Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80 B4] Rdza na przednim lewym błotniku

ODPOWIEDZ
Burbon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2015, 10:25

[80 B4] Rdza na przednim lewym błotniku

Post autor: Burbon » 05 lip 2015, 10:32

Witam! Jestem od kwietnia posiadaczem swojego pierwszego samochodu jakim jest Audi 80B4 1.9TDi. Zauważyłem jednak coś, co mocno mnie zaniepokoiło.

Jednego dnia umyłem dokładnie samochód, a drugiego dnia poszedłem go przestawić, gdy zauważyłem, że na rancie lewego błotnika wywaliło parchle lakieru. Poza jednym punktem to na rancie błotnika nic nie było malowane i zastanawia mnie jakim sposobem nagle wylazły tam parchle. To już poważna korozja i natychmiast należy się tym zajmować, czy można tym jeszcze pojeździć? Z kolei prawy błotnik jest całkowicie czysty, nie ma na nim nic. Spotkałem już kilka B4 z wywalonym TYLKO lewym błotnikiem, to jakaś wada konstrukcyjna?

To mój pierwszy samochód i po prostu nie wiem jak zareagować w wypadku pojawienia się czegoś takiego. Ojciec mówi, by na razie to zostawić i bliżej zimy oddać do profesjonalnego lakiernika, który pozbył by się wybrzuszeń i zakonserwował błotnik od wewnątrz. Na błotniku szpachli nie ma.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11737
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2015, 12:15

Burbon, im szybciej naprawisz tym lepiej korozja sama nie zniknie a będzie się rozprzestrzeniać dalej.
Burbon pisze:Spotkałem już kilka B4 z wywalonym TYLKO lewym błotnikiem, to jakaś wada konstrukcyjna?
nie słyszałem o czymś takim

Awatar użytkownika
Adamekg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2015, 23:47
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Adamekg » 05 lip 2015, 12:27

Środki potrzebne do likwidacji tego zjawiska:
- Troton Rust Filler (stosowałem, zdaje egzamin);
- baza (dobrać u lakiernika) ok. 100 ml lub można więcej jeśli będziesz malował później cały błotnik to będziesz miał już gotową farbę;
- papier ścierny lub wiertarka ze szczotką;
- benzyna ekstrakcyjna.
Usunąć grzyba z błotnika, oczyścić prawie do gołej blachy, oczyścić benz., nałóż mleczko Rust, odczekać aż wyschnie i ewentualnie jeszcze dwa razy dla pewności, poczekać aż dobrze wyschnie, na koniec zrobić zaprawkę z bazy żeby nie rzucało się w oczy.
Lepiej wcześniej zapobiec dziurze niż później wymieniać błotnik lub mieć wiecej roboty i wywalonej kasy <ok>

Burbon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2015, 10:25

Post autor: Burbon » 05 lip 2015, 13:15

Dziękuję bardzo za poradę jak to zrobić, a takie coś szybko się rozprzestrzenia? I czy powiedzmy żar słońca ma jakikolwiek wpływ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11737
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2015, 13:18

Burbon pisze:Dziękuję bardzo za poradę jak to zrobić, a takie coś szybko się rozprzestrzenia?
z tym to jest różnie, to tak z moich obserwacji
I czy powiedzmy żar słońca ma jakikolwiek wpływ?
słońce raczej nie ale wilgoć już tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl