Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Remont 1z

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 sty 2016, 21:22

mateos182 pisze:Kompresja 28 28,5. 28 27,5 wiec pierścienie wykluczam
Mam bardzo podobne wartości w swojej 80 tce ,mierzone na silniku o temp.ok.25-30 stopni i uważam ze to dobre wyniki .Njnizsze wartosci jakie widziałem w takim tdi ,to ok.22 barów ,mierzone w temp.ok.0 stopni ...silnik odpalał bez najmniejszych problemów .Także przy takich równych wartościach cisnienia sprężania ,nie ma mowy o jakimkolwiek wpływie na nierówne obroty zimnego silnika .Sprawcą według mnie ,może byc tylko nastawnik potencjometryczny. Takze zamiast planowanego kosztownego i zupełnie zbednego remontu silnika ,wystarczy jak poszukasz sprawnego nastawnika ,albo zrobisz sobie wymianę nastawnika na indukcyjny...w tej drugiej opcji ,zyskasz i troche mocy i praktycznie 100% pewność ,ze problemy z nastawnikiem sie nigdy nie powtórzą ,bo indukcyjny działa na zupełnie innej zasadzie ,bez styków ,sciezek itp.wycierajacych się elementów

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 28 sty 2016, 04:44

mateos182 pisze:Kompresja 28 28,5. 28 27,5 wiec pierścienie wykluczam :lol:
"a nie mowilem?!"

@Munior: moze byc taka sytuacja że ten nastawnik powoduje podobny objaw "za niskiej dawki"?! taka dziwna, nie rowna prace jak by mu ropy brakowalo TYLKO na niskich obr, na zywo takie wrazenie odnioslem, to by moglo chyba tlumaczyc to slabe odpalanie ale to taka teoria bez pokrycia

babli w przewodach nie zauwazylem, takze z podstaw mozna by jeszcze spr zaworek powrotny ropy

jeden z wtryskow, 1szy od chlodnicy byl/jest nie szczelnie zamontowany w gniezdzie glowicy itd

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2016, 08:42

babli w przewodach nie zauwazylem, takze z podstaw mozna by jeszcze spr zaworek powrotny ropy

jeden z wtryskow, 1szy od chlodnicy byl/jest nie szczelnie zamontowany w gniezdzie glowicy itd
_________________
Z tych rzeczy co piszesz ,jedynie przedmuchy przy nieszczelnie zamontowanym wtrysku ,można by jeszcze obwiniać za nierówną pracę silnika na wolnych obrotach ,ale musiało by naprwdę mocno dmuchac tamtędy ... to mozna szybko poprawić żeby nie dmuchało i jak się nic nie zmieni ,to pozostaje tylko wina nastawnika...bo "przebieranie" obrotami ,to akurat jeden z typowych objawów i o ile tylko tak fiksuje ,przez chwilę po odpaleniu ,to można sobie na razie odpuścić ,bo może tak fiksowac jeszcze dłuuuuugo i nic poza tym 8-)

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

Post autor: mateos182 » 28 sty 2016, 18:45

Wymieniłem podkładki pod wtryskami wężyki przelewowe nie ma nieszczelności jutro jadę jeszcze raz na pomiar kompresji bo coś mechanior kręci i jutro przy mnie będzie sprawdzane obecnie zapala kuleje przez ok 10sek i chodzi równo

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sty 2016, 19:23

mateos182 pisze:Wymieniłem podkładki pod wtryskami wężyki przelewowe nie ma nieszczelności jutro jadę jeszcze raz na pomiar kompresji bo coś mechanior kręci
Coś mi się nie chce wierzyć zeby "kręcił ",w '
tą dobrą stronę ;-) Bo wyniki pomiaru kompresji wyszły ładne
mateos182 pisze:obecnie zapala kuleje przez ok 10sek i chodzi równo
Ja nadal obstawiam winę nastawnika . W sumie to nie wiem czy te 10sek.nierównej pracy ,warte tyle zachodu :roll: ale jak uważasz że tak ,i chcesz mieć perfekcyjnie równiutko po odpaleniu ,to walcz 8-)

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

Post autor: mateos182 » 29 sty 2016, 10:56

A zaryzykuje wymianę nastawnika z regulacja kata i dawki 300zl mnie nie zbawi a do Katowic daleko nie mam🎶

[ Dodano: 2016-01-29, 10:56 ]
No i jak się samemu nie sprawdzi kompresji to chyba nigdy bym do tego nie doszedł wykręcam pierwsza świece od rozrządu mokra w oleju pozostałe suche mierze kompresje przy wszystkich jak 3 raz tłok idzie do góry to max 22bar... Wiec pierścienie poszły bądź głowica już przemęczona

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 sty 2016, 11:25

mateos182 pisze:A zaryzykuje wymianę nastawnika z regulacja kata i dawki 300zl mnie nie zbawi a do Katowic daleko nie mam🎶

[ Dodano: 2016-01-29, 10:56 ]
No i jak się samemu nie sprawdzi kompresji to chyba nigdy bym do tego nie doszedł wykręcam pierwsza świece od rozrządu mokra w oleju pozostałe suche mierze kompresje przy wszystkich jak 3 raz tłok idzie do góry to max 22bar... Wiec pierścienie poszły bądź głowica już przemęczona
Dave i kto miał rację? Napisz jeszcze jakie warunki były podczas próby kompresji? To znaczy jaka temperatura silnika? I czy tylko na tym cylindrze masz taki spadek ciśnienia?

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

Post autor: mateos182 » 29 sty 2016, 11:39

Normalnie 90 stopni temperatura cieczy na wszystkich garach tak samo tylko jedna w oleju wiec na zimnym będzie z 10bar

[ Dodano: 2016-01-29, 11:39 ]
Czy mogę wstawić obojętnie jaki 1z czy musi byc z audi?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 sty 2016, 14:56

Powiem więcej. Może to być nawet ahu z nowszej a 4 więc będzie mniej zmęczony. A nawet możesz wsadzić awx. Bo co cokolwiek byś nie brał to weź to kup z nowym osprzętem. Pozbedziesz się problemu z nastawieniem.

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

Post autor: mateos182 » 29 sty 2016, 15:24

Kamil chodzi mi o to żeby to jeździło ja kasę w wesele wkładam narazie chodzi mi czy vento golf passat jest to samo mocowania i inne pierdoly😀

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 sty 2016, 15:47

mateos182 pisze:chodzi mi czy vento golf passat jest to samo mocowania i inne pierdoly😀
Golf ,vento ,passat b4 NIE ...żaden poprzeczniak .Tylko z aut gdzie silnik jest montowany wzdłuznie,np Passat B5 czy A4
kamsta pisze:Bo co cokolwiek byś nie brał to weź to kup z nowym osprzętem. Pozbedziesz się problemu z nastawieniem.
Tyle że zeby mu to chodziło z nowym osprzetem ,bedzie musiał jeszcze ,wymienić całą wiązkę elektryczną silnika ,a ta pasuje tylko z audi 80 tdi ,bo z paska b5 i audi a4 bedzie straszna rzezba ,bo skrzynka bezpieczników gdzie indziej ,komp gdzie indziej :roll: ...takze nie ma lekko :roll:

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 sty 2016, 18:50

mateos182 pisze:Kamil chodzi mi o to żeby to jeździło ja kasę w wesele wkładam narazie chodzi mi czy vento golf passat jest to samo mocowania i inne pierdoly😀
Sory zapomniałem że ty masz wesele w tym roku a to swoje kosztuje. Tak jak kolegaMariusz napisał musi on być z a4 bądź passat b5 i oczywiście 80. Ale jak chcesz coś dobrego znaleść to szukaj już silnika o oznaczeniu ahu. Będzie pasował bez problemu z twoim osprzętem.

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

Post autor: mateos182 » 29 sty 2016, 22:09

Może Kamil jeszcze mi powiesz ze przelozymy go pod domem😀

[ Dodano: 2016-01-29, 22:09 ]
Taki spocik :-P :-P

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 29 sty 2016, 22:14

kamsta pisze:Dave i kto miał rację?
zwracam honor, szacun :cry:

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

Post autor: mateos182 » 30 sty 2016, 14:49

Znalazłem motor z b4 kompresja na zimnym 30 30 30,5 30 za 650 widać ze głowica świeżo po remoncie bo srebrna aż jest bardzo świeżo wyglądają łapki z wtryskow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl