Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka i czyszczenie nastawnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 17 sty 2011, 21:53

mariusz8282 pisze:A moze w Krakowie jest ktos kto dobrze zna sie na 1,9 tdi i wyczysci nastawnik (czy tez odme) oraz zwroci uwage na inne rzeczy poprawiajace prace silnika?
w krakowie to zapomnij, nic nie zrobia a kase z ciebie zedrą tylko. dobrze kolesie robią kolo bochni, miejscowosc Rajbrot o ile dobrze pamietam (z Bochni na Limanowa) a spory ruch tam u nich byl zawsze wiec jak chcialbys na miensu to lepiej sie umowic. w Krk to zadnego normalnego fachowca od tdi nie ma, jak szukalem kogos kto mi kat wtrysku ustawi to podjechalem do kolesia przylazl z nowo kupionym laptopem i szuka wejscia w aucie, po 30min sam mu pokazalem gdzie jest, podlaczyl i cos klika ale chyba nie wie co jest co na tym Vagu, mowi ze sie nie da ustawic bo pompa wtryskowa jest do wymiany, ja mu wzialem kompa, pokzalem ile kat wynosi i mowie zeby ruszyl pompa i mi kat zmienil to powiedzial ze sie nie bedize za to bral. odpial kompa i mowi do mnie 80zeta? jak sie pytam za co? za to ze nie wiesz jak uzywam tego laptopika? powiedzialem mu ze nie zaplace.
kilka takich przypadkow mialem, laptopiki pokupili, kabelki maja a nic nie potrafia, zalosne 15 letnie auto i nie potrafia nic zrobic. duzo bym mogl pisac przypadkow na ten temat.

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 17 sty 2011, 22:29

Kolega MUNIOR, mieszka nie tak aż daleko :-)
Chetnie bym MUNIOROwi to dal do zrobienia bo duzo dobrych opinii na tym forum o nim ale 300 km to o 2,5 km za daleko :P hehehe

Co do fachowców od TDI w Krakowie to tez o żadnym nie slyszalem dlatego pytam na forum. Moze ktos kogos zna, bo partaczy to nigdzie nie brakuje :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sty 2011, 23:09

jaco124 pisze:jak szukalem kogos kto mi kat wtrysku ustawi to podjechalem do kolesia przylazl z nowo kupionym laptopem i szuka wejscia w aucie, po 30min sam mu pokazalem gdzie jest, podlaczyl i cos klika ale chyba nie wie co jest co na tym Vagu, mowi ze sie nie da ustawic bo pompa wtryskowa jest do wymiany, ja mu wzialem kompa, pokzalem ile kat wynosi i mowie zeby ruszyl pompa i mi kat zmienil to powiedzial ze sie nie bedize za to bral. odpial kompa i mowi do mnie 80zeta?
Dobre <haha> są talenty :mrgreen:

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 17 sty 2011, 23:15

aalbo jak podjechalem do kolesi co typowo robia pompowtryski i mowie zeby mi kat wtrysku przestawil to popatrzyl do silnika przez 10min i mowi ze jest dobry i pyta co sie dzieje to ja mu gadam ze kat (juz nie pamietam czy za wczesny czy za pozny mielm), mowie mu ile mam a ile ma byc... to ptarzyl na mnie jak na ufo i powiedzial ze tego nie da sie zrobic......ludzie w jakim kraju my zyjemy. ten przynajmniej kasy nie chcial za diagnosytke naoczną :mrgreen:
aaa i jeszcze mnie wysylal gdzies 70km dalej bo mowi ze w okolicy nie ma dobrych mechanikow.

dopiero znalalem chlopaczka, znajomego co przy autach grzebie i mowie mu o tym kącie i powiedzial ze jak mam vaga to nie ma problemu, podjechalem, 10min i zrobiony a pol roku sie mordowalem zeby ktos pomogl. teraz duzo lepiej

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 sty 2011, 10:28

jaco124 pisze:znajomego co przy autach grzebie i mowie mu o tym kącie i powiedzial ze jak mam vaga to nie ma problemu,
Jak masz vaga to w zasadzie możesz wszystko sam zrobic ,wystarczy trochę wiedzy i chęci .A im więcej się grzebie samemu tym więcej się wie ;-) Ja jak sobie pomyślę że musiałbym jeżdzić po mechanikach ,to <uhh> robi mi się niedobrze.Wystarczy że posłucham opowieści tych którzy korzystali z ich "usług"i włos się jeży na głowie,wiekszość to niekompetentne zdziertusy o żenującym poziomie wiedzy ,naprawiające auta na zasadzie "moze to ,może tamto"klient płaci za wymianę dobrego na "lepsze"i dalej jest żle ,oczywiście kasę biorą bez wzgledu na efekty swojej "pracy" :evil:

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 28 sty 2011, 20:10

Wyczytałem ,że po czyszczeniu nastawnika trzeba go wyregulować,a czy mogę np. sam sobie wyczyścić założyć i jechać na regulację,czy może się zdarzyć,że będzie tak rozregulowany ,że nie pojedzie?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 sty 2011, 20:47

rozebrać i wyczyścić to bułka z masłem ale złożyć, a potem ustawić wszystko to już większe wyzwanie <ok>

jak nie masz VAG'a to się za to nie zabieraj bo jak złożysz "na oko" to albo wcale nie odpali albo będą się działy różne cyrki z samochodem, niestety tolerancja złożenia nastawnika to grubo poniżej 0.1mm, nawet jak wszystko zaznaczysz to i tak po złożeniu będzie całkiem inaczej jak było, całą płytkę w nastawniku można przesunąć nawet o 1.5mm

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 28 sty 2011, 21:41

No i git :mrgreen: więc się nie zabieram za to tylko od razu pojadę na czyszczenie.

Mazur Ł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 lut 2011, 10:37
Lokalizacja: łódz

Post autor: Mazur Ł » 13 lut 2011, 15:50

szukam dobrego fachmana z łodzi , mam b4 1.9 tdi , i lekko " falujące " obroty , a ogólnie też chciał bym wiedzieć gdzie jeżdzić z autem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2011, 15:14

Mazur Ł pisze:szukam dobrego fachmana z łodzi , mam b4 1.9 tdi , i lekko " falujące " obroty
Hehe ...trudne zadanie ,dobry =drogi ,najczęściej :-/ .Dobry i tani może być tylko kolega z klubu ,wiec poszukaj kogoś z twojej okolicy ,bo do mnie masz za daleko ;-)

jjacek18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2011, 23:26
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: jjacek18 » 09 mar 2011, 00:20

A może wiecie gdzie na dolnym śląsku jest dobry mechanik od TDI bo również mam problemy z obrotami. Najlepiej taki kolo Jeleniej Góry czy Wrocławia.

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 09 mar 2011, 21:49

Kolego ja jestem z lubuskiego (Żary) i myślę, że jestem w stanie ci pomóc. Napisz tylko jeszcze z którego roku masz auto. Jeśli byłbyś zainteresowany proszę o kontakt na PW.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 11 mar 2011, 15:33

Panowie jakie jest napięcie z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego (RSW). dla silnika 1Z
przed rozbiórkom sczytałem wartość 0,780v jak składałem ustawiłem też na 0,780 jak dokręcałem przesunęło mi się na 0,800V czy mam to poprawiać czy morze ? bo nie zauważyłem żadnych zmian po za tymi ze objawy zabrudzenia znikły :-)
A to co odnalazłem w nastawniku po rzekomym czyszczeniu jakieś 20 000 km temu Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 mar 2011, 19:37

MARCIN 80B4 pisze: jak składałem ustawiłem też na 0,780 jak dokręcałem przesunęło mi się na 0,800V
A jak założyłeś dekiel to wzrosło o następne dwie dziesiątki ;-) Powinno byc od 0,720 do 0,780 . Jak bedziesz miał 0.800 też tragedi nie bedzie .Jak chcesz mieć idealnie ,rozkręć jeszcze raz ,ustaw na 0,700 skręć ,wzrośnie do 0,720 -0,740 ,załóż dekiel i bedzie 0,760 <ok> Co do zawartości to im starsza pompa tym więcej opiłków ,nowsze pompy od np.AFN w zasadzie ich nie produkują ,a co za tym idzie brudny nastawnik w AFN to rzadkość,za to w 80 -dziesiątkach i innych zetorach z połowy lat 90 tych ,opiłków jak u ślusarza :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 mar 2011, 23:11 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 11 mar 2011, 22:07

dzięki Mariusz faktycznie wartość 0,800V odczytałem po założeniu dekla to w sumie jest jak było to tego nie ruszam i tak już się dużo naszarpałem z tym wskaźnikiem ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl