Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Trzęsący się silnik i słabe przyśpieszenie

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 21 kwie 2008, 20:28

Witam kolegów.jeśli chodzi o wolne obroty to wydaje mi się że wina tkwi w silniczku krokowym.A z tą nie równą pracą to sam nie wiem może sprawdźcie połączenia przewodów do modułów na ścianie grodziowej silnika.Mój chodzi dobrze nie chwalę go ale z tym przyspieszaniem to też jest nie najlepiej,najpierw łapie muła potem dopiero przyśpiesza.Stosowałem już różne paliwa 95,98 verwę i na lepszych stacjach tankowałem nie pomaga.Może tak mają te silniki?Myślałem też że to wina rozrządu,wyciągniętego paska. :?:

[ Dodano: 2008-04-21, 20:29 ]
:?: :?: :?:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 21 kwie 2008, 21:30

kojtek pisze:Myślałem też że to wina rozrządu,wyciągniętego paska. :?:
Pasek raczej nie będzie przyczyną ;-) ale źle ustawiony rozrząd jak najbardziej.
Co do silnika to ja już straciłem cierpliwość :-/ Auto "jeździ" ale ma muła do 2500 obrotów później już jest lepiej ale czasem lubi troszkę poprzerywać w trakcie przyśpieszania :-| Powyżej 4 tyś obrotów jedzie już idealnie. Jeszcze tydzień i jadę do mechanika, mam nadzieje że on coś poradzi... jeśli nie to nie wiem co zrobie <nie wiem>

javor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 18 kwie 2008, 14:39
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: javor » 22 kwie 2008, 12:07

nie mam pojęcia gdzie nie znam się na tym.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 22 kwie 2008, 15:45

radek kocio ten czujnik znajduje sie na przewodzie paliwowym (tym cynkowanym) wspulnym dla wszystkich wtryskow. Nie wydaje mi sie ze to ten czujnik gdyby on niedomagal problem raczej by byl przy przyspieszaniu i wysokich obrotach(za niskie cisnienie- brak paliwa). Ja niemam zadnego problemu z tym silnikiem(tylko stuki hydrauliki ale po majowym weekendzie do lekarz oddaje autko). Wydaje mi sie ze przy objawach takich jak brak badz nie rowne wolne obroty, szarpanie, ospala reakcja na pedal gazu wina bedzie lezecz w nieszczelnym dolocie, wiecz zaczol bym od sprawdzenia tego a przedewszystkim kolektora ssacego tzn czy niema pekniec na powieszchni (nawet malych wygladajacych jak rysa), nieszczelnosci, czy klapki skracajace dolot sa cale itd...

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 25 kwie 2008, 21:20

Byłem dzisiaj u elektryka i sprawdził wszystko przy silniku czujniki i inne bajery i jest wszystko dobrze, przy okazji sprawdził ciśnienie w cylindrach i wyszło 10,12 atm. a na dwóch tylko 5 atm. Więc mam głowice do regeneracji (pewnie zawory), tłoki są w dobrym stanie bo wlewem oleju nic nie dmucha.

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 28 kwie 2008, 10:18

Czyli awaria wykryta,teraz tylko ją <ok> usunąć

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 01 maja 2008, 17:46

Czy w 2,6 kolektor dolotowy jest zbudowany tak jak w 2,8?? tzn chodzi mi o tzw skracanie dolotu,bo słyszałem że własnie dolot jest prostszy konstrukcyjnie niż w 2,8 i nie ma tej fukncji z klapami sterującymi.Zresztą widać że przy dolocie nie ma żadnego czujnika wpiętego który by tym sterował.

[ Dodano: 2008-05-01, 17:58 ]
U mnie silnik chodzi nie chwaląc super,zbiera się od samego dołu,nie ma problemów z kulturą pracy,ale za to mam uszczelniacze zaworowe do wymiany,bo żre mi olej i niedługo wstawiam do roboty,wraz z kompletnym rozrządem.Mam nadzieję,że po wymianie gumek na zaworach i skasowaniu nieszczelności skończy się dolewanie oleju.Dół silnika uszczelniłem już,zostały jeszcze głowice,simmeringi na wałkach itd.
Przy okazji zmierzy się ciśnienie na cylindrach przed robotą.
Auto mimo brania oleju nawet nie kopci na niebiesko przy mocnej przegazówce więcej nieraz na wolnych obrotach i mocno rozgrzanym silniku i to nawet nie jest niebieski dym tylko jakiś biały,problemów z układem chłodzenia nie ma żadnych,więc mam nadzieję,że to wina uszczelniaczy.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 01 maja 2008, 18:15

Darek 80b3, z tego co mi wiadomo to w 2.6 nie ma klapek skracających dolot. Dolot w 2.8 jest aluminiowy w 2.6 plastikowy :-/ Kanały (plastikowe) lubią pękać :roll:
Obrazek
Na kolektorze czasem pojawiają się ryski (pęknięcia) przez które dostaje się lewe powietrze.
Jeszcze kilka dni i będzie wiadomo co z moim motorem jest nie tak. Oleju nie bierze jakoś specjalnie dużo około 300-400 ml na 10 tyś to chyba w normie ;-) Prawdopodobnie do wymiany będą sondy... a co jeszcze to sie okaże :roll:
Mój motor nie zbiera sie w ogóle na niższych obrotach <osohozi> , powyżej 3-3,5 tyś jedzie w miare normalnie ale pali jak smok :-P . Mam nadzieje że mechanik okaże się magikiem i silniczek będzie chodził tak jak powinien <ok>

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 01 maja 2008, 19:52

Ponczo takie zużycie oleju to ja chciałbym mieć w swoim 2,6 :-/ ,widać motor mechanicznie masz super,a co do Twoich objawów to napewno szwankuje któryś z czujników i jak dobry fachowiec to wykryje to i problem będziesz miał z głowy.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 02 maja 2008, 14:08

A ja zauważyłem kolejną usterkę, cewka zapłonowa ma przebicie na masę. Musi być dobrze ciemno i trzeba patrzeć z boku bo z góry nic nie widać, a nowa kosztuje :shock: 900 złotych . Może mieć ona wpływ na pracę silnika?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 02 maja 2008, 14:15

Napewno ma wplyw silnik bedzie tracil zaplony.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 02 maja 2008, 14:44

siwusek216 pisze:Napewno ma wplyw silnik bedzie tracil zaplony.
Dokładnie, silnik może nie równo pracować, podczas przyśpieszania może przerywać lub szarpać.

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 03 maja 2008, 07:49

Ale kto Ci karze kupować cewkę za 900zł :shock: wiem że tyle kosztuje i uważam to za chorą cenę,szukaj używki z możliwością sprawdzenia i wszystko.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 03 maja 2008, 18:41

Darek 80b3 pisze:Ale kto Ci karze kupować cewkę za 900zł
tak tylko napisalem może ktoś był by zainteresowany, a wymienić na pewno wymienię

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 04 maja 2008, 12:14

To widze że nie tylko ja mam problem ze swoim autkiem i to bardzo podobny do opisywanych. U mnie natomiast było tak ze słabniecie zdarzało sie co jakis czas, ale gdy zgasiłem i odpaliłem silnik ponownie wszystko było dobrze. Lecz z czasem zdarzało sie to coraz czesciej wiec wymieniłem przewody WN i świece - problem znikł, aż do teraz. Po 4 miesiacach mam to samo: odpalam, przejade 200-300 metrów i jak za pstryknięciem palca samochód traci moc, lekko szarpie i ogólnie słabo sie wkreca. Czy to mozliwe ze przewody albo świece w tak krótkim czasie sie uszkodziły ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl