generalnie mam ochotę zbudować sobie silnik 2.6TD R5 na komorze wirowej i z elektroniką niczym w TDI, to by było takie lepsze 1.9TD tylko z większą średnicą cylindrów i dodatkowym garczkiem

niestety musiałbym to zabudowywać w audi

pocieszeniem jest fakt że ten silnik znów mógłbym kręcić do 5500rpm+

no i fakt że z pomocą elektroniki można znacznie precyzyjniej sterować silnikiem, a po ogarnięciu programów można wtedy całkiem nizły setup zbudować, po tym jak się udało przekroczyć i to znacznie granice 200KM w golfie to w takiej chimerze myślę że granica 300-340KM stałaby otworem, a moment możliwy do wyprodukowania, myślę że mógłby sięgnąć okolic 550-600Nm
no i sam fakt że do silników R5 pasują korbowody z silników 1.9TDI PD gdzie w silniku R4 momenty obrotowe rzędu 600-800Nm nie robią wielkich wrażeń na tych silnikach