Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wtryski AFN do 1Z.

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 18 kwie 2016, 08:08

Witajcie <ok> Ogrzeję temat :) Właśnie trafiła mi się okazja otrzymania wtryskiwaczy w Golfa IV rok 2002. Z tego co wiem mogą być to: AVG, AHF, ASV, ASK. Czy był by ktoś tak uprzejmy i napisał numery jakie powinny widnieć na tych wtryskiwaczach?? Zapewne znalazł bym gdzieś na forum ale teraz zbytnio nie ma chwili szukać a potrzebuję. Chcę wiedzieć co będę miał w ręku jak znajomy dobierze się do silnika i co jest włożone do mojego silnika (przeszczep) z Passata B5 które palą 9 /100 :-x Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 kwie 2016, 09:08

Najważniejsze , to żeby było wygrawerowane pierwsze ciśnienie czyli 190 Bar

Ale jak z takiego rocznika to będą to już 220 bar / 300

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 20 kwie 2016, 21:41

Aha. No własnie to mogą być te ASV jak przeczytałem. No nic zobaczymy na dniach co z tego będzie. Podzękował krzysiek_84. Jak coś będę wiedział/zakładał to napiszę co i jak :)

[ Dodano: 2016-04-20, 21:41 ]
Witajcie. Dziś nadarzyła się okazja i podstawiłem samochód do mechanika :P Mechanik przygotował mi nastawnik na wymianę trysków czyli go wyczyścił:D i ustawił dawkę na 3,8mg. Po czy pojechaliśmy do znajomego po moje przyszłe wtryskiwacze. Niestety na miejscu okazało się, że:
1. Wtryski są z silnika ASV :[ (220/300bar)
2. Na pierwszy rzut oka wyglądały jak totalny złom
3. Sterujący ma króciutki kabel
Ale cóż do odważnych świat należy więc wzięliśmy te wtryski za moją namową (mechanik był przeciwny) i wróciliśmy do warsztatu wstępując po drodze do sklepu po podkładki i wężyk 3,2mm, gdzie sprzedali nam podkładki od h.. wie do czego i nie pasowały.. 3 piwa w plecy, których nie wypiliśmy podczas wymiany :P. Podczas wymiany pojawił się kolejny tyci problem, czyli zaklinowana stara podkładka w gnieździe w głowicy :mrgreen: <jupi> Całe szczęście wtryski znalazły się na miejscu i ku zaskoczeniu wszystkich, a zwłaszcza mechanika samochód za drugą próbą odpalił i pojechał . Co prawda niektórych części ciała mi nie urwało ale jest dobrze :D Na daną chwilę moje oczekiwania są następujące:
1. Spalanie 6-7 l/100 zamiast moich 9/100
2.Brak przecieków z uszczelnień
3. Brak odczuwalnego przyrostu mocy :D

Sytuacja w vag com wygląda następująco:
Dawka: 6mg/str
cyl1: -0,59
cyl2: -0,24
cyl3: 0,08

Na starych wtryskach przy jednym wartość miałem ok -2, reszty nie pamiętam. :-P

Macie jakiś pomysł na następny krok i jak widzicie te wartości, które przedstawiłem?? Mechanik powiedział, że dawka spadła po wymianie. Prawda to? Pozdrawiam

Stare wtryskiwacze miały takie oznaczenie:
2fhkabel58p87
0281302016
to są zwykłe z 1z?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 20 kwie 2016, 22:09

tu masz cale info ad wtrysków: https://audi80.pl/topics87/19tdi-1z- ... 662,60.htm

nie wiem jak rozumiec pytanie "jaki nastepny krok" ale na chwile obecna masz swoje ori wtryski na boku, asv'y szalu nie robia (wg gustu) ale na bazie twoich mozna juz jakies wieksze zrobic z nowymi końcówkami

ad zmiany dawki to normalne jak sie wtryski zmienia w w/w temacie tez o tym jest, u mnie na cisnieniach z asv'a jest mniej dymu za mna

jak warkot motoru? bez zmian?
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2016, 22:12 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 kwie 2016, 22:10

ronni10 pisze: Mechanik powiedział, że dawka spadła po wymianie. Prawda to?
Prawda to najprawdziwsza 8-) i mechanik powinien wiedzieć że dawka się zmieni po wymianie ,a w przypadku gdy stare wtryski lały i były do niczego , to nawet zmieni się znacznie ,jak w tym przypadku ...Także nie dziwota że nie poczułeś różnicy ,skoro dawka jest o 2 mg nizsza niż fabryczna i wynosi 6 mg ,zamiast 4 ...najbardziej dziwi mnie że zostawił ci tak zanizoną dakwkę,zamiast ustawić jak się należy ok .4 mg.Oznaczenia wtrysków z 1z to końcówka numeru 201 J i 201G...choć jak ori długi kabel w sterujacym ,to nie trzeba nawet patrzeć na oznaczenia ,bo długie kable przy sterujących były tylko w 80 tkach , audi 100 i A6 C4

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 20 kwie 2016, 22:55

_Dave
Nie była poprawna dawka paliwa, o czym napisał post niżej MUNIOR dlatego też nie odczułem nie wiadomo jakiej różnicy po wymianie. Następny krok mam na myśli jakiś komputer od forumowicza kostrz :) Do tego wszystko zmierza.

MUNIOR
Znajomy wiedział i chciał pozmieniać, ale:
1. Było już późno
2. poprosiłem, aby zostały takie nastawy, bo chciałem zaczerpnąć waszych porad jak to poustawiać aby nie ,,mieszać" dwa razy niepotrzebnie. Czyli dawka 4mg a kąt wtrysku na poziome 50? Bo tak chciał ustawić mi znajomy. ciekaw jestem jak to się będzie bujało po tych korektach:) Dziękuję za odpowiedzi ;) Informacji jest bardzo dużo i trudno wszystkie zapamiętać. <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 kwie 2016, 23:20

ronni10 pisze: Czyli dawka 4mg a kąt wtrysku na poziome 50?
Tak
ronni10 pisze:ciekaw jestem jak to się będzie bujało po tych korektach:)
Szału po wymianie samych wtrysków na trochę większe ,się nie spodziewaj ,choć oczywiscie powinieneś poczuć ,że auto trochę lepiej się zbiera

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 21 kwie 2016, 08:20

_Dave

Co do warkotu silnika to ja jakoś różnicy nie zauważyłem, może ciut ciut ciszej. Doświadczenie moje w tym temacie jest znikome dlatego też nie potrafię dobrze określić. :mrgreen: Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 21 kwie 2016, 11:05

zakladam ze gluchy nie jestes i roznice bys od razu uslyszal :P ja np juz nie wroce do cisnien 190 itd, powodzenia

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 21 kwie 2016, 11:20

ja np juz nie wroce do cisnien 190 itd

Rozumiem, że jesteś zadowolony? :) Mam nadzieję, że też będę. Dziś koryguję dawkę i się zobaczy:) A warkot wydaję się być mniejszy ;] Pozdrawiam.

20:55
Dawka ustawiona i się polepszyło :) Najbardziej to odczuwam na biegach 3-5.
A jesli decyduję się na nowy program to jest teraz sens korekty kąta wtrysku czy to nie ma znaczenia? Kąt mam teraz 40.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 22 kwie 2016, 07:12

trzeba po programie sprawdzić dawkę i kąt

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 22 kwie 2016, 07:57

Kolczat pisze:trzeba po programie sprawdzić dawkę i kąt
Aha. Dobrze wiedzieć. Podziękował. <piwo> :)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 kwie 2016, 19:46

Panowie, chcialem ustawic kat zaplonu i dawke i nie potrafie sie polaczyc z samochodem, jest jakis bezpiecznik odpowiadajacy za lacze obd? Lamka na interfejsie sie swieci ale na tescie nie pokazuje polaczenia

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 kwie 2016, 19:52

Kolczat pisze: jest jakis bezpiecznik odpowiadajacy za lacze obd?
z tego co wiem to nie a po za tym jak lampka świeci tzn zasilanie jest

a rocznik, może boscha masz :?: i trzeba start baud na 240 zmienić
no i pytanie czy porty dobrze skonfigurowane ?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 kwie 2016, 19:55

Pierburg z racji rocznika, nigdy nie mialem problemu, port zawsze ten sam ale i tak sprawdzalem kazdy i na zadnym nie ruszyl :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl