Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] przycinanie sprezyn?!

Awatar użytkownika
kamil_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 19 sty 2010, 15:48
Lokalizacja: Kraków

[B4 2.0 ABK] przycinanie sprezyn?!

Post autor: kamil_coupe » 19 kwie 2010, 12:51

Witam! Mam takie nietypowe pytanie, czy przycina ktoś sprężyny w Krakowie lub okolicach?

Pytam ponieważ odebrałem auto od mechanika i głupek zamiast mi wymienić w moim coupe sprężyny na sportowe (niebieskie - takie jak były) to wsadził mi zwykle i teraz moje audi wygląda jak by chciało wystrzelić do góry bo jest tak podniesione <buu>
Mogę dodać zdjęcie ale nie chce nikogo wystraszyć :-P

Proszę o jakieś namiary i z góry bardzo dziękuje.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 kwie 2010, 12:55

kamil_coupe pisze:Mam takie nietypowe pytanie, czy przycina ktoś sprężyny w Krakowie lub okolicach?
Przycinanie sprężyn :!: :?: Życie ci nie miłe :?: Takie rzeczy to tylko dla wieśtuningowców.

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 19 kwie 2010, 13:24

Włóż krótsze ale o takiej samej liczbie zwojów, tylko tak zrobisz to rozsądnie, charakterystyka się nie zmieni. Przycinanie to nie jest za dobry pomysł jeśli chcesz jeździć tym autem.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 19 kwie 2010, 19:00

Labiel, kacper85, ile razy jeździliście autami z uciętymi zwojami springów? Ja wielokrotnie i nie odczułem negatywnych skutków tych działań. Choć przyznam, że najczęściej brakowało jednego zwoju :)

kamil_coupe, to niech Ci mechanior oddaje Twoje niebieskie springi, albo niech płaci hajs. Pogięło go? U kogo Ty naprawiasz?? :-/

Akurat w B4 nie widzi mi się cięcie przednich sprężyn, ale co do tylnych nie miałbym skrupułów uciąć 1 zwój.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 kwie 2010, 19:06

kamil_coupe pisze:Mogę dodać zdjęcie ale nie chce nikogo wystraszyć :-P

kamil_coupe dawaj fotkę - My lubimy się bać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 kwie 2010, 19:09

ATLAS pisze:Labiel, kacper85, ile razy jeździliście autami z uciętymi zwojami springów? Ja wielokrotnie i nie odczułem negatywnych skutków tych działań. Choć przyznam, że najczęściej brakowało jednego zwoju :)
No właśnie nie jeździłem, bo tak lekkomyślny nie byłem <ok> Nie chodzi o to że odczujesz to podczas jazdy tylko o to że po wjechaniu w dziurę sprężyna będzie rozciągać się znacznie bardziej niż przewidzieli to konstruktorze bo powiedźmy rozciągnięcie o 10 cm zostanie rozłożone na przykład na 5 zwoji a nie na 6 czy więcej jak przewidziała fabryka. A to w skrajnych okolicznościach może doprowadzić do pęknięcia sprężyny.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 19 kwie 2010, 22:57

Labiel, teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką. Ja wolę przekonać się na własnej skórze niż tylko gdybać :) Z pewnością sprężyna skrócona fabrycznie będzie lepiej działała niż podobna ale o uciętym jednym zwoju.

Weźmy springa z mojego cabrio:
Obrazek
Niebieska to H&R -40mm, Czerwona to -60mm.
Ich długość jest taka sama, jednak czerwona jest bardziej progresywna, ale myślę, że ucinając jeden zwój z niebieskiej nie byłoby przepaści w jeździe. Oczywiście jeżdżąc na sportowych amorkach. Przypuszczam, że mogłyby szybciej siąść amorki. Ale czas zaoszczędzony na szukaniu bardziej obniżających springów zrekompensowałby zużycie amorów i troszkę gorsze właściwości jezdne (jeśli w ogóle dałoby się je dostrzec).

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 kwie 2010, 23:02

ATLAS, a która z nich jest bardziej twarda na aucie?Wydaje mi się że takie lekki skrócenie o jakim pisał ATLAS nie wpłynęło by w dużej mierze na szybsze zuzycie amorków.Oczywiście tych o skróconym skoku.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 19 kwie 2010, 23:08

kacper85 pisze:

ATLAS, a która z nich jest bardziej twarda na aucie?
twardsza jest pewnie niebieska bo jest z grubszego drutu zrobiona.. co przekłada sie na prace sprężyny i mniej siądzie od tej czerwonej

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 kwie 2010, 23:32

ATLAS, ale to są chyba sprężyny tylne. Przednie są znacznie grubsze i o mniejszej ilości zwoji. Po za tym na końcach zwężają się więc taki manewr ciężko jest przeprowadzić.

A tak po za tym za młodzieńczych lat w Golfie (kiedy to byłem podjarany na obniżenie auta a kasy na to nie było) testowałem coś takiego jak skręcanie ze sobą zwoji. Przy skręceniu dwóch razem, auto nie obniżyło się w ogóle. Wyeliminowałem z pracy dwa zwoje ale pozostałe się rozciągnęły. Efekt tego był taki że auto stało tak samo tyle że pewnie charakterystyka pracy sprężyn była by inna. Zaniechałem więc tych testów bo nie było sensu.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 20 kwie 2010, 14:42

Atlas do czego te gumy na niebieskich springach?jakie to ma zastosowanie,z tego co pamiętam to glenio -60 cioł zwój w b3,jego trzeba się pytać jak się jeździło,a ja mam sposób na to żeby niżej opuścić auto,gwint :lol:

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 20 kwie 2010, 21:24

Labiel, przecież napisałem, że:
ATLAS pisze:w B4 nie widzi mi się cięcie przednich sprężyn, ale co do tylnych nie miałbym skrupułów uciąć 1 zwój.
:-) Tak na fotce pokazałem tyle springi z mojego cabrio. Niebieskie są już zamontowane o Trevora (niegdyś Tomczax).
Labiel pisze:Przy skręceniu dwóch razem, auto nie obniżyło się w ogóle. Wyeliminowałem z pracy dwa zwoje ale pozostałe się rozciągnęły. Efekt tego był taki że auto stało tak samo tyle że pewnie charakterystyka pracy sprężyn była by inna.
Wow, nie wiedziałem, że tak jest w golfie :)
pandamix pisze:Atlas do czego te gumy na niebieskich springach?jakie to ma zastosowanie
Wydaje mi się, że zabezpieczają przed korozją :) bo w tych progresywnych miejscach springi się bardzo obcierają i pracują, przez co odpada lakier i wychodzi ruda. Nie wiem czy to modyfikacja poprzedniego właściciela, czy też fabryczny bonus od H&R. Ale dzięki nich springi po umyciu są jak nowe, Trevor zapoda na pewno fotki i zobaczycie :) Zatem pod tym względem polecam takie zabezpieczenie.
Jednak teraz pomyślałem, że pewnie minimalnie to niweluje obniżenie... Ale zawsze można naciąć tą gumę bez zdejmowania zawiechy i ją wyrwać :)

PS okazuje się, że obie te obniżające springi są takiej samej wysokości jak seryjne :) Jednak ze względu na ich inną twardość i progresywność, auto inaczej siada.
Na pewno cięcie zwoju nie jest idealnym rozwiązaniem, ale jest idealną alternatywą :)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 kwie 2010, 12:42

ATLAS pisze:fabryczny bonus od H&R
ja mam to samo ;] ucinac? no coz ja sie zgadzam z Atalsem, przednich bym nie cial ale tyl, czemu nie... jednak mnie i tak to nie dotyczy bo ja potrzebuje nizszy przod bo tyl mam na styk ;p

Awatar użytkownika
kamil_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 19 sty 2010, 15:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kamil_coupe » 22 kwie 2010, 13:36

Dzięki chłopacy za odp :-D widzę tu podzielone opinie i sam już nie wiem czy ciąć czy nie :-P najlepiej by było jak by się jakiś warsztat pod tym podpisał, nie znacie takiego?

Myślałem też żeby zostawić ten przód, a podnieść tył na tych gumach co się wkłada miedzy zwoje? Lub wymiana na nowe sprężyny co mi się nie bardzo uśmiecha:-/ dlaczego? Dlatego, że wtedy te alu 15' co mam na zdjeciu będą za małe i sprzydałyby się 16'.
Co tu robić?

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 22 kwie 2010, 23:24

kolego ja bym sobie wzyciy springow niecioł ,mam kumpele taka ,ze w golfie tył ma jak w terenowce i jakis madry mechanik powiedział jej ze wystarczy tylko przyciac springi zeby auto stało normalnie , ale dlamnie to samobujstwo i tak jek jej tez powiedziałem :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga