Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 7A] Modyfikacje - Kompresor - teoria - sens ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

[b3 2.3 7A] Modyfikacje - Kompresor - teoria - sens ?

Post autor: SPEED » 03 sty 2008, 11:25

Witam
Przymierzam się do założenia do swojego silniczka kompresora od Mercedesa
Zamierzam założyć go w miejsce kompresora klimy (niestety zostanę bez klimy)
I tu moje pytanie czy ktoś z was robił już kiedyś coś takiego-jakie mogę napotkać przeszkody?
Dodam że na początku mam zamiar jezdzić do 0,4 a pozniej w razie potrzeby odprężyć silnik.

Widziałem podobny projekt na Niemieckim forum audi http://www.forumprofi.de/forum6305/7a-m ... r-t51.html



ps.Tylko proszę nie pisać zmień auto i kup s2

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 13:27 przez SPEED, łącznie zmieniany 3 razy.

edd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 351
Rejestracja: 23 gru 2007, 10:30
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: edd » 03 sty 2008, 12:36

jezeli mu sie udalo to czemu nam ma sie nie udac zycze ci powodzenia <ok> <ok> <ok>

0.4 bara hmmm sprawdz kompresje teraz na cylindrach ile wynosi i ile brakuje ci do seri

tu masz jak chlopaki uturbiaja autka
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=41573

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 03 sty 2008, 17:21

No niekiepski pomysł. Też nad tym myślałem. Na myśleniu się skończyło. Moze to i dobrze bo bym pewnie silnik mał już zdentkowany. Ja znowu wstawiałem gażniki od ścigacza do 1.8 16V i osiągnąłem zamierzony cel. Ale niedługo się cieszyłem panewkami :shock:
Jak to zrobisz z głową to na bank wpadnę i obejrzę w celu skopiowania :mrgreen:

SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 03 sty 2008, 18:25

Mam nadzieję że wypali :-D
Jest kilka spraw które będę musiał dobrze przemyśleć
1-przepustnica -zostać prze standardowej czy zastosować od G60
2-przepływomierz standard czy od tego merca co kompresor
3-ECU
4-interkuler pewnie od A4 2.5 V6 TDi
Mam nadzieje że ktoś pomoże mi rozwiać niektóre wątpliwości wyżej wymienione.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 03 sty 2008, 18:50

Na razie spróbuj bez interculera i na oryginalnej przepustnicy. Przepływomierz też proponowałbym pozostawić 20V najwyżej lekko go przydławić. Trzeba pokombinować i za cel ustalić sobie na początek 200KM to i tak dużo. :mrgreen:
Tak naprawdę nie wiadomo jak to wyjdzie i lepiej nie topić maksymalnie kasy.
Z resztą zrobisz jak będziesz uważał.

SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 03 sty 2008, 20:11

Mi się też tak wydaje żeby na początek zostawić standardowy osprzęt-tylko nie wiem czy poradzi sobie on z kompresorem
Muszę jeszcze sprawdzić ile w przybliżeniu pompuje ten kompresor
Pochodzi on z 2 litrowego merca o mocy 160 hp nie wiem jakie napompuje on u mnie ciśnienie?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 03 sty 2008, 22:46

Przy kompresorze zawsze można zmienić przełożenie (zmieniając średnice kol pasowych) i obniżyć ciśnienie.

SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 04 sty 2008, 11:43

Mam nowe wieści standardowa przepustnica nie może zostać
Muszę kupić od g60- ponieważ przy zastosowaniu kompresora potrzebne są 2 obwody zasilaniem powietrza
1-kanał doprowadzający powietrze sprężone z kompresora
2-kanał doprowadzający powietrze z za przepływomierza ale przed kompresorem (pod ciśnieniem atmosferycznym) w tym obwodzie znajduje się przepustnica która zamyka się w miarę dodawania gazu i zwiększania się ciśnienia doładowania - bez tego kanału silnik na wolnych obrotach miał by problem z brakiem powietrza (wiadomo że na wolnych obrotach kompresor słabo pompuje)Gdyby nie było tej mniejszej przepustnicy to na większych obrotach gdy kompresor już pompuje ciśnienie uciekało by tym kanałem a nie szło do silnika.
http://moto.allegro.pl/item292347512_vw ... eczni.html
Na tej stronie znajdują się zdjęcia takiej przepustnicy

michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 04 sty 2008, 22:49

wiem ze nie takiej rady kolega oczekuje ale ja na twoim miejscu zakupil bym silnik aan ostatnio z osprzetem widzialem za 4000zl zabawa w kompresor napewno wiele taniej nie wyniesie a dzialanie aan obawiam sie bedzie duzo lepsze

Awatar użytkownika
PR23M3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:34
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Rz-ow

Post autor: PR23M3K » 05 sty 2008, 10:48

niby to tylko 4 tys, ale czy za silnik ze skrzynia,komputerem i wiazka ?
no i nasuwa sie nastepne pytanie czy nie bedzie za duzo rzezby przy swapie

Ja bym sie pobawil w kompresor, moze to nie bedzie tak jezdzilo jak S2, ale bedzie wyjatkowe, a ten dzwiek kompresora nie do odpisania :mrgreen:

SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 05 sty 2008, 10:51

michalwielun pisze:silnik aan ostatnio z osprzetem widzialem za 4000zl
Bardzo chętnie bym taki silnik zakupił ale:
1-nie znalazłem za takie pieniądze :-(
2-jeśli nawet znajdę to nie mam pewności czy nie jest zajeżdzony -a trafić na taki w dobrym stanie to będzie kosztował znacznie więcej
3-zabawa z kompresorem to koszt:1300zł kompresor,150zł przepustnica,200zł na duperele+trochę pracy własnej-spawanie frezowanie cięcie rezanie :-D
Co do kosztów to nie ma porównania a przyjemność z jazdy z silnikiem własnoręcznie rezanym bezcenne :mrgreen:

Awatar użytkownika
PR23M3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:34
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Rz-ow

Post autor: PR23M3K » 05 sty 2008, 11:29

SPEED jak zdzialasz cos z tym kompresorem, wpadam poogladac maszyne ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 05 sty 2008, 11:44

Nie ma sprawy myślę że za jakiś tydzień zacznę montaż sporo czasu stracę na montaż kompresora w miejsce klimy.
Dziś robie przymiarki przepustnicy od G60,zamawiam kompresor i nie ma już odwrotu 8-)
Mam nadzieje że wszystko pójdzie gładko ;-)

Awatar użytkownika
PR23M3K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 21 cze 2007, 12:34
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Rz-ow

Post autor: PR23M3K » 05 sty 2008, 11:57

Dzialaj :), powodzenia w pracach :!:

Awatar użytkownika
koko666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 275
Rejestracja: 28 wrz 2007, 19:21
Lokalizacja: Szczawnica

Post autor: koko666 » 06 sty 2008, 18:14

pomysl niezly, ale skoro ma byc rezanie to pomysl tez nad kondycja samego silnika (tloki, korbowody, panewki itp). silnik twoj nowy juz nie jest i nie wiadomo czy dobrze zniesie podciagniecie parametrow. skoro masz w planach odprezanie silnika to moze lepiej zrobic to od razu, wtedy bedziesz mial nowy silnik i nowa moc...

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl