[B4 2.0 ABT + LPG] problem ze spalaniem, pytania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli się posiada sprawną sondę lambda to można sprawdzić ustawienie gazu I gen. Wystarczy wpiąć się woltomierzem w obwód sondy (najlepszy byłby jakiś tester sondy lambda). Odpalić silnik (powinien być nagrzany) i patrzeć na napięcie na sondzie. Jeśli jest 0-0,3 V to jest ubogo czyli niedobrze. Wtedy dobrze by było regulować aż napięcie skoczy na 0,7-1V i w tym momencie przestać rozkręcać gaz.
Jako że sonda wąskopasmowa zmienia napięcie w bardzo wąskim zakresie składu mieszanki, czyli jeśli mamy ubogo to okręcamy gaz aż skoczy napięcie na 0,7-1V jeśli mamy od razu napięcie 0,7-1V to skręcamy aż spadnie na 0 do 0,3V i rozkręcamy aż wskoczy z powrotem na 0,7-1V wtedy jest pewność że mamy skład mieszanki bliski stechiometrycznego.
Dla sprawdzenia na szybko czy jest dobrze ustawione wystarczy kręcić registrem, jeśli przy danych obrotach trzeba go wkręcić/wykręcić o więcej niż 1/4 do 1/2 obrotu aby zmieniło się napięcie na sondzie to znaczy że jest źle ustawione. Jeśli na każdych obrotach da się przy zmienić napięcie kręcąc registrem to instalacja jest dobrze ustawiona.
Jako że sonda wąskopasmowa zmienia napięcie w bardzo wąskim zakresie składu mieszanki, czyli jeśli mamy ubogo to okręcamy gaz aż skoczy napięcie na 0,7-1V jeśli mamy od razu napięcie 0,7-1V to skręcamy aż spadnie na 0 do 0,3V i rozkręcamy aż wskoczy z powrotem na 0,7-1V wtedy jest pewność że mamy skład mieszanki bliski stechiometrycznego.
Dla sprawdzenia na szybko czy jest dobrze ustawione wystarczy kręcić registrem, jeśli przy danych obrotach trzeba go wkręcić/wykręcić o więcej niż 1/4 do 1/2 obrotu aby zmieniło się napięcie na sondzie to znaczy że jest źle ustawione. Jeśli na każdych obrotach da się przy zmienić napięcie kręcąc registrem to instalacja jest dobrze ustawiona.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
No właśnie jakie odcinki robiłeś? Termostat masz sprawny?
Może hamulce trzymają albo ich nadużywasz podczas jazdy. Zapłon pewnie miałeś już ustawiany związku z lpg?
Mikser nie może być zamontowany pod przepustnicą bo to wcale nie działało. Silnik przy zamkniętej przepustnicy wytwarza takie podciśnienie że raz by moment zalało silnik i nie wiem czy nie uszkodziłoby reduktora.
Może hamulce trzymają albo ich nadużywasz podczas jazdy. Zapłon pewnie miałeś już ustawiany związku z lpg?
Mikser nie może być zamontowany pod przepustnicą bo to wcale nie działało. Silnik przy zamkniętej przepustnicy wytwarza takie podciśnienie że raz by moment zalało silnik i nie wiem czy nie uszkodziłoby reduktora.
Sprawdziłem dzisiaj, mikser jest ok założony więc to nie to. Termostat powinien być sprawny, wymieniany nie dłużej niż 3/4 miesiące temu. Odcinki ostatnio tylko miasto i to takie niewielki koło 8 km w jedną stronę i 8 w drugą. Nawet jakbym robił po 2 kilometry to myślę, że 18 gazu to zbyt dużo, dzisiaj podepnę multimetr i zobaczę co sonda pokarze, gdzie dokładnie się nim wpiąć powinienem, w którą wtyczkę?
[ Dodano: 2013-10-08, 16:43 ]
W ogóle do mnie do prawnika idzie do elektrozaworu nie + i - tylko do tych wtyczek nawtykane po po 2,3 kable są, patrzyłem wczoraj u znajomego i on ma normalnie do plusa jeden kabel do - jeden i II gen gazu a ja 1.
[ Dodano: 2013-10-08, 16:43 ]
W ogóle do mnie do prawnika idzie do elektrozaworu nie + i - tylko do tych wtyczek nawtykane po po 2,3 kable są, patrzyłem wczoraj u znajomego i on ma normalnie do plusa jeden kabel do - jeden i II gen gazu a ja 1.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może masz pod to podpięte jeszcze jeden elektrozawór albo przekaźnik odcinający benzynę. I te dodatkowe kable zasilają kolejne urządzenie.schack pisze:W ogóle do mnie do prawnika idzie do elektrozaworu nie + i - tylko do tych wtyczek nawtykane po po 2,3 kable są,
Pod sondę możesz się wpiąć tam gdzie masz wtyczki sondy w okolicach aparatu zapłonowego. Do sondy idzie jedna wtyczkę dwupinowa i do tego jednopinowe połączenie, właśnie to połączenie to sygnał sondy.
jutro po południu wpinam się w sondę i patrzę co i jak
[ Dodano: 2013-10-09, 16:39 ]
A jeszcze pytanie, jak wiadomo ABT na lpg potrafi samo dodawać gazu, czytałem tu na forum, że wystarczy wyciągnąć kabel z 2 pinu w silniczku krokowym i ustępuje wszystko, bezpieczne to?
[ Dodano: 2013-10-10, 15:53 ]
Zmierzyłem dzisiaj napięcie i dziwne rzeczy się działy, wpiąłem się i na biegu jałowym miałem non stop 0.8V jak dodawałem gazu to do pewnego momentu jak trzymałem na obrotach w okolicy 2 tysięcy to 0.7V a już jak wszedłem na 4 tysiące to napięcie spadało na 0.1V ocb?
[ Dodano: 2013-10-09, 16:39 ]
A jeszcze pytanie, jak wiadomo ABT na lpg potrafi samo dodawać gazu, czytałem tu na forum, że wystarczy wyciągnąć kabel z 2 pinu w silniczku krokowym i ustępuje wszystko, bezpieczne to?
[ Dodano: 2013-10-10, 15:53 ]
Zmierzyłem dzisiaj napięcie i dziwne rzeczy się działy, wpiąłem się i na biegu jałowym miałem non stop 0.8V jak dodawałem gazu to do pewnego momentu jak trzymałem na obrotach w okolicy 2 tysięcy to 0.7V a już jak wszedłem na 4 tysiące to napięcie spadało na 0.1V ocb?
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
ja kostkę od krokowca wypiąłem całkiem i samym trzpieniem ustawiłem sobie obroty i jest ok od jakiś dwóch miesięcy a wieszał mi się krokowiec strasznie bo ma 4 tysiącach ;/...spalanie mi się nie zmieniło mimo że wymiana świeczek czeka ale raczej to już zrobi nowy właściciel bo audi ewidentnie idzie do żyda:P
A co do wartości sondy itd to się nie wypowiem bo nie wiem... szkoda że tyle ten temat wałkujesz ze spalaniem, bo co robiłem u siebie pisałem Ci już nie raz, bo też mi z początku palił tyle co twój....
p.s ostatnio mnie trochę wywiało na autobanie i nie było w pobliżu stacji z lpg przez spory kawałek i spalanie BP na trasie miałem około 9.
A co do wartości sondy itd to się nie wypowiem bo nie wiem... szkoda że tyle ten temat wałkujesz ze spalaniem, bo co robiłem u siebie pisałem Ci już nie raz, bo też mi z początku palił tyle co twój....
p.s ostatnio mnie trochę wywiało na autobanie i nie było w pobliżu stacji z lpg przez spory kawałek i spalanie BP na trasie miałem około 9.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków