Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] przycinanie sprezyn?!

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 14 lut 2011, 22:15

Kolczat, ja był bym chętny ale nie wiem ile opadne jak załoze najnizsze poduchy amorów jakie dorwę <lol> poza tym 205/45 to balon więc nie wiem czy błotniki nie opadną na moje balony :-P

Awatar użytkownika
szczurus_89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 18 maja 2007, 08:04

Post autor: szczurus_89 » 14 kwie 2011, 21:34

Mam pytanie krótkie i konkretne. Jest sens zakładania normalnych amorków pod springi chyba -40? Jak to będzie jeździć?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 15 kwie 2011, 00:08

w porzadku, ja jezdzilem na -50 i nie narzekalem, pozniej jak przeszedlem na H&R to mi sie banan na twarzy powiekszyl, ale to bylo juz przy -60, wiec na 40stce powinno byc spoko

durch

Post autor: durch » 28 mar 2012, 10:06

Witajcie, odkopuje nieco temat, i pytam:
Posiadam jeszcze w moim ABT oryginalne Amory, i narazie chciałbym go troszkę przybliżyć do matki ziemi obcinając oryginalne sprężyny, chciałbym obniżyć chociaż o 40mm, to ile zwoi powinienem obciąć? Ponieważ w chwili obecnej nie mam funduszy by kupić gotowe springi, proszę o poradę. :-)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 28 mar 2012, 11:43

Konstrukcja sprężyn przednich w naszych Audi uniemożliwia bezpieczne cięcie sprężyn. Tylne można ciąć ile chcesz, ale obniżenie tyłu bez przodu będzie wyglądało jakbyś woził 150kg ziemniaków w bagażniku.

Ucięcie jednego zwoju tylnego springa owocuje obniżeniem od 5-15mm. Wszystko zależy od sprężyny i amortyzatorów. Najlepiej uciąć mniej i poprawić, niż przesadzić. Poza tym auto może zacząć skakać jak piłeczka pingpongowa, więc należy zrobić to z głową.

durch

Post autor: durch » 28 mar 2012, 11:59

W chwili obecnej amortyzatory w moim B4 są ciągle oryginale i dobrze się mają, chciałbym go obniżyć z tyłu i z przodu, nie mówię o samym tyle. Chciałbym go po prostu obniżyć o ok. 4-5cm i to starczy. ;-) Tylko pytanko właśnie, jak to zrobić w miarę prosto i bezpiecznie? :-)

Awatar użytkownika
Tomiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 362
Rejestracja: 28 maja 2007, 22:07
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Post autor: Tomiii » 28 mar 2012, 12:12

Kolego czytaj ze zrozumieniem
ATLAS pisze:Konstrukcja sprężyn przednich w naszych Audi uniemożliwia bezpieczne cięcie sprężyn.

durch

Post autor: durch » 28 mar 2012, 12:45

Tomiii pisze:Kolego czytaj ze zrozumieniem
ATLAS pisze:Konstrukcja sprężyn przednich w naszych Audi uniemożliwia bezpieczne cięcie sprężyn.
Czytam czytam, bezpiecznie czy nie bezpiecznie, obciąć się da, i oto mi chodzi.

Awatar użytkownika
Tomiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 362
Rejestracja: 28 maja 2007, 22:07
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Post autor: Tomiii » 28 mar 2012, 12:57

durch pisze:
Tomiii pisze:Kolego czytaj ze zrozumieniem
ATLAS pisze:Konstrukcja sprężyn przednich w naszych Audi uniemożliwia bezpieczne cięcie sprężyn.
Czytam czytam, bezpiecznie czy nie bezpiecznie, obciąć się da, i oto mi chodzi.

Jeśli twierdzisz że się da to boschka w rękę i heja, więcej info znajdziesz na ww.calibra.team pl

durch

Post autor: durch » 28 mar 2012, 13:30

Tomiii pisze:
durch pisze:
Tomiii pisze:Kolego czytaj ze zrozumieniem
Czytam czytam, bezpiecznie czy nie bezpiecznie, obciąć się da, i oto mi chodzi.

Jeśli twierdzisz że się da to boschka w rękę i heja, więcej info znajdziesz na ww.calibra.team pl
Ale pytanie brzmi, dlaczego wątpisz? pisząc w ten sposób wątpisz, dlaczego? :-) Nie mam złych zamiarów, naprawdę. ;-)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 mar 2012, 11:15

pisze ci przeciez ze konstrukcja sprezyn UNIEMOZLIWIA, cholpie zdejmij mcpersona spojrz na to z kazdej strony i zastanow sie co chcesz robic, seryjnych sprezyn sie nie obcina! nie stac cie na tuningi to jezdzij seria bo jak zabijesz siebie to mala strata gorzej jak kogos postronnego

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 29 mar 2012, 11:29

durch pisze:Tylko pytanko właśnie, jak to zrobić w miarę prosto i bezpiecznie?
Kupić komplet springów z odpowiednim obniżeniem. Prosto i bezpiecznie ;-) Co do cięcia spręzyn mam mieszane uczucia :lol:
Kiedyś na allegro wdziałem taki patent z objemnkami to też dosyć ciekawe. Tylko nie wiem co będzie jak taka objemka sobie pęknie. Pewnie ta cała gleba się skończy :mrgreen: W sumie jaki patent taki efekt :mrgreen:

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 29 mar 2012, 14:11

Tak wygląda przednia sprężyna:
Obrazek
Jak chcesz ją ciąć?

A tak wygląda tylna:
Obrazek

Mam nadzieję, że to Ci uzmysłowi, że tylne możesz spróbować ciąć, a przednie wymienisz na sportowe.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 29 mar 2012, 22:13

sportowa sprezyna ma twarda charakterystyke dlatego ostatecznie mozna ja ciac, seryjna bedzie dalej miekka a bedzie nizej siedziala, wiec sie jej nie obcina, pisze to z doswiadczenia kumpla ktory mnie nie sluchal i teraz nie ma seryjnej sprezyny, a na sportowa wciaz go nie stac i jezdzi sie nie przyjemnie

DraKio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 23 sty 2011, 21:50

Post autor: DraKio » 29 mar 2012, 23:09

tylną mozna uciąć nawet sportową bo trzyma nadal , a seryjne tez mozna po kawałku przednie ściąć i siądzie niżej nawet sportowa, sam tak robilem, po 1 cm sciąłem i w dół poszlo i dalej tam samo sie jedzie ;) a jest gleba na maxa praktycznie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga