Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

ODPOWIEDZ
fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 04 paź 2010, 20:57

Wkrecaj ta srubke i wyregulujesz kiedy ma sie otworzyć.

[ Dodano: 2010-10-04, 20:59 ]
Przepraszam LABIEL był szybszy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 paź 2010, 21:05

Wkręcanie nie zawsze pomoże. Śrubka o długości 2-3cm w zupełności wystarczy.
Ja mam takiego śrubkomoda.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 04 paź 2010, 21:05

Ok to juz wiem o co chodzi a jeszcze takie pytanie czy jak zaslepie ten zawor to moze sie okazac ze suszarka bedzie dmuchac duzo wiecej niz teraz bo zawor nie bedzie upuszczal cisnienia czy jeszcze bede musial pokrecic sztanga od gruszki? Ogolnie chcialbym uzyskac doladowanie tak 1 do 1,2 bara i mysle ze juz bedzie w miare zwawo sie odpychac moja przemieszczarka :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 paź 2010, 21:11

Powiem krótko: zależy od dawki paliwa. Może być tak, że przy maksymalnie wkręconej śrubce w gruszcze oraz śrubkomodzie turbina nie napompuje więcej niż 1 bar bo nie będzie miało co ją napędzać. Podniesiesz dawkę paliwa -> więcej spalin -> większe ciśnienie doładowania. Chyba da się dojść do 1.6 bara czy 1.7, na więcej nie pozwala pompa 9mm.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 05 paź 2010, 21:45

Witam zrobiłem śrubkomoda i podkręciłem dawkę paliwa o ćwierć obrotu i jest duża zmiana na plus tzn. turbo dmucha jakies 0,8 bara no i auto się odpycha. W górnym zakresie obrotów dymi konkretnie tak że jadąc przed chwila w nocy widziałem w świetle latarni chmury dymu czy tak ma być? Jak zmienię olej na pół syntetyk to podkręcę suszare do 1 bara i myslę że będzie dymił w normie :mrgreen: jeszcze myślę że może dymić przez zużyte wtryski ale wtedy brakowało by mocy chyba?

jaro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 28 gru 2010, 18:05
Lokalizacja: Lublin okolice

[B4 1.9 TDI 1Z] Turbo nieaktywne

Post autor: jaro81 » 13 gru 2011, 20:09

Witam.Szukałem w poprzednich tematach problemu podobnego do mojego, ale niestety nie znalazłem więc postanowiłem otworzyć nowy.Otóż dzisiaj rano chcąc wyjechać okazało się że turbosprężarka w moim "zetorku" nie włącza się w pełni.Przy niskich obrotach słychać jest jeszcze delikatny świst,jednak póżniej cichnie. Autko ma mizerne osiągi, od razu czuć brak mocy.Stał się o wiele za głośny i bardzo dymi na "biało". Co może być tego powodem ? Kilka dni wcześniej miałem problemy z tym, że znikneły oba światła "stop". Może być jakiś między tymi usterkami ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 gru 2011, 20:16

jaro81 pisze:Witam.Szukałem w poprzednich tematach problemu podobnego do mojego, ale niestety nie znalazłem
Słabo szukałeś :-P wystarczy wpisać w szukajkę >>brak mocy >> i tematów że hoho ...a jak chcesz szybko znależć przyczynę to niech ci ktoś kumaty podłaczy np.vaga i się przejedzie zerkając w odpowiednie bloki z parametrami ,od razu powinno być widać co jest przyczyną tego braku mocy ;-) .Bardzo rzadko przyczyną jest sama turbosprężarka ,a to ze ją słychać czy nie ,nic nie znaczy...Wszystko co napisałem tyczy się zetora na przepływce pierburga ,bo jak masz na boschu,z nastawnikiem potencjometrycznym , to nie wiele można zobaczyć podczas jazdy ...

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

[1.9 TDI 1z] Slabo pompuje turbina ?

Post autor: karol_17 » 18 lut 2012, 20:48

Witam .
Dzis zamontowałem zegar doładowania turbo .
I jestem trochę zaskoczony bo auto ostatnio słabo jakoś chodzi a na zegarku pompuje turbo na max 0,45 bar to chyba trochę za malo ?
Co zrobić ;> :roll:

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 lut 2012, 20:58

Sprawdz szczelnosc przewodow od przeplywki po kolektor dolotowy <ok>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 18 lut 2012, 21:42

Wyraźnie turbo się w ogóle nie wkręca więc najpierw zobacz jak chodzi cięgno od gruszki i czy się nie zawiesiło.
Jeżeli jest ok to prosty test zdejmij wąż z gruszki ,zaślep i przejedź się i jak zacznie pompować to już wiesz ,że przyczyna jest gdzieś na linii N75.

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 19 lut 2012, 07:51

a jest gdzieś dokładna instrukcja jak mam to zrobić bo nie bardzo wiem jak się z tego zabrać ?

Zrobiłem tak : Zdemontowałem wężyk od gruszki i zaślepiłem go i okazało się ze teraz pompuje 0.9 i jedzie , wiec winy trzeba bd szukać w n75 ? <osohozi>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 lut 2012, 11:14


Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 19 lut 2012, 11:27

karol_17 pisze:teraz pompuje 0.9 i jedzie
To trochę za mało pompuje. Powinno pompować koło 1.3-1.5 bara przy sprawnym turbo i odłączonym N75. Może sztanga się przycina i jest lekko zawór otwarty i ciśnienie spalin ucieka.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lut 2012, 11:38

karol_17 pisze:Zdemontowałem wężyk od gruszki i zaślepiłem go i okazało się ze teraz pompuje 0.9 i jedzie , wiec winy trzeba bd szukać w n75 ? <osohozi>
To na pewno nie wina zaworka ....skoro pompuje ci tylko 0,9 bara ,czyli w zasadzie fabryczną wartość bez zaworka ,to masz albo nieszczelny dolot ,albo niedomkniętą klapkę WG ...po odpięciu wężyka od gruszki doładowanie powinno grubo przekraczać 1 bara i dochodzić do ok.1,5 bara

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 19 lut 2012, 12:06

hmm.. Czyli co teraz zrobic ;>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl