Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 ng]instalacja lpg

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 26 sty 2013, 12:53

ENZO_89, Dobra, sprawdzę. Mam jeszcze pytanko. Czy sonda może powodować złą pracę też na gazie? Czy reset kompa coś pomoże? Jak sondę można sprawdzić bez przyrządu? odłączyć ? Jakbyś mi dał jakieś wskazówki to będę wdzięczny.

dan197
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:25
Lokalizacja: Radymno

Post autor: dan197 » 26 sty 2013, 17:33

Witam .Najpierw do kolegi Lasgo07 mialem to samo u siebie w audi 80 b4 2.3 ng.Najpierw auto palilo od strzala pochodzil silnik 10 sekund i gasl tak po kilka razy wiec wymienilem silniczek krokowy pozniej czarny dwupinowy czujnik nic to niedalo a juz stracilem 100zl.Ustawilem klapke w przeplywce powymienialem weze od krokowca dolot caly szczelny.I dalej zle co robic rece opadaja .Silnik cieply pali na dotyk i pracuje na benzynie dobrze przelaczam na gaz i zaczyna strzelac dobrze ze mam kominek upustowy wiec nic sie nie uszkodzilo do tego zaczelo walic gazem wolne obroty szalaly spadaly na lpg do 500 masakra.W koncu jeden kolega powiedzial jezeli parownik jest do dupy to auto nie bedzie dobrze chodzilo ani na lpg ani na pb wiec wymienilem membrany w parowniku.Instalacje mam 2giej generacji opala tylko na pb przy 2tys obr przelacza sie na lpg ale nie mam krokowca tylko srobe a instalke ustawiam regularnie co pol roku na analizatorze.Wyminilem tez weze od gazu te co ida od parownika do miksera a takze ten od kompensacji koszt membrany oryginal lovato 75 zl weze grube 17zl waz od kompensacji 10 zl kolanka z uszczelka 5zl . Membrany zmienialem sam bardzo to proste w parowniku
lovato elektroniku.Nawet nie bylo w nim duzo syfu ale wymylem go najlepiej jest myc srodkiem do mycia silnikow a pozniej dobrze wymyc ciepla woda i wydmuchac .W zestawie sa wszystkie oringi i gumki to zaworkow lacznie z instrukcja montazu.Po zalozniu parownika zagrzalem silnik i odpowietrzylem uklad chlodzenia.Na poczatku potrzeba mocno odkrecic srube od wolnych obrotow zeby chcial chodzic teraz po przejechaniu jakichs 200km zrobilem regulacje instalki i moge powiedziec ze teraz odzyskalem swoj samochod sa wolne obroty na gaz nawet jak jest zimno przelacza sie niezauwazalnie nie ma strzalow ani spadku mocy.Apierwszym objawem zuzycia membran jest to ze jezeli w butli jest mniej niz 1/4 gazu to zaczyna mulic samochod a tak nie powinno byc.I co najwazniejsze rano dzis bylo 12st mrozu przekrecilem kluczyk odpalil doslownie na dotyk bez zadnych problemow i mysle ze najpierw zeby cokolwiek dzialac w takim aucie musisz zrobic to co ja u siebie bo w 2.3 zaleznosc miedzy sprawna instalacja lpg a poprawna praca na pb jest bardzo duza.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 26 sty 2013, 17:42

U mnie problem z benzyną jest raczej spowodowany padniętą sondą. Czujnik dwu pinowy raczej mam sprawny ponieważ jak go odepnę lub przypnę to auto reaguję. Chciałbym sprawdzić sondę. Doradźcie mi jak to zrobić ? należy ją odpiąć i odpalić silnik ? będzie jakaś różnica ? Problem z LPG stał się z dnia na dzień wg poprzedniego właściciela. Słyszałem że przy padniętej sondzie te silniki nie jeżdzą na gazie, a jak jeżdzą to palą sporo. Ostatnio byłem zmuszony jechać takim szarpiącym autem na LPG i spalił mi około 20 litrów na 100 km :/ masakra

Dodam że gazem śmierdzi jak auto na nim chodzi.

Instalacja ma 1,5 roku.

dan197
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:25
Lokalizacja: Radymno

Post autor: dan197 » 26 sty 2013, 17:43

A jezeli chodzi o sonde to sprawdza sie ja oscyloskopem bo zwykly multimetr przeklamuje jezeli chodzi o sonde tez to u siebie przerabialem jak zaczal mi samochod dymic na czarno na wolnych obrotach na pb.Jeden mechanik sprawdzal sonde multimetrem i powiedzial ze jest dobra a inny zalozyl na kabel od sondy oscyloskop z diodami i okazalo sie ze sonda nie pracuje i po wymianie sondy wszystko wrocilo do normy.A jezeli masz krokowca w lpg i padnieta sonde to nie mam mowy o dobrej pracy ale mozesz to sprawdzic wyciag krokowca i wstaw srube wedy bedzie wszystko jasne czy to wina sondy a moze krokowiec walniety.

[ Dodano: 2013-01-26, 17:50 ]
Jak wszystko masz szczelne a smierdzi gaz to 100% reduktor tak bylo u mnie wiec jezeli zle chodzi na gazie a stalo sie to z dnia na dzien to padl ci parownik zmien membrany.Jak peknie membrana to wtedy silnik zasysa przez reduktor powietrze.I ciezko pali na pb bo krokowiec wariuje.Wiec zrobisz jak bedziesz chcial a sonda do palenia na pb niema nic do rzeczy a juz na pewno na zimnym silniku kiedy ona nawet nie pracuje.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 26 sty 2013, 17:56

dan197, To co w takim razie odpowiada za złą pracę silnika ne benzynie ? u mnie objaw jest następujący że kupiłem auto i miał odpięty czujnik ten czarny nad termostatem i chodził dobrze na benzynie tylko miał obroty 1100 i nie było ssania jak był zimny i miał ciężko wogóle pracować. Po podłączeniu tego czujnika auto zimne odpala i obroty są 1200 ale po kilku sekundach zaczyna dławić się i nie da się jechać.

[ Dodano: 2013-01-26, 17:58 ]
A co do krokowca to mam silniczek z regulacją na śrubkę która jest cała wykręcona. Po odpięciu wtyczki krokowca silnik nie reaguje wogóle. Jest to samo

dan197
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:25
Lokalizacja: Radymno

Post autor: dan197 » 27 sty 2013, 09:27

Lasgo07 mowisz ze auto nie chce chodzic ani na gazie ani na benzynie i skoro uparles sie ze to sonda to wez miernik podepnij jeden koniec miernika do czarnego kabla sondy drugi domasy i na rozgrzanym silniku sonda powinna oscylowac w zakresie od 0.1 do 0.9 volta.Ustawiales klapke w przeplywce od krawedzi gardzieli do klapki ma byc 3 mmreguluje sie ja sruba podspodem klapy w obudowie a od wyczuwalnego oporu do krawedzi gardzieli ma byc 1.9mm reguluje sie to imbusem 3mm przez otwor w obudowie preplywki.Ale musisz miec tez padniety krokowiec bo zawsze powinien reagowac na odpiecie wtyczki a u mnie nie ma zadnej sruby masz jakis dziwny krokowiec.Druga sprawa szczelnosc dolotu to wrecz priorytet w ng i musi byc absolutnie prosta klapa przeplywomierza bo za chiny nie bedziechcial jezdzic wiec sprawdz to.Ale najpierw dobrze ci radze zrob ten parownikbo za szlaka niczego nie dojdziesz.
A jezeli chodzi o prace zimnego silnika to odpowiada odpowiada za niego wlasnie ten dwupinowy czujnik ktory wysyla sygnal do ecu o temp silnika i wtedy podawana jest odpowiednia dawka paliwa przy rozruchu wtryskiwacz rozruchowy podaje dawke rozruchowa a rowna praca silnika steruje krokowiec bo to wtedy przez niego idzie znaczna ilosc powietrza do kolektora i jesli jest walniety to nie chce silnik dobrze chodzic .A to ze sie dlawi to logiczne brak paliwa sprawdz ta klape w przeplywce.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 27 sty 2013, 09:37

Każdy krokowy ma regulacje zalakowaną i nie powinno się tego ruszać. Czujnik dwupinowy daję też sygnał do przyśpieszania zapłonu .

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 sty 2013, 11:16

Po rozgrzaniu silnika odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora (kurde już nie pamiętam całej nazwy) na rozdzielaczu. Wtedy dawka benzyny nie będzie regulowana na podstawie sygnałów z sondy. Tylko podłącz później do odpalania na zimno.

Jeśli masz do gazu silniczek krokowy ze śrubką to możesz odłączyć wtyczkę od krokowego wykręcić go i ustawić tłoczek gdzieś w połowie. Skręcić z tak ustawionym tłoczkiem i możesz regulować tylko tą śrubką.

Jak wcześniej koledzy wspomnieli przede wszystkim sprawdź szczelność. Sprawdź każdy centymetr przewodów dochodzących do kolektora i tej dużej gumy. Najlepiej powyginaj każdy z nich bo w spoczynku może nie być widać pęknięć. Gorszą rzeczą może być np. nieszczelność na wtryskiwaczach albo ich wystrzelenie przez wybuchający gaz.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 27 sty 2013, 11:36

Koledzy słuchajcie u mnie z tym gazem jest coś namieszane. Reduktor moim zdaniem jest przerabiany. Zrobiłem Wam fotki.

Poza tym filtr gazu w reduktorze był zaklejony izolacją. Śmierdzi mi tutaj coś.
Reduktor ten jak ma podcisnienie to zwykle jest ono na środku, a tutaj wygląda jakby coś było spawane :/

http://zapodaj.net/82591a300af8c.jpg.html

http://zapodaj.net/020919d999d39.jpg.html

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 sty 2013, 13:14

Spawane dlatego że to był reduktor bez króćca kompensacji. Tzn. że ta komara łączyła się z atmosferą przez tą zaspawaną dziurkę. Ktoś ją zaspawał i przyspawał ten króciec. To nawet profesjonalna robota bo większość zakleja poxipolem tą dziurkę i na tenże klej wklej krócice od komensacji.

Kompensacja jest potrzebna gdy ma się przepływomierz klapkowy + mikser założony za tym przepływomierzem (między przepływomierzem a przepustnicą). Czyli w sposób w jaki da się założyć gaz w silniku z mechanicznym wtryskiem.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 27 sty 2013, 13:54

aldi, A czy np jakbym kupił mikser o model wyższy czyli do 200 hp z fabrycznym podciśnieniem to silnik by lepiej chodził na LPG i mniej palił? bo teraz mam wrażenie że męczy się i że ten parownik jest do wyrzucenia bo tak jak pisałem wcześniej strasznie śmierdzi gazem i silnik szarpie.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 sty 2013, 14:05

Lasgo07 pisze:czy np jakbym kupił mikser o model wyższy czyli do 200 hp
Chyba chodzi Ci o reduktor a nie mikser. Jeśli twój jest uszkodzony to na pewno pomoże założenie jakiegokolwiek sprawnego.
Reduktor z fabrycznym wyjściem na kompensacje zazwyczaj różni się od takiego bez wyjścia jedynie deklem bo w środku jest to samo.

Jeśli śmierdzi gazem i słabo jedzie to znak że silnik dostaje za dużo gazu. Możliwe że ktoś wyregulował dawkę na wolnych obrotach a olał śrubkę od napięcia membrany (jak dobrze pamiętam nią reguluje się to jak ma reagować reduktor po dodaniu gazu, czyli tzw. liniowość). Albo gdzieś ostro ssie lewe powietrze i ktoś rozkręcił gaz na biegu jałowym aby dobrze chodził a podczas jazdy gdy lewe powietrze jest ułamkiem procenta w tym co silnik zasysa i wtedy idzie za dużo gazu.

Awatar użytkownika
Lasgo07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 25 sty 2013, 23:56
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Lasgo07 » 01 lut 2013, 13:41

Sprawa z LPG wyjaśniona. Reduktor jaki posiadam jest za słaby do tego silnika.

Chciałbym kupić reduktor do 200 KM z dodatkowym wężem podciśnienia.

Poprzedni miałem Tomasetto z wbudowanym filtrem.

Możecie mi coś doradzić z Allegro ? szczerze to nie znam się.

[ Dodano: 2013-02-01, 19:29 ]
Przeglądając Allegro zauważyłem że praktycznie nie ma wcale reduktorów z podwójnym wylotem gazu.

Czy można założyć np taki ?

http://moto.allegro.pl/reduktor-tomaset ... 96738.html

czyli bez kompensacji ?

Proszę o jakieś porady bo muszę go wymienić szybko.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 01 lut 2013, 22:19

>>TEN<< powinien wystarczyć ale jak sprzedawca pisze dekiel z króćcem kompensacji dodaje luzem. Jeżeli chcesz 200hp to dogadaj się ze sprzedającym niech Ci dorzuci do niego ten dekiel. Obydwa są u tego samego gościa.
Bez kompensacji są problemy z regulacją i wzrasta prawdopodobieństwo wystrzału.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 02 lut 2013, 22:31

Lasgo07 pisze:Sprawa z LPG wyjaśniona. Reduktor jaki posiadam jest za słaby do tego silnika.

Chciałbym kupić reduktor do 200 KM z dodatkowym wężem podciśnienia.

Poprzedni miałem Tomasetto z wbudowanym filtrem.

Możecie mi coś doradzić z Allegro ? szczerze to nie znam się.

[ Dodano: 2013-02-01, 19:29 ]
Przeglądając Allegro zauważyłem że praktycznie nie ma wcale reduktorów z podwójnym wylotem gazu.

Czy można założyć np taki ?

http://moto.allegro.pl/reduktor-tomaset ... 96738.html

czyli bez kompensacji ?

Proszę o jakieś porady bo muszę go wymienić szybko.

Niobraź się kolego ale może lepiej udać się do gazownika i jego poprosić o pomoc....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga