Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka i czyszczenie nastawnika

ODPOWIEDZ
Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 12 mar 2011, 20:31

A ja mam inny problem nie wiem czemu silnik mi szatkuje a po odpięciu kabla od przepływki działa normalnie. Dodam że silnik jest po remoncie i wszystkie wtryski były wyciągane a z pompy wtryskowej spadł pasek i wszystko sie rozreguolwało. Przyczyną był najprawdopodobniej kamień któy wpadł mi pod osłone rozrządu bo nie zauważyłem że była ułamana. W konsekwencji ugieło 2 korby i jeden tłok ale wszystko już jest złożone, przy okazji wymieniłem pierścienie i panewki na wale, uszczelniacze na gowicy, głowica splanowana i wyczyszczona wszystko złożone i działa tylko zaczoł szatkowac i zastanawiam sie czy musze teraz ustawiac kąty wtrysku. Ktos ma pomysły ? Aha i jeszcze jedno teraz pasuje docierać silnik ktoś wiem jak długo i jak to ma wyglądać ?

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 19 mar 2011, 08:46

Damian1986 pisze:zastanawiam sie czy musze teraz ustawiac kąty wtrysku
No raczej :). A tak poważnie to koniecznie trzeba przynajmniej sprawdzić ale na 99% będzie do poprawki.
Damian1986 pisze:Aha i jeszcze jedno teraz pasuje docierać silnik ktoś wiem jak długo i jak to ma wyglądać ?
No ja bym go raczej nie katował i przynajmniej z 5tyś km jeździłbym ostrożnie. Ale to moje zdanie.

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 19 mar 2011, 20:30

Silnik naszczęście juz przestal szatkować i chodzi bardzo ładnie tylko jak zapalam to czasem ale nie zawsze kontrolka od oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach nie mam pojęcia czemu ??? Jak go troche dotre to zmierze ciśnienie oleju, wie ktoś jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju ? Odpiołem też EGR i chidzo wyraźnie lepiej

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 mar 2011, 22:19

Damian1986 pisze: Aha i jeszcze jedno teraz pasuje docierać silnik ktoś wiem jak długo i jak to ma wyglądać ?
Nic nie docierasz ,wymieniłeś tylko pierścienie i panewki .Jeżdzisz normalnie ;-)
Damian1986 pisze:jak zapalam to czasem ale nie zawsze kontrolka od oleju gaśnie dopiero po kilku sekundach nie mam pojęcia czemu ???
No nie zbyt dobrze ,ale nie ma co krakać .Podłącz sobie manometr mechaniczny .Cisnienie oleju przy nagrzanym silniku i ok.2 tys obrotów ,nie powinno być mniejsze niz 2 bary.Na wolnych obrotach nie powinno być mniejsze niż 0,15 bara ,bo poniżej takiego cisnienia zapala się lampka kontrolki oleju .Jak bedzie 1 bar to nieżle ;-)

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 20 mar 2011, 10:18

Aha to będe mierzył, a jak to wygląda na zimnym silniku ?
Bo tylko na zimnym silniku po zalaeniu kontrolka pali sie około 3-4 sekund na ciepłym i nawet po kilku godzinach postouju gaśnie odrazu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 mar 2011, 12:28

Damian1986 pisze:Bo tylko na zimnym silniku po zalaeniu kontrolka pali sie około 3-4 sekund
A co za oliwę masz zalaną ? bo wyglada jakby za gęsta była <hmm>

Damian1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31

Post autor: Damian1986 » 21 mar 2011, 21:51

Jeżdże na Mibil Super Disel 2000 10W/40 półsentetyk

grzesio777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:04
Lokalizacja: wałcz

Post autor: grzesio777 » 22 mar 2011, 19:26

Witam gorąco Szanownych Forumowiczów. Moje Audi jest 93r. więc przepływomierz Boscha. Od początku użytkowania czasem na wolnych obrotach na zimnym jak i ciepłym silniku falują lekko obroty.Gdy włącze światła drogowe klime lub inny odbiornik prądu obroty stabilizują się i po wyłączeniu odbiornika jest ok.Usterkę zauważyłem zaraz po zakupie samochodu. Autem jeżdżę jakieś 4 lata i nie występują inne objawy wskazujące na niedomagający nastawnik.Nie podłączałem auta pod VAGa bo usterka nie jest zbyt uciążliwa,tak tylko z ciekawości co o tym myślicie? :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 mar 2011, 20:10

grzesio777 pisze:Moje Audi jest 93r. więc przepływomierz Boscha. Od początku użytkowania czasem na wolnych obrotach na zimnym jak i ciepłym silniku falują lekko obroty.Gdy włącze światła drogowe klime lub inny odbiornik prądu obroty stabilizują się i po wyłączeniu odbiornika jest ok.Usterkę zauważyłem zaraz po zakupie samochodu. Autem jeżdżę jakieś 4 lata i nie występują inne objawy wskazujące na niedomagający nastawnik.Nie podłączałem auta pod VAGa bo usterka nie jest zbyt uciążliwa,tak tylko z ciekawości co o tym myślicie?
Ja myślę że po podłaczeniu vaga bedziesz miał błąd n-146 niedoregulowanie dawki ,czyli nastawnik ;-) choć nie koniecznie ,ale objaw jest własnie typowo nastawnikowy

grzesio777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2009, 19:04
Lokalizacja: wałcz

Post autor: grzesio777 » 22 mar 2011, 20:43

Dziękuje bardzo MUNIOR.Śledząc Twoje posty należy stwierdzić że taki fachowiec za jakiego Cię uznaję {wazelina :lol: } się nie myli więc już o nic nie pytam :mrgreen: pozdrawiam.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 18 lip 2011, 16:30

a kogoś z okolic wałbrzycha ni ma

planb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 23 lis 2011, 20:29

Post autor: planb » 23 lis 2011, 20:35

Jesli ktos jest z Olsztyna lub okolic to polecam tego goscia. Kompetentny i rzeczowy facet.
Podstawiacie auto i na drugi dzien cieszycie się z jazdy.

http://czyszczenienastawnikaolsztyn.strefa.pl/

grzehoo83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 20:46
Lokalizacja: okolice Raciborza

Post autor: grzehoo83 » 10 gru 2011, 12:13

Witam,
Koledzy prosze o porade jak skorgkować kąt wtrysku, jestem swiezo co po czyszczeniu nastawnika i ustawiłem dawke na 24, jednak mam rano problem z rozruchem....sprawdzilem kąt wtrysku i mam zaledwie 23, przy poprawnej okolo 55.
Na forum VW znalezlem opis ale nie ma juz fotek na serwerach, ktore sruby poluzwac ???
pzdr
Ostatnio zmieniony 10 gru 2011, 12:17 przez grzehoo83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 gru 2011, 12:17

grzehoo83 pisze:Witam,
Koledzy prosze o porade jak skorykować kąt wtrysku, jestes swiezo co po czyszczeniu nastawnika i ustawiłem dawke na 24, jednak mam rano problem z rozruchem....sprawdzielm kąt wtrysku i mam zaledwie 23, przy poprawnej okolo 55.
Na forum VW znalezlem opis ale nie ma juz fotek na serwerach, ktore sruby poluzwac ???
pzdr
:arrow: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
tam jest napisane że silnik afn, ale niczym od 1Z się nie różni. Wszystko jest tak samo

grzehoo83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 20:46
Lokalizacja: okolice Raciborza

Post autor: grzehoo83 » 10 gru 2011, 12:46

podziekował, wlasnie te porade znalazłem ale tu jest kompletna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl