Takie pytanie do autora tego czegoś co wprowadza w błąd kolegę naszego. Dlaczego dla silnika 1z, ahu i ahh jest ta sama pompa wody? A ty twierdzisz że są inne. Jak to jest? Dodam więcej że ta sama pompa wody idzie do avn, avg i aff. Nie mam numeru z etki ale katalog inter cars tak mi tu podaje. Podam ci tu numer zamiennika firmy ruvile EVR65430G.cinek29 pisze:Właśnie to różni silniki AFN,AHU od 1Z mocowania pomp wody mają inne (pompy wody też są inne, oprócz tego maja inne pompy wspomagania, alternator w innym miejscu, pasek, napinacz, wiskoza, dolne koło pasowe wału itp.) Jest dwa wyjścia choć prędzej te pierwsze(tańsze i bez dużej żezby) mocujesz swoja pompę do tego słupka z tym że musisz odciąć jeden z otworów technologicznych co wystaje z bloku z tego silnika(pewnie ten dolny) bo będzie przeszkadzał mocwaniu pompy wody. 2 rozwiązanie jest takie że zakładasz ori mocowanie pompy wody od silnika AFN,AHU ale na 100% nie wiem czy to podejdzie bo trzeba by było wiskozę, alternator w innym miejscu, pompa wspomagania, paski, napinacz, dolne koło pasowe wału no i wentylator jede od chłodnicy trzeba by było wyrzucić a w to miejsce pójdzie wiskoza
[B4 1.9 1Z] Remont 1z
kamsta, ja mam u siebie cały silnik afn z A4 i mam taką pompę wody http://allegro.pl/pompa-wody-audi-a4-b5 ... 80196.html
W 1Z jest taka http://allegro.pl/febi-pompa-wody-audi- ... 34278.html i są one inne... <ok>
Dodam, że mam u siebie wymontowany jeden wentylator, alternator u góry, sprężarkę klimy na dole tak jak w 1Z z ori napinaczem, pompę wspomagania ulepiłem z dwóch tak żeby pasowała do łapy i była w osi paska wielorowkowego i całość mam napędzane jednym paskiem 6pk <ok> Działa to już ok 80kkm i ma się dobrze
W 1Z jest taka http://allegro.pl/febi-pompa-wody-audi- ... 34278.html i są one inne... <ok>
Dodam, że mam u siebie wymontowany jeden wentylator, alternator u góry, sprężarkę klimy na dole tak jak w 1Z z ori napinaczem, pompę wspomagania ulepiłem z dwóch tak żeby pasowała do łapy i była w osi paska wielorowkowego i całość mam napędzane jednym paskiem 6pk <ok> Działa to już ok 80kkm i ma się dobrze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Ja tu nikogo w błąd nie wprowadzam, na 100% mocowania pomp wody są inne(tak jak pompy wody) -tak jak kolega wyżej napisał, - Sprawdz sobie to uwierzysz :mrgreen: . Zresztą na tym zdjęciu jak byk widać że bloki(kadłuby) silnika się różnią. Tylko trzeba odciąć najniższe mocowanie(te przy misie olejowej) którego w 1Z nie ma i ono przeszkadza w przykręceniu mocowania pompy wody. A AFN i AHU (silniki mocowane wzdłużnie- Audi A4 B5, Passat B5) brakuje jednego otworu do którego się wkręca śruby mocującą łapę do pompy wspomagania w silnik Audi B4 1Z. Temat przerabiałem ten na silnikach 1Z i AFN,AHU. Silnik 1Z montowałem do a4 zamiast AHU i musiałem obciąć ten górny otwór bo tam przeszkadzał mocowaniu pompy. Zresztą posiadam dwa samochody B4 Tdi i A4 AFN. Także w tym temacie(Pompy wody są inne i ich mocowania, również bloki silników są inne) niestety Kamsta nie masz racji
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Tak jak wyżej napisałem możesz założyć starą łapę pompy wody tylko trzeba by obciąć ten najniżej otwór z bloku który przeszkadza, ale już mocowanie będzie przykręcone na 3 śruby a nie na 4 tak jak w 1Z(bo 4 otwór jest w innym miejscu-różnica 1Z a AFN,AHU) i mocowanie pompy wspomagania będzie tylko na 2śrubach a nie na 3 śrubach tak jak w 1Z. Wybór należy do Ciebie co z tym zrobisz