Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] jaki olej silnikowy?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pinokio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 kwie 2009, 20:36
Lokalizacja: Gołdap

[ABC] jaki olej silnikowy?

Post autor: Pinokio » 05 kwie 2009, 14:29

Witam jaki proponujecie olej silnikowy do B4 ABC 2.6 V6 - niewiem jaki olej był wcześniej zalany auto ma przejechane 200tys.km jeszcze niewiem w jakim stanie jest motor i czy bierze mi olej bo mam je od niedawna. Jaki byście olej polecili?
Ostatnio zmieniony 17 sie 2012, 13:16 przez Pinokio, łącznie zmieniany 1 raz.
B4 2,8 V6 AAH :) - sedan

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 kwie 2009, 14:34

200.000 to on miał z 5 lat temu może. Po pierwsze, zapodaj mu zgodnie z instrukcją przed wymianą oleju - taki specyfik ENGINE FLUSH, przepłucz tym silnik, niech pochodzi 20 minut, potem zlej całość, wymień wszystkie filtry, poczekaj aż cały olej ścieknie tak przez godzinę, a potem zalej go dobrym olejem 5w40. Będzie dobrze. I nie, nie rozszczelni się.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 05 kwie 2009, 14:35

Widzisz kolego ja za jkaieś 500km będe wymieniał olej i dołącze się do pytanka. Ja miałem zalany prawdopodobnie półsyntetyk firmy Mobil. I teraz jak będe wymieniał to chyba też wezmę Mobila tylko już zwykły mineralny bo moja audiczka ma już przejechane 229tyś km :mrgreen: A na 10 tyś km dolałem może 0.7ltr oleju, więc myśle że nie jest źle. Pozdrowionka
Był VW Golf II 1.6+LPG, była Astra F 1.4+LPG, jest Audi 80 B3 1.8S+LPG.
KST Jedynka Bochnia
www.jedynka.org.pl

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 kwie 2009, 14:40

tak tak, zalewajcie te silniki mineralnym, proszę bardzo.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 05 kwie 2009, 15:05

Przy przebiegu 230 tyś nadal lać półsyntetyk?
Był VW Golf II 1.6+LPG, była Astra F 1.4+LPG, jest Audi 80 B3 1.8S+LPG.
KST Jedynka Bochnia
www.jedynka.org.pl

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 kwie 2009, 15:12

wydaje się Wam, że gęstszy olej mineralny to recepta na zużyty silnik? powodzenia. ja w swoim 20letnim audi 20v jeżdżę na pełnym syntetyku i problemów z braniem oleju nie mam. Tylko trzeba najpierw układ przepłukać. I tyle.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Pinokio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 kwie 2009, 20:36
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: Pinokio » 05 kwie 2009, 15:13

Leo pisze: specyfik ENGINE FLUSH, przepłucz tym silnik, niech pochodzi 20 minut, potem zlej całość.
Używał ktoś jeszcze tego preparatu? boje się troche żeby nie narobić wiecej szkód niż pożytku.
B4 2,8 V6 AAH :) - sedan

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 kwie 2009, 15:15

ja używałem, w dwóch autach.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 05 kwie 2009, 22:07

Ja mam 296 000 km i jeżdżę na półsyntetyku Mobil 10W40, wcześniej miałem zalany Castrol Magnatec 10W40 i moim zdaniem w mroźne dni po odpaleniu zimnego silnika ciszej pracował niż na Mobilu

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 kwie 2009, 22:50

ja na twoim miejscu zalałbym półsyntetyk - te silniki nie pracują na mineralnym, z kolei pełny syntetyk może ubywać w dość szybkim tempie

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 05 kwie 2009, 23:07

Kolego Pinokio ja u siebie mam zalany Castol GTX Magnatec pólsyntetyk i niunia ma nalatane 253tyś i ma się dobrze.I tak jak wcześniej napisał kolega Cobra te silniki nie pracują na oleju mineralnym,a syntetyka może,choć nie musi szybko ubywać.
Hołowczyc20

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 05 kwie 2009, 23:12

Polecam przeczytać instrukcję tego auta i zalać go olejem zalecanym przez producenta lub jakimś o zbliżonych parametrach.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 06 kwie 2009, 00:18

Ja leję tylko pełny syntetyk do mojego silnika(zbliża się powoli 180,000 km przebiegu) i lałem też do Coupe jak ją jeszcze miałem. Żadnych problemów nie było i nie ma, na marginesie to leję Castrol Edge 10w60.
Stara szkoła lansu <=> F**k new cars, i'm driving oldschool
Nienawidzacze będą nienawidzieć ^_^

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 kwie 2009, 12:02

Leo pisze:200.000 to on miał z 5 lat temu może. Po pierwsze, zapodaj mu zgodnie z instrukcją przed wymianą oleju - taki specyfik ENGINE FLUSH, przepłucz tym silnik, niech pochodzi 20 minut, potem zlej całość, wymień wszystkie filtry, poczekaj aż cały olej ścieknie tak przez godzinę, a potem zalej go dobrym olejem 5w40. Będzie dobrze. I nie, nie rozszczelni się.
Co do zastosowania specyfiku tego typu czy też firmy STP jestem za ale tak jak to Ty kolego opisujesz że dzięki niemu ci oleju nie bierze to bujda.
Jak chcesz zmienić poprawnie olej to owszem możesz zastosować owy specyfik ale on nie wypłucze ci silnika po 20min pracy /i to jeszcze bez obciążenia/, ale ważniejsze jest to żebyś przed spuszczeniem oleju miał dobrze rozgrzany silnik. Odkręcasz korek, filtr i zostawiasz na noc - zdziwił byś się ile oleju może zejść od momentu kiedy po godzinie wydaje się że już nic nie leci, poza tym fachowo to należało wy jeszcze podnieść prawy bok auta co by wszystko spłynęło.

Jeśli chodzi o oleje. Moja Niunia ma przeszło 292tys i jeżdżę od 60tys na półsyntetykach. Jest ok ale nie zalał bym nigdy pełnego syntetyka do mojego silnika bo potrafi troszkę wypić (jakieś 0,2/3tys). Wszystko zależy od stanu motoru co nie zmienia faktu że te silniki nie zostały zaprojektowane do 5W40 czy 0W40.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 kwie 2009, 13:31

no proszę Cię, za dużo implikujesz z mojej wypowiedzi! Nigdzie nie napisałem ,że dzięki engine flush mi oleju nie bierze, tylko napisałem ,że SIĘ NIE ROZSZCZELNI - to różnica. Na zużyty silnik nawet gęsty olej to rada na króciutko. Bardzo króciutko.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga