Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Crash Test audi 80

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 sie 2010, 01:45

terrmitt, a masz cabrio? bo wszyscy moi znajomi sa ciekawi co sie dzieje z kierowca podczas dachowania ;p
spoko, ja im nie pokaze :D

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 27 sie 2010, 02:14


Kolczat, może to ich przekona że nie warto sprawdzać. Zwłaszcza że cabrio (80) nie ma słupków przeciwkapotażowych, można się tylko próbować kłaść na drążku biegów by przeżyć.

Zresztą na tym filmiku widać choć to nie audi że po dachowaniu mogłoby nie być kogo ratować.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 sie 2010, 02:17

@kolczat

Nie tylko z miłości da się stracić głowę ;-) Niestety, absolutnie poważnie napisane.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 sie 2010, 11:54

kacper85 pisze:choć to nie audi
no wlasnie ten aspekt mnie najbardziej ciekawi, ale i tak sie usmialem hehe, ciekawe kto teraz bedzie ze mna szalal po autostradach na miejscu pasazera :D

terrmitt

Post autor: terrmitt » 27 sie 2010, 22:00

wydaje mi się że w zderzaniach czołowych cabrio niewiele różni się od zwykłej wersji. Boczne zderzenia może również są podobne ( cabrio mają z reguły sztywniejsze nadwozie ). A co do dachowania to lepiej nie myśleć ;) jak się ktoś boi niech zapina pasy i zakłada kask <lol> zawsze to trochę bezpieczniej <ok>

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 25 lis 2010, 11:44

A ja takie coś znalazłem
COŚ

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 25 lis 2010, 14:04

No niezłe a ta kobieta w żółtym ma niezły sprzęt naszyji:D
Ale myślałem że Audi jest troche bardziej wytrzymałe:D

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 25 lis 2010, 19:01

Uuu ja tez liczyłem że Audi lepiej wyjdzie :D Ale zawsze można tyłem :)) <ok> <ok>

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 25 lis 2010, 20:18

Tutaj mam kilka fotek z dzwonów Audi Cabrio:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

O głowę kierowcy i pasażera bym się nie bał, ale Ci którzy siedzą z tyłu powinni się bać przy większej kolizji, nie daj boże dachowaniu.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 25 lis 2010, 21:30

Tylko że dla tej audicy co zderzyła się z tico to raczej nie pierwszy dzwon z przodu - nie dosć że maska od B4 to jeszcze krzywo poskładana - dla mnie wynik audicy dobry - pewnie z trzeci raz da sie wyklepać a kierowcy nic się nie stało.

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 25 lis 2010, 21:53

uuu no w Cabrio przód nawet tylko właśnie Ci co z tyłu siedzą to nie maja za ciekawie :-D :-D

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 27 lis 2010, 11:25

ATLAS, musze cię zmartwić. Ja bym się bał o głowe każdego w cabrio:
(taki już kiedyś dawany przeze mnie przykład)

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 27 lis 2010, 22:56

Ja Wam coś powiem odnośne bezpieczeństwa... Taka moja dygresja. Wszyscy mówią, że Volvo bezpieczne. Zjeździłem już kupę aut. Napewno nie jestem najmłodszym driwerem z tego grona. Mam naprawdę wiele kilometrów w przeróżnych warunkach drogowych na liczniku. Powiem Wam, że nic nie jest warte bezpieczeństwo bierne - takie jak w Volvo gdy nie ma zapewnionego bezpieczeństwa czynnego. Nie przeszklona powierzchnia, wszystko co można znaleźć w aucie zasłania widoczność... Kij z tego bezpieczeństwa biernego, jak przy najmniejszej nieuwadze przyjdzie nam je sprawdzić. Bezpieczny samochód to taki który pozwala kierowcy na obserwowanie wszystkiego w koło. to taki, który pozwala kierowcy uniknąć wypadku. Volvo takie NIE JEST!! to najniebezpieczniejszy samochód jakim jeździłem!! Zaraz po ładzie która się nie zatrzymywała :D:D
Nie ma bezpiecznej puszki, bywają natomiast takie które to bezpieczeństwo pogarszają.
Ciągle się słyszy, że Volvo to bezpieczne bo taki dzwon, kolejny a ja znowu przeżyłem. A czemu dzwon? a bo mi wyjechał a ja go nie widziałem. W każdym innym aucie prawdopodobnie do tego zdarzenia by nie doszło, bo driver miał by szanse zauważyć.
Kiedyś punto było reklamowane jako bezpieczne. Bo tam bezpieczeństwo czynne jest na wysokim poziomi. Driver siedzi co prawda jak na taborecie ale widzi wszystko. Tak samo jest z moją fiestą, czy galaxy. W tych autach patrzy się na drogę z góry i nic nie zasłania. W volvo patrzy się na drogę tak jak by się z rynny przez okno sąsiadkę podglądało.

Nie patrzcie więc na to ile jest punktów w przypadku dzwonu, tylko na to, jak auto pomaga wam uniknąć tego dzwonu. 80 tka jest pod tym względem średnia (przynajmniej przy napędzie na jedną oś) Tył żyje własnym życiem a przód jest przeciążony. Odzyskanie przyczepności po jej utracie wymaga naprawdę magicznych wręcz sztuczek. Trzeba dobrze poznać ten samochód.
Jeśli natomiast ktoś jeździ tak, że dzwon jest wliczony w koszta eksploatacyjne, to musi sobie klatkę w aucie zbudować, bo niestety żadne super systemy, żadne poduszki nie dają gwarancji. No może poza kurtynami które faktycznie podnoszą bezpieczeństwo tym, którzy nie potrafią myśleć za kółkiem.
W każdym razie, zawsze driver jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo. To on ma przewidzieć co zrobi ten z boku, czy ten 500m przed nami i ten co jedzie przed nim. Grunt, żeby samochód nam tego przewidywania nie utrudniał.
Prawko od 96r. Do tej pory bez dzwonów i stłuczek(nawet tych małych), poza incydentem ładą dwa tyg po zdaniu prawka i maluchem w którym pękły przewody hamulcowe. Da się jeździć szybko i bezpiecznie, ale najpierw trzeba się nauczyć jeździć bezpiecznie a później przyspieszać.

Jeśli chodzi o moje prędkości to kiedyś fiestą przyjechałem z gdyni do częstochowy w 4,5 godziny i nie dostałem mandatu ;).Wtedy nie było jeszcze autostrady. Gdy się broniłem tuż przed obroną w ciągu 5 dni byłem 5 razy w gdyni i 5 razy w częstochowie (odcinek 546km w jedną stronę) codziennie byłem tu i tam, w między czasie pisałem pracę ;). To zrobiłem galaxy. Też nie było jeszcze highwaya. Kiedyś z genewy do częstochowy przyjechałem w 10,5 godziny a w między czasie tankowałem. Też nie dało się ominąć bolesławca.
Nie piszę tego żeby się chwalić, tylko żeby pokazać po co warto posiąść umiejętność przewidywania i bezpiecznej jazdy. Dlaczego samochód powinien posiadać przede wszystkim bezpieczeństwo bierne. Dlatego żeby w takich sytuacjach nie musieć sprawdzać czy poduchy zadziałają ;) albo czy drzewo nasz zabije czy tylko uczyni z nas ułomka. Czy noga w kolanie będzie się zginać jak dotychczas czy jak u bociana...
Nigdy w życiu nie kupię volvo ani innego samochodu w którym buda jest ważniejsza ode mnie. Nie chcę zginąć na drodze!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga