Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 coupeAAH] Blokada tylnego mostu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 27 mar 2011, 00:29

SzymekB pisze:[ Dodano: 2011-03-26, 23:47 ]
IC69 pisze:
S2NAKE pisze:zamiast blokować tył można by zainstalować dyfer od audi v8 z torsenem. Jestem ciekaw jak się lata na dwóch torsenach
Możecie rozwinąć tą myśl?


yyyy ..... no rozwińcie ..... bo nie kumam :roll:

PS.Da się zarżnąc torsena??? Myslałem ze na ori blokadzie to jest sprzet nie do zdarcia..... panowie kontrolujecie wycieki ????
Chodzi o to żeby otwarty dyfer (z blokadą) zastąpić mechanizmem różnicowym typu torsen. Torsen ze skrzyni zostaje tak jak był, więc mamy dwa torseny - centralny i tylny.

Wszystko da się zarżnąć szczególnie bez smarowania, no ale kto jeździ bez oleju (w głowie)?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 mar 2011, 00:46

S2NAKE pisze:Chodzi o to żeby otwarty dyfer (z blokadą) zastąpić mechanizmem różnicowym typu torsen. Torsen ze skrzyni zostaje tak jak był, więc mamy dwa torseny - centralny i tylny.
Rozumiem, tylko co to daje?

S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 27 mar 2011, 12:29

Co to daje?
Ano to że nie masz otwartego dyfra z tyłu. Wiadomo, że otwarte dyfry to największe zło ;)

Jak masz torsena między osiami to napęd jest kierowany na najbardziej przyczepną oś (tak normalnie mamy w quattro). A jak masz torsena w moście to napęd jest kierowany na najbardziej przyczepne koło osi, a nie odwrotnie jak w przypadku dyfra otwartego.

A po co to?
Ano żeby się lepiej odpychać podczas imprez z pomiarem czasu. Często widać jak auta przy wyjściu z ciasnego zakrętu (szczególnie ośki) mielą w miejscu jednym, mniej przyczepnym kołem i nie jadą. Torsen skieruje moment obrotowy na bardziej przyczepne koło (najczęściej zewnętrzne, bo tam masa auta dociska je do podłoża).

Wszyscy wiemy jak trudno zrobić beczkę na otwartym tyle, za to bardzo łatwo się lata ze spiętą dupą. Żeby nie zawracać sobie głowy przełączaniem blokady można skorzystać z torsena w tylnym moście ;) Dwa torseny bardzo chętnie kręcą bączki i zawsze odpychają się z najbardziej przyczepnego koła z tyłu.

A może ktoś wsadził torsena w przedni dyfer? :shock:

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 27 mar 2011, 23:13

Z tego co wiem to nikt nie lata na trzech torsenach.
Pomijam kierowalność takim wozem.
Kiedyś chciałem wstawić torsenach na przód ale jest pewna trudność natury technicznej. Otóż otwarty dyfer ma kształt dzwonu a torsen walca. Torsen po prostu nie zmieści się w skrzynię.
Jakby było inaczej byłaby to fajna gratka dla inwalidów.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 mar 2011, 23:47

S2NAKE pisze:A po co to?
Ano żeby się lepiej odpychać podczas imprez z pomiarem czasu.
No dobra, a jakie są z tego korzyści, podczas jazdy "cywilnej"?

S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 28 mar 2011, 00:20

Jakby było inaczej byłaby to fajna gratka dla inwalidów.
Co masz na myśli?

deejay.ftb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
Imię: Zbyszek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: WWL

Post autor: deejay.ftb » 28 mar 2011, 08:47

posiadaczy aut z przednim napedem.

Zserty, Ty Brutusie...
Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 12:31 przez deejay.ftb, łącznie zmieniany 1 raz.

S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 28 mar 2011, 10:44

GRUBO - dzięki za uświadomienie :mrgreen:

Są szpery dla inwalidów i inne ułatwienia ;)

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 28 mar 2011, 13:26

S2NAKE pisze: A może ktoś wsadził torsena w przedni dyfer? :shock:

A nie ma tego czasem w najnowszej generacji quattro ??

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 29 mar 2011, 09:41

Olej był i to full. Wycieków nie było. A na magnesie w skrzyni cała masa opiłków z torsena.
Torsen to nie jest rzecz wieczna i zużywa się tak jak wszystkie elementy w naszych samochodach.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 29 mar 2011, 19:46

IC69 pisze:
S2NAKE pisze:A po co to?
Ano żeby się lepiej odpychać podczas imprez z pomiarem czasu.
No dobra, a jakie są z tego korzyści, podczas jazdy "cywilnej"?
Cała masa korzyści. Każda szpera jest lepsza od otwartego dyfra, choć z torsena ch... nie szpera.
Alfa Romeo ma torsena w ośce i nie wiem czy nie któryś Focus.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 29 mar 2011, 22:19

Nie kumam :mrgreen:

Naprzykład Skuciok ma wyłącznik tego ogranicznika i ma szpere i włacza kiedy chce ...

Więc wole zeby właczyć sobie ja kiedy naprawde potrzebuje ...



Pozatym audi v8 waży 1700 .... Dlatego moze miec z tyłu torsena , choć automat chyba nie miał.....

S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 29 mar 2011, 23:34

zserty pisze:choć z torsena ch... nie szpera
Rozwiń myśl ;)

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 30 mar 2011, 07:16

SzymekB pisze:Nie kumam :mrgreen:

Naprzykład Skuciok ma wyłącznik tego ogranicznika i ma szpere i włacza kiedy chce ...

Więc wole zeby właczyć sobie ja kiedy naprawde potrzebuje ...



Pozatym audi v8 waży 1700 .... Dlatego moze miec z tyłu torsena , choć automat chyba nie miał.....
V8 miały i w automacie. A Skuciok ma tylko wyłączenie ogranicznika blokady mostu.
I z tego co zaslyszlem od posiadacza dwóch Torsenow w ACQ (DES) zachowanie auta jest zupełnie inne niż na blokadzie mechanizmu różnicowego

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 30 mar 2011, 15:23

Zupełnie inne, bo blokada to szpera 100%. Albo jest otwarty dyfer albo spięty. Nie ma stanów pośrednich które daje torsen.
Torsen ma tylko jedną wadę. Mnoży moment koła mniej dociążonego i przekazuje iloczyn na koło z większa przyczepnością. A jak wiemy ze szkoły podstawowej mnożenie przez zero daje zero. I tak jak koło ma zerową przyczepność to żaden moment nie pójdzie na koło o zwiększonym tarciu.
W rzeczywistych warunkach to się bardzo rzadko zdarza o ile w ogóle.
Także co dwa torseny to nie jeden :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl