[B3] Qpe 2.5TDI MEINE PUCFIK - Sprzedany,
ale i auto miałeś młodsze, mi wycenili 3700 auto przed wypadkiem i do wypłaty 2900 ale się odwołałem i myślę że jutro lub w poniedziałek będę wiedział na czym stoję.
generalnie mam ochotę zbudować sobie silnik 2.6TD R5 na komorze wirowej i z elektroniką niczym w TDI, to by było takie lepsze 1.9TD tylko z większą średnicą cylindrów i dodatkowym garczkiem
niestety musiałbym to zabudowywać w audi
pocieszeniem jest fakt że ten silnik znów mógłbym kręcić do 5500rpm+
no i fakt że z pomocą elektroniki można znacznie precyzyjniej sterować silnikiem, a po ogarnięciu programów można wtedy całkiem nizły setup zbudować, po tym jak się udało przekroczyć i to znacznie granice 200KM w golfie to w takiej chimerze myślę że granica 300-340KM stałaby otworem, a moment możliwy do wyprodukowania, myślę że mógłby sięgnąć okolic 550-600Nm
no i sam fakt że do silników R5 pasują korbowody z silników 1.9TDI PD gdzie w silniku R4 momenty obrotowe rzędu 600-800Nm nie robią wielkich wrażeń na tych silnikach
generalnie mam ochotę zbudować sobie silnik 2.6TD R5 na komorze wirowej i z elektroniką niczym w TDI, to by było takie lepsze 1.9TD tylko z większą średnicą cylindrów i dodatkowym garczkiem
niestety musiałbym to zabudowywać w audi
pocieszeniem jest fakt że ten silnik znów mógłbym kręcić do 5500rpm+
no i fakt że z pomocą elektroniki można znacznie precyzyjniej sterować silnikiem, a po ogarnięciu programów można wtedy całkiem nizły setup zbudować, po tym jak się udało przekroczyć i to znacznie granice 200KM w golfie to w takiej chimerze myślę że granica 300-340KM stałaby otworem, a moment możliwy do wyprodukowania, myślę że mógłby sięgnąć okolic 550-600Nm
no i sam fakt że do silników R5 pasują korbowody z silników 1.9TDI PD gdzie w silniku R4 momenty obrotowe rzędu 600-800Nm nie robią wielkich wrażeń na tych silnikach
korbowód z silników 1.9TDI PD z tego co wiem pasuje bez przeróbek, do tego tłoki fordowskie, i otrzymujemy pojemność 2.6l co w połączeniu z możliwością zakręcenia silnika do wyższych obrotów otwiera nam drogę do wysokich mocy, minus rozwiązania na komorze wirowej jest taki że znów będzie problem z ogarnięciem temperatur w silniku, szczególnie przy pałowaniu.
nie wiesz może trepek, po ile chodzą wiązki od pierburga?
ECU to koszt 100-150zł
reszta osprzętu pasuje od silnika AEL po za nastawnikiem i przepływką,
ale w najgorszym razie przeszczep wtyczki nastawnika
nie wiesz może trepek, po ile chodzą wiązki od pierburga?
ECU to koszt 100-150zł
reszta osprzętu pasuje od silnika AEL po za nastawnikiem i przepływką,
ale w najgorszym razie przeszczep wtyczki nastawnika
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
szczerze niezbyt zasłużyło na to... a dwa mam na oku fajne coupe B3 niestety z frontem B4 ( podstawą tuningu dzwon ) plus jest taki że byłyby cztery łapki, kolejny plus może będę dla Ciebie miał 1.9TDI 1Z
co ty na to? a ja bym miał dalej 2.5TDI z tym że już w czterech łapach.
a być może zrobię zamianę silników, naprawię go i sprzedam dalej.
co ty na to? a ja bym miał dalej 2.5TDI z tym że już w czterech łapach.
a być może zrobię zamianę silników, naprawię go i sprzedam dalej.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
ale chcąc wkładać PD pod maskę licz się z koniecznością cięcia a raczej spawania pocowań w nadwoziu pod ten silnik, a w przypadku 1Z, przykręcasz na swoje mocowania i hula. i nie masz rzeźby z elektryką, a ta potrafi sporo krwi napsuć, wiem co mówię.
a co tej coupe jak chcesz to mogę Ci ją tanio sprzedać, ale nie z tym motorem
a co tej coupe jak chcesz to mogę Ci ją tanio sprzedać, ale nie z tym motorem
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Nie mam miejsca na kolejny samochód
Cięcia i spawania się nie boję, bo Audi i tak wymaga pomocy blacharskiej po tych wszystkich wydarzeniach z 2013r i z początku 2012 :evil:
P.S. 1Z z Audi B4 chyba nie pasuje do mocowań w Audi B3 :roll:
Ciekawe czy między Passatami B3 i B4 silniki są zamienne :roll:
Cięcia i spawania się nie boję, bo Audi i tak wymaga pomocy blacharskiej po tych wszystkich wydarzeniach z 2013r i z początku 2012 :evil:
P.S. 1Z z Audi B4 chyba nie pasuje do mocowań w Audi B3 :roll:
Ciekawe czy między Passatami B3 i B4 silniki są zamienne :roll:
pawelrybak15, silnik z B3 i B4 passata są identyczna, nie różnią się niczym, silniki z audi B4 pasują na 100% do aut gdzie są poprzecznie, i na 99% do audi B3 też jedynie prawą łapę koło rozrusznika pasowałby zamienić na tą z audi B2.
so do cięcia blach w aucie ja zawsze staram się tego unikać jak ognia dlatego, kombinowałem tak z turbem żeby nie ciąć blach
so do cięcia blach w aucie ja zawsze staram się tego unikać jak ognia dlatego, kombinowałem tak z turbem żeby nie ciąć blach
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
do audi B3 na 99% do passatów na 100%
jeśli w poniedziałek się rozwiąże pomyślnie sprawa odwołania to chyba jeszcze w tym tygodniu jadę po nowe audi z 1Z'em po maską, R4 out, a R5 wlatuje, z dobrych wiadomości jest na pierburgu, dla mnie to i dobra i nie dobra wiadomość, dabra bo przepływka pierburga nie stawia takich oporów jak bosch a zła bo znów by mnie czekała przekładka elektryki, i konieczność ponownego remapu odpowiedniego sterowanika, to co mam teraz po zmianie wtrysków da mi 220KM 450Nm
jeśli w poniedziałek się rozwiąże pomyślnie sprawa odwołania to chyba jeszcze w tym tygodniu jadę po nowe audi z 1Z'em po maską, R4 out, a R5 wlatuje, z dobrych wiadomości jest na pierburgu, dla mnie to i dobra i nie dobra wiadomość, dabra bo przepływka pierburga nie stawia takich oporów jak bosch a zła bo znów by mnie czekała przekładka elektryki, i konieczność ponownego remapu odpowiedniego sterowanika, to co mam teraz po zmianie wtrysków da mi 220KM 450Nm