[B4 1.9 1Z] Remont 1z
[B4 1.9 1Z] Remont 1z
Witam zlecę przegląd silnika wymianę podkładek pod wtryskami sprawdzenie kompresji ewentualnie jak będzie brak kompresji to remoncik😀Remont
Ostatnio zmieniony 28 sty 2016, 19:36 przez mateos182, łącznie zmieniany 2 razy.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
O to chodzi że coś tam jednak dymka puszcza ten silnik. Po komputerze wyszło że trochę dawka do góry dzwignieta i kąt do tyłu nie znacznie. Musiał by się tu nasz forumowy spec wypowiedzieć. Mówię tu o koledze Munior i jego wiedzy na temat nastawnika potencjometrycznego. To znaczy ta nie równa praca po zapłonie zimnego silnika. U góry sugerował wtryski ale to nie to bo zostały zamienione na sprawne.Francis1982 pisze:
Czy nie lepiej w ogóle sprawdzić czy osprzęt żyje? Jak kompresja zdycha to i olej znika a z tego co słyszałem problemu z olejem nie ma.
Niby tylko jest grupa 000 ale trochę można odczytać.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie bardzo wiem co ma świeca żarowa do kopcenia? Ona tylko wspomaga rozruch zimnego silnika. Co do kąta i dawki to i owszem by dymił ale na czarno bądź szaro ale nie na niebiesko. Co do pierścieni to też się mylisz. Jak uszczelniająca strzeli to kompresja pójdzie w dół. I tu się tak dzieje bo spore przedmuchy ma motor. A pierścień olejowy może być w porządku i oleju do komory spalania nie wypuści i oleju nie będzie ubywać.Francis1982 pisze:Dymek dymkiem.
Ale oleju ani płynu nie ubywa. Przy walniętych pierścieniach wcina olej aż miło <ok>
Odrobina kąta, dawki i któraś świeca nie domaga i już mamy dymiący traktor...
Chociaż jeżeli chodzi o pierścienie to prędzej próba olejowa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wtryski sugerowałem w tym temacie <ok> https://audi80.pl/topics87/b4-19-1z- ... t98722.htm ale gdyby autor raczył wspomnieć ,że posiada nieszczęsny nastawnik potencjometryczny ,to winę wtrysków obstawiał bym na samym końcu Bo w tym przypadku ,pierwszy i główny podejrzany ,to nastawnik potencjometryczny,którego fiksacje ,mogą obajawiac się na wiele sposobów ,nie tylko tych najbardziej typowych .Dymić ,dymi każdy jak zimny ,mniej ,wiecej ,ale dymi...zwykle to wina uszczelniaczy zaworowych .Szykowanie się na remont silnika ,bez pomiarów kompresji ,gdzie silnik nie pije wiecej niż 1.5 litra oleju na 10tys ,jest mało rozsądne.O ile pomiar ciśnienia spręzania wykaże zadowalające wartości ,to praktycznie na 100% można stwierdzić ,że winny w tym przypadku , jest nastawnik potencjometryczny , i przy tak "delikatnych" objawach ,być moze pomogło by delikatne przemycie ścieżekkamsta pisze:O to chodzi że coś tam jednak dymka puszcza ten silnik. Po komputerze wyszło że trochę dawka do góry dzwignieta i kąt do tyłu nie znacznie. Musiał by się tu nasz forumowy spec wypowiedzieć. Mówię tu o koledze Munior i jego wiedzy na temat nastawnika potencjometrycznego. To znaczy ta nie równa praca po zapłonie zimnego silnika. U góry sugerował wtryski
Ostatnio zmieniony 27 sty 2016, 16:00 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niekoniecznie 8-) ten wynalazek potrafi fiksować w tak różny i nie typowy sposób ,że potrafi zmylić i wyprowadzić w pole nie jednego :roll: Mnie już nie zmyli ,bo widziałem już chyba wszystkie możliwe objawy,od najbardziej typowych ,po mocno nie typowe :roll: Mam zwykle jakiś 100% sprawny nastawnik na takie okazje ...jak ktoś ma wątpliwości ,to podmieniam i wszystko jest jasne 8-) Zmierz kompresję w cylindrach i będzie wszystko jasnemateos182 pisze:w takim wypadku moze by cos falowala lub cosik a tu nic...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
mateos182, ale temat nadal nie poprawiony https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608