Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT + LPG] problem ze spalaniem, pytania.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 paź 2013, 17:57

Ma być zaślepiony ten co idzie do monowtrysku. żeby nie łapał lewego powietrza. A ogólnie to jeden grzyb który.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 paź 2013, 20:15

Jeśli się posiada sprawną sondę lambda to można sprawdzić ustawienie gazu I gen. Wystarczy wpiąć się woltomierzem w obwód sondy (najlepszy byłby jakiś tester sondy lambda). Odpalić silnik (powinien być nagrzany) i patrzeć na napięcie na sondzie. Jeśli jest 0-0,3 V to jest ubogo czyli niedobrze. Wtedy dobrze by było regulować aż napięcie skoczy na 0,7-1V i w tym momencie przestać rozkręcać gaz.
Jako że sonda wąskopasmowa zmienia napięcie w bardzo wąskim zakresie składu mieszanki, czyli jeśli mamy ubogo to okręcamy gaz aż skoczy napięcie na 0,7-1V jeśli mamy od razu napięcie 0,7-1V to skręcamy aż spadnie na 0 do 0,3V i rozkręcamy aż wskoczy z powrotem na 0,7-1V wtedy jest pewność że mamy skład mieszanki bliski stechiometrycznego.
Dla sprawdzenia na szybko czy jest dobrze ustawione wystarczy kręcić registrem, jeśli przy danych obrotach trzeba go wkręcić/wykręcić o więcej niż 1/4 do 1/2 obrotu aby zmieniło się napięcie na sondzie to znaczy że jest źle ustawione. Jeśli na każdych obrotach da się przy zmienić napięcie kręcąc registrem to instalacja jest dobrze ustawiona.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 07 paź 2013, 12:57

Panowie a jak benzyny też pije za dużo to nam zwiększa krąg podejrzanych? Za 50 zł zrobiłem jakieś 70 km, to sporo za dużo bo jazda ekonomiczna oporowo.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 paź 2013, 20:50

schack pisze: Za 50 zł zrobiłem jakieś 70 km, to sporo za dużo bo jazda ekonomiczna oporowo
a jakie odcinki robiłeś :?: jeśli jakieś krótkie na niedogrzanym silniku to nie jest tak źle bym powiedział bo wychodzi jakoś koło 13l na 100

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 08 paź 2013, 00:05

schack, rozmawialiśmy na wczorajszym spocie, na ten temat.
Mówiłeś że mieszalnik-mikser LPG masz zamontowany na samym dole, tuż nad "jeżem".
Rozbierz wtrysk i rozłącz go ta płytka powinna być nad przepustnicą. <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 paź 2013, 11:07

No właśnie jakie odcinki robiłeś? Termostat masz sprawny?
Może hamulce trzymają albo ich nadużywasz podczas jazdy. Zapłon pewnie miałeś już ustawiany związku z lpg?

Mikser nie może być zamontowany pod przepustnicą bo to wcale nie działało. Silnik przy zamkniętej przepustnicy wytwarza takie podciśnienie że raz by moment zalało silnik i nie wiem czy nie uszkodziłoby reduktora.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 08 paź 2013, 15:58

Sprawdziłem dzisiaj, mikser jest ok założony więc to nie to. Termostat powinien być sprawny, wymieniany nie dłużej niż 3/4 miesiące temu. Odcinki ostatnio tylko miasto i to takie niewielki koło 8 km w jedną stronę i 8 w drugą. Nawet jakbym robił po 2 kilometry to myślę, że 18 gazu to zbyt dużo, dzisiaj podepnę multimetr i zobaczę co sonda pokarze, gdzie dokładnie się nim wpiąć powinienem, w którą wtyczkę?

[ Dodano: 2013-10-08, 16:43 ]
W ogóle do mnie do prawnika idzie do elektrozaworu nie + i - tylko do tych wtyczek nawtykane po po 2,3 kable są, patrzyłem wczoraj u znajomego i on ma normalnie do plusa jeden kabel do - jeden i II gen gazu a ja 1.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 paź 2013, 18:24

schack pisze:W ogóle do mnie do prawnika idzie do elektrozaworu nie + i - tylko do tych wtyczek nawtykane po po 2,3 kable są,
Może masz pod to podpięte jeszcze jeden elektrozawór albo przekaźnik odcinający benzynę. I te dodatkowe kable zasilają kolejne urządzenie.

Pod sondę możesz się wpiąć tam gdzie masz wtyczki sondy w okolicach aparatu zapłonowego. Do sondy idzie jedna wtyczkę dwupinowa i do tego jednopinowe połączenie, właśnie to połączenie to sygnał sondy.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 08 paź 2013, 19:20

jutro po południu wpinam się w sondę i patrzę co i jak

[ Dodano: 2013-10-09, 16:39 ]
A jeszcze pytanie, jak wiadomo ABT na lpg potrafi samo dodawać gazu, czytałem tu na forum, że wystarczy wyciągnąć kabel z 2 pinu w silniczku krokowym i ustępuje wszystko, bezpieczne to?

[ Dodano: 2013-10-10, 15:53 ]
Zmierzyłem dzisiaj napięcie i dziwne rzeczy się działy, wpiąłem się i na biegu jałowym miałem non stop 0.8V jak dodawałem gazu to do pewnego momentu jak trzymałem na obrotach w okolicy 2 tysięcy to 0.7V a już jak wszedłem na 4 tysiące to napięcie spadało na 0.1V ocb?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 10 paź 2013, 17:05

PODBICIE dla schacku

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 10 paź 2013, 21:41

ja kostkę od krokowca wypiąłem całkiem i samym trzpieniem ustawiłem sobie obroty i jest ok od jakiś dwóch miesięcy a wieszał mi się krokowiec strasznie bo ma 4 tysiącach ;/...spalanie mi się nie zmieniło mimo że wymiana świeczek czeka ale raczej to już zrobi nowy właściciel bo audi ewidentnie idzie do żyda:P

A co do wartości sondy itd to się nie wypowiem bo nie wiem... szkoda że tyle ten temat wałkujesz ze spalaniem, bo co robiłem u siebie pisałem Ci już nie raz, bo też mi z początku palił tyle co twój....

p.s ostatnio mnie trochę wywiało na autobanie i nie było w pobliżu stacji z lpg przez spory kawałek i spalanie BP na trasie miałem około 9.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 10 paź 2013, 22:09

walczyłem ze wszystkimi radami już chyba, na prawdę, dziwi mnie tylko czemu napięci sondy tak spada natychmiastowo przy wysokich obrotach

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 10 paź 2013, 22:18

Wpadaj jutro na mcb to pomyslimy nad tym gazem

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 10 paź 2013, 22:21

Nie wiem mordeczko czy będę w Lublinie jutro ale jak będę to wpadnę na bank tylko to trochę późno bo jak ciemno jak w dupie to za dużo nie wymyślimy, od której w lbn będziesz?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 paź 2013, 23:34

Jak spada to znaczy że robi się ubogo. To najczęstszy problem instalacji mieszalnikowych - brak liniowości. Możliwe że już reduktor nie daje rady.
Sprawdzałeś ile musisz wkręcić śrubę aby sonda zmieniła napięcie przy obrotach jałowych i powiedzmy przy 2000obr/min?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl