[1.9TDI 1Z] Wtryski AFN do 1Z.
Witajcie <ok> Ogrzeję temat Właśnie trafiła mi się okazja otrzymania wtryskiwaczy w Golfa IV rok 2002. Z tego co wiem mogą być to: AVG, AHF, ASV, ASK. Czy był by ktoś tak uprzejmy i napisał numery jakie powinny widnieć na tych wtryskiwaczach?? Zapewne znalazł bym gdzieś na forum ale teraz zbytnio nie ma chwili szukać a potrzebuję. Chcę wiedzieć co będę miał w ręku jak znajomy dobierze się do silnika i co jest włożone do mojego silnika (przeszczep) z Passata B5 które palą 9 /100 :-x Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Aha. No własnie to mogą być te ASV jak przeczytałem. No nic zobaczymy na dniach co z tego będzie. Podzękował krzysiek_84. Jak coś będę wiedział/zakładał to napiszę co i jak
[ Dodano: 2016-04-20, 21:41 ]
Witajcie. Dziś nadarzyła się okazja i podstawiłem samochód do mechanika Mechanik przygotował mi nastawnik na wymianę trysków czyli go wyczyścił:D i ustawił dawkę na 3,8mg. Po czy pojechaliśmy do znajomego po moje przyszłe wtryskiwacze. Niestety na miejscu okazało się, że:
1. Wtryski są z silnika ASV :[ (220/300bar)
2. Na pierwszy rzut oka wyglądały jak totalny złom
3. Sterujący ma króciutki kabel
Ale cóż do odważnych świat należy więc wzięliśmy te wtryski za moją namową (mechanik był przeciwny) i wróciliśmy do warsztatu wstępując po drodze do sklepu po podkładki i wężyk 3,2mm, gdzie sprzedali nam podkładki od h.. wie do czego i nie pasowały.. 3 piwa w plecy, których nie wypiliśmy podczas wymiany . Podczas wymiany pojawił się kolejny tyci problem, czyli zaklinowana stara podkładka w gnieździe w głowicy :mrgreen: <jupi> Całe szczęście wtryski znalazły się na miejscu i ku zaskoczeniu wszystkich, a zwłaszcza mechanika samochód za drugą próbą odpalił i pojechał . Co prawda niektórych części ciała mi nie urwało ale jest dobrze Na daną chwilę moje oczekiwania są następujące:
1. Spalanie 6-7 l/100 zamiast moich 9/100
2.Brak przecieków z uszczelnień
3. Brak odczuwalnego przyrostu mocy
Sytuacja w vag com wygląda następująco:
Dawka: 6mg/str
cyl1: -0,59
cyl2: -0,24
cyl3: 0,08
Na starych wtryskach przy jednym wartość miałem ok -2, reszty nie pamiętam.
Macie jakiś pomysł na następny krok i jak widzicie te wartości, które przedstawiłem?? Mechanik powiedział, że dawka spadła po wymianie. Prawda to? Pozdrawiam
Stare wtryskiwacze miały takie oznaczenie:
2fhkabel58p87
0281302016
to są zwykłe z 1z?
[ Dodano: 2016-04-20, 21:41 ]
Witajcie. Dziś nadarzyła się okazja i podstawiłem samochód do mechanika Mechanik przygotował mi nastawnik na wymianę trysków czyli go wyczyścił:D i ustawił dawkę na 3,8mg. Po czy pojechaliśmy do znajomego po moje przyszłe wtryskiwacze. Niestety na miejscu okazało się, że:
1. Wtryski są z silnika ASV :[ (220/300bar)
2. Na pierwszy rzut oka wyglądały jak totalny złom
3. Sterujący ma króciutki kabel
Ale cóż do odważnych świat należy więc wzięliśmy te wtryski za moją namową (mechanik był przeciwny) i wróciliśmy do warsztatu wstępując po drodze do sklepu po podkładki i wężyk 3,2mm, gdzie sprzedali nam podkładki od h.. wie do czego i nie pasowały.. 3 piwa w plecy, których nie wypiliśmy podczas wymiany . Podczas wymiany pojawił się kolejny tyci problem, czyli zaklinowana stara podkładka w gnieździe w głowicy :mrgreen: <jupi> Całe szczęście wtryski znalazły się na miejscu i ku zaskoczeniu wszystkich, a zwłaszcza mechanika samochód za drugą próbą odpalił i pojechał . Co prawda niektórych części ciała mi nie urwało ale jest dobrze Na daną chwilę moje oczekiwania są następujące:
1. Spalanie 6-7 l/100 zamiast moich 9/100
2.Brak przecieków z uszczelnień
3. Brak odczuwalnego przyrostu mocy
Sytuacja w vag com wygląda następująco:
Dawka: 6mg/str
cyl1: -0,59
cyl2: -0,24
cyl3: 0,08
Na starych wtryskach przy jednym wartość miałem ok -2, reszty nie pamiętam.
Macie jakiś pomysł na następny krok i jak widzicie te wartości, które przedstawiłem?? Mechanik powiedział, że dawka spadła po wymianie. Prawda to? Pozdrawiam
Stare wtryskiwacze miały takie oznaczenie:
2fhkabel58p87
0281302016
to są zwykłe z 1z?
tu masz cale info ad wtrysków: https://audi80.pl/topics87/19tdi-1z- ... 662,60.htm
nie wiem jak rozumiec pytanie "jaki nastepny krok" ale na chwile obecna masz swoje ori wtryski na boku, asv'y szalu nie robia (wg gustu) ale na bazie twoich mozna juz jakies wieksze zrobic z nowymi końcówkami
ad zmiany dawki to normalne jak sie wtryski zmienia w w/w temacie tez o tym jest, u mnie na cisnieniach z asv'a jest mniej dymu za mna
jak warkot motoru? bez zmian?
nie wiem jak rozumiec pytanie "jaki nastepny krok" ale na chwile obecna masz swoje ori wtryski na boku, asv'y szalu nie robia (wg gustu) ale na bazie twoich mozna juz jakies wieksze zrobic z nowymi końcówkami
ad zmiany dawki to normalne jak sie wtryski zmienia w w/w temacie tez o tym jest, u mnie na cisnieniach z asv'a jest mniej dymu za mna
jak warkot motoru? bez zmian?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2016, 22:12 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Prawda to najprawdziwsza 8-) i mechanik powinien wiedzieć że dawka się zmieni po wymianie ,a w przypadku gdy stare wtryski lały i były do niczego , to nawet zmieni się znacznie ,jak w tym przypadku ...Także nie dziwota że nie poczułeś różnicy ,skoro dawka jest o 2 mg nizsza niż fabryczna i wynosi 6 mg ,zamiast 4 ...najbardziej dziwi mnie że zostawił ci tak zanizoną dakwkę,zamiast ustawić jak się należy ok .4 mg.Oznaczenia wtrysków z 1z to końcówka numeru 201 J i 201G...choć jak ori długi kabel w sterujacym ,to nie trzeba nawet patrzeć na oznaczenia ,bo długie kable przy sterujących były tylko w 80 tkach , audi 100 i A6 C4ronni10 pisze: Mechanik powiedział, że dawka spadła po wymianie. Prawda to?
_Dave
Nie była poprawna dawka paliwa, o czym napisał post niżej MUNIOR dlatego też nie odczułem nie wiadomo jakiej różnicy po wymianie. Następny krok mam na myśli jakiś komputer od forumowicza kostrz Do tego wszystko zmierza.
MUNIOR
Znajomy wiedział i chciał pozmieniać, ale:
1. Było już późno
2. poprosiłem, aby zostały takie nastawy, bo chciałem zaczerpnąć waszych porad jak to poustawiać aby nie ,,mieszać" dwa razy niepotrzebnie. Czyli dawka 4mg a kąt wtrysku na poziome 50? Bo tak chciał ustawić mi znajomy. ciekaw jestem jak to się będzie bujało po tych korektach:) Dziękuję za odpowiedzi Informacji jest bardzo dużo i trudno wszystkie zapamiętać. <ok>
Nie była poprawna dawka paliwa, o czym napisał post niżej MUNIOR dlatego też nie odczułem nie wiadomo jakiej różnicy po wymianie. Następny krok mam na myśli jakiś komputer od forumowicza kostrz Do tego wszystko zmierza.
MUNIOR
Znajomy wiedział i chciał pozmieniać, ale:
1. Było już późno
2. poprosiłem, aby zostały takie nastawy, bo chciałem zaczerpnąć waszych porad jak to poustawiać aby nie ,,mieszać" dwa razy niepotrzebnie. Czyli dawka 4mg a kąt wtrysku na poziome 50? Bo tak chciał ustawić mi znajomy. ciekaw jestem jak to się będzie bujało po tych korektach:) Dziękuję za odpowiedzi Informacji jest bardzo dużo i trudno wszystkie zapamiętać. <ok>
ja np juz nie wroce do cisnien 190 itd
Rozumiem, że jesteś zadowolony? Mam nadzieję, że też będę. Dziś koryguję dawkę i się zobaczy:) A warkot wydaję się być mniejszy ;] Pozdrawiam.
20:55
Dawka ustawiona i się polepszyło Najbardziej to odczuwam na biegach 3-5.
A jesli decyduję się na nowy program to jest teraz sens korekty kąta wtrysku czy to nie ma znaczenia? Kąt mam teraz 40.
Rozumiem, że jesteś zadowolony? Mam nadzieję, że też będę. Dziś koryguję dawkę i się zobaczy:) A warkot wydaję się być mniejszy ;] Pozdrawiam.
20:55
Dawka ustawiona i się polepszyło Najbardziej to odczuwam na biegach 3-5.
A jesli decyduję się na nowy program to jest teraz sens korekty kąta wtrysku czy to nie ma znaczenia? Kąt mam teraz 40.