Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 IZ avant] Szarpie samochodem

ODPOWIEDZ
gemus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:57
Lokalizacja: Włocławek

[B4 IZ avant] Szarpie samochodem

Post autor: gemus » 28 cze 2010, 21:16

Witam
Mam taki problem z moja niunia problem polega na szarpaniu silnikiem co jakiś czas samochód jeździ gdzieś około godziny i zaczyna go szarpać jest wtedy mułowaty poszarpie go z 15 min i przestaje i tak w kółko nie wiecie jaka możne być przyczyna??
Ostatnio zmieniony 30 cze 2010, 15:11 przez gemus, łącznie zmieniany 1 raz.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Re: (B4 IZ avant)

Post autor: myster » 28 cze 2010, 21:43

Przyczyn moze byc wiele proponuje podpiec vaga a napewno jakies bledy pokaze

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 cze 2010, 18:27

w profilu masz co innego a w tytule co innego o jaki silnik chodzi? :roll:

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 29 cze 2010, 21:36

Jeśli to 1z na przepływce Pierburga to powodem szarpania może być nastawnik jak to często bywa. Aby to potwierdzić w najprostszy sposób odłącz wtyczkę od czujnika prędkości pojazdu przy skrzyni lub odetnij kabelek biało-niebieski przy prędkościomierzu, objawy powinny przynajmniej w pewnym sensie ustąpić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 cze 2010, 22:02

rafal9h10 pisze:odetnij kabelek biało-niebieski przy prędkościomierzu,
Jak już to niebiesko biały bo są dwa podobne ;-)

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 30 cze 2010, 13:16

naj rozsądniejsze wyjście to chyba będzie podpiąć vaga i zrobić mu logi dynamiczne i będzie wiadomo co świruje. może jakiegoś not laufa łapie i tak się dzieje :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 cze 2010, 14:36

kamilek89 pisze:naj rozsądniejsze wyjście to chyba będzie podpiąć vaga i zrobić mu logi dynamiczne i będzie wiadomo co świruje. może jakiegoś not laufa łapie i tak się dzieje :roll:
Szwankującego nastawnika przynajmniej na początku ,raczej nie zobaczysz na vagu , przynajmniej jak u mnie szwankował to nigdy nie było żadnych błedów z nim związanych .Szwankujący nastawnik bedzie widać na vagu jak będzie już skrajnie zanieczyszczony i bedą falowały obroty na jałowym ,dawka paliwa skacze wtedy w nienaturalnym zakresie np.od 2 mg do 5 mg .Gdzie normalnie skacze o 0,2 mg czyli np.4 do 4,2mg
Ostatnio zmieniony 09 lis 2010, 10:28 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

gemus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:57
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: gemus » 08 lis 2010, 16:41

jest to na Boschu jakies 2 miechy temu dalem nastawik i pompe do uszczelnienia przez miesiac byl spokuj i teraz znow to samo i nawet gorzej czy da sie cos zrobic czy nowa pompa?? prosze o pomoc.
W moim aucie siedzi obecnie pompa o symbolach 028 130 109J, Boshu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lis 2010, 22:31

gemus pisze:jest to na Boschu jakies 2 miechy temu dalem nastawik i pompe do uszczelnienia przez miesiac byl spokuj i teraz znow to samo i nawet gorzej czy da sie cos zrobic czy nowa pompa?? prosze o pomoc.
W moim aucie siedzi obecnie pompa o symbolach 028 130 109J, Boshu
Jeśli już to góra pompy ,czyli nastawnik potencjometryczny w twoim przypadku .Dół pompy czyli część ciśnieniowa raczej nie jest przyczyną szarpania

gemus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:57
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: gemus » 09 lis 2010, 13:43

tylko powiedzieli ze nastawin ciezko znales a starego nie regeneruje sie bo to jakis stary typ tak mi powiedzial mechanik

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lis 2010, 15:49

gemus pisze:tylko powiedzieli ze nastawin ciezko znales
To prawda ,niestety nastawniki potencjometryczne to zabytki i ciężko znależć .Lepiej już przerzucić osprzęt na pierburga ,wyjdzie taniej niż szukanie dobrego nastawnika potencjometrycznego .Bo w 500zł /600zł , mozna się zmieścić ,pod warunkiem że orientujesz się w temacie i sam sobie zrobisz .Trzeba wymienić ,kompa z wiązką ok.200zł ,przepływomierz ok.100zł i nastawnik na indukcyjny ok.200zł . Co do regeneracji nastawnika to są ludzie którzy ponoć przywracają do życia nastawniki potencjometryczne ,na jak długo nie wiem ,jeden nawet oferował się na forum ,musisz poszukać i zapytać

paczekORT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 paź 2009, 13:14
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: paczekORT » 09 lis 2010, 15:52

witam
Moja audiczka b4 1.9 tdi 1z tez szarpie podczas jazdy jak i na wolnych obrotach.
Poczytałem troche na forum odpiąłem wtyczkę na skrzyni biegów(tak jak pisało na forum). Gdy ją odpiąłem to szarpania podczas jazdy nie ma ale jest na wolnych obrotach. Wynika z tego że to jest kwestia nastawnika. Kto tu na forum jest w stanie to naprawić albo kogoś polecić. Może to nie kwestia nastawnika tylko czegoś innego ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lis 2010, 16:00

paczekORT pisze:Może to nie kwestia nastawnika tylko czegoś innego ?
To nic innego :-/ tylko skrajnie brudny nastawnik .Naprawić może ci to zapewne wiele osób ,w tym ja ,pytanie brzmi raczej kto w twojej okolicy ci to zrobi ,bo nie sądzę żeby z Bochni chciało ci się jechać do LUBATROWA :mrgreen:

gemus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:57
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: gemus » 09 lis 2010, 16:38

czy tan nastawnik pasuje do mojej pompy bo ja wogole zielony jestem w tym :D
a mechanik mi by to wymienil??

[ Dodano: 2010-11-09, 17:04 ]
MUNIOR
a moglbys mi to wytlumaczyc mniej wiecej jak to zrobic i gdzie sie znajduje ten komputer

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 09 lis 2010, 18:23

jak chcesz zmienić nastawnik to i pompa i ECU do wymiany,przepływomierz i kable

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl