Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT + LPG] problem ze spalaniem, pytania.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 03 paź 2013, 21:27

Witam, podepnę się pod temat, mam ten sam problem tyle że instalacja jest drugiej generacji Bigno M, spalanie w mieście to 16-17 litrów gazu, dosłownie wszystkie graty pod maską wymienione, (sonda, układ wn, czujniki, kołnierz dolotu) poprostu wszystko co mogło być wymienione to wymieniłem, zostało mi wypadanie zapłonu i wysokie spalanie. Czytałem na forum że jakiemuś użytkownikowi w ABT przestały wypadać zapłony po zrobieniu głowicy, czy u mnie może być to samo i czy głowica ma wpływ na spalanie? Dodam że jak zmieniałem niedawno świece to na trzech cylindrach świece były białe a na jednym czarne.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 03 paź 2013, 21:38

Jedźcie do gazownika niech ustawi prawidłowy skład mieszanki bo takie spalanie jest za duże. Macie spalanie jakby pod maską siedziało 4.2 V8 :-D ;-)

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 03 paź 2013, 22:21

u nie jednego gazownika już byłem;/

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 03 paź 2013, 22:26

czy głowica ma wpływ na spalanie?
nie ma wpływu na spalanie
patrykzs pisze:jak zmieniałem niedawno świece to na trzech cylindrach świece były białe a na jednym czarne.
przy dobrym ustawieniu silnika i właściwych świecach kolor elektrody powinien być szary lub w odcieniach brązu

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 04 paź 2013, 16:41

Świece miałem NGK BUR6ET a teraz włożyłem Beru Ultra Z91, co masz na myśli pisząc o dobrym ustawieniu silnika?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 04 paź 2013, 21:16

Niewłaściwe podłączenie bądź ustawienie instalacji LPG powoduje że dochodzi do uszkodzenia wtryskiwaczy, przy zbyt ubogiej mieszance przegrzewa się katalizator... świece zapłonowe padają...

Tak od siebie to proponuję żebyś posprawdzał wszystkie podciśnienia w okolicach przepustnicy i filtra powietrza, może któreś spadło albo jest pęknięte, sprawdź również szczelność instalacji gazowej, wszystkie połączenia elastyczne i stałe... cybanty na przewodach gumowych, rurki przy parowniku i zaworze gazowym

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 04 paź 2013, 21:48

Gaz reguluję sam z bratem według instrukcji z forum Danka, wszystko jest ustawione i się sprawuje tak jak on to opisał w artykule, a podciśnienia to wiem że na pewno jakieś mam zaślepione śrubką, w zasadzie nie wiem od czego to jest ale wydaje mi się że od sterowania tą klapa ciepło/zimno co podgrzewa dolot, nie wiem czy ma to jakiś wpływ bo ta klapka pewnie po tylu latach i tak nie działa. A masz może jakieś zdjęcie jak te wszystkie podciśnienia mają być w ABT?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 paź 2013, 09:42

schack pisze:czytałem wszystkie tematy odnośnie spalania i znalazłem parę informacji ale, dolot mam szczelny, układ zapłonowy nowy a spalanie na poziomie 18 litrów po mieście o.O
ale próbowałeś jeździć ekonomicznie :?: :-P czy nadal kręcisz silnik do 5 tyś :?:

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 05 paź 2013, 10:07

Gani kiedyś z dupy je...ł z tym kręceniem silnika i tak widzę temat podłapany jest.
Myślę, że każdemu się zdarzy przy wyprzedzaniu np. wejść na wyższe obroty, nikt przecież non stop na 5 tysiącach nie siedzi.

Ekonomicznie jeżdżę skrajnie, bardziej już chyba się nie da ale to nic nie zmienia


shacku wyrażaj się :!:
Ostatnio zmieniony 05 paź 2013, 10:18 przez schack, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 paź 2013, 10:26

Hmm, spróbuj pogadać z aldi'm on jest specem od lpg może on Ci temat ogarnie co prawda masz kawałeczek do niego no ale skoro w lu nie mogą se z tym poradzić.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 05 paź 2013, 10:55

jeszcze dzisiaj zobaczę czy miejsce wtrysku gazu jest dobre bo słyszałem, że ludzie tą blaszkę przekładali i była duża zmiana. Jak nie to po weekendzie regeneruje parownik chyba i potem martwię się dalej

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 paź 2013, 12:48

PieterB pisze:Hmm, spróbuj pogadać z aldi'm
Już podwałem kilka sugestii wcześniej bo problem kolegi cały czas wraca jak bumerang.
Najlepiej by było porównać ze spalaniem benzyny bo może wina nie leży w instalacji gazowej. Szkoda że schack, niema u siebie sterownika gazu II z możliwością podłączenia interfejsu, wtedy można by było zobaczyć podczas jazdy czy parownik nie przylewa i czy silniczek krokowy pracuje w pobliży pozycji wyjściowej czy musi się zmykać na maxa aby zmniejszyć mieszankę.
Proponowałbym też sprawdzenie szczelności instalacji może po prostu gdzieś ucieka gaz...

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 05 paź 2013, 13:55

właśnie ja mam ten sterownik chyba bo to była instalacja II generacji na początku tylko po prostu wywaliłem ten krokowy i śrubę dałem za niego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 paź 2013, 14:36

patrykzs pisze:nie wiem czy ma to jakiś wpływ bo ta klapka pewnie po tylu latach i tak nie działa. A masz może jakieś zdjęcie jak te wszystkie podciśnienia mają być w ABT
Przy LPG jest niewskazane gorące powietrze, gaziarze nawet to blokują.

W sumie nie ma zbyt wiele z kolektora idzie na serwo, z nowoostrowsku są dwa jeden wiekszy i ten większy to filtr węglowy, a cienki to idzie w obudowę filtra gdzie jest zawór termostatyczny i dalej z zaworu do gruszki regulującą klapkę gorącego powietrza.

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 05 paź 2013, 17:11

Ja mam zaślepiony ten co idzie od monowtrysku do zaworu termostatycznego w obudowie filtra powietrza, czyli rozumiem że to nie ten ma być zaślepiony tylko ten co idzie od obudowy filtra do klapy tak? A tamten od monowtrysku normalnie podłączyć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl