[B4 2.0 ABT + LPG] problem ze spalaniem, pytania.
Witam, podepnę się pod temat, mam ten sam problem tyle że instalacja jest drugiej generacji Bigno M, spalanie w mieście to 16-17 litrów gazu, dosłownie wszystkie graty pod maską wymienione, (sonda, układ wn, czujniki, kołnierz dolotu) poprostu wszystko co mogło być wymienione to wymieniłem, zostało mi wypadanie zapłonu i wysokie spalanie. Czytałem na forum że jakiemuś użytkownikowi w ABT przestały wypadać zapłony po zrobieniu głowicy, czy u mnie może być to samo i czy głowica ma wpływ na spalanie? Dodam że jak zmieniałem niedawno świece to na trzech cylindrach świece były białe a na jednym czarne.
Niewłaściwe podłączenie bądź ustawienie instalacji LPG powoduje że dochodzi do uszkodzenia wtryskiwaczy, przy zbyt ubogiej mieszance przegrzewa się katalizator... świece zapłonowe padają...
Tak od siebie to proponuję żebyś posprawdzał wszystkie podciśnienia w okolicach przepustnicy i filtra powietrza, może któreś spadło albo jest pęknięte, sprawdź również szczelność instalacji gazowej, wszystkie połączenia elastyczne i stałe... cybanty na przewodach gumowych, rurki przy parowniku i zaworze gazowym
Tak od siebie to proponuję żebyś posprawdzał wszystkie podciśnienia w okolicach przepustnicy i filtra powietrza, może któreś spadło albo jest pęknięte, sprawdź również szczelność instalacji gazowej, wszystkie połączenia elastyczne i stałe... cybanty na przewodach gumowych, rurki przy parowniku i zaworze gazowym
Gaz reguluję sam z bratem według instrukcji z forum Danka, wszystko jest ustawione i się sprawuje tak jak on to opisał w artykule, a podciśnienia to wiem że na pewno jakieś mam zaślepione śrubką, w zasadzie nie wiem od czego to jest ale wydaje mi się że od sterowania tą klapa ciepło/zimno co podgrzewa dolot, nie wiem czy ma to jakiś wpływ bo ta klapka pewnie po tylu latach i tak nie działa. A masz może jakieś zdjęcie jak te wszystkie podciśnienia mają być w ABT?
Gani kiedyś z dupy je...ł z tym kręceniem silnika i tak widzę temat podłapany jest.
Myślę, że każdemu się zdarzy przy wyprzedzaniu np. wejść na wyższe obroty, nikt przecież non stop na 5 tysiącach nie siedzi.
Ekonomicznie jeżdżę skrajnie, bardziej już chyba się nie da ale to nic nie zmienia
shacku wyrażaj się :!:
Myślę, że każdemu się zdarzy przy wyprzedzaniu np. wejść na wyższe obroty, nikt przecież non stop na 5 tysiącach nie siedzi.
Ekonomicznie jeżdżę skrajnie, bardziej już chyba się nie da ale to nic nie zmienia
shacku wyrażaj się :!:
Ostatnio zmieniony 05 paź 2013, 10:18 przez schack, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Już podwałem kilka sugestii wcześniej bo problem kolegi cały czas wraca jak bumerang.PieterB pisze:Hmm, spróbuj pogadać z aldi'm
Najlepiej by było porównać ze spalaniem benzyny bo może wina nie leży w instalacji gazowej. Szkoda że schack, niema u siebie sterownika gazu II z możliwością podłączenia interfejsu, wtedy można by było zobaczyć podczas jazdy czy parownik nie przylewa i czy silniczek krokowy pracuje w pobliży pozycji wyjściowej czy musi się zmykać na maxa aby zmniejszyć mieszankę.
Proponowałbym też sprawdzenie szczelności instalacji może po prostu gdzieś ucieka gaz...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przy LPG jest niewskazane gorące powietrze, gaziarze nawet to blokują.patrykzs pisze:nie wiem czy ma to jakiś wpływ bo ta klapka pewnie po tylu latach i tak nie działa. A masz może jakieś zdjęcie jak te wszystkie podciśnienia mają być w ABT
W sumie nie ma zbyt wiele z kolektora idzie na serwo, z nowoostrowsku są dwa jeden wiekszy i ten większy to filtr węglowy, a cienki to idzie w obudowę filtra gdzie jest zawór termostatyczny i dalej z zaworu do gruszki regulującą klapkę gorącego powietrza.