[B4] Montaż bi-xenonów pod H4
bixenon na soczewce jest zrobiony w ten sposób, że :
krótkie sa normalnie ustawione. jest jeszcze tam przesłona o której wspomniał Cinek
lecz ona nie zmienia kątu tylko po prostu sie unosi i odsłania górną część soczewki i w ten sposób światła świecą dalej
dokładnie jest z normalnymi światłami bez soczewki
aha jeśli mamy bixenon to odbłyśnik i światło długie jest nam totalnie zbędne (oczywiście chodzi mi o to miejsce gdzie wcześniej były długie) można wtedy się pokusic o 2 rzeczy jedna to wstawienie drugiej soczewki bixenonowej i jazda na maxa
2 rzecz to ustawienie żarówki tak by świeciła na bok i doświecała nam zakręt czyli bixenony skrętne . Tutaj jest spory problem by zestroić to z kierownicą tak by przy skręcie zapalała się żarówka.
ja u siebie wsadziłem Bixenon ale ze zmianą soczewki , tamte małe moge komuś odsprzedać ;p
nic się nie grzeje odbłyśniki nie ulegają zniszczeniu
jasnośc w porównaniu do zwykłych H1/ H4 to jak niebo a ziemia
polecam taką operację
tylko róbcie to ze sprzętem z górnej półki a nie po taniości
krótkie sa normalnie ustawione. jest jeszcze tam przesłona o której wspomniał Cinek
lecz ona nie zmienia kątu tylko po prostu sie unosi i odsłania górną część soczewki i w ten sposób światła świecą dalej
dokładnie jest z normalnymi światłami bez soczewki
aha jeśli mamy bixenon to odbłyśnik i światło długie jest nam totalnie zbędne (oczywiście chodzi mi o to miejsce gdzie wcześniej były długie) można wtedy się pokusic o 2 rzeczy jedna to wstawienie drugiej soczewki bixenonowej i jazda na maxa
2 rzecz to ustawienie żarówki tak by świeciła na bok i doświecała nam zakręt czyli bixenony skrętne . Tutaj jest spory problem by zestroić to z kierownicą tak by przy skręcie zapalała się żarówka.
ja u siebie wsadziłem Bixenon ale ze zmianą soczewki , tamte małe moge komuś odsprzedać ;p
nic się nie grzeje odbłyśniki nie ulegają zniszczeniu
jasnośc w porównaniu do zwykłych H1/ H4 to jak niebo a ziemia
polecam taką operację
tylko róbcie to ze sprzętem z górnej półki a nie po taniości
tak wstawiłem większą a co za tym idzie trzeba było troszkę nadciąć odbłyśnik to logiczne
porównywałem ale zrobiłem to bez xenonu i z bixenonem i jest naprawdę nie do porównania
co do tej soczewki to po prostu tam by się nie zmieściła przesłona więc zamontowałem wiąkszą soczewkę już z przesłoną ,żelowe przetwornice i żarówki D2S Philipsa
co do ceny tych soczewek to się jakos dogadamy nie bedę zdzierał z Ciebie <ok>
porównywałem ale zrobiłem to bez xenonu i z bixenonem i jest naprawdę nie do porównania
co do tej soczewki to po prostu tam by się nie zmieściła przesłona więc zamontowałem wiąkszą soczewkę już z przesłoną ,żelowe przetwornice i żarówki D2S Philipsa
co do ceny tych soczewek to się jakos dogadamy nie bedę zdzierał z Ciebie <ok>
wcale nei jest lepszy efekt wręcz przeciwnie
to światło powinno być skupione i w oddali się rozpraszać tak jak masz w soczewce
co jest lepsze
wg mnie zrobienie tego tak jak ja zrobiłem
masz ori (prawie ;p) i glina się nawet nie czepia
możesz iść łatwiejszą droga i ze zwykłej zespolonej zribić bienon montując soczewkę
ale żeby samemu nie rezać możesz sam odbłyśnik kupić i go przerobić pod większą soczewkę potem tylko jeszce albo polerka szkła albo kupno juz pod soczewkę
więc tak czy siak dochodzisz do tego że masz soczewkę /xenon/bixenon ( co sobie zażyczysz) i szkło polerowane albo w całości albo tylko takie okienko
żeby się nie bawić w takie rzeczy możesz kupić lampy zespolone soczewkowe i podmienić tylko soczewki montując bixenon jeśli sam xenon chcesz to nie musisz wymieniać samej soczewicy tylko dołożyć żarówki przetwornice i będzie gitara
sory za troszkę chaotyczne pismo ale jestem po kilku lampkach winka
to światło powinno być skupione i w oddali się rozpraszać tak jak masz w soczewce
co jest lepsze
wg mnie zrobienie tego tak jak ja zrobiłem
masz ori (prawie ;p) i glina się nawet nie czepia
możesz iść łatwiejszą droga i ze zwykłej zespolonej zribić bienon montując soczewkę
ale żeby samemu nie rezać możesz sam odbłyśnik kupić i go przerobić pod większą soczewkę potem tylko jeszce albo polerka szkła albo kupno juz pod soczewkę
więc tak czy siak dochodzisz do tego że masz soczewkę /xenon/bixenon ( co sobie zażyczysz) i szkło polerowane albo w całości albo tylko takie okienko
żeby się nie bawić w takie rzeczy możesz kupić lampy zespolone soczewkowe i podmienić tylko soczewki montując bixenon jeśli sam xenon chcesz to nie musisz wymieniać samej soczewicy tylko dołożyć żarówki przetwornice i będzie gitara
sory za troszkę chaotyczne pismo ale jestem po kilku lampkach winka
ja mam soczewki w b4 i spobuje chyba wsadzic bixenonowe soczewki tak jak DRED. tylko jak z podlaczneiem tego. wize ze zazwyczaj ta przyslona ma 2 kabelki, czasem 3.
Jesli ma 2 to jest to + i - 12v od swiatel dlugich ? jak ma sygnal to przyslona jest w gorze a jak sie nie ma prondu to jest przyslonieta ?
Jesli ma 2 to jest to + i - 12v od swiatel dlugich ? jak ma sygnal to przyslona jest w gorze a jak sie nie ma prondu to jest przyslonieta ?
a da sie samemu soczewki zrobic i co do tego jest potrzebne?? w mojej niuni sa normalne lampy czy da sie to wnich zrobic czy musze zaopatrzyc sie w zespolone?? DRED, twoj opisik wyzej jest troche dlamnie niezrozumialy :cry: wiec rosil bym o opis bardziej opisowy bo nigdy z czyms takim do czynienia niemialem a na orginalne soczewki z b4 mnie niestac
do zwykłych lamp też da rade wsadzić zarówno soczewkę , a jak da rade soczewkę to xenon a jak xenon to i bixenon tylko trzeba się do tego odpowiedni ozabrać
mając zwykłe lampy będziesz potrzebował:
1 spolerowanego szkła reflektora by snop światła z soczewki nie był rozproszony
2 samej soczewki
3 będziesz musiał przerobić odbłyśnik tak by zamontować tę soczewkę więc tutaj niestety nie obędzie się bez cięcia i klejenia
potem to tylko odpowiednio ustawić pod dobrymi kątami i będziesz miał soczewki w lampach niezespolonych
ale imho zespolone dużo ładniej wygladają i wtedy nie masz problemu ze światłami pozycyjnymi qre w zwykłych lampach są razem z światłami krótkimi. Jeżeli je tam zostawisz to będzie paskudnie to wygladało , więc musisz je sobie przenieść tam gdzie są albo długie ( też kiepska opcja) albo do kierunków.
jak już będziesz miał soczewki to xenon nie problem zrobić z tego więc życze udanych rezań w razie czego piszccie a w miare swoich skromnych możliwości postaram się pomóc
mam nadzieje że troszkę Ci rozjaśniłem swoją poprzednią zawiłą odpowiedź
mając zwykłe lampy będziesz potrzebował:
1 spolerowanego szkła reflektora by snop światła z soczewki nie był rozproszony
2 samej soczewki
3 będziesz musiał przerobić odbłyśnik tak by zamontować tę soczewkę więc tutaj niestety nie obędzie się bez cięcia i klejenia
potem to tylko odpowiednio ustawić pod dobrymi kątami i będziesz miał soczewki w lampach niezespolonych
ale imho zespolone dużo ładniej wygladają i wtedy nie masz problemu ze światłami pozycyjnymi qre w zwykłych lampach są razem z światłami krótkimi. Jeżeli je tam zostawisz to będzie paskudnie to wygladało , więc musisz je sobie przenieść tam gdzie są albo długie ( też kiepska opcja) albo do kierunków.
jak już będziesz miał soczewki to xenon nie problem zrobić z tego więc życze udanych rezań w razie czego piszccie a w miare swoich skromnych możliwości postaram się pomóc
mam nadzieje że troszkę Ci rozjaśniłem swoją poprzednią zawiłą odpowiedź
Widze Dred że rodzą się nam nowi Rezacze Jak dobrze pamiętam to Heveliusz do Vki wrzucał własnie BI w miejsce zwykłych odbłyśnikow? Nie robił przypadkiem Fotostory? Może troszkę rozjaśniłoby sprawę. Wiadomo..zdjęcia dużo dająDRED pisze:do zwykłych lamp też da rade wsadzić zarówno soczewkę , a jak da rade soczewkę to xenon a jak xenon to i bixenon tylko trzeba się do tego odpowiedni ozabrać
mając zwykłe lampy będziesz potrzebował:
1 spolerowanego szkła reflektora by snop światła z soczewki nie był rozproszony
2 samej soczewki
3 będziesz musiał przerobić odbłyśnik tak by zamontować tę soczewkę więc tutaj niestety nie obędzie się bez cięcia i klejenia
potem to tylko odpowiednio ustawić pod dobrymi kątami i będziesz miał soczewki w lampach niezespolonych
ale imho zespolone dużo ładniej wygladają i wtedy nie masz problemu ze światłami pozycyjnymi qre w zwykłych lampach są razem z światłami krótkimi. Jeżeli je tam zostawisz to będzie paskudnie to wygladało , więc musisz je sobie przenieść tam gdzie są albo długie ( też kiepska opcja) albo do kierunków.
jak już będziesz miał soczewki to xenon nie problem zrobić z tego więc życze udanych rezań w razie czego piszccie a w miare swoich skromnych możliwości postaram się pomóc
mam nadzieje że troszkę Ci rozjaśniłem swoją poprzednią zawiłą odpowiedź
EDIT..juz sobie przypomnialem że na Rezaczach są zdjęcia :mrgreen: Jakby ktoś chciał to zapraszam REZACZE>warsztat
dzieki DRED, teraz bardziej zrozumialem bede sie musial zastanowic co zrobic z postojowkami a jak nic niewymysle to bede musial sie rozejzec za zespolonymi (wie ktos ile takie kosztuja bo na alegro znalazlem tylko do b3) i wtedy bede musial migacze i chalogeny w zdezak wmatowac a najpierw zrobic skok na bank 8-) :evil: atk pozatym jak sie orientuje to w swiatlach zespolonych sa 3 zarowki a jak DRED, usiebie zamontowales bi-xenon to co z orginalnymi swiatlami drogowymi??
Dosiego roku i zeby niunie dobrze sie spisywaly i coraz ladniejsze byly choc i tak sa piekne
Dosiego roku i zeby niunie dobrze sie spisywaly i coraz ladniejsze byly choc i tak sa piekne
Robił to w swoim V8zgredek27 pisze:Jak dobrze pamiętam to Heveliusz do Vki wrzucał własnie BI w miejsce zwykłych odbłyśnikow? Nie robił przypadkiem Fotostory?
Xenon w reflektorach soczewkowych bez wymiany soczewki z żarówką H1 na przykładzie B4
Xenon z wymianą soczewki z żarówką H1 na przykładzie C4/A6
montaż Bi Xenonu w Audi A8
montaż Bixenonu w A4
to chyba wystarczy z takich fotostory
aha jeszcze opis montażu Bi w B4 ale bez zdjęć bo nieaktualne
A teraz dokładnie jak to było:
1. na allegro wyszukałem odpowiedni zestaw bi-xenonowy.
2. rozebrałem reflektory żeby dostać się do orginalnych soczewek
3. wziąłem zakupione wkłady bi-xenonowe.
4. ponieważ wkład bi-xenonowy niewiele różni się długością od soczewki
5. więc starłem się tak zrobić, żeby całość zmieściła się w orginalnej obudowie reflektora. Ponieważ orginalna soczewka była tak zamocowana, że nie dotykała ramką soczewki do lustra lampy, więc stwierdziłem, że pozwolę aby bi-xenon oparł się o lustro lampy. Jednak ponieważ bi-xenon ma większą średnicę soczewki więc, żeby wykorzystać ją w pełni to zdecydowałem się powiększyć otwór w lustrze. Powiększałem ten otwór do momentu aż metalowa ramka soczewki bi-xenonowej oparła się na lustrze reflektora. Otwór powiększałem w taki sposób, żeby wewnętrzna krawędź otworu była skośna jak soczewka - dzięki temu jest lepiej (moim zdaniem). Po przymiarce bi-xenona do lustra reflektora pozostało tylko dorobić blaszki mocujące.
6. po dorobieniu blaszek miałem już bi-xenon zamocowany do lustra.
7. przymierzyłem to do obudowy i okazało się, że czwarte mocowanie bi-xenona wadzi o jedną ze ścianek - obciąłem je i po roblemie (i tak nie używane).
8. z przodu zamontowany bi-xenon wygląda tak.
9. teraz wziąłem się za kabelki. Postanowiłem wszystkie przeróbki zrobić w reflektorze (żeby pozostawić orginalne przyłącza w samochodzie). Nie obcinałem orginalnych końcówek, ale wlutowałem się przed nimi. Zasilanie przetwornicy jest wzięte z zasilania żarówki światła mijania, a zasilanie cewki elektromagnesu przysłony z zasilania żarówki świateł drogowych.
10. po zlutowaniu kabelków złożyłem lampę. W czasie składania ustawiłem lustro reflektora tak, żeby mieć możliwość ręcznego podniesienia go w czasie ustawiania świateł (trzeba zwrócić uwagę, żeby cewka elektromagnesu była uniesiona nad dolną częścią obudowy reflektora). Następnie założyłem wtyczkę żarnika i przymierzyłem pokrywkę. Wystarczyło teraz wyciąć w dolnej części pokrywki otwór na kabel wysokiego napięcia i kabelki do zasilania przetwornicy.
11. i reflektory przerobione.
12. jedyna widoczna z zewnątrz zmiana to średnica oprawki soczewki (na rysunku trochę schodkowa, ale to wina zoomu painta).
13. za radą rezaczy zmieniłem bezpieczniki nr 10 i 11 na 15A.
Po założeniu do autka - jasność porażająca.
Jeszcze muszę tylko zapewnić stałe zasilanie przetwornicy przy zapalaniu światła drogowego. Mam dwa pomysły:
1. zrobię zwarcie w przełączniku kierownicy pomiędzy stykami 56 i 56b.
2. styk 56 będzie załączał przekaźnik, który zewrze 56b z X.
Zrobiłem wersję z przekaźnikiem. Przekaźnik umieściłem tuż przy złączu (w dolnej osłonie kierownicy). Kupiłem przekaźnik na 30A (suma bezpieczników 10 i 11) i gniazdo z wsuwkami. Problem był z elastycznym kabelkiem o przekroju 2,5 mm2, ale istatecznie użyłem 4x0,75 mm2). Dlaczego taki gruby? Ponieważ takie kable dochodzą do styków 'X' i '56b'. Styki zwierne przekaźnika podłączyłem tak, że do '30' przekaźnika podłączyłem (wlutowałem się) styk 'X' z wtyczki przełącznika świateł a do '87' przekaźnika podłączyłem (wlutowałem się) styk '56b' z wtyczki przełącznika świateł. Zasilanie cewki przekaźnika podłączyłem ze styku '56' wtyczki przełącznika świateł - ale wlutować się nie było do czego ponieważ ten styk jest stosowany wyłącznie w samochodach produkowanych na rynek Włoski, więc zrobiłem małą rzeźbę - przeplot odizolowanego kabelka przez otwór wtyczki i po kłopocie. Okazało się natomiast, że brakuje mi masy dla przekaźnika i musiałem odkręcić półkę nad nogami kierowcy, żeby doprowadzić kabelek i przykręcić do masy.
Układ działa znakomicie. Skutkiem ubocznym takich połączeń jest fakt, że po zapaleniu silnika, włączeniu świateł i chęci wyłączenia świateł (przełącznikiem przy kierownicy) światła świecą dalej . Po prostu następuje samo podtrzymanie napięcia na cewce przekaźnika (X+56b+56). Żeby zgasić światła trzeba wyłączyć silnik lub prubować włączyć długie (wtedy rozłącza się styk 56b z 56). Ale dzięki takiemu stanowi rzeczy dwukrotnie zmniejszam częstość iskrzenia w przełączniku świateł (dłużej sobie pożyje) ponieważ w czasie wyłączania świateł obwód jest rozwierany przez przekaźnik.
kilka fotostory powinno coś rozjaśnić
co do moich fotek to są one tutajCINEK pisze:DRED wrzucilbys fotke swoich obecnych lamp od zewnatrz
moje zdjęcia lamp z zewnątrz
poczekaj troszkę bo bardzo możliwe , że będą za jakieś 650 PLN w fajnym stanie zespolone lampkiCzapa pisze:bede musial sie rozejzec za zespolonymi (wie ktos ile takie kosztuja bo na alegro znalazlem tylko do b3)
więc chwila cierpliwości
ps jeszce jakieś pytania ??