Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] bład lub zacięcie turbiny

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

[b4 1z] bład lub zacięcie turbiny

Post autor: dydo85 » 13 paź 2010, 23:31

witam ;-) nie wiem czy nazwałem moze dobrze temat... dziś przydażyło mise cos takiego ze chcąc uciec ze skrzyzowania bardzo sie rozczarowałem nagłym spadkiem mocy :evil: nie zadziałało turbo, auto zbierało sie powoli jak traktor :-( dojechałem jakos do domu. Pierwsz myśl wymiana turbiny :evil: auto moze odstało z 15min i jak sie okazało turbo chodzi więc czy mogła ona dostac jakiegos błedu lub zaciecia chwilowego:?: czy to juz oznaki ze kończy ona pomału swój żywot <mur> albo wystarczy ją wyczyścic... sam nie wiem :-? odkąd miałęm okazje jezdzic dieslami pierwszy raz sie spotkałem z czyms takim... nie mam kompa żeby to sprawdzić na miejscu. pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 paź 2010, 00:08

Kolego => trzeba podpiąć VAGa i zobaczyć co się dzieje. To nie TD gdzie nie ma elektroniki i paść może albo turbo albo pompa tylko TDi. Za taki stan rzeczy może odpowiadać wiele rzeczy bo pod maską jest sporo elektroniki.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 paź 2010, 20:02

to mysle że nie w turbinie tkwi problem czyscić to jej nie musisz bo zbytnio nie ma co i po co. podepnij kompa i może filtr paliwa by sie przydało wymienic zobacz czy powietrza też nie masz tam za duzo

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 15 paź 2010, 20:22

moze przeplywka tez byc do wymiany

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 26 paź 2010, 23:27

Jak praca silnika się zmieniła na traktorowy <ok> to paliwko a raczej jego braki szukaj przyczyny 1 sprawa zmień filtr bo i tak zima idzie ja dla spokoju wymieniam co roku przed zimą

tomek87g
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 cze 2009, 21:13
Lokalizacja: Wysokin/Radom

Post autor: tomek87g » 16 lis 2010, 21:02

wydaje mi sie ze tak jak sam napisałeś mogło sie coś "zaciąć"
np.sztanga przy turbinie

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 16 lis 2010, 23:15

ostatnio był spokój... zdarzyło sie tak znowu lecz wtedy wyłaczyłęm na chwile auto i spokój. Lecz w2czoraj znowu sie powtórzyło... ciągłem go tak na trzecimbiegu i gdy silnik osiagnał jakieś 3200/obr turbo sie załaczyło. sam juz nie wiem co go gryzie :-?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2010, 09:37

dydo85 pisze:ostatnio był spokój... zdarzyło sie tak znowu lecz wtedy wyłaczyłęm na chwile auto i spokój. Lecz w2czoraj znowu sie powtórzyło... ciągłem go tak na trzecimbiegu i gdy silnik osiagnał jakieś 3200/obr turbo sie załaczyło.
Ono jest załaczone od momentu odpalenia ;-) a szwankuje ci sterowanie upuszczaniem ciśnienia ,czyli zawór n75 ,lub wężyki od niego .Stąd łapie ci awaryjny z przeładowania i masz brak mocy,zrób sobie bajpas n75 to będziesz miał pewność <ok>

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 18 lis 2010, 20:37

Dołączając do tematu,brak błędu przeładowania(Vag nie pokazuje żadnego błędu),zawór n75 wymieniony na nowy oryginał,a samochód muł,czy winna może być zle ustawiona sztanga od turbiny?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2010, 21:13

rewolwer pisze:Dołączając do tematu,brak błędu przeładowania(Vag nie pokazuje żadnego błędu),zawór n75 wymieniony na nowy oryginał,a samochód muł,czy winna może być zle ustawiona sztanga od turbiny?
Szukając samych błędów vagiem , można zabrnąć w ślepą uliczkę ,bo przeładowanie pokaże błąd ,ale juz brak doładowania nie .Jak podłączałeś vaga to wystarczyło się przejechać ,zerknąć w bloku 011 gdzie widac ciśnienie w dolocie żądane przez kompa i aktualne ,od razu byś wiedział ,a tak to trudno powiedzieć ,czy to sztanga ,dziura w dolocie czy coś innego

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 18 lis 2010, 21:30

Jak zrobię logi w tym tygodniu to zamieszczę.

[ Dodano: 2010-11-20, 15:35 ]
A to logi grupy 11,chodzi o ciśnienie,możecie coś poradzić,dodam n75 wymieniony na nowy oryginalny,a o to link:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08b ... 3fab9.html

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 25 lut 2011, 17:42

węzyki z podcisnienia wymieniłem, problem pozostał dalej. Dzis zaślepiłem egr, został pominiety zawór N75 i problem znikł na obecną chwile. Jakie powinna dyc doładowanie turbiny :?: u mnie na biegu jałowym ładował max 1.3 bara a w czasie jazdy max 1.6 bara lecz było tak ze trzymało ćisnienie i w pewnym momncie spadło przy jezdzie na stałych obrotach...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lut 2011, 20:41

dydo85 pisze:Jakie powinna dyc doładowanie turbiny :?: u mnie na biegu jałowym ładował max 1.3 bara a w czasie jazdy max 1.6 bara lecz było tak ze trzymało ćisnienie i w pewnym momncie spadło przy jezdzie na stałych obrotach...
Na bajpasie będzie takie jak piszesz ,biorąc pod uwagę że twoje 1,3 bara to 0,3 bara a 1,6 to 0,6 bara ;-) Wymień zaworek i będzie git ,jak chcesz używany, ale nie wymęczony taki zaworek to mam 100% sprawny

Awatar użytkownika
dydo85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2521
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:37
Lokalizacja: swd

Post autor: dydo85 » 25 lut 2011, 21:47

to przy sprawnym N75 cisnienie ile powinno wynosic :?: a ile chcesz za niego :?:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 lut 2011, 22:25

to przy sprawnym N75 cisnienie ile powinno wynosic :?
0,9 do 1 ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga