mówie że to problem.
feltQ200 pisze:4. I ostatnie pytanko, jaki koszt późniejszej eksploatacji ? (spalanie Pb i LPG, tylko takie rzeczywiste, a nie jakie podaje producent :) no i czy części drogie, bo to też ważne)
Eksploatacja 2.8 nie jest droga. Wszystkie częsci mają zbliżone ceny do części R5,R4, kwesta tego że masz 2 więcej świece, przewody, więcej oliwy, dłuższy pasek rozrządu.

Spalanie benzyny przy normalnej jeździe w trasie do 110km/h to około 9L, w mieście 13-14.
Gazu adekwatnie z uwzględnieniem około 20-30% więcej, czyli trasa 10-12, miasto 15 i więcej.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 28 mar 2015, 09:20

sagem pisze:wszystko poniżej 4.2 to w perspektywie czasu strata pieniędzy.
to niestety moze byc calkowita prawda <buu>

i jeszcze pytanie z jakim przebiegiem znajdziesz silnik który ma miedzy 15 a 25 lat ( z tym że 15 letni pasujący tez bedzie kosztowal)? 150.000; 250.000; 450.000? stan moze okazac sie nielepszy niz Twojego. wyprowadzanie AAH na prostą to też duuuzo czasu
sagem pisze:Dobre NG jedzie nie dużo gorzej niż AAH.
tu chyba brakuje niż zmęczone AAH...ale to nie ma co dyskutowac tylko postawic obok siebie AAH i NG w podobnym stanie na jakims zlocie.

moze jeszcze 2,2T z audi 100....230KM wyjsciowa to juz przyjemnie; tez R5 ale kompletnie nie przekladalem innego silnika w miejsce starego(tylko przekladalem AAH na AAH :)) więc jak to jest...to sam jestem ciekawy

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 28 mar 2015, 11:55

Czyli co ? Nie pchać się w te 2.6/2.8 ? Bo powiem tak chodzi mi o samochód pewny który mnie nie zawiedzie a w razie czego nie wydam na części kokosow, bo za niedługo ma mi się powiększyć rodzina, a avant jest wystarczająco pojemny. Ktoś by powiedział żeby zmienić samochód w takim wypadku, ale mi jest szkoda go zmieniać bo buda jak na swoje lata jest dobra, o za tym to quattro, dlatego myślę o swapie. Ale znowu na 4.2 nie chciałbym go swapować bo aż tak wielkiego silnika nie potrzebuje, sami rozumiecie. Dlatego tez was poprosiłem o dorade co tu wsadzić, co będzie takim optymalnym rozwiązaniem..

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 28 mar 2015, 14:25

Moim zdaniem najprostszym i popularnym silnikiem będzie 1.8 T powiem ci ze ładnie już to idzie ;) sam posiadam 1.8 T 180km w b3 tylko ty masz quattro ale podejrzewam że też śmiało da radę , silnik ci podpasuje bez problemu bo masz montowany do podłużnic ,pompa paliwa też będzie pasować od NG a co najważniejsze części do 1.8 T są dość w przystępnych cenach do tego silnik 1.8 T pracuje dobre z LPG ( oczywiście dobra instalacja ) Ja bym wkładał 1.8 T nawet 150km AEB , luknij sobie na forum jest cały temat o swapie 1.8 T ,kwota na jaką musisz się przygotować to ok 5000......... i wyżej zależy co byś chciał :)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 28 mar 2015, 15:17

Jeżeli silnik mechanicznie jest zdrowy, to może wystarczyłaby tylko zmiana samego zasilania?
:arrow: https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 28 mar 2015, 15:37

Sebandi pisze:Moim zdaniem najprostszym i popularnym silnikiem będzie 1.8 T powiem ci ze ładnie już to idzie ;) sam posiadam 1.8 T 180km w b3 tylko ty masz quattro ale podejrzewam że też śmiało da radę , silnik ci podpasuje bez problemu bo masz montowany do podłużnic ,pompa paliwa też będzie pasować od NG a co najważniejsze części do 1.8 T są dość w przystępnych cenach do tego silnik 1.8 T pracuje dobre z LPG ( oczywiście dobra instalacja ) Ja bym wkładał 1.8 T nawet 150km AEB , luknij sobie na forum jest cały temat o swapie 1.8 T ,kwota na jaką musisz się przygotować to ok 5000......... i wyżej zależy co byś chciał :)
Też wybrał bym tę opcję.

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 28 mar 2015, 16:00

Sebandi znalazłem właśnie ten temat na forum i też zacząłem się zastanawiać nad tym 1.8t. Tylko ciekaw jestem jak sie ma 1.8t a quattro .. Ma ktoś taką B3/B4 tutaj na forum ?
I powiedz mi jeszcze Sebandi w 1.8T sprzęgło jest dwumasowe jak w zwykłym 1.8 czy sztywne koło ?

IC69 o zmianie wtrysku też myślałem.. Koszt na pewno mniejszy jak wymiana całej jednostki. Silnik jako tako jest zdrowy. Tylko te falujące obroty mnie już dobijają i do wymiany mam uszczelniacze na zaworach, bo olej pije franca .. :-/ a wymieniając uszczelniacze to pasowałoby ściągnąć głowice i zawory dotrzeć dla świętego spokoju, a to ciągnie za sobą kolejne koszta .. więc w moim wypadku lepiej wyszłoby wymienić motor moim zdaniem .. :-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 mar 2015, 18:14

feltQ200 pisze: do wymiany mam uszczelniacze na zaworach, bo olej pije franca .. :-/ a wymieniając uszczelniacze to pasowałoby ściągnąć głowice i zawory dotrzeć dla świętego spokoju, a to ciągnie za sobą kolejne koszta .. więc w moim wypadku lepiej wyszłoby wymienić motor moim zdaniem .. :-)
Tylko też nie wiadomo co kupisz. Jak trafisz na silnik z samochodu którym ktoś jeździł oszczędzając i doprowadził samochód do takiego stanu, że bardziej opłacało się go oddać na złom niż naprawiać. A V6 zwykle wymagają ciągłego uszczelniania bez różnicy czy to stare 12V czy nowsze 30V.
Ostatnio grzebałem przy A6ce 2.4 z okolic 2000 roku, to samochód postał kilkanaście minut odpalony to najpierw olej zaczął kapać i palić się na jednym kolektorze wydechowym kilkanaście minut później tak samo zaczął na drugim.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 28 mar 2015, 19:50

W 1.8 T jest dwumasowe bynajmniej Ja mam :) taki od quattro i chodzi ,podejrzewam ze będzie pasować moja skrzynia została ori AKM . zrobić wydech, dolot ,program dobry i ok 220 km będziesz miał a uwierz mi to idzie Ja mam seryjne 1.8 T AJL 180 km i po dobrym starcie na 3 biegu przy 80 km/h łapie trakcje :)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 mar 2015, 20:26

Jeśli mogę doradzić Ci coś z doświadczenia, a wnioskuje że chcesz mieć porządnie, dobrze jeżdżący wóz bez parcia na moc - zainwestuj pieniądze które chcesz przeznaczyć na swap w NG i jeździj, będziesz przynajmniej wiedział co masz. Tak na prawdę żeby zrobić dobry swap trzeba szykować dużo, na prawdę dużo pieniędzy, w moich oczach nawet myśląc o 2.8 będzie to z zakupem części i robocizną koło 5-6tysięcy. Nie wyobrażam sobie zrobić komuś takie zabieg i nie wymienić od razu uszczelniaczy zaworowych ( bez zwalania głów ), kompletu rozrządu, uszczelki pod pokrywami i miskami, nowe kable, świece, podciśnienia, wymiana uszczelek pod kolektorami wydechowymi, bo w 90% przypadków pourywane są szpilki przez zbyt niski montaż wydechu, dolicz umocowanie silnika, robotę + zakup silnika i wiązki, chłodnic i pasa przedniego. Wiem, że może to wydawać się nie logiczne, ale w przecież robisz to dla siebie - nie ma co oszczędzać bo zemści to się dwukrotnie. Wiem że zrobił by to i za 2 tysiące z zakupem silnika ale ja takich swapów nie komentuje. Także jeśli przeliczysz koszty i nie będzie Cię stać na 1.8T ( a tutaj bym doliczył jakiś tam układ dolotowy i wydechowy ) to zainwestuj w swój motor i będziesz wiedział co masz, a obiecuje Ci że dobrze zrobiony NG jest fajny, pracuje jak stół i pięknie brzmi.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 28 mar 2015, 20:59

Popieram pomysł z zmianą wtrysku, obroty się ustabilizują,mocy przybędzie jeśli zechcesz i przekonasz się że do tej pory twoje NG wykorzystywało co-najwyżej 100km... a koszty nie porównywalne.

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 29 mar 2015, 15:01

najgorsze w tym wszystkim jest to że obawiam się że ten mój NG nie jest w najlepszej kondycji. Mianowicie tak jak już wcześniej napisałem uszczelniacze do roboty na pewno, głowice trzeba oddać do zrobienia, potem musiałbym kupić uszczelkę pod głowice, pod kolektory i powiedzmy że kupiłbym zestaw do przerobienia na wtrysk elektroniczny od emanuel33, i pasowałby jeszcze uszczelnic silnik, bo poci się od spodu (ale nie wiem skąd dokładnie bo nie przyglądałem się temu). Także zrobienie tego to też poniekąd duże koszta. Nie piszę nic o robociźnie, bo zmiana wtrysku, czy też swap, robiłbym sobie sam, bo siedzę w temacie machaniki :P Co nie znaczy że chciałbym to zrobić wszystko za 500 zł bo wiadomo wszystko kosztuje. A tutaj np znalazłem taką przykładową A3 : http://olx.pl/oferta/audi-a3-1-8t-insta ... 042c19c4f8

A oprócz silnika, pare gratów można by było wyciągnąć jeszcze z tej A3 i posprzedawać za nieduże pieniądze niemówiąc już o budzie która poszłaby na szrot, przez co pare stówek zwróciłoby się na pewno.. No jeśli źle coś napisałem to mnie poprawcie, czy nie mam troszke racji .. ?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 mar 2015, 16:22

feltQ200 pisze:A tutaj np znalazłem taką przykładową A3 : http://olx.pl/oferta/audi...html#042c19c4f8
Jak chcesz ograniczać koszty to lepiej zrezygnuj z zakupu silnika poprzecznego bo będziesz musiał kupić trochę części z innego silnika montowanego podłużnie. Miska olejowa silnika poprzecznego nie ma wycięcia na sanki, całkiem inne są łapy mocujące silnik do nadwozia.
Wyjście powietrza z turbo jest w górę (inne turbosprężarka niż w silnikach podłużnych) ale jak będzie robić się dolot od zera to nie powinien być duży problem poza tym że będzie kilka kolanek zmniejszających przepływ więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga