Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szawel93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2014, 23:20
Lokalizacja: Poland

Post autor: szawel93 » 27 paź 2015, 19:51

Przesmarować czyli wlać olej czy na jakiś waciki i przelecieć w środku? ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 19:58

szawel93, ja wlałem do środka a Ty zrobisz jak zechcesz w sumie nie ma to większego znaczenia ważne by przesmarować.
Ja robiłem jeszcze tak że po wlaniu oleju miałem auto włączone na zapłon i zawór podłączałem kilka razy on w tym czasie zaczyna pracować i wibruje i lepiej się przesmaruje.

szawel93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2014, 23:20
Lokalizacja: Poland

Post autor: szawel93 » 30 paź 2015, 16:19

No niestety, czyszczenie nie pomogło. Dalej jest tak samo. Przy zimnym najpierw faluje, potem jakoś utrzymuje 1800 i wraz ze zwiększaniem temperatury silnika zwiększa obroty.

[ Dodano: 2015-10-30, 16:19 ]
Wydaję mi się, że temat można zamknąć, ponieważ moja kruszynka doczekała się dnia, w którym nie musi już krzyczeć na światłach. Oto co zrobiłem
- auto nie jeździło na benzynie - wymienione świece wraz z kablami.
- nieszczelny układ dolotowy - nowa obudowa filtra powietrza + obejmy na węże (nie miało ich)
- nie trzymała obrotów - silniczek krokowy VDO (wyczyszczony i nasmarowany), oraz zregenerowany przepływomierz z odpowiednio naciągnięta sprężyną (do obecnej sytuacji). Koszt to niecałe 600zł.
Niestety to jeszcze nie koniec. Auto kopci i przy mniej naciągniętej sprężynie przepływki strzela w wydechu końcowym. Muszę ustawić zapłon najprawdopodobniej. No i bierze olej, ponieważ dymi na niebiesko. Mam nadzieję, że wystarczy wymienić uszczelniacze i oby to nie była uszczelka pod głowicą. Dziękuje wszystkim za rady i pomoc :)

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

[B4 2.0 ABK] Problemy z odpalaniem - wtryskiwacz rozruchowy.

Post autor: elektronic » 02 lis 2015, 20:48

Do problemów z LPG doszły mi problemy z odpalaniem auta jak jest zimny silnik. Akumulator nowy, rozrusznik po naprawie a to pie... ABK i tak nie chce zapalać. Czasami mi gdzieś jakby zanika iskra, ale na pych łapie od razu. Więc czujnik Halla narazie pomijam. Sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy - fakt, były pourywane kable. Polutowałem i... nic. A nie, sorry :-D działa tak jak na filmiku.
U mnie wtryskiwacz rozruchowy działa tak... I tu pytanie: czy to nie powinno psikać jak kręcę rozrusznikiem? I dlaczego psikło tylko raz?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 03 lis 2015, 15:35

wiem ze to smieszne ale mierzyles silnikowi ciśnienie sprężania ? bo kreci jakby cienienia nie miał

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 03 lis 2015, 16:14

bzibzi pisze:kreci jakby cienienia nie miał
Bo nie miał... w tym momencie. Świece miałem wykręcone.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 03 lis 2015, 16:59

psika raz przed rozruchem bo tak ma być to cos jak dodatkowa dawka rozruchowa
patrzyles przekaźniki itp. czy wszystko styka ?

jubar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 19 cze 2015, 22:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jubar » 08 lis 2015, 16:41

Teraz mnie tak naszło, czym może być spowodowana mała moc auta na LPG? 140km/h tym autem jest naprawdę ciężko uzyskać. Na benzynie auto na pewno ma te ponad 100KM. Ostatnio robiłem test: na gazie rozpędzenie do setki zajęło mi 18 sekund...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lis 2015, 16:45

Źle wyregulowana instalacja, zatkany mikser albo filtr powietrza. Do tego często widziałem sytuacje jak nie dało się wyregulować gazu w ABK, nie wiem czy mikser ludzie zakładają za mały czy co tam się dzieje.

grzesiek987001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:03

[B4 2.0 ABK] Adiczka nie pali ani na benzynie ani na LPG ani

Post autor: grzesiek987001 » 12 lis 2015, 14:41

Mam nadzieje ze ktoś już tak miał i to naprawił a mianowicie
Do dzisiaj rana autko odpalało ale chodziło na 3 cylindry, przy obciążeniu i wyższych obrotach było słychać stukanie tka jak by cały czas chodził na plaku i to niezależnie czy na gazie czy na benzynie. Po odpięciu kabla z drugiej świecy dźwięk ustawał. Obecnie kręci ale nie odpala na niczym czy to benzyna czy to gaz nawet plak nie daje rady. Iskra jest wymieniłem cewke razem z modułem, kopułke rozdzielacza, palec, świece i kable brak mi już sił pomocy :cry:

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 14:55

Jak masz iskrę ale nie odpala to sprawdź rozrządu czy się nie przestawił.

grzesiek987001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:03

Post autor: grzesiek987001 » 12 lis 2015, 15:19

Rozrząd jest ok

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 16:15

Może zablokował się zawór/wtryskiwacz od LPG i podaje nawet po zgaszeniu. Ewentualnie regulator ciśnienia benzyny leje benzynę w kolektor (ale świece byłyby wtedy zalane).

grzesiek987001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:03

Post autor: grzesiek987001 » 14 lis 2015, 09:44

Zmierzyłem kompresje i na 1 oraz 2 cylindrze jest aż cały 1 bar na 3 i 4 jest lepiej bo po 9bar maja no powiedzmy ze takie naciągane może byc jutro zdejme głowice i zobacze co tam słychać. A no i podpinając ja pod kompa wyszło pare błędów między innymi czujnik spalania stukowego, czujnik położenia przepustnicy i takie tam ale myśle ze poprostu przez to ze chodzil na 3 albo 2 gary komputer troszke zgłupial. Jutro dowiem sie więcej

[ Dodano: 2015-11-14, 09:44 ]
no i wszystko jasne głowica zdjęta jak sie okazało przepaliła sie uszczelka wraz z kawałkiem głowicy dzieki za pomoc ;)

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

[B4 2,0 ABK] Problem z odpalaniem, obroty, bialy dym

Post autor: Veneson » 24 lis 2015, 02:19

Witam, niedawno kupilem 80tke od starszego pana, ogolnie jezdzi przyspiesza hamuje i prowadzi sie bardzo dobrze, biegi chodza leciutko, gaz nie przerywa nie telepie go, troche sie poci tu i tam ale duzo za niego nie dalem wiec cudow wymagac nie moge. Jedynie co bylo niby do wymiany to swiece i kable bo auto mialo problem z odpaleniem, niewazne czy zimno czy cieplo. Odpalal jedynie po wcisnieciu gazu w podloge i to z trudem bo na poczatku chodzil strasznie nie rowno ale po chwilj zaczynal pracowac jak nalezy. Swiece kable palec i kopulka wymieniona i jedynie co sie polepszylo to to ze nie trzeba wciskac gazu zeby zalapal. Jednak kreci 5-6 sekund zanim zacznie dzialac i dopiero wtedy musze dac mu leciutko gazu zeby nie zgasl i zlapal obroty i przestal sie dlawic. Smierdzi benzyna wewnatrz przy odpalaniu, nie wiem co moze byc przyczyna bo to pierwsze audi w mojej karierze :lol: :lol: . Na dluzsza mete to jest denerwujace bo auto wyglada i jezdzi bardzo zdrowo a kiedy przyjdzie co do czego i trzeba go odpalic to wyglada to jak ostatnie jego chwile . Troche daje na bialo z rury. Na zimnym silniku wskazowka obrotomierza lezy doslownie lezy ale buda nie trzesie i chodzi rowno. Najgorzej jak mowilen to zaplon, kreci kreci kreci i kiedy zacznie lapac telepie go kaszle prycha dusi, lekkie przegazowanie i juz jest git.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl