[1.9TDI 1Z] Diagnostyka i czyszczenie nastawnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
A ja mam inny problem nie wiem czemu silnik mi szatkuje a po odpięciu kabla od przepływki działa normalnie. Dodam że silnik jest po remoncie i wszystkie wtryski były wyciągane a z pompy wtryskowej spadł pasek i wszystko sie rozreguolwało. Przyczyną był najprawdopodobniej kamień któy wpadł mi pod osłone rozrządu bo nie zauważyłem że była ułamana. W konsekwencji ugieło 2 korby i jeden tłok ale wszystko już jest złożone, przy okazji wymieniłem pierścienie i panewki na wale, uszczelniacze na gowicy, głowica splanowana i wyczyszczona wszystko złożone i działa tylko zaczoł szatkowac i zastanawiam sie czy musze teraz ustawiac kąty wtrysku. Ktos ma pomysły ? Aha i jeszcze jedno teraz pasuje docierać silnik ktoś wiem jak długo i jak to ma wyglądać ?
No raczej . A tak poważnie to koniecznie trzeba przynajmniej sprawdzić ale na 99% będzie do poprawki.Damian1986 pisze:zastanawiam sie czy musze teraz ustawiac kąty wtrysku
No ja bym go raczej nie katował i przynajmniej z 5tyś km jeździłbym ostrożnie. Ale to moje zdanie.Damian1986 pisze:Aha i jeszcze jedno teraz pasuje docierać silnik ktoś wiem jak długo i jak to ma wyglądać ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
Silnik naszczęście juz przestal szatkować i chodzi bardzo ładnie tylko jak zapalam to czasem ale nie zawsze kontrolka od oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach nie mam pojęcia czemu ??? Jak go troche dotre to zmierze ciśnienie oleju, wie ktoś jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju ? Odpiołem też EGR i chidzo wyraźnie lepiej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic nie docierasz ,wymieniłeś tylko pierścienie i panewki .Jeżdzisz normalnieDamian1986 pisze: Aha i jeszcze jedno teraz pasuje docierać silnik ktoś wiem jak długo i jak to ma wyglądać ?
No nie zbyt dobrze ,ale nie ma co krakać .Podłącz sobie manometr mechaniczny .Cisnienie oleju przy nagrzanym silniku i ok.2 tys obrotów ,nie powinno być mniejsze niz 2 bary.Na wolnych obrotach nie powinno być mniejsze niż 0,15 bara ,bo poniżej takiego cisnienia zapala się lampka kontrolki oleju .Jak bedzie 1 bar to nieżleDamian1986 pisze:jak zapalam to czasem ale nie zawsze kontrolka od oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach nie mam pojęcia czemu ???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 paź 2009, 19:04
- Lokalizacja: wałcz
Witam gorąco Szanownych Forumowiczów. Moje Audi jest 93r. więc przepływomierz Boscha. Od początku użytkowania czasem na wolnych obrotach na zimnym jak i ciepłym silniku falują lekko obroty.Gdy włącze światła drogowe klime lub inny odbiornik prądu obroty stabilizują się i po wyłączeniu odbiornika jest ok.Usterkę zauważyłem zaraz po zakupie samochodu. Autem jeżdżę jakieś 4 lata i nie występują inne objawy wskazujące na niedomagający nastawnik.Nie podłączałem auta pod VAGa bo usterka nie jest zbyt uciążliwa,tak tylko z ciekawości co o tym myślicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja myślę że po podłaczeniu vaga bedziesz miał błąd n-146 niedoregulowanie dawki ,czyli nastawnik choć nie koniecznie ,ale objaw jest własnie typowo nastawnikowygrzesio777 pisze:Moje Audi jest 93r. więc przepływomierz Boscha. Od początku użytkowania czasem na wolnych obrotach na zimnym jak i ciepłym silniku falują lekko obroty.Gdy włącze światła drogowe klime lub inny odbiornik prądu obroty stabilizują się i po wyłączeniu odbiornika jest ok.Usterkę zauważyłem zaraz po zakupie samochodu. Autem jeżdżę jakieś 4 lata i nie występują inne objawy wskazujące na niedomagający nastawnik.Nie podłączałem auta pod VAGa bo usterka nie jest zbyt uciążliwa,tak tylko z ciekawości co o tym myślicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 paź 2009, 19:04
- Lokalizacja: wałcz
Jesli ktos jest z Olsztyna lub okolic to polecam tego goscia. Kompetentny i rzeczowy facet.
Podstawiacie auto i na drugi dzien cieszycie się z jazdy.
http://czyszczenienastawnikaolsztyn.strefa.pl/
Podstawiacie auto i na drugi dzien cieszycie się z jazdy.
http://czyszczenienastawnikaolsztyn.strefa.pl/
Witam,
Koledzy prosze o porade jak skorgkować kąt wtrysku, jestem swiezo co po czyszczeniu nastawnika i ustawiłem dawke na 24, jednak mam rano problem z rozruchem....sprawdzilem kąt wtrysku i mam zaledwie 23, przy poprawnej okolo 55.
Na forum VW znalezlem opis ale nie ma juz fotek na serwerach, ktore sruby poluzwac ???
pzdr
Koledzy prosze o porade jak skorgkować kąt wtrysku, jestem swiezo co po czyszczeniu nastawnika i ustawiłem dawke na 24, jednak mam rano problem z rozruchem....sprawdzilem kąt wtrysku i mam zaledwie 23, przy poprawnej okolo 55.
Na forum VW znalezlem opis ale nie ma juz fotek na serwerach, ktore sruby poluzwac ???
pzdr
Ostatnio zmieniony 10 gru 2011, 12:17 przez grzehoo83, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235grzehoo83 pisze:Witam,
Koledzy prosze o porade jak skorykować kąt wtrysku, jestes swiezo co po czyszczeniu nastawnika i ustawiłem dawke na 24, jednak mam rano problem z rozruchem....sprawdzielm kąt wtrysku i mam zaledwie 23, przy poprawnej okolo 55.
Na forum VW znalezlem opis ale nie ma juz fotek na serwerach, ktore sruby poluzwac ???
pzdr
tam jest napisane że silnik afn, ale niczym od 1Z się nie różni. Wszystko jest tak samo