Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8PM] Problem po wymianie oleju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 wrz 2010, 20:23

Lukaszbroz pisze:Kiedyś miałem taki przypadek i winne było zapowietrzenie układu. Z tego co pamiętam, odkręciłem jaka śrubkę przy podstawie filtra i było ok
Pierwsze słyszę aby układ olejowy mógł być zapowietrzony. Przecież na zimnym silniku zaraz po odpaleniu olej ma ciśnienie 5-6barów więc powietrze zostałoby momentalnie wypchnięte. Raczej nie ma takiej opcji aby powietrze blokowało przepływ oleju.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 25 wrz 2010, 22:59

Hmm śruba spustowa to wiadomo podstawa;-) Wiadomo , po kolei spuszczenie starego oleju, wymiana filtra, zakręcenie śruby spustowej, nalanie oleju do max na bagnecie i odpalenie silnika, generalnie chyba jedna z najprostszych czynności obsługowych... Niestety wcześniej już był problem z ciśnieniem, w korkach w upalnych dniach spadało do 0,5 bara na zegarze, ale kontrolka się nie zapalała... Jutro spróbuję zwalić miskę i sprawdzić smoka. Mam pytanie jako że mieć ciężar silnika nad głową jest niefajnie... utrzyma mi silnik ta łapa co idzie do przedniego pasa, po odkręceniu poduszek od sanek? Wiem że kolega photokom pisał juz na ten temat ale wolę się upewnić. Macie może jakieś patenty na podparcie silnika. Niestety zwykły garaż, nie mam żadnej suwnicy ani haka w suficie. Planuję coś dać dla pewności pod miskę przy odkręcaniu sanek, jak będzie trzymać na tej przedniej gumie, to wtedy mam plan się zabrać za miske. Pytanie czy ta przednia łapa jest jakoś przykręcana czy tylko wsunięta w tą gumę.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 wrz 2010, 01:15

jaco80 pisze:Pytanie czy ta przednia łapa jest jakoś przykręcana czy tylko wsunięta w tą gumę.
Wsunięta. Bo właściwie to nie jest łapa tylko swego rodzaju odbijak, co by silnik nie latała za bardzo podczas gaszenia i odpalania. Ja więc nie ryzykowałbym opierania na nim całego silnika.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 26 wrz 2010, 13:25

Ok udało sie zwalić miskę, smok ma troche brudu na sitku, ale przy dmuchaniu w niego nie stawia żadnego oporu. Czyli jest drożny. Czy mogło się coś w pompie oleju zatkać? Macie jeszcze jakieś pomysły na ten temat? Panewki raczej wykluczam, raz że dziwne by padły tak nagle i akurat przy zmianie oleju, dwa że nie było nic słychać, silnik chodził ok.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 26 wrz 2010, 13:37

sprawdz czujniki czy są dobre i czy się kable nie ułamały jak wymien iałeś filtr

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 26 wrz 2010, 13:44

Czujniki raczej wykluczam z tego względu że mimo ciepłego oleju w silniku, filtr się nie nagrzewał. Chcę się przyjrzeć pompie oleju, na coś trzeba uważać przy wyciąganiu?

Pompa wyciągnięta, rozebrana, luz międzyzębny 0.15mm. Na kołach są gdzie niegdzie rysy , jakby jakieś drobinki metalu tamtędy przeszły. Jest ich może z 5-10 są dość głębokie i nie na wszystkich zębach. Czy to kwalifikuje pompę do wymiany?

Porażka. Jako że garaż nie mój byłem zmuszony dziś poskładać wszystko do kupy. Cały dzień roboty na darmo, ciśnienia jak nie było tak nie ma, silnik klepie, mam dość. Nie wiem czego już szukać. Może spróbować tą pompę wymienić? Ale nie wierzę żeby tak nagle padła, na nowym oleju raczej powinna dawać większe ciśnienie, nawet jak zużyta już była... Z drugiej strony nie mam kasy na nową teraz, a nie mam gwarancji czy ze szrotu będzie w lepszym stanie. Może coś gdzieś się zapchało, może jakaś płukanka? Tylko czym?

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 26 wrz 2010, 22:14

może spróbuj od góry wykręcić czujnik jak jest od góry i zalać pompe olejem

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 26 wrz 2010, 22:28

Ok spróbuję, a przez który czujnik? Ciśnienia czy temperatury? A może obojętnie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 wrz 2010, 23:24

jaco80 pisze:może spróbuj od góry wykręcić czujnik jak jest od góry i zalać pompe olejem
A co to da? To nie układ chłodzenia który może się zapowietrzyć.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 wrz 2010, 23:33

A czemu nikt koledze nie powiedział o zaworze ciśnienia? (regulator) umiejscowionym w silniku.

Mógł się przywieścić. A miskę miał na wierzchu i wystarczyło moze go przeczyścić.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 26 wrz 2010, 23:35

Nie wiem czy to coś da ale generalnie roboty minimum z tym skłonny jestem spróbować... Gdzieś tam też czytałem że ludzie mieli problemy z ciśnieniem po złożeniu silnika.


Zacytuję:

"Więc odkręciłem podstawę filtra oleju i strzykawką lałem do pompy oleju, nie zalewałem filtra żeby nie robić oporu.
założyłem sztywny wężyk paliwowy na ośkę pompy oleju (przez otwór na aparat zapłonowy) wężyk złapałem do wkrętarki i kręciłem (prawe obroty) aż się pojawił wyraźny opór.
Z oporem równolegle pojawił się banan na mojej facjacie ;)
kręciłem powoli aż olej pojawił się pod deklem zaworów (czyli przebył całą droge)
Całą operacje robiłem z podpiętą lampką do czujnika ciśnienia oleju.
Jak już olej wyszedł przy zaworach pokręciłem rozrusznikiem ale bez świec i odpalania.
Po rozruszaniu całości próba odpalenia.... i silnik gada"



Gość miał problem z brakiem ciśnienia, pompa oleju była sucha. Widocznie jemu zalanie pompy pomogło... Nie wiem, tonący brzytwy się chwyta...
Zresztą oprócz tego wyżej co mi zostało? Sam nie wiem co tu jeszcze wymyślić :-(

Kolego Jarewa, a w którym miejscu szukać tego zaworu ciśnienia? Myślałem że jest tylko w pompie. Był w pozycji zamkniętej, czyli nie przepuszczał ciśnienia...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 wrz 2010, 23:45

jaco80 pisze:Kolego Jarewa, a w którym miejscu szukać tego zaworu ciśnienia? Myślałem że jest tylko w pompie. Był w pozycji zamkniętej, czyli nie przepuszczał ciśnienia...
To że był w pozycjizamkniętej wcale nie oznacza że jest dobry. On ma swoje kanały mała dziurka itd. To nie jest zwykły zawór ze sprezyną.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 26 wrz 2010, 23:52

Aha czyli chodziło Ci o ten w pompie. To jak go sprawdzić, aby go wykluczyc?

photokom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 18 wrz 2008, 15:41

Post autor: photokom » 27 wrz 2010, 08:55

Spróbuj zalać pompę olejem. Ten zawór tylko sprawdź czy jest czysty i narazie zostaw. Może rzeczywiście pompa nie była w stanie zassać oleju tylko mieliła powietrze.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 27 wrz 2010, 12:21

Pompę przed ponownym założeniem rozebrałem, generalnie nie było syfu, zawór by czysty, ale do niego się nie dobierałem głębiej. Dziś jak się uda spróbuję zalać pompę od góry, napiszę czy coś to dało... oby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl