Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Remont 1z

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 04 lut 2016, 21:45

cinek29 pisze:Właśnie to różni silniki AFN,AHU od 1Z mocowania pomp wody mają inne (pompy wody też są inne, oprócz tego maja inne pompy wspomagania, alternator w innym miejscu, pasek, napinacz, wiskoza, dolne koło pasowe wału itp.) Jest dwa wyjścia choć prędzej te pierwsze(tańsze i bez dużej żezby) mocujesz swoja pompę do tego słupka z tym że musisz odciąć jeden z otworów technologicznych co wystaje z bloku z tego silnika(pewnie ten dolny) bo będzie przeszkadzał mocwaniu pompy wody. 2 rozwiązanie jest takie że zakładasz ori mocowanie pompy wody od silnika AFN,AHU ale na 100% nie wiem czy to podejdzie bo trzeba by było wiskozę, alternator w innym miejscu, pompa wspomagania, paski, napinacz, dolne koło pasowe wału no i wentylator jede od chłodnicy trzeba by było wyrzucić a w to miejsce pójdzie wiskoza
Takie pytanie do autora tego czegoś co wprowadza w błąd kolegę naszego. Dlaczego dla silnika 1z, ahu i ahh jest ta sama pompa wody? A ty twierdzisz że są inne. Jak to jest? Dodam więcej że ta sama pompa wody idzie do avn, avg i aff. Nie mam numeru z etki ale katalog inter cars tak mi tu podaje. Podam ci tu numer zamiennika firmy ruvile EVR65430G.

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 04 lut 2016, 23:14

kamsta, ja mam u siebie cały silnik afn z A4 i mam taką pompę wody http://allegro.pl/pompa-wody-audi-a4-b5 ... 80196.html
W 1Z jest taka http://allegro.pl/febi-pompa-wody-audi- ... 34278.html i są one inne... <ok>
Dodam, że mam u siebie wymontowany jeden wentylator, alternator u góry, sprężarkę klimy na dole tak jak w 1Z z ori napinaczem, pompę wspomagania ulepiłem z dwóch tak żeby pasowała do łapy i była w osi paska wielorowkowego i całość mam napędzane jednym paskiem 6pk <ok> Działa to już ok 80kkm i ma się dobrze :-D

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 05 lut 2016, 00:34

Ja tu nikogo w błąd nie wprowadzam, na 100% mocowania pomp wody są inne(tak jak pompy wody) -tak jak kolega wyżej napisał, - Sprawdz sobie to uwierzysz :mrgreen: . Zresztą na tym zdjęciu jak byk widać że bloki(kadłuby) silnika się różnią. Tylko trzeba odciąć najniższe mocowanie(te przy misie olejowej) którego w 1Z nie ma i ono przeszkadza w przykręceniu mocowania pompy wody. A AFN i AHU (silniki mocowane wzdłużnie- Audi A4 B5, Passat B5) brakuje jednego otworu do którego się wkręca śruby mocującą łapę do pompy wspomagania w silnik Audi B4 1Z. Temat przerabiałem ten na silnikach 1Z i AFN,AHU. Silnik 1Z montowałem do a4 zamiast AHU i musiałem obciąć ten górny otwór bo tam przeszkadzał mocowaniu pompy. Zresztą posiadam dwa samochody B4 Tdi i A4 AFN. Także w tym temacie(Pompy wody są inne i ich mocowania, również bloki silników są inne) niestety Kamsta nie masz racji ;-)

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

Post autor: mateos182 » 05 lut 2016, 08:44

Tak zgadzam się ale jeżeli założę stara łapę z 1z to podejdzie stara pompa i wspoma zmienić koło pąsowe i powinno grać no jest to AFN silnik juz pali

[ Dodano: 2016-02-05, 08:44 ]
Obrazek

Obrazek

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 05 lut 2016, 22:47

Tak jak wyżej napisałem możesz założyć starą łapę pompy wody tylko trzeba by obciąć ten najniżej otwór z bloku który przeszkadza, ale już mocowanie będzie przykręcone na 3 śruby a nie na 4 tak jak w 1Z(bo 4 otwór jest w innym miejscu-różnica 1Z a AFN,AHU) i mocowanie pompy wspomagania będzie tylko na 2śrubach a nie na 3 śrubach tak jak w 1Z. Wybór należy do Ciebie co z tym zrobisz

mateos182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2016, 23:48

Post autor: mateos182 » 07 lut 2016, 00:16

No raczej nie powinno odpaść &#128512;

[ Dodano: 2016-02-05, 23:41 ]
Tylko jeszcze jedna różnica jest taka ze w dziurze nie ma gwintu..

[ Dodano: 2016-02-07, 00:16 ]
Auto hula jeździ bez problemu wiec temat bloku afn mam przerobiony :mrgreen:

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 21 lut 2016, 14:25

Zgadza się zapomniałem napisać, że w jednym otworze w bloku od mocowania pompy wody(od strony skrzyni biegów) nie ma gwintu ale nie jest to problem -spokojnie gwintownikiem zrobimy gwint i wkręcimy śrubę ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 22 lut 2016, 03:01

mateos182, jesli dobrze rozumiem to co tu pisze to masz glowice, pompe z silnika AFN ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl