[80 B3 1.8 PGT] projekt turbo T3/T4
Narazie silnik jest na dotarciu, ale jak na stopień sprężania 8 , doladowanie 0,35 bara i szersze oponki 205 całkiem nieżle się odpychaking86 pisze:Piknie to wszystko wygląda <ok> . Ale jak to jeździ ? <lol>
Taa to ten sam zender tylko mój jest spolerowany ze srubkami chromoniklowymi :mrgreen:Tighe pisze:Fele z pakietu zendera do b3?
Stopień sprężania jest wartoscia stałą dla silnika i wynosi w JV dokładnie 10:1.krs pisze:silnik 1.8JV tylko skąd wziąć stopień sprężania ?? i co jeszcze podać to może ''byście'' mi pomogli trochę w obliczeniu tego był bym wdzięczny
Masz ten sam silnik co ja miałem :mrgreen: . Przeczytaj dokładnie moj pierwszy projekt z kompresorem, napewno duzo Ci pomoze w Twoim projekcie. Z doswiadczenia ja bym w ten silnik nie ładował wiecej jak 0,35 bara.
A to zapotrzebowanie na powietrze:
1.8 x 7000/2 x 0,85 = 5,355 m3/min
5,355 x 60 = 321,3 m3/h
Dla 0,35 bara
321,3 x 1,35 = 433,755 m3/h
Według mapy kompresora m62 powiniwn sie kręcic około 7800 RPM przy obrotach silnika 7000 RPM
Dobierz sobie przelozenie kołami pasowymi i gotowe
1,8 - pojemność silnika
7000 - obroty silnika
0,85 - sprawnosć silnika
m3/min - objetość powietrza jakie zuzywa silnik na minutę ( w tym przypadku przy 7000 RPM)
m3/h - zuzycie na godzine
321,3 x 1,35 = 433,755 m3/h - silnik 1,8 8V zuzywa przy 7000 RPM 321,3 m3/h powietrza. Powietrza atmosferyczne ma ciśnienie okolo 1 bara zatem jak zwiększymy ciśnienie o 0,35 bara to mnozymy x 1,35 i otrzymujemy ilość powietrza jaka musimy dostarczyć silnikowi kręcącemu sie do 7000 RPM na doladowaniu 0,35 bara.
Nastepnie patrzymy na mapę kompresora M62 i z niej odczytujemy obroty kompresora
7000 - obroty silnika
0,85 - sprawnosć silnika
m3/min - objetość powietrza jakie zuzywa silnik na minutę ( w tym przypadku przy 7000 RPM)
m3/h - zuzycie na godzine
321,3 x 1,35 = 433,755 m3/h - silnik 1,8 8V zuzywa przy 7000 RPM 321,3 m3/h powietrza. Powietrza atmosferyczne ma ciśnienie okolo 1 bara zatem jak zwiększymy ciśnienie o 0,35 bara to mnozymy x 1,35 i otrzymujemy ilość powietrza jaka musimy dostarczyć silnikowi kręcącemu sie do 7000 RPM na doladowaniu 0,35 bara.
Nastepnie patrzymy na mapę kompresora M62 i z niej odczytujemy obroty kompresora
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok