Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Trzęsący się silnik i słabe przyśpieszenie

Wszystko co tyczy się silników V6
ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 04 maja 2008, 13:23

Birgen jest dokładnie tak jak opisujesz. Wczoraj zrobiłem troszkę kilometrów i przyznam że to jest denerwujące :-/ Przyśpieszam sobie na 2 biegu autko wchodzi na 2,5 tyś i nagle przestaje przyśpieszać tak jakbym odpuścił gaz mimo że jest on w tym samym położeniu :roll: Wydaje mi się że problem nie leży po stronie przewodów WN czy świec - chyba że trzymasz autko gdzieś gdzie jest duża wilgotność... Problem leży raczej po stronie jakiegoś czujnika lub sond lambda. Na spocie na szybko Solskier sprawdzał mi sonde i mówił ze parametry nie są prawidłowe...
I teraz najciekawsze: temperatura powietrze około 22*, robocza temperatura silnika a z wydechu leci para :roll: Jeszcze zrozumiałbym jakby w autku był gaz ale go nie ma :roll: Zastanawia mnie też specyficzny zapach z wydechu <hmm>

mazur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2008, 12:29
Lokalizacja: tomaszow maz

Post autor: mazur » 05 maja 2008, 20:59

witam.Od miesiąca mam ten sam problem na lpg przy wolnych obrotach silnik chce z ram wyskoczyć <pomocy>

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 06 maja 2008, 06:36

Ponczo - u mnie natomiast jest nówka instalacja LPG ale pary nie zauważyłem, ale rzecz która bardziej sie uwidoczniła to gdy gasze auto potrafi jeszcze chwilke pochodzic, czyzby zapłon sie przestawił sam nie wiem

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 06 maja 2008, 08:50

Birgen pisze:gdy gasze auto potrafi jeszcze chwilke pochodzic, czyzby zapłon sie przestawił sam nie wiem
Dziwne <hmm> mój motor po zgaszeniu przestaje pracować natychmiast. Moja wizyta u mechanika znowu przełożona :-/ Możliwe że dopiero jutro auto zostanie na warsztacie... wczoraj stało jakieś BMW :->
Birgen jeśli masz nówkę instalacje to jedz do gazowników pewnie coś spaprali :evil:

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 06 maja 2008, 14:52

Od czasu założenia LPG mineło juz jakies 4 - 5 miesiecy ale od niedawna dopiero tak sie dzieje :( moze jakos pod koniec tygodnia sie do nich wybiore jak znajde chwile czasu.

Awatar użytkownika
daniel1302
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 14 cze 2007, 13:39
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: daniel1302 » 16 maja 2008, 19:46

Witam Panów poczytałem trochę o waszych problemach i czas na opisanie mojego więc tak motor ABC na gazie sekwencja .Generalnie autko chodzi bez problemu na lpg i na pb jedyny
problem to spalanie gazu ok 17 -18 lit. po mieście na krótkich odcinkach praca dom i supermarkety po piwo :-D i kolejny problem dotyczy lpg na ciepłym silniku na wolnych obrotach coś kuleje praca nie równa. Na pb jet ok. Byłem u gazownika ostatnio i powiedział że
jedna sonda do wymiany a powiem że jedna już wymieniłem teraz padła druga i że listwy wtryskowe do lpg do wymiany a mają przejechane 12 tyś.- dziwne.Instalacje podłączona była pod kompa i jeszcze pod jakieś tam urządzenia o nie znanej dla mnie nazwie .Powiem że jest to ponoć jeden z lepszych zakładów od gazu w Łodzi.A gaz zakładałem gdzie indziej lecz mnie trochę zawiedli bo po kilku regulacjach brak poprawy i dla tego pojechałem do innego gazownika i opisałem wam jego diagnozę.I zastanawiam sie co robić czy wymieniać te listwy czy nie :-x

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 17 maja 2008, 09:49

daniel1302 jeśli chodzi o sprawy gazowe to się nie znam :-P

Poznałem przyczynę opisywanych wcześniej dolegliwości silnika...
Sprężanie lewej głowicy jest prawie połowę mniejsze niż prawej <uhh>
Prawa głowica ciśnienie kolejno 16, 14, 13 - lewa głowica 9, 8, 8 :shock: :-(
Zrobiłem próbę olejową - zero poprawy ciśnienia sprężania
Do wyboru: jeździć tak jak jest albo głowice do sprawdzenia/remontu, oczywiście wybrałem to drugie :-> Auto oddaje do jedynego w moim mieście zakładu który zajmuje się planowaniem głowic, docieraniem gniazd zaworowych itp. Jeśli ktoś będzie chciał w przyszłości remontować głowice i chce poznać koszt takiej imprezy zapraszam na PW :-P Czekam na swoją kolej aby postawić autko na warsztat. Odezwę się jak tylko odbiore niuńke z leczenia :-)
Pozdrawiam ;-)

mazur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2008, 12:29
Lokalizacja: tomaszow maz

Post autor: mazur » 22 maja 2008, 22:05

naprawiłem swoją bryke sam mechanicy siedzieli nad nia 4 dni i nic nie zrobili, znalazłem usterke przypadkiem i jest ok

Awatar użytkownika
tester86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:06
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: tester86 » 22 sie 2008, 12:50

Odgrzejemy troszkę kotleta Ponczo daj znać jaki rezultat po leczeniu. Problem znikł czy szukasz dalej usterki. <ok>

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 23 sie 2008, 01:22

tester86 pisze:Odgrzejemy troszkę kotleta Ponczo daj znać jaki rezultat po leczeniu. Problem znikł czy szukasz dalej usterki. <ok>

Zapomniałem o tym wątku :-P
Silnik już po regeneracji głowić (przejechane już ponad 1200 kilometrów), sprężanie powróciło ;-) do tego doszły nowe sondy lambda. Auto w czasie jazdy zachowuje się super ale problem z wypadaniem zapłonów na wolnych obrotach (lekkie rzucanie silnikiem na boki) i postukujący popychacz w prawej głowicy nadal dają o sobie znać :roll: Już brakuje mi pomysłów co mogę jeszcze sprawdzić :-/ No ale nie poddaje się tak szybko... trzeba walczyć do końca... :mrgreen:

Birgen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 30 mar 2008, 14:33
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Birgen » 23 sie 2008, 21:40

Ja problem u siebie też rozwiązałem :) teraz tylko żałuje ze tak smiesznej rzeczy nie wymieniłem jak kopułka i palec. Po wymianie wszystko wróciło tak jak powinno, moc-ok obroty ok na gazie i na pb.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 23 sie 2008, 22:13

Birgen - NG i ABC to dwa różne silniki. Uwierz że zrobiłem i sprawdziłem już bardzo dużo... ale nie ma poprawy jeśli chodzi o wolne obroty. Zauważyłem pewną zależność - gdy jest chłodniej (około 10-15 stopni) to autko całkiem inaczej jeździ niż w gdy jest np. 25 stopni. W chłodniejsze dni autko nabiera wigoru (wiem że im cieplejsze powietrze tym gorzej autko jedzie ale żeby była aż tak duża różnica?) :roll:

Awatar użytkownika
tester86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:06
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: tester86 » 25 sie 2008, 12:04

ponczo pisze:Birgen - NG i ABC to dwa różne silniki. Uwierz że zrobiłem i sprawdziłem już bardzo dużo... ale nie ma poprawy jeśli chodzi o wolne obroty. Zauważyłem pewną zależność - gdy jest chłodniej (około 10-15 stopni) to autko całkiem inaczej jeździ niż w gdy jest np. 25 stopni. W chłodniejsze dni autko nabiera wigoru (wiem że im cieplejsze powietrze tym gorzej autko jedzie ale żeby była aż tak duża różnica?) :roll:
Ja też mam kompletnie inny silnik ale zależność jest ta sama co u Ciebie, gdy chłodniejsze powietrze autko jakby nie ten motor miało pod maską. Może nas ktoś uświadomi czemu się tak silniczki zachowują. <ok>

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 23 sty 2011, 10:15

i jednak problem nei rozwiązany, ja tez to mam i nie wiem czy to przewody czy jakis czujnik
panczo napisz cos po tym zabiegu czy ktos juz to zjadł czy dalej tylko smakiem sie obejdzie :mrgreen:

[ Dodano: 2011-01-23, 15:29 ]
własnie dzis zaglondnołem sobie w te przewody i świece, a tu taki typ świecy mi sie pokazał BOSH Super plus a przewody to ledwo zdjołem tak zapieczone popsikałem czyms co poprawia styk i nadal nie ma poprawy ,Ale mysle ze to świece do wymiany sa bo te to nie bardz :-D

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 24 sty 2011, 16:04

A braliście pod uwagę dwumasę ? Może to ona jest winna tym trzęsiawkom silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga