Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Rdza na przednim lewym błotniku

ODPOWIEDZ
Burbon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2015, 10:25

[80 B4] Rdza na przednim lewym błotniku

Post autor: Burbon » 05 lip 2015, 10:32

Witam! Jestem od kwietnia posiadaczem swojego pierwszego samochodu jakim jest Audi 80B4 1.9TDi. Zauważyłem jednak coś, co mocno mnie zaniepokoiło.

Jednego dnia umyłem dokładnie samochód, a drugiego dnia poszedłem go przestawić, gdy zauważyłem, że na rancie lewego błotnika wywaliło parchle lakieru. Poza jednym punktem to na rancie błotnika nic nie było malowane i zastanawia mnie jakim sposobem nagle wylazły tam parchle. To już poważna korozja i natychmiast należy się tym zajmować, czy można tym jeszcze pojeździć? Z kolei prawy błotnik jest całkowicie czysty, nie ma na nim nic. Spotkałem już kilka B4 z wywalonym TYLKO lewym błotnikiem, to jakaś wada konstrukcyjna?

To mój pierwszy samochód i po prostu nie wiem jak zareagować w wypadku pojawienia się czegoś takiego. Ojciec mówi, by na razie to zostawić i bliżej zimy oddać do profesjonalnego lakiernika, który pozbył by się wybrzuszeń i zakonserwował błotnik od wewnątrz. Na błotniku szpachli nie ma.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2015, 12:15

Burbon, im szybciej naprawisz tym lepiej korozja sama nie zniknie a będzie się rozprzestrzeniać dalej.
Burbon pisze:Spotkałem już kilka B4 z wywalonym TYLKO lewym błotnikiem, to jakaś wada konstrukcyjna?
nie słyszałem o czymś takim

Awatar użytkownika
Adamekg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2015, 23:47
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Adamekg » 05 lip 2015, 12:27

Środki potrzebne do likwidacji tego zjawiska:
- Troton Rust Filler (stosowałem, zdaje egzamin);
- baza (dobrać u lakiernika) ok. 100 ml lub można więcej jeśli będziesz malował później cały błotnik to będziesz miał już gotową farbę;
- papier ścierny lub wiertarka ze szczotką;
- benzyna ekstrakcyjna.
Usunąć grzyba z błotnika, oczyścić prawie do gołej blachy, oczyścić benz., nałóż mleczko Rust, odczekać aż wyschnie i ewentualnie jeszcze dwa razy dla pewności, poczekać aż dobrze wyschnie, na koniec zrobić zaprawkę z bazy żeby nie rzucało się w oczy.
Lepiej wcześniej zapobiec dziurze niż później wymieniać błotnik lub mieć wiecej roboty i wywalonej kasy <ok>

Burbon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2015, 10:25

Post autor: Burbon » 05 lip 2015, 13:15

Dziękuję bardzo za poradę jak to zrobić, a takie coś szybko się rozprzestrzenia? I czy powiedzmy żar słońca ma jakikolwiek wpływ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2015, 13:18

Burbon pisze:Dziękuję bardzo za poradę jak to zrobić, a takie coś szybko się rozprzestrzenia?
z tym to jest różnie, to tak z moich obserwacji
I czy powiedzmy żar słońca ma jakikolwiek wpływ?
słońce raczej nie ale wilgoć już tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl