Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[cabrio 1Z] problem z dachem - nie otwiera sie

ODPOWIEDZ
Adrian_91
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 02 kwie 2014, 19:46

Post autor: Adrian_91 » 03 kwie 2014, 21:21

Mając jeden z tych styków uszkodzony ( a raczej go brakuje ) mogę połączyć oba przewody ze sobą (od obu styków) i będzie śmigać?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieselem ;)

Awatar użytkownika
dyras
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 507
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 03 kwie 2014, 21:44

Powinno śmigać na jednym po zmostkowaniu sygnałów.

nightjack
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 08 kwie 2014, 09:49
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: nightjack » 08 kwie 2014, 10:21

Witam, jestem nowy, ale zakupiłem 80-tkę Cabrio z manualnym dachem i miałem problem z rygielkami które otwierają schowek do dachu
Auto dośc mocno zaniedbane, dodatkowo nie miałem włącznika w miejscu gdzie otwiera się drzwi.
Gdy ściągnałem instrukcje do mojego auta (niestety tylko znalazłem w j. niemieckim) i zobaczyłem ile musi byc spełnionych rzeczy ( zamknięty bagaznik, spuszczone szyby, otwarty dach, włączony zapłon no i oczywiście ten włącznik) to stwierdziłem, że w moim aucie na pewno gdzieś coś bedzie jeszcze niesprawne i u elektryka od razu powiedzialem:
że albo uda się to zrobić aby działało na krótko albo będę za każdym razem wkładał imbus i otwierał całkowicie manualnie

Przejdę do sedna i to jak to zostało rozwiązane

Odszukałem modułu sterowania tymi rygielkami (znajduje się za kanapą, czyli na ścianie godziowej z bagażnikiem dokładnie za kierowcą i oczywiście od środka auta a nie od bagażnika)

i tam mój elektryk wymyślił to co możliwe: trochę w niejasny sposób opiszę bo na elektryce w ogóle się nie znam)

Obrazek

po otwarcie modułu ta część która oznaczona nr 1 została podłączona z zapłonem i po uruchomieniu zapłonu automatycznie szedł prąd na nr 1 ( wiazało się to z tym, iz aby urzadzenia z nr 2 aby miały prąd, musiał on byc najpierw własnie w nr1 - widać tam podwójny włącznik )

Natomiast dalej nr 2 po puszczeniu imulsu na prawa część numeru 2 powodowało że rygielki sie otwierały, i aby je zamknąć trzeba było puścic też impuls później na lewą część numeru 2, pociągnięto przewody od nr2 i pstryczek mam teraz ukryty w pułeczce pod kierownicą, i nie muszę teraz spełniać wszystkich zalężności aby schowek na dach się otworzył (oczywiście należy pamiętać o bezpieczeństwie i o tym aby nie uszkodzic choćby klapy bagażnika),

Na ten patent wpadł elektryk wczoraj, możliwe że ktoś znalazłby lepsze rozwiązanie, lecz ja już miałem dość konsultacji i szukania w necie, stąd takie rozwiązanie zostaje

Jeśli komuś to się przyda to fajnie, bo spędziłem wiele godzin na szukanie rozwiązanie i nic tylko każdy się poddawał na tych rygielkach trzymających schowek dachu

Adrian_91
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 02 kwie 2014, 19:46

Post autor: Adrian_91 » 23 kwie 2014, 16:53

Kolega chyba chciał napisać, że aby przekaźniki oznaczone jako 2 otwierały i zamykały elektrozamki, konieczne jest załączenie przekaźnika nr 1 :) Wszystko fajnie, tylko po co wysterowywać dodatkowy przekaźnik? Lepiej od razu podać zasilanie 'po zapłonie' na przekaźniki nr 2 i dalej tak jak kolega pisze ;)
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieselem ;)

Parysom
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2013, 14:13

Post autor: Parysom » 26 maja 2014, 13:25

Panowie,
pozwole sobie odświeżyć temat, bez zakladania nowego. Otóż u mnie pojawił się problem, żę tak to ujme, finalnego skladania się dachu, tj. Klapa idzie do góry, szybka dachu schodzi w dół i dach staje w momencie kiedy ma się chować do komory. Żeby się złożył trzeba mu pomóc i popchnąć... Ogólnie temat ten byl znany mi od momentu kupna w zeszlym roku ale to sie dzialo tylko po dluuzszym nie ruszaniu dachu. Potem wszystko smigalo jak nalezy.
Gdzie zacząć poszukiwania problemu? Proszę o porady "na chlopski rozum" :)

Awatar użytkownika
dyras
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 507
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 26 maja 2014, 15:34

Zerknij na poziom oliwy:) Jak mialem mało zatrzymywał mi się w tej pozycji.

Parysom
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 16
Rejestracja: 24 sie 2013, 14:13

Post autor: Parysom » 26 maja 2014, 23:17

Wlasnie mi sie przypomnialo, ze 3 dni temu odpalajac na chwile auto, wyswietlila mi sie kontrolka oleju, i przez pierwsza chwile pomyslalem wlasnie o tym ze w dachu moze brakowac ale.. jest tam jakis czujnik czy jakis czujnik zbieg okolicznosci ? :P

Awatar użytkownika
dyras
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 507
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 27 maja 2014, 08:06

zbieg okolicznosci:)

grom_32
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2012, 17:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grom_32 » 16 cze 2014, 12:32

Witam,

Jestem w miarę nową osobą na forum, chociaż konto mam już trochę czasu...Wasze komentarze oraz tematy poruszane wielokrotnie mi pomogły zaoszczędzić stresu w warsztatach :) Dzięki!

Posiadam Audi Cabrio z hydraulicznym dachem i wystąpiła u mnie następująca usterka.

Zamykając auto z pilota centralny nie zamykał tylnej klapy bagażnika. Gdy bagażnik był otwarty zamykając auto z pilota zamek się ryglował (słychać było charakterystyczne trzaśnięcie). Zatem, aby otworzyć dach musiałem ręcznie zamykać zamek bagażnika i wtedy jak wiadomo sterownik dachu otrzymywał informację o zamkniętym bagażniku i mogłem bez problemu otwierać i zamykać dach. Nie ukrywam, że było to uciążliwe... . Po przejrzeniu kilku dyskusji na formum wytypowałem winowajcę.... wiązka po prawej stronie bagażnika. Auto pojechało do mechanika, który wymienił wadliwe przewody. Centralny działa bez zarzutu - zamyka i otwiera drzwi oraz klapę bagażnika. Natomiast po otwarciu dachu chciałem schować coś do bagażnika i zamek klapy bagażnika był zamknięty - tak jakby sterownik dachu nie odblokował go - a zamki drzwi przednich otwarte. Tak samo zadziało się, gdy zamknąłem dach - zamek był zamknięty. Aby otworzyć bagażnik musiałem znów otworzyć go z pilota i centralny otworzył bagażnik.

Co może być przyczyną tej usterki? Czy ktoś tutaj spotkałe się z podobną sytuacją?

Czy mechanik mógł coś źle podłączyć? Lub dać złą wiązkę kabli? (dodam, że nie znam się na elektryce...)

Czy może coś jest nie tak ze sterownikiem dachu?

Z góry dziekuję za pomoc! :)

Awatar użytkownika
wysio
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 637
Rejestracja: 13 cze 2009, 08:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysio » 16 cze 2014, 23:10

grom_32 pisze:Witam,

Jestem w miarę nową osobą na forum, chociaż konto mam już trochę czasu...Wasze komentarze oraz tematy poruszane wielokrotnie mi pomogły zaoszczędzić stresu w warsztatach :) Dzięki!

Posiadam Audi Cabrio z hydraulicznym dachem i wystąpiła u mnie następująca usterka.

Zamykając auto z pilota centralny nie zamykał tylnej klapy bagażnika. Gdy bagażnik był otwarty zamykając auto z pilota zamek się ryglował (słychać było charakterystyczne trzaśnięcie). Zatem, aby otworzyć dach musiałem ręcznie zamykać zamek bagażnika i wtedy jak wiadomo sterownik dachu otrzymywał informację o zamkniętym bagażniku i mogłem bez problemu otwierać i zamykać dach. Nie ukrywam, że było to uciążliwe... . Po przejrzeniu kilku dyskusji na formum wytypowałem winowajcę.... wiązka po prawej stronie bagażnika. Auto pojechało do mechanika, który wymienił wadliwe przewody. Centralny działa bez zarzutu - zamyka i otwiera drzwi oraz klapę bagażnika. Natomiast po otwarciu dachu chciałem schować coś do bagażnika i zamek klapy bagażnika był zamknięty - tak jakby sterownik dachu nie odblokował go - a zamki drzwi przednich otwarte. Tak samo zadziało się, gdy zamknąłem dach - zamek był zamknięty. Aby otworzyć bagażnik musiałem znów otworzyć go z pilota i centralny otworzył bagażnik.

Co może być przyczyną tej usterki? Czy ktoś tutaj spotkałe się z podobną sytuacją?

Czy mechanik mógł coś źle podłączyć? Lub dać złą wiązkę kabli? (dodam, że nie znam się na elektryce...)

Czy może coś jest nie tak ze sterownikiem dachu?

Z góry dziekuję za pomoc! :)
stawiam na siłownik w tylnej klapie wygląda tak :

Obrazek <piwo>
:!: CZĘŚCI DO AUDI B4 CABRIOLET COUPE - POTRZEBUJESZ CZEGOŚ PISZ :!:
POSZUKUJESZ CZĘŚCI DO AUDI 80 CABRIO/COUPE - NAPISZ PW

grom_32
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2012, 17:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grom_32 » 18 cze 2014, 09:37

@Wysio: dzięki za odpowiedź :)

Ale siłownik zamyka zamek przez pilota oraz ręcznie. Zatem, czy możliwe jest, aby nie otwierał zamka przy otwieraniu i zamykaniu dachu?

Awatar użytkownika
wysio
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 637
Rejestracja: 13 cze 2009, 08:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysio » 19 cze 2014, 19:05

grom_32 pisze:@Wysio: dzięki za odpowiedź :)

Ale siłownik zamyka zamek przez pilota oraz ręcznie. Zatem, czy możliwe jest, aby nie otwierał zamka przy otwieraniu i zamykaniu dachu?
sprawdź czy jak próbujesz otworzyć dach rygluje Ci klapę bagażnika że nie będziesz mógł go otworzyć
:!: CZĘŚCI DO AUDI B4 CABRIOLET COUPE - POTRZEBUJESZ CZEGOŚ PISZ :!:
POSZUKUJESZ CZĘŚCI DO AUDI 80 CABRIO/COUPE - NAPISZ PW

grom_32
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2012, 17:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grom_32 » 25 cze 2014, 12:33

@Wysio

Gdy odryglowałem dach to bagażnik był otwarty. Po złożeniu dachu bagażnik był zamknięty i musiałem znów go otwierać przez centralny.

Czy ten siłownik ma coś z tym wspólnego?

Awatar użytkownika
dyras
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 507
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 25 cze 2014, 14:13

Gdy odryglujesz dach bagażnik powinien być zamknięty tak, że go nie otworzysz nawet kluczykiem do czasu zaryglowania dachu, albo w pokrywie dachu albo na ramie przedniej szyby.
Skoro przy odryglowanym możesz otworzyć bagażnik to coś nie tak albo z siłownikiem, albo z wiązką do niego idącą. Od tego bym zaczął.

grom_32
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 sie 2012, 17:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grom_32 » 25 cze 2014, 15:28

Wiązka z prawej strony (tak jak się stoi przodem do bagażnika) została wymieniona dwa tygodnie temu, bo była już popękana. W związku z tym, czy mechanik mógł coś źle podłaczyć? Lub zamontować nie taką wiązkę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon
Ubezpieczenie OC