Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sty 2015, 09:27

Może też pompa paliwa wysiadać.

Strzalaa07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2015, 19:55

Post autor: Strzalaa07 » 27 sty 2015, 12:24

Pompa daje Ciśnienie 3,5 bara więc odpada.

W tym rzecz że on codziennie tak robi wystarczy że postoi z 1-2h. I już muszę go dłużej kręcić.

Dziś go do mechaniora oddaje, to się dowiem co było.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sty 2015, 12:33

A jak postoi dużo dłużej niż 2 godziny np. postoi 12 godzin to po tym czasie już lepiej odpala?

kopiec16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 lis 2014, 16:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kopiec16 » 27 sty 2015, 15:59

Nie wiem jak jest w audi to wymyślone, ale chyba gdzieś powinien być zaworek zwrotny. Może paliwo Ci się cofa do baku jak postoi. I zanim napompuje go znów to chwilkę trzeba poczekać.

futrzak777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: futrzak777 » 27 sty 2015, 17:15

Mam teby sam problem co autor tematu. Gdy już odzyskasz auto od mechanika napisz co było przyczyną. Będę wdzięczny
Pozdrawiam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sty 2015, 19:12

Pompa paliwa nie powinna dopuścić do cofania się paliwa. Żeby paliwo się cofnęło musiałaby być jakaś nieszczelność na przewodach przy silniku aby w miejsca paliwa mogło wejść powietrze. Ale że to układ ciśnieniowy to przez nieszczelność lało by się paliwo w momencie pracy pompy.
Dla pewności że układ się napełni można kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon przed odpaleniem.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 sty 2015, 19:19

Obstawiam:
- zaworek zwrotny w pompie paliwa;
- regulator ciśnienia paliwa;
- o-ringi na regulatorze ciśnienia paliwa.

Pytanie czy pompa załącza się na chwilę po przekręceniu kluczyka?

Strzalaa07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2015, 19:55

Post autor: Strzalaa07 » 27 sty 2015, 21:41

Więc tak pompa daję jak już pisałem 3,5bara,
Również paliwo jest jak i w przewodzie zwrotnym jak i powrotnym. A jak kolega źle pompkę dokręcił żeby zmierzyć cisnienie to przy zapłonie wystrzeliło przewód, więc pompka na 99% to nie będzie. Jutro może mechanik mi to sprawdzi bo kazał dzwonić ok 18-19. To dam znać ;), Mam nadzieje że to jakaś pierdoła.

A co do pompki to się załączą, a jak podpompuję pedałem gazu to jeszcze gorzej odpala, jak nie dotykam gazu a kręcą nią to odpali po tych 10 sec. Ewentualnie jak pokręcę Ją 5sec puszcze i jeszcze raz to od razu łapie. A i zaobserwowałem że jak przestanę kręcić Ją po tych 5 sec to mimo to że kluczyk jest już na pozycji wyłączenia zapłonu, to on z 1-2 sec jeszcze kręci.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 sty 2015, 21:50

Strzalaa07 pisze:A i zaobserwowałem że jak przestanę kręcić Ją po tych 5 sec to mimo to że kluczyk jest już na pozycji wyłączenia zapłonu, to on z 1-2 sec jeszcze kręci.
Elektrowłącznik rozrusznika się zacina albo kostka stacyjki pada.
Jak kostka stacyjki to może być nawet tak, że w pozycji rozrusznika wyłącza zapłon i rozrusznik pracuje bez iskry. Kumpel miał tak w golfie.

Strzalaa07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2015, 19:55

Post autor: Strzalaa07 » 27 sty 2015, 23:14

A to może wpływać na odpalanie ?.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sty 2015, 10:20

Jak rozrusznik dobrze kręci to powinien odpalić.
A jeśli kostka stacyjki wyłącza zapłon na rozruszniku to widać po kontrolkach jak gasną całkowicie.

badi007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 25 gru 2014, 10:29
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: badi007 » 28 sty 2015, 10:42

Albo przekaznik jest uszkodzony. Na odpalanie nie ma to wplywu jesli kreci zwawo to powinien odpalic, a iskra jest na swiecach?

Strzalaa07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2015, 19:55

Post autor: Strzalaa07 » 28 sty 2015, 11:20

No właśnie świec nie sprawdziłem bo jeden kumpel mnie z tego tropu zmylił, " że jak by to świece były to by ciągle ch...o odpalał "

za to wczoraj brat cioteczny mówił że może to świece, i że może coś się rozgrzewa dla tego potem odpala normalnie, no i u mechanika stoi mam nadzieje że dziś to sprawdzi.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-01-28, 11:27 ]
Strzalaa07, jak się będziesz tak ch...wo wyrażał to będzie źle :!: chyba nie czytałeś regulaminu.

Ok, sorry ale to był cytat ;).

[ Dodano: 2015-01-29, 20:10 ]
No więc, mechanik powiedział że z iskrą zapłonem wszystko git. Jedynie coś z układem paliwowym jest, czyli prawdopodobnie pompa paliwowa. Na razie mówił żebym się nie gorączkował bo skoro pompa daje 3,5bara ciśnienia to jest git. A czemu rano tak jest, to sam nie wiem. Jak by się coś działo gorszego to mam podjechać i wtedy będziemy dochodzić bardziej co jest.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2015, 11:26 przez Strzalaa07, łącznie zmieniany 1 raz.

futrzak777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2014, 19:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: futrzak777 » 01 lut 2015, 16:46

Wiec uciążliwa lusterka nie została usunięta. Kiedyś coś słyszałem że może to być czujnik temperatury cieczy( ten niebieski) albo kable idące do tego czujnika są gdzieś przełamanie lub coś podobnego. Nie wiem dobrze mówię ale może warto spróbować

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 02 lut 2015, 15:06

Strzalaa07 pisze:No właśnie świec nie sprawdziłem bo jeden kumpel mnie z tego tropu zmylił, " że jak by to świece były to by ciągle ch...o odpalał "

za to wczoraj brat cioteczny mówił że może to świece, i że może coś się rozgrzewa dla tego potem odpala normalnie, no i u mechanika stoi mam nadzieje że dziś to sprawdzi.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-01-28, 11:27 ]
Strzalaa07, jak się będziesz tak ch...wo wyrażał to będzie źle :!: chyba nie czytałeś regulaminu.

Ok, sorry ale to był cytat ;).

[ Dodano: 2015-01-29, 20:10 ]
No więc, mechanik powiedział że z iskrą zapłonem wszystko git. Jedynie coś z układem paliwowym jest, czyli prawdopodobnie pompa paliwowa. Na razie mówił żebym się nie gorączkował bo skoro pompa daje 3,5bara ciśnienia to jest git. A czemu rano tak jest, to sam nie wiem. Jak by się coś działo gorszego to mam podjechać i wtedy będziemy dochodzić bardziej co jest.
Z całym szacunkiem do Twojego mechanika, ale ja mechanikiem go nazwać nie mogę, co najwyżej amatorem.

Dobry mechanik naprawia, a nie mówi co może być lub nie być z czymś tam.

Kolego, podaj rezystancję niebieskiego termistora przy zimnym silniku, oraz zaraz po włączeniu wentylatora chłodnicy po rozgrzaniu.

Czy przewody do wtryskiwacza rozruchowego zostały sprawdzone?

Sprawdź również pracę wentylatora po unieruchomieniu silnika.

ABK to benzyniak, a w tych konstrukcjach najważniejsza jest iskra, nie ma zapłonu nie ma jazdy. Sprawdź jak wyglądają świece, opisz w temacie lub załącz zdjęcia.

Uwierz mi, że prawdziwi mechanicy to elita składająca się z bardzo wąskiej grupy ludzi,a a Pan któremu oddałeś auto na pewno do niej nie należy.

Czekamy na wyniki pomiarów i ocenę jakości świec zapłonowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl