Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Trzęsący się silnik i słabe przyśpieszenie

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 26 sty 2011, 19:08

a sprawdzał ktos moduł zapłonu koledzy moze przy tej sprawie

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 26 sty 2011, 22:12

Wyczytane z książki A4 sam naprawiam: "W razie uszkodzenia czujnika spalania stukowego urządzenie sterujące automatycznie opóźnia zapłon na tyle aby silnik nie uległ uszkodzeniu. Jest to związane z takim spadkiem mocy, jaki następuje wówczas, gdy zamiast bezołowiowej benzyny "super" (LO 95) zostanie zatankowana normalna benzyna bezołowiowa (LO 91)"
Czyli trzeba będzie dokładnie prześwietlić te czujniki.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 27 sty 2011, 15:51

a na vag pokaże ze to ten czujnik jest popsuty
ai gdzie ten czujnik sie znajduje bo ja ciemny jestem z tym

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 28 lut 2011, 16:30

Czy pokaże nie wiem, a czyjniki (oba) możesz sobie obejżeć jak zdejmiesz cału kolektor dolotowy. Pamiętaj by kupić uszczelki bo są papierowe i mogą nie wytrzynać tej operacji

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 lut 2011, 19:50

Blokach pomiarowych jest wyświetlany jakiś kąt zapłonu i jakiś kąt od czujników stukowych.

Grysza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2011, 22:30

Post autor: Grysza » 09 maja 2011, 08:49

Witam panowie po regeneracji głowic i wymianie paska rozrządu oraz czujnika spalania stukowego auto straciło moc nie mogę wkręcić go więcej niż 4tys obrotów kiedy mechanik zdejmował kolektor okazało się że czujnik spalania stukowego był zerwany kupiłem więc nowy, został założony, ale jest problem małej mocy, mam założoną sekwencje i zawsze na tym gazie auto śmigało super a na Pb tak słabiej, teraz nie mam porównania bo nie mogłem sie przełączyć na gaz, noże jakieś porady opinie cokolwiek. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 maja 2011, 18:06

Grysza, może masz za niskie ciśnienie benzyny (uszkodzona pompa paliwa albo regulator ciśnienia paliwa).

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 14 maja 2011, 20:54

Ja bym podłączył VAga. Szkoda kasy na kupowanie wszystkiego po kolei i wymienianie. VAG prawdę Ci powie.
A.... poza tym co Aldi napisał sprawdź przewodzik od map sensora. Wychodzi z góry silnika nad przepustnicą. To wiekowa plastikowa rureczka którą łatwo uszkodzić.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 08 lip 2011, 00:47

Wiecie co jak, silnik zimny to jest wszystko ok i ciąg ładny, ale jak juz się rozgrzeje to nie tak jak powinno byc jeszcze wymienie czujnik temperatury i napisze jakie objawy po tym zabiegu , bo jakos nikt nie może soebie z tym problemem poradzic a jak juz poradzi to i tak nie napisze jak to zrobił i tak temat sie kręci w bezdenną wieczność :mrgreen:

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 08 lip 2011, 07:40

A podłączyłeś VAGa?
Możesz jeszcze pompe paliwa wymienić, bo wygląda na to że silnik chodzi ładnie na ssaniu, a jak się rozgrzeje to efekt może być spowodowany niedoborem paliwa. Na VAGu ten sam błąd co map sensora.

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 08 lip 2011, 18:11

tak wtrace gdyz silnik na ssaniu wymaga wiekszej ilosci paliwa, w miare nagrzewania zmniejszana jest dawka paliwa wiec pompa odpada tu pod tym wzgledem, padajaca pompa nie wydalala by na zimnym silniku na rozgrzanym bylo by lepiej

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 08 lip 2011, 23:31

Tomku ......... teoretycznie.
Ja miałem identyczne objawy i jednak pompa na saniu daje rade a po rozgrzaniu silnika ciśnienie paliwa na tyle mocno siadało że ile byś nie sicnoł to nie doił.
Nie mówię że to pompa na 100% . mówię "podłącz waga" a "wag" powie ci prawdę. lepiej jednak wymienić pompę niż czujnik temperatury który w prawdzie jest odpowiedzialny za mieszankę ale nie powoduje aż takich reperkusji. Jeśli Kolega wcześniej sprawdził pzewód od map-s, ma katalizator i sprawne sondy i zostaje pompa. Powtarzam.... o ile podłączył waga.... Wag to koszt 120 zł. i utrata dziewictwa.. bo jakoś tak dziwnie wszyscy się boją waga jak wielkiego fi....a.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 09 lip 2011, 00:30

Przeglądając tematy na innym forum znalazłem takie cos związane z słabym dołem auta, ze nie ciągnie dobrze od 1400 obr a powinno i tu jest na to niby odpowiedz napisał ze jest ok wiec tez postaram sie wymienic ten element http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=20 użytkownik scob tak ze to podcisnienie w kolektorze tez ma duże znaczenie :->

dezy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dezy » 09 lip 2011, 22:48

Z kolektorem dolotowym to ostrożnie. Zależy jaki masz. W ABC są 2 typy. ze zintegrowaną kierownicą dolotu i bez. Tez ze zintegrowaną to jeśli coś się dzieje to można to usłyszeć. Jak wsłuchasz się przy podniesionej masce i ktoś będzie lekko dodawał gazu a coś się tam dzieje to będziesz słyszeć odgłos jak by łożysko siadało. Jeśli ze zintegrowaną to nic tam nie ma prawa się dziać. Jeśli myślisz że coś przy uszczelce lub kierownica wytarła dziury w kolektorze, to dla bezpieczeństwa odpal zimny silnik i pomacaj ręką wzdłuż uszczelki i trochę pod nią czy nie ma przedmuchów. Jeśli są to wyczujesz wiaterek na 100%. W razie co zamiast kilku experymentów ze szrotem to po prostu kup http://seekpart24.com/pierburg/intake-m ... 0?c=100386. 100 eurosów padnie ale za to nówka nie do zajechania. Moim zdaniem jednak marnujesz czas. Etka.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 09 lip 2011, 23:11

własnie mam takie cos z innego kolektora co mi został z silnika i musze to przełożyć bo inaczej to nie da rady :mrgreen: .Bo kupiłem silnik inny od audi cabrio z 97 rok i jak rozebrałem niedawno kolektor to nie było tam żadnej puszki i musze go całego założyci tylko jak nawiertki zrobi bo musza byc pod jakimś kątem czy jak to :?
A co do tego łożyska to tak czasami mam ze jak przegazuje to takie cos słysze ale to ostatnio słyszalne jakies miesiąc temu wiec nie mam zintegrowanej kierownicy :( i kolektor do wymiany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga