Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lis 2015, 21:31

No zapodaj

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 09 lis 2015, 13:22

Z tego co sprawdziłem to plus jest na czterech pinach po włączeniu zapłonu. Stałego plusa nie ma na żadnym z pinów. Zauważyłem jeszcze ze coś było grzebane przy przewodach wchodzących do kostki ecu bo widziałem tam nieoryginalną izolacje. Rozmawiałem jeszcze z gościem od alarmów i mówił żebym przeciął czerwony przewód wychodzący z tej skrzynki od alarmu, jednak nic to nie dało. Ten sam fachowiec ma do mnie jeszcze dziś przyjechać i zobaczyć czy to nie w tym leży sprawa. A co do numeracji pinów ecu to nie mogłem znaleźć żadnych cyferek ani na kostce ani na komputerze.

https://imagizer.imageshack.us/v2/1024x ... DC0wkq.jpg

https://imagizer.imageshack.us/v2/1024x ... 4Szche.jpg

https://imagizer.imageshack.us/v2/1024x ... QdAls1.jpg

https://imagizer.imageshack.us/v2/1024x ... tpTrdJ.jpg
Ostatnio zmieniony 09 lis 2015, 14:07 przez cepidor, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lis 2015, 13:31

cepidor pisze:Z tego co sprawdziłem to plus jest na czterech pinach po włączeniu zapłonu.
Mówisz o pinach ECU? Jeśli tak to sprawdź czy masz dobrze przykręconą masę do bloku silnika w pobliżu alternatora (brązowy kabel z oczkiem na końcu przykręcony śrubką do silnika).

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 09 lis 2015, 14:08

patrzyłem wszystkie przyłącza masy które udało mi sie znaleść są ok ;)
staly plus od ecu byl odlaczony a przewod na ktorym mialbyc ten stały + byl podpiety pod inny + ktory byl dopiero na zapłonie. zrobilem tak zeby ten staly + byl z powrotem ale nic sie nie zmieniło :(
Ostatnio zmieniony 09 lis 2015, 15:53 przez cepidor, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lis 2015, 14:50

Numery są pod tą czarną osłoną wtyku ECU, odkręcasz jedną śrubę i zsuwasz. Numery będziesz miał po bokach.

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 12 lis 2015, 16:14

I co nie ma już nikt pomysłu co może być przyczyną awarii? Może są jeszcze jacyś inni użytkownicy forum którzy mogą sie na ten temat wypowiedziec. Proszę o pomoc bo już mi sie kończą pomysły co mam sprawdzać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 16:38

cepidor pisze:Może są jeszcze jacyś inni użytkownicy forum którzy mogą sie na ten temat wypowiedziec. Proszę o pomoc bo już mi sie kończą pomysły co mam sprawdzać.
A sprawdziłeś czy masz zasilanie na pinach kostki ECU? Chcesz rozwiązania a nawet nie wykonasz instrukcji które ludzie ci piszą. Wyżej napisałem gdzie szukać numerów. I najlepiej sprawdzaj jakąś kontrolką albo żarówką max. 5Watową bo jak masz słaby styk to miernik może pokazać napięcie bez obciążenia obwodu.

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 12 lis 2015, 16:45

Sprawdzałem zasilanie na kostce ecu. Napisalem to pare postów wcześniej. Nie było na ECU stałego +, tylko czerwony przewód którym idzie stały + do ECU był przecięty i podpięty pod inny + (bodajże czarno-niebieski) który też jest ale dopiero na włączonym zapłonie. Przepięcie tego czerwonego przewodu pod stały + jednak nic to nie dało. A co do nr. pinów na kostce ECU to już je znalazłem, ale wrzucałem zdjecie komputera i miał mi ktoś potwierdzić czy mam ten nowy typ ECU czy stary. I wtedy miałem dostać numery pinów na których ma być + a na których masa.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 17:00

Dobra masz stary typ bo wtyczka ma 35 pinów więc to co wcześniej pisałem zgadza się:
19 plus po zapłonie, 2 stały plus

1, 11, 18 masa
Tu masz numeracje pinów od strony kostki.
Obrazek
http://images75.fotosik.pl/67/6b6c45978a26c256.jpg

[ Dodano: 2015-11-12, 17:00 ]
cepidor pisze:Nie było na ECU stałego +, tylko czerwony przewód którym idzie stały + do ECU był przecięty i podpięty pod inny + (bodajże czarno-niebieski) który też jest ale dopiero na włączonym zapłonie.
To pewnie był reset komputera do jazdy na gazie ale tak podłączony ja miałeś powinien działać.

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 12 lis 2015, 17:10

maciek889 pisze:To pewnie był reset komputera do jazdy na gazie ale tak podłączony ja miałeś powinien działać.
Czyli wrócić do wersji bez stałego +?
A ten ECU nie ma jakiejś pamięci która nie potrzebuje stałego napięcia? Coś jak eeprom?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 17:18

Jak będzie źle odpalał i jeździł na benzynie to możesz podłączyć tak jak było.
cepidor pisze: A ten ECU nie ma jakiejś pamięci która nie potrzebuje stałego napięcia? Coś jak eeprom?
Ma i właśnie taką przeróbkę stosuje się aby ją skasować po każdym wyłączeniu zapłonu. Bo ECU może się źle nauczyć podawać benzynę podczas jazdy na zwykłym gazie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2015, 18:31

cepidor pisze:mierząc napięcie na kostce idącej do aparatu zapłonowego mając minus dany do masy i mierzac plusem wyszło ze na dwóch pinach jest po ok. 2V, 0
Skoro zasilanie ecu prawidłowe to oznacza ze uwalone.

Zmierz napięcie na wtyczce tps.

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 12 lis 2015, 19:27

Co to znaczy ze "uwalone"? A co to jest ten tps i gdzie go znajdę?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2015, 20:30

uwalone-spalone bo zasilanie czujnika halla idzie z ecu a tam masz TYLKO 0,2V

TPS- wtyczka za monowtryskiem od tyłu stojąc przodem.

Po drugie szukaj tego drugiego bezpiecznika bo musi byc przy mono troniku 1.2.1

cepidor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 06 lis 2015, 17:21
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: cepidor » 12 lis 2015, 21:18

Nie 0.2V tylko 2V. A co do bezpieczników pod klapka motor to może ktoś zapoda zdjęcie w którym miejscu miejscu ta klapka powinna być bo może jest u mnie zwyczajnie przełożona.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl