Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] przycinanie sprezyn?!

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 30 mar 2012, 08:42

Kolczat pisze:seryjnych sprezyn sie nie obcina! nie stac cie na tuningi to jezdzij seria bo jak zabijesz siebie to mala strata gorzej jak kogos postronnego
PRAWDA!!!

Ludzie opanujcie się!
Nie chodzi tylko o Was, ale też o innych użytkowników drogi!!

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 mar 2012, 14:34

tylko jak oetniesz przednie -60 o jeden cm to amor skoku bedzie mial moze z 5mm, wiec na bank nie jest to taka sama jazda

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 30 mar 2012, 14:41

ogólnie cięcie sprężyn = głupocie i można mieć niezłą przygodę tak jak wyżej to opisują :roll:

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 30 mar 2012, 18:50

DraKio pisze:tylną mozna uciąć nawet sportową bo trzyma nadal , a seryjne tez mozna po kawałku przednie ściąć i siądzie niżej nawet sportowa, sam tak robilem, po 1 cm sciąłem i w dół poszlo i dalej tam samo sie jedzie ;) a jest gleba na maxa praktycznie
Ciekawe info, nie wiedziałem. A co się dzieje jak fura jest na lewarku? Nie lata sprężyna?

Kolega ciąż w BMW e36 z przodu i też wygląda sprężyna podobnie, ale było lepiej niż seria :) czasem teoria nie równa się praktyce. Jednak ja bym się bał takiego ciachania przednich :P

Jesteś hardkorem!

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 mar 2012, 23:04

jak sie tnie przednie od dolu to nic nie lata i jest okey, ale seryjny mcperson i amor nie pozwalaja na obnizenie rzedu -80 bo tyle wynosi skok amora przy seryjnej nowej sprezynie

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

do KOLCZAT

Post autor: kix » 09 kwie 2012, 00:59

kolego KOLCZAT określ się Pan ,bo w jednym poście piszesz cyt.,,jak obetniesz od dolu to pasuje do kielicha bez grzania... ,, a w drugim , że konstrukcja na to nie pozwala !...

Ja również chcę podciąć u siebie serię przód i tył o jakieś max -40 i już zgłupiałem czytając Wasze dyskusje na ów temat... :?:

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 09 kwie 2012, 02:01

serii na tyle nie obetniesz , tylko o jeden zwoj max

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 09 kwie 2012, 10:31

DraKio pisze:serii na tyle nie obetniesz , tylko o jeden zwoj max
Ok.kolego- z tego co wyczytałem to tylną można obciąć ze dwa zwoje,bo jeden zwój to ok.-15...
-a jak w końcu z tym przodem?,ile uciąć i czy faktycznie nie będzie problemu na dolnym mocowaniu... :-/

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 09 kwie 2012, 11:12

mozesz uciąć o pół zwoju zeby pasowalo na ten talerzyk co sie zaklada u góry a na dole jak obetniesz ostatni zwój to nie bedzie dobrze siedziala na mcpersonie sprezyna wiec nie tnij jej za wiele

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 09 kwie 2012, 11:43

....o pół zwoju to ja głowy sobie nie będę zawracał...!
ps. proponuję przeczytać temat od początku(raptem 5 stron) to podyskutujemy,bo wiele rozbieżności do tematu kolega wprowadza... :shock:

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 09 kwie 2012, 12:04

kix pisze:ps. proponuję przeczytać temat od początku(raptem 5 stron) to podyskutujemy,bo wiele rozbieżności do tematu kolega wprowadza...
....zgadzam się z kolegą, czytam ten temat i każdy post mówi o czymś innym :-|

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 kwie 2012, 12:11

poczytaj ze zrozumieniem i nie wyciagaj wypowiedzi z kontekstu, pisalem ze nie tnie sie sprezyn seryjnych! jezeli juz chcesz ciac to tylko sportowe i tylnie nie zaleznie od gory czy dolu, przod tylko od dolu, dokaldnie prosze pytac uzytkownika grzechas_audi bo on obcinal - ja nie (tzn obicialem od gory i bylo to pol zwoju i juz talerzyk wpadl do srodka, sprezyny do dzis leza mi na podworku, a ja kupilem nowe i nie polecam tego zabiegu)

Awatar użytkownika
lukasz92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 cze 2010, 11:38
Lokalizacja: Kłodzko DKL

Post autor: lukasz92 » 09 kwie 2012, 14:09

Podepnę się pod temat..
Obniżyłem swoją audi. Na przód założyłem sprężyny -60 i sportowe amortyzatory MTS.
Na tył zostały założone sprężyny -40 i zostały seryjne amortyzatory.
Wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/633 ... 2f083.html
I teraz moje pytanie brzmi, czy założenie na tył sportowych amortyzatorów sprawi że tyłek siądzie chociaż 10mm? Czy jednak amortyzator niema nic do tego?
Mierząc od ziemi do rantu błotnika jest między przodem a tyłem różnica ~ 35mm.
Ucięcie jednego zwoju tylnej sprężyny będzie jakimś rozwiązaniem?

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 09 kwie 2012, 16:48

na -40 z tyłu to coś wysoko ci stoi autko

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 09 kwie 2012, 19:05

Zacytuje kolegę bo o to samo nam chodzi!!!
,,Posiadam jeszcze w moim ABT oryginalne Amory, i narazie chciałbym go troszkę przybliżyć do matki ziemi obcinając oryginalne sprężyny, chciałbym obniżyć chociaż o 40mm, to ile zwoi powinienem obciąć? Ponieważ w chwili obecnej nie mam funduszy by kupić gotowe springi, proszę o poradę. "
Sprężyna seryjna a sportowa z tego co rozumie jak pisze np.kol.KOCZAT różni się twardością a konstrukcyjnie musi i wygląda tak samo. Skoro sportowe springi można przyciąć to i serię również(tak wnioskuję z wypowiedzi) cyt.,,przód tylko od dołu a tył bez różnicy"
Pytanie tylko brzmi jak to będzie jeżdzić ?! i się zachowywać przy max -40 ,dodam jeszcze ,że chodzi mi bardziej o wygląd niż o nie wiadomo o jakie osiagi prędkości na pokonywanych zakrętach.... :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga