Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 coupeAAH] Blokada tylnego mostu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 gru 2010, 07:26

i pięknie :) plusik dla Ciebie :)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 06 gru 2010, 20:47

Gratki :-)
Powiedz jeszcze co u Ciebie szwankowało.
PS. Spięcia blokady przy 160km/h nawet nie poczujesz. Widełki się poddadzą. ;-)
Zdrówka.

bandaż
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:04
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: bandaż » 24 sty 2011, 14:33

Wracam do tematu.

Wstrzykując powietrze, że tak powiem, manualnie do przewodów powodowałem zapalenie zielonej lampki. Podciśnienie jednak nie było wystarczające żeby ruszyć siłownik. Mam ogromne pytanie - skąd w AAH idzie to podciśnienie?

Obrazek
Obrazek




Według powyższego schematu, podciśnienie powinno iść z "3", ja mam tam zaślepkę. Proszę o pomoc. Niedługo bedzie po zimie a jakoś bokiem trzeba jeździć ;)


Odpowiedź znalazła się przypadkiem. Odpięty był przewód od strony silnika. Gazownicy montując różne patetny, spięli opaską zaciskową cały pęk przewodów, niektóre pociągneły za sobą jeden od podciśnienia. Ten który idzie z silnika pod auto jest w okolicach lewego mocowanie amortyztora, z 10 - 15 cm w prawo zaraz pod rozpurką. Wystarczyło wpiąć i w 3 min było po sprawie

S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 22 mar 2011, 22:38

Powiedzcie koledzy co się może popsuć jak podczas upalania na kjs-ie będziemy załączać blokadę podczas jazdy przed atakiem na beczkę (co by dupą lepiej zamieść). Prędkości raczej niewielkie 20-50km/h zwłaszcza, że można włączyć blokadę na dohamowaniu.


Piszecie o tych widełkach plastikowych. A może zetnie coś? Ma ktoś zdjęcie dyfra, żeby zobaczyć ten mechanizm blokujący?

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 23 mar 2011, 09:14

Blokadę możesz załączyć tylko na postoju , więc lepiej jak byś cały czas jeździł na blokadzie zamiast ją załączać podczas <ok>

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 23 mar 2011, 09:48

Kuba988, można włączyć blokadę w czasie jazdy. Jak masz odcięty przewód od licznika do sterownika to można.S2NAKE,
S2NAKE, te widełki specjalnie są zrobione z plastiku, żeby się poddały zamiast tulei zębatej.
Nie mam zdjęcia ale w etce masz dokładny rysunek. Jak blokada jest wyłączona to tuleja kręci się tylko na jednej flanszy przegubu. W chwili załączania tuleja spina dwie flansze ze sobą za pomocą za pomocą koła zębatego. To jest sprzęgło kłowe. O ile flansze i koło zębate są masywne i o nie bym się nie martwił to sama tuleja jest pierścieniem najbardziej narażonym na obciążenia.
Ja bym nie ryzykował, bo raz Ci się uda a za drugim razem już nie będziesz miał blokady.

S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 23 mar 2011, 19:03

Kabelek mam przecięty - wszyscy mają :roll:

Takie włączanie blokady podczas jazdy mogłoby być tajną bronią audi w walce z szubaru i mituwisi :-P .

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 23 mar 2011, 22:01

No zawsze niedostatek mocy i uciekający przód można by nadrobić spiętym tyłem. Dobra myśl :mrgreen:

[ Dodano: 2011-03-23, 22:14 ]
Tylko pytanie jak kolega Torsen będzie to znosił.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 24 mar 2011, 08:25

Torsen ziewa z nudów.

Kris0109
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2010, 19:09
Lokalizacja: DKL/Kotlina mocy ;)

Post autor: Kris0109 » 24 mar 2011, 08:40

Mój padł od jezdzenia cala zime bokami bez blokady wiec nie bylbym tego taki pewien.

S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 24 mar 2011, 13:01

Zajechałeś torsena? Nieźle! Może oleju w skrzyni nie było? ;)


Ew. zamiast blokować tył można by zainstalować dyfer od audi v8 z torsenem. Jestem ciekaw jak się lata na dwóch torsenach :mrgreen:

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 24 mar 2011, 18:11

Viper ma tak w swojej b2, ale tam silnik 8 garowy jest. Moim zdaniem to jest najlepsze rozwiązanie.
Kris0109, torsen na bank nie padł od jazdy bokami tym bardziej bez blokady.

S2NAKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 lip 2007, 21:38

Post autor: S2NAKE » 26 mar 2011, 21:54

Nie mam zdjęcia ale w etce masz dokładny rysunek. Jak blokada jest wyłączona to tuleja kręci się tylko na jednej flanszy przegubu. W chwili załączania tuleja spina dwie flansze ze sobą za pomocą za pomocą koła zębatego. To jest sprzęgło kłowe. O ile flansze i koło zębate są masywne i o nie bym się nie martwił to sama tuleja jest pierścieniem najbardziej narażonym na obciążenia.
Ja bym nie ryzykował, bo raz Ci się uda a za drugim razem już nie będziesz miał blokady.
Kolego zserty sprawdziłem co napisałeś i wszystko się zgadza co do konstrukcji blokady. Tylko nie rozumiem jak widełki mogą się złamać skoro działa na nie siła podciśnienia z silnika, a one nie jest zbyt duża.
Poza tym sami wiecie jak to jest, że często trzeba czekać na blokadę, aż się włączy/wyłączy ponieważ siła podciśnienia jest zbyt mała żeby przełamać opór stawiany przez "tuleję przesuwną załączającą", która musi zsynchronizować się z "kołem zębatym załączanym blokady mechanizmu różnicowego" ;) Z rysunku wynika, że zęby muszą się zazębić ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 mar 2011, 23:35

S2NAKE pisze:zamiast blokować tył można by zainstalować dyfer od audi v8 z torsenem. Jestem ciekaw jak się lata na dwóch torsenach
Możecie rozwinąć tą myśl?

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 26 mar 2011, 23:42

[ Dodano: 2011-03-26, 23:47 ]
IC69 pisze:
S2NAKE pisze:zamiast blokować tył można by zainstalować dyfer od audi v8 z torsenem. Jestem ciekaw jak się lata na dwóch torsenach
Możecie rozwinąć tą myśl?


yyyy ..... no rozwińcie ..... bo nie kumam :roll:

PS.Da się zarżnąc torsena??? Myslałem ze na ori blokadzie to jest sprzet nie do zdarcia..... panowie kontrolujecie wycieki ????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl