Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 cze 2009, 23:21

ja wymienilem wszystko lacznei z poduchami ori BOGE i gluche pukanie z prawej strony jest nadal

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 15 cze 2009, 17:52

tomek1982 pisze:ja wymienilem wszystko lacznei z poduchami ori BOGE i gluche pukanie z prawej strony jest nadal
A wymieniałeś amory ? Jeśli tak to czy dałeś podkładkę centrującą pod nakrętkę amora ?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 cze 2009, 18:32

jak to wygląda bo nie kojarze milo by było jakąś fotke z tym zobaczyc amory byly zmieniane na sachsa na jesieni

[ Dodano: 2009-06-15, 21:52 ]
dlaczego nakretki dociągające poduchy luzują się?

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 17 cze 2009, 21:13

Ja też miałem problemy z zawieszeniem. Wyglądało to tak, że prawie przy każdym skręcie kierownicą na parkingu, czy podczas cofania po jeździe na wprost i odwrotnie odczuwałem głuche stuki w zawieszeniu. Wyglądało to na sworzeń wahacza, albo końcówkę drążka. Trwało to 3 miesiące. Byłem na stacji diagnostycznej, powiedzieli, że wszystko jest OK. Ale wczoraj wyczaiłem, że mocowanie amortyzatora prawego (poduszka) ma duży luz. Wymieniłem poduszki oraz łączniki stabilizatora (nie miały luzu, ale gumy były uszkodzone i przy jednej robocie zrobiłem) i problem minął. Mam nadzieje, że na zawsze, bo to stukanie to był koszmar. Wiele osób pisze, że odczuwa stuki w zawieszeniu, a wszystko wydaje się być ok. Sprawdźcie mocowanie amortyzatorów. A tak nawiasem mówiąc nie może być tak, że wszystko jest ok, a zawieszenie stuka!!! Cudów nie ma!!! Coś musi być uwalone. Cały problem to znaleźć przyczynę, a to jest najtrudniejsze. Pozdrawiam.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 23 cze 2009, 08:18

Właśnie wymieniłem Amorki z kolegą i wszystko jest ok nie miałem klucza do tej nakrętki więc inaczej musiałem sobie radzić ale pojawił sie problem lewa nakrętka sztywna elegancko ale na prawym amorku luzuje się co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 23 cze 2009, 09:31

Ze swojej strony - czteroletnie doświadczenie w Audi 80 - powiem, że warto raz na jakiś czas zrobić w ten sposób: WYMIENIĆ CAŁE ZAWIESZENIE. Wszystkie gumy, oba amortyzatory, tuleje, końcówki, łączniki, sworznie, poduchy, nawet łożyska. I jeszcze opony, jeśli sa już kiepskie. I wtedy ustanowić geometrię i zbieżność.

Drogo?

No może i drogo, ale z doświadczenia wiem, że te rzeczy padają jedna po drugiej: zrobiłem sworzeń - padło łożysko, zrobiłem łożysko - padły tuleje wahacza, zrobiłem tuleje - padł drugi sworzeń - tak było w Audi 80 1991r. Za każdym razem trzeba było ustawiać geometrię i koszty wyszły jeszcze większe, niż gdybym zrobił wszystko na raz.

A jakie są wasze doświadczenia?

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 24 cze 2009, 01:03

no i co z tą nakrętką? :-/

wanmic1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 09 mar 2008, 14:02

Post autor: wanmic1 » 06 lip 2009, 20:22

Witajcie,

siedzę na tym forum już trochę, przeglądam i czytam ale nie znalazłem odpowiedzi...

Bardzo proszę jakąś mądrą głowę o pomoc. Mój problem polega na tym, że przy redukcji biegu np z 4 na 3 lub z 3 na 2 itd... jak szybciej puszczę sprzęgło to słyszę mocny stuk a jak zrobię to powoli, delikatnie - to stuku nie ma i samochód elegancko redukuje. Jaka może być przyczyna ? Nie piszcie proszę że to coś w przegubach, bo przeguby mam sprawne :-D

I jeszcze jedno: Podczas cofania jak delikatnie nacisnę pedał gazu jedzie bardzo fajnie, ale jak depnę trochę mocniej, to zaczyna straszliwie stukać (podobnie jak przy redukcji opisanej wyżej), jakby silnik lub skrzynia biegów nie były dobrze przykręcone...

Bardzo proszę o jakieś mądre rady.
Z góry dziękuję i przepraszam jeśli podobny post już się gdzieś pojawił.

Pozdrawiam, Michał

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 06 lip 2009, 22:34

zobacz czy rura wydechowa nie wali o wspornik który jest za katalizatorem.

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 06 lip 2009, 22:37

Albo rura wydechowa nie wali o tylną belkę bo się urwał uchwyt od środkowego tłumika.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 06 lip 2009, 22:39

Przyczyn może być wiele wiec trzeba na kanale by było posprawdzać.

wanmic1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 09 mar 2008, 14:02

Post autor: wanmic1 » 07 lip 2009, 23:51

Dzięki Panowie za odpowiedzi ale to na pewno nie jest rura wydechowa ;-)

Ktoś mi kiedyś podpowiadał że być może chodzi o poduszki pod silnikiem lub coś podobnego przy skrzyni biegów - dźwięk ewidentnie dobiega Z PRZODU AUTA.

Poza tym mam takie głuche stuki w przednim zawieszeniu jak wiele osób które już to opisywały. To jakiś feler konstrukcyjny w 80-tkach...Można wymieniać wiele rzeczy a stuki dalej pozostają...

Ale wkurza mnie to stukanie przy redukcji, bo ja jestem raczej z tych kierowców którzy do hamowania używają silnika a nie hamulca (tego dopiero w ostateczności). Uważam że to dobry sposób, szczególnie dlatego, że można zaoszczędzić trochę benzyny i klocków hamulcowych. Poza tym panowanie nad autem znacznie się poprawia :-D

Pozdrawiam, Michał

77camel77

Post autor: 77camel77 » 08 lip 2009, 08:03

Szanowni forumowicze, a u mnie stuki w zawieszeniu pojawiają sie jak przejadę parę metrów po mokrej nawierzchni, i są to stuki przy ruszaniu lub hamowaniu, dzwięk jest taki jak gdyby się klocki hamulcowe z tarczą szczepiały (mocny metaliczny). Podczas słonecznej pogody nic nie stuka, gdzie szukac przyczyn ??
dzieki

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 11 lip 2009, 16:19

koledzy już nie mam głowy do tego nakrętki dokręcone kluczem specjalnym wszystko ok już ale nadal jak jadę puka mi coś z prawej strony lekko co to może być :-( nowe amory nowe poduchy i oldboje z osłonami i nie wiem już do licha co lewa strona cicho :-(

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 11 lip 2009, 18:22

1.Otwórz maskę,zdejmij zaślepkę plastikową,tą na nakrętce amortyzatora.Trzymaj palec na nakrętce ,złap dobrze za błotnik i jednocześnie bujaj góra-dół,jak wyczujesz jakieś stuki to będzie to amortyzator(u mnie tak właśnie było).
2.Podnieś na lewarku i sprawdź łożysko koła,nie wiem czy wymieniałeś je czy nie ale wymiana nie zawsze gwarantuje pozbycia sie luzu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga