[80 1.9 TDI 1Z] ubywajacy pasek rozrzadu;(
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma potrzeby robić filmików ,bo widac będzie tylko skutki ,nie przyczynę ...winne jest albo prowadzenie paska ,albo sam pasek ....skoro na drugim pasku robi się to samo,to raczej winę paska można wykluczyć .Stawiam na to co już pisałem wczesniej ,czylli zbyt duży luz poprzeczny na kole wałka pośredniego ,czyli tego pod pompą wtryskową ,po którym pasek chodzi gładką stroną ...skoro wszystko inne zostało sprawdzone ,napinacz , jego szpilka ,wałek na pompie wtryskwowej nie ma luzu ,to tylko to może być przyczyną ...nie pozostaje nic innego jak rozpiąć pasek i sprawdzić luz poprzeczny na tym kole...swoją drogą żeby tam zrobił się aż taki luz ,że pasek złazi z koła ,to ktoś musiałby długi czas jezdzić na pasku napiętym jak struna ,albo mieć wielkiego pecha ,bo tak duzy luz na tym kole ,to naprawdę skrajny przypadek ...szymon_xd2 pisze:daj moze jakis dokladny filmik albo fotkę to koledzy cos poradzą bo jak narazie to mozna wymianiac wszystko po kolei
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
A ja obstawiam jednak pompę wtryskową. W lutym wymieniałem kompletny rozrząd, a w październiku przestawiałem kąt wtrysku i gdy zdjąłem osłonę od rozrządu to się przeraziłem. Pół paska było w strzępach na obudowie. O dalszej jeździe nie było mowy. Zauważyłem że ściąga pasek z pompy i cięła go rolka. Nie obyło się bez tulejowania pompy. Po tym zabiegu pasek chodzi równo i już go nie ściąga.
Bo jak nie będzie luzu na kole wałka pośredniego to winna musi być pompa.
Bo jak nie będzie luzu na kole wałka pośredniego to winna musi być pompa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Widać to co było wiadomo i bez filmu ....Ewidentnie gdzieś na prowadzeniu paska jest jakiś luz ....rozpiąć poasek sprawdzić to co mówiłem ,czyli duże koło wałka pośredniego ,ewentualnie czy nie " gibie " się dolne małe koło na wale ....o ile oczywiście na kole pompy wtryskowej jest oktomlo1973 pisze:oto link do filmiku jak się zachowuje pasek rozrządu
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Od początku to obstawiam ,choć to bardzo rzadki przypadekbartek18150 pisze:moim zdaniem koło posrednie ma luz
[ Dodano: 2014-11-29, 20:13 ]
Zgadza się 8-) Trzeba zrzucić pasek i sprawdzić na kole pośrednim luzbozmek pisze:Mariusz jak to małe się gibie to powinno to duże tez mieć bicie gdy silnik pracuje dobrze myślę.
Witam chcę zakupić rozrząd. Posiadam Audi b4 1.9 tdi silnik 1z. Przeczytałem temat i z tych firm wybiorę:rolka (np. INA, SKF)
-napinacz (INA)
-pasek (Contitech)
Czy to mi wystarczy czy jak posiadam samochód z klimatyzacją to coś dodatkowego muszę dokupić(pytam bo coś mi świta,że kiedyś jakąś rzecz wymieniałem i właśnie było ze z klimą to coś dodatkowego musiałem wziąć)
Taki zestaw1082.html nada się?
-napinacz (INA)
-pasek (Contitech)
Czy to mi wystarczy czy jak posiadam samochód z klimatyzacją to coś dodatkowego muszę dokupić(pytam bo coś mi świta,że kiedyś jakąś rzecz wymieniałem i właśnie było ze z klimą to coś dodatkowego musiałem wziąć)
Taki zestaw1082.html nada się?
kup se komplet ina albo skf są sam mam skfzyla pisze:Witam chcę zakupić rozrząd. Posiadam Audi b4 1.9 tdi silnik 1z. Przeczytałem temat i z tych firm wybiorę:rolka (np. INA, SKF)
-napinacz (INA)
-pasek (Contitech)
Czy to mi wystarczy czy jak posiadam samochód z klimatyzacją to coś dodatkowego muszę dokupić(pytam bo coś mi świta,że kiedyś jakąś rzecz wymieniałem i właśnie było ze z klimą to coś dodatkowego musiałem wziąć)
Taki zestaw1082.html nada się?
nic nie dokupujesz ,kolo pasowe napedza sprężarke pompe wody
Tutaj masz kompletne zestawy paska rozrządu do Twojego auta http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw ... 00453.html.
Jeśli chcesz zainwestować w porządne części to polecam INA, SKF ewentualnie SNR.
Jeśli chcesz zainwestować w porządne części to polecam INA, SKF ewentualnie SNR.
Siemka
Przyszła kolej i na moją niuńkę.
Idąc za radą forum kupiłem
pasek contiego
rolki iny
pompa hepu
pasek alternatora i wspomagania
całość 420zł
Dodatkowo też planuje wymienić termostat i płyn chłodniczy.
Teraz mam 3 pytania
1. sprzedawca na początku dał mi zestaw skf (w pudełku rolki, pasek i śruby). Ja zakupiłem wszystko oddzielnie i nie mam w śrub. Wiadomo że lepiej by było dać nowe śruby ale te są tylko w zestawach.
Czy można wykorzystać stare śruby? Bo nowych chyba oddzielnie nie idzie kupić.
2. Druga sprawa- gdzie na jakimś forum czytałem że przy wymianie rozrządy, należy też wymienić to koło zębate które jest na wale korbowym.
Co o tym myślicie?
3. Ile tak mniej więcej sobie mechanik "ćwierka" za wymianę?
pzdr
Przyszła kolej i na moją niuńkę.
Idąc za radą forum kupiłem
pasek contiego
rolki iny
pompa hepu
pasek alternatora i wspomagania
całość 420zł
Dodatkowo też planuje wymienić termostat i płyn chłodniczy.
Teraz mam 3 pytania
1. sprzedawca na początku dał mi zestaw skf (w pudełku rolki, pasek i śruby). Ja zakupiłem wszystko oddzielnie i nie mam w śrub. Wiadomo że lepiej by było dać nowe śruby ale te są tylko w zestawach.
Czy można wykorzystać stare śruby? Bo nowych chyba oddzielnie nie idzie kupić.
2. Druga sprawa- gdzie na jakimś forum czytałem że przy wymianie rozrządy, należy też wymienić to koło zębate które jest na wale korbowym.
Co o tym myślicie?
3. Ile tak mniej więcej sobie mechanik "ćwierka" za wymianę?
pzdr