Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Montaż bi-xenonów pod H4

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 29 gru 2007, 20:25

bixenon na soczewce jest zrobiony w ten sposób, że :
krótkie sa normalnie ustawione. jest jeszcze tam przesłona o której wspomniał Cinek
lecz ona nie zmienia kątu tylko po prostu sie unosi i odsłania górną część soczewki i w ten sposób światła świecą dalej

dokładnie jest z normalnymi światłami bez soczewki

aha jeśli mamy bixenon to odbłyśnik i światło długie jest nam totalnie zbędne (oczywiście chodzi mi o to miejsce gdzie wcześniej były długie) można wtedy się pokusic o 2 rzeczy jedna to wstawienie drugiej soczewki bixenonowej i jazda na maxa :D
2 rzecz to ustawienie żarówki tak by świeciła na bok i doświecała nam zakręt czyli bixenony skrętne . Tutaj jest spory problem by zestroić to z kierownicą tak by przy skręcie zapalała się żarówka.

ja u siebie wsadziłem Bixenon ale ze zmianą soczewki , tamte małe moge komuś odsprzedać ;p

nic się nie grzeje odbłyśniki nie ulegają zniszczeniu
jasnośc w porównaniu do zwykłych H1/ H4 to jak niebo a ziemia
polecam taką operację
tylko róbcie to ze sprzętem z górnej półki a nie po taniości

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 29 gru 2007, 22:01

wstawiles nowa soczewke w miejsce tamtej i przeabiales odblysnik ? musiales powiekszac otwor w odblysniku ? porownywales swiatlo z obydwu soczewek ? ile za te fabryczne ? ja mam w 1 troche szklo prysowane gdyz lampa byla po przejsciach

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 29 gru 2007, 22:27

tak wstawiłem większą a co za tym idzie trzeba było troszkę nadciąć odbłyśnik to logiczne :)
porównywałem ale zrobiłem to bez xenonu i z bixenonem i jest naprawdę nie do porównania
co do tej soczewki to po prostu tam by się nie zmieściła przesłona więc zamontowałem wiąkszą soczewkę już z przesłoną ,żelowe przetwornice i żarówki D2S Philipsa
co do ceny tych soczewek to się jakos dogadamy nie bedę zdzierał z Ciebie <ok>

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 30 gru 2007, 22:34

a co jest lepsze wstawic w orginalne lampy tak jak to zrobil WOJTEK26 czy przerobic lampy na soczewki i dopiero wmatowac w takie lampy xsenony??

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 30 gru 2007, 23:20

w soczewkach napewno nie ebdziesz oslepial innych kierowcow, w zwyklych lampach swiatlo swieci w bardziej rozproszony sposob wiec dla keirowcy efekt moze byc lepszy

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 30 gru 2007, 23:50

wcale nei jest lepszy efekt wręcz przeciwnie
to światło powinno być skupione i w oddali się rozpraszać tak jak masz w soczewce
co jest lepsze
wg mnie zrobienie tego tak jak ja zrobiłem
masz ori (prawie ;p) i glina się nawet nie czepia
możesz iść łatwiejszą droga i ze zwykłej zespolonej zribić bienon montując soczewkę
ale żeby samemu nie rezać możesz sam odbłyśnik kupić i go przerobić pod większą soczewkę potem tylko jeszce albo polerka szkła albo kupno juz pod soczewkę

więc tak czy siak dochodzisz do tego że masz soczewkę /xenon/bixenon ( co sobie zażyczysz) i szkło polerowane albo w całości albo tylko takie okienko
żeby się nie bawić w takie rzeczy możesz kupić lampy zespolone soczewkowe i podmienić tylko soczewki montując bixenon jeśli sam xenon chcesz to nie musisz wymieniać samej soczewicy tylko dołożyć żarówki przetwornice i będzie gitara
sory za troszkę chaotyczne pismo ale jestem po kilku lampkach winka :D

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 31 gru 2007, 11:35

to kolejne moje pytanie :-D czy takie lampy podejda do audi 80 b4 1992r lampy

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 31 gru 2007, 12:04

nie bo mają inne mocowanie to raz po za tym mają troche inny ksztalt
dorwać soczewice do B4 nie jest łatwo :(

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 31 gru 2007, 13:41

ja mam soczewki w b4 i spobuje chyba wsadzic bixenonowe soczewki tak jak DRED. tylko jak z podlaczneiem tego. wize ze zazwyczaj ta przyslona ma 2 kabelki, czasem 3.
Jesli ma 2 to jest to + i - 12v od swiatel dlugich ? jak ma sygnal to przyslona jest w gorze a jak sie nie ma prondu to jest przyslonieta ?

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 31 gru 2007, 16:42

a da sie samemu soczewki zrobic i co do tego jest potrzebne?? w mojej niuni sa normalne lampy czy da sie to wnich zrobic czy musze zaopatrzyc sie w zespolone?? DRED, twoj opisik wyzej jest troche dlamnie niezrozumialy :cry: wiec rosil bym o opis bardziej opisowy bo nigdy z czyms takim do czynienia niemialem a na orginalne soczewki z b4 mnie niestac :-(

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 31 gru 2007, 17:58

do zwykłych lamp też da rade wsadzić zarówno soczewkę , a jak da rade soczewkę to xenon a jak xenon to i bixenon tylko trzeba się do tego odpowiedni ozabrać

mając zwykłe lampy będziesz potrzebował:
1 spolerowanego szkła reflektora by snop światła z soczewki nie był rozproszony
2 samej soczewki
3 będziesz musiał przerobić odbłyśnik tak by zamontować tę soczewkę więc tutaj niestety nie obędzie się bez cięcia i klejenia
potem to tylko odpowiednio ustawić pod dobrymi kątami i będziesz miał soczewki w lampach niezespolonych
ale imho zespolone dużo ładniej wygladają i wtedy nie masz problemu ze światłami pozycyjnymi qre w zwykłych lampach są razem z światłami krótkimi. Jeżeli je tam zostawisz to będzie paskudnie to wygladało , więc musisz je sobie przenieść tam gdzie są albo długie ( też kiepska opcja) albo do kierunków.

jak już będziesz miał soczewki to xenon nie problem zrobić z tego więc życze udanych rezań w razie czego piszccie a w miare swoich skromnych możliwości postaram się pomóc
mam nadzieje że troszkę Ci rozjaśniłem swoją poprzednią zawiłą odpowiedź :D

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 31 gru 2007, 18:30

DRED pisze:do zwykłych lamp też da rade wsadzić zarówno soczewkę , a jak da rade soczewkę to xenon a jak xenon to i bixenon tylko trzeba się do tego odpowiedni ozabrać

mając zwykłe lampy będziesz potrzebował:
1 spolerowanego szkła reflektora by snop światła z soczewki nie był rozproszony
2 samej soczewki
3 będziesz musiał przerobić odbłyśnik tak by zamontować tę soczewkę więc tutaj niestety nie obędzie się bez cięcia i klejenia
potem to tylko odpowiednio ustawić pod dobrymi kątami i będziesz miał soczewki w lampach niezespolonych
ale imho zespolone dużo ładniej wygladają i wtedy nie masz problemu ze światłami pozycyjnymi qre w zwykłych lampach są razem z światłami krótkimi. Jeżeli je tam zostawisz to będzie paskudnie to wygladało , więc musisz je sobie przenieść tam gdzie są albo długie ( też kiepska opcja) albo do kierunków.

jak już będziesz miał soczewki to xenon nie problem zrobić z tego więc życze udanych rezań w razie czego piszccie a w miare swoich skromnych możliwości postaram się pomóc
mam nadzieje że troszkę Ci rozjaśniłem swoją poprzednią zawiłą odpowiedź :D
Widze Dred że rodzą się nam nowi Rezacze :D Jak dobrze pamiętam to Heveliusz do Vki wrzucał własnie BI w miejsce zwykłych odbłyśnikow? Nie robił przypadkiem Fotostory? Może troszkę rozjaśniłoby sprawę. Wiadomo..zdjęcia dużo dają ;-)


EDIT..juz sobie przypomnialem że na Rezaczach są zdjęcia :mrgreen: Jakby ktoś chciał to zapraszam REZACZE>warsztat

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 31 gru 2007, 19:59

dzieki DRED, teraz bardziej zrozumialem :-D bede sie musial zastanowic co zrobic z postojowkami a jak nic niewymysle to bede musial sie rozejzec za zespolonymi (wie ktos ile takie kosztuja bo na alegro znalazlem tylko do b3) i wtedy bede musial migacze i chalogeny w zdezak wmatowac a najpierw zrobic skok na bank 8-) :evil: atk pozatym jak sie orientuje to w swiatlach zespolonych sa 3 zarowki a jak DRED, usiebie zamontowales bi-xenon to co z orginalnymi swiatlami drogowymi??

Dosiego roku i zeby niunie dobrze sie spisywaly i coraz ladniejsze byly choc i tak sa piekne

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 01 sty 2008, 17:19

za ladne zespolone ok 350 od sztuki na allegro

[ Dodano: 2008-01-02, 11:42 ]
DRED wrzucilbys fotke swoich obecnych lamp od zewnatrz

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 02 sty 2008, 20:39

zgredek27 pisze:Jak dobrze pamiętam to Heveliusz do Vki wrzucał własnie BI w miejsce zwykłych odbłyśnikow? Nie robił przypadkiem Fotostory?
Robił to w swoim V8 :D
Xenon w reflektorach soczewkowych bez wymiany soczewki z żarówką H1 na przykładzie B4
Xenon z wymianą soczewki z żarówką H1 na przykładzie C4/A6
montaż Bi Xenonu w Audi A8
montaż Bixenonu w A4
to chyba wystarczy z takich fotostory
aha jeszcze opis montażu Bi w B4 ale bez zdjęć bo nieaktualne


A teraz dokładnie jak to było:
1. na allegro wyszukałem odpowiedni zestaw bi-xenonowy.
2. rozebrałem reflektory żeby dostać się do orginalnych soczewek

3. wziąłem zakupione wkłady bi-xenonowe.

4. ponieważ wkład bi-xenonowy niewiele różni się długością od soczewki

5. więc starłem się tak zrobić, żeby całość zmieściła się w orginalnej obudowie reflektora. Ponieważ orginalna soczewka była tak zamocowana, że nie dotykała ramką soczewki do lustra lampy, więc stwierdziłem, że pozwolę aby bi-xenon oparł się o lustro lampy. Jednak ponieważ bi-xenon ma większą średnicę soczewki więc, żeby wykorzystać ją w pełni to zdecydowałem się powiększyć otwór w lustrze. Powiększałem ten otwór do momentu aż metalowa ramka soczewki bi-xenonowej oparła się na lustrze reflektora. Otwór powiększałem w taki sposób, żeby wewnętrzna krawędź otworu była skośna jak soczewka - dzięki temu jest lepiej (moim zdaniem). Po przymiarce bi-xenona do lustra reflektora pozostało tylko dorobić blaszki mocujące.

6. po dorobieniu blaszek miałem już bi-xenon zamocowany do lustra.

7. przymierzyłem to do obudowy i okazało się, że czwarte mocowanie bi-xenona wadzi o jedną ze ścianek - obciąłem je i po roblemie (i tak nie używane).

8. z przodu zamontowany bi-xenon wygląda tak.

9. teraz wziąłem się za kabelki. Postanowiłem wszystkie przeróbki zrobić w reflektorze (żeby pozostawić orginalne przyłącza w samochodzie). Nie obcinałem orginalnych końcówek, ale wlutowałem się przed nimi. Zasilanie przetwornicy jest wzięte z zasilania żarówki światła mijania, a zasilanie cewki elektromagnesu przysłony z zasilania żarówki świateł drogowych.

10. po zlutowaniu kabelków złożyłem lampę. W czasie składania ustawiłem lustro reflektora tak, żeby mieć możliwość ręcznego podniesienia go w czasie ustawiania świateł (trzeba zwrócić uwagę, żeby cewka elektromagnesu była uniesiona nad dolną częścią obudowy reflektora). Następnie założyłem wtyczkę żarnika i przymierzyłem pokrywkę. Wystarczyło teraz wyciąć w dolnej części pokrywki otwór na kabel wysokiego napięcia i kabelki do zasilania przetwornicy.

11. i reflektory przerobione.

12. jedyna widoczna z zewnątrz zmiana to średnica oprawki soczewki (na rysunku trochę schodkowa, ale to wina zoomu painta).

13. za radą rezaczy zmieniłem bezpieczniki nr 10 i 11 na 15A.
Po założeniu do autka - jasność porażająca.

Jeszcze muszę tylko zapewnić stałe zasilanie przetwornicy przy zapalaniu światła drogowego. Mam dwa pomysły:
1. zrobię zwarcie w przełączniku kierownicy pomiędzy stykami 56 i 56b.
2. styk 56 będzie załączał przekaźnik, który zewrze 56b z X.

Zrobiłem wersję z przekaźnikiem. Przekaźnik umieściłem tuż przy złączu (w dolnej osłonie kierownicy). Kupiłem przekaźnik na 30A (suma bezpieczników 10 i 11) i gniazdo z wsuwkami. Problem był z elastycznym kabelkiem o przekroju 2,5 mm2, ale istatecznie użyłem 4x0,75 mm2). Dlaczego taki gruby? Ponieważ takie kable dochodzą do styków 'X' i '56b'. Styki zwierne przekaźnika podłączyłem tak, że do '30' przekaźnika podłączyłem (wlutowałem się) styk 'X' z wtyczki przełącznika świateł a do '87' przekaźnika podłączyłem (wlutowałem się) styk '56b' z wtyczki przełącznika świateł. Zasilanie cewki przekaźnika podłączyłem ze styku '56' wtyczki przełącznika świateł - ale wlutować się nie było do czego ponieważ ten styk jest stosowany wyłącznie w samochodach produkowanych na rynek Włoski, więc zrobiłem małą rzeźbę - przeplot odizolowanego kabelka przez otwór wtyczki i po kłopocie. Okazało się natomiast, że brakuje mi masy dla przekaźnika i musiałem odkręcić półkę nad nogami kierowcy, żeby doprowadzić kabelek i przykręcić do masy.
Układ działa znakomicie. Skutkiem ubocznym takich połączeń jest fakt, że po zapaleniu silnika, włączeniu świateł i chęci wyłączenia świateł (przełącznikiem przy kierownicy) światła świecą dalej . Po prostu następuje samo podtrzymanie napięcia na cewce przekaźnika (X+56b+56). Żeby zgasić światła trzeba wyłączyć silnik lub prubować włączyć długie (wtedy rozłącza się styk 56b z 56). Ale dzięki takiemu stanowi rzeczy dwukrotnie zmniejszam częstość iskrzenia w przełączniku świateł (dłużej sobie pożyje) ponieważ w czasie wyłączania świateł obwód jest rozwierany przez przekaźnik.


kilka fotostory powinno coś rozjaśnić :D
CINEK pisze:DRED wrzucilbys fotke swoich obecnych lamp od zewnatrz
co do moich fotek to są one tutaj
moje zdjęcia lamp z zewnątrz
Czapa pisze:bede musial sie rozejzec za zespolonymi (wie ktos ile takie kosztuja bo na alegro znalazlem tylko do b3)
poczekaj troszkę bo bardzo możliwe , że będą za jakieś 650 PLN w fajnym stanie zespolone lampki
więc chwila cierpliwości

ps jeszce jakieś pytania ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl