[B4 IZ avant] Szarpie samochodem
[B4 IZ avant] Szarpie samochodem
Witam
Mam taki problem z moja niunia problem polega na szarpaniu silnikiem co jakiś czas samochód jeździ gdzieś około godziny i zaczyna go szarpać jest wtedy mułowaty poszarpie go z 15 min i przestaje i tak w kółko nie wiecie jaka możne być przyczyna??
Mam taki problem z moja niunia problem polega na szarpaniu silnikiem co jakiś czas samochód jeździ gdzieś około godziny i zaczyna go szarpać jest wtedy mułowaty poszarpie go z 15 min i przestaje i tak w kółko nie wiecie jaka możne być przyczyna??
Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, 15:11 przez gemus, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: (B4 IZ avant)
Przyczyn moze byc wiele proponuje podpiec vaga a napewno jakies bledy pokaze
Jeśli to 1z na przepływce Pierburga to powodem szarpania może być nastawnik jak to często bywa. Aby to potwierdzić w najprostszy sposób odłącz wtyczkę od czujnika prędkości pojazdu przy skrzyni lub odetnij kabelek biało-niebieski przy prędkościomierzu, objawy powinny przynajmniej w pewnym sensie ustąpić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Szwankującego nastawnika przynajmniej na początku ,raczej nie zobaczysz na vagu , przynajmniej jak u mnie szwankował to nigdy nie było żadnych błedów z nim związanych .Szwankujący nastawnik bedzie widać na vagu jak będzie już skrajnie zanieczyszczony i bedą falowały obroty na jałowym ,dawka paliwa skacze wtedy w nienaturalnym zakresie np.od 2 mg do 5 mg .Gdzie normalnie skacze o 0,2 mg czyli np.4 do 4,2mgkamilek89 pisze:naj rozsądniejsze wyjście to chyba będzie podpiąć vaga i zrobić mu logi dynamiczne i będzie wiadomo co świruje. może jakiegoś not laufa łapie i tak się dzieje :roll:
Ostatnio zmieniony 09 lis 2010, 10:28 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeśli już to góra pompy ,czyli nastawnik potencjometryczny w twoim przypadku .Dół pompy czyli część ciśnieniowa raczej nie jest przyczyną szarpaniagemus pisze:jest to na Boschu jakies 2 miechy temu dalem nastawik i pompe do uszczelnienia przez miesiac byl spokuj i teraz znow to samo i nawet gorzej czy da sie cos zrobic czy nowa pompa?? prosze o pomoc.
W moim aucie siedzi obecnie pompa o symbolach 028 130 109J, Boshu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To prawda ,niestety nastawniki potencjometryczne to zabytki i ciężko znależć .Lepiej już przerzucić osprzęt na pierburga ,wyjdzie taniej niż szukanie dobrego nastawnika potencjometrycznego .Bo w 500zł /600zł , mozna się zmieścić ,pod warunkiem że orientujesz się w temacie i sam sobie zrobisz .Trzeba wymienić ,kompa z wiązką ok.200zł ,przepływomierz ok.100zł i nastawnik na indukcyjny ok.200zł . Co do regeneracji nastawnika to są ludzie którzy ponoć przywracają do życia nastawniki potencjometryczne ,na jak długo nie wiem ,jeden nawet oferował się na forum ,musisz poszukać i zapytaćgemus pisze:tylko powiedzieli ze nastawin ciezko znales
witam
Moja audiczka b4 1.9 tdi 1z tez szarpie podczas jazdy jak i na wolnych obrotach.
Poczytałem troche na forum odpiąłem wtyczkę na skrzyni biegów(tak jak pisało na forum). Gdy ją odpiąłem to szarpania podczas jazdy nie ma ale jest na wolnych obrotach. Wynika z tego że to jest kwestia nastawnika. Kto tu na forum jest w stanie to naprawić albo kogoś polecić. Może to nie kwestia nastawnika tylko czegoś innego ?
Moja audiczka b4 1.9 tdi 1z tez szarpie podczas jazdy jak i na wolnych obrotach.
Poczytałem troche na forum odpiąłem wtyczkę na skrzyni biegów(tak jak pisało na forum). Gdy ją odpiąłem to szarpania podczas jazdy nie ma ale jest na wolnych obrotach. Wynika z tego że to jest kwestia nastawnika. Kto tu na forum jest w stanie to naprawić albo kogoś polecić. Może to nie kwestia nastawnika tylko czegoś innego ?