[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Ja też miałem problemy z zawieszeniem. Wyglądało to tak, że prawie przy każdym skręcie kierownicą na parkingu, czy podczas cofania po jeździe na wprost i odwrotnie odczuwałem głuche stuki w zawieszeniu. Wyglądało to na sworzeń wahacza, albo końcówkę drążka. Trwało to 3 miesiące. Byłem na stacji diagnostycznej, powiedzieli, że wszystko jest OK. Ale wczoraj wyczaiłem, że mocowanie amortyzatora prawego (poduszka) ma duży luz. Wymieniłem poduszki oraz łączniki stabilizatora (nie miały luzu, ale gumy były uszkodzone i przy jednej robocie zrobiłem) i problem minął. Mam nadzieje, że na zawsze, bo to stukanie to był koszmar. Wiele osób pisze, że odczuwa stuki w zawieszeniu, a wszystko wydaje się być ok. Sprawdźcie mocowanie amortyzatorów. A tak nawiasem mówiąc nie może być tak, że wszystko jest ok, a zawieszenie stuka!!! Cudów nie ma!!! Coś musi być uwalone. Cały problem to znaleźć przyczynę, a to jest najtrudniejsze. Pozdrawiam.
Ze swojej strony - czteroletnie doświadczenie w Audi 80 - powiem, że warto raz na jakiś czas zrobić w ten sposób: WYMIENIĆ CAŁE ZAWIESZENIE. Wszystkie gumy, oba amortyzatory, tuleje, końcówki, łączniki, sworznie, poduchy, nawet łożyska. I jeszcze opony, jeśli sa już kiepskie. I wtedy ustanowić geometrię i zbieżność.
Drogo?
No może i drogo, ale z doświadczenia wiem, że te rzeczy padają jedna po drugiej: zrobiłem sworzeń - padło łożysko, zrobiłem łożysko - padły tuleje wahacza, zrobiłem tuleje - padł drugi sworzeń - tak było w Audi 80 1991r. Za każdym razem trzeba było ustawiać geometrię i koszty wyszły jeszcze większe, niż gdybym zrobił wszystko na raz.
A jakie są wasze doświadczenia?
Drogo?
No może i drogo, ale z doświadczenia wiem, że te rzeczy padają jedna po drugiej: zrobiłem sworzeń - padło łożysko, zrobiłem łożysko - padły tuleje wahacza, zrobiłem tuleje - padł drugi sworzeń - tak było w Audi 80 1991r. Za każdym razem trzeba było ustawiać geometrię i koszty wyszły jeszcze większe, niż gdybym zrobił wszystko na raz.
A jakie są wasze doświadczenia?
Witajcie,
siedzę na tym forum już trochę, przeglądam i czytam ale nie znalazłem odpowiedzi...
Bardzo proszę jakąś mądrą głowę o pomoc. Mój problem polega na tym, że przy redukcji biegu np z 4 na 3 lub z 3 na 2 itd... jak szybciej puszczę sprzęgło to słyszę mocny stuk a jak zrobię to powoli, delikatnie - to stuku nie ma i samochód elegancko redukuje. Jaka może być przyczyna ? Nie piszcie proszę że to coś w przegubach, bo przeguby mam sprawne
I jeszcze jedno: Podczas cofania jak delikatnie nacisnę pedał gazu jedzie bardzo fajnie, ale jak depnę trochę mocniej, to zaczyna straszliwie stukać (podobnie jak przy redukcji opisanej wyżej), jakby silnik lub skrzynia biegów nie były dobrze przykręcone...
Bardzo proszę o jakieś mądre rady.
Z góry dziękuję i przepraszam jeśli podobny post już się gdzieś pojawił.
Pozdrawiam, Michał
siedzę na tym forum już trochę, przeglądam i czytam ale nie znalazłem odpowiedzi...
Bardzo proszę jakąś mądrą głowę o pomoc. Mój problem polega na tym, że przy redukcji biegu np z 4 na 3 lub z 3 na 2 itd... jak szybciej puszczę sprzęgło to słyszę mocny stuk a jak zrobię to powoli, delikatnie - to stuku nie ma i samochód elegancko redukuje. Jaka może być przyczyna ? Nie piszcie proszę że to coś w przegubach, bo przeguby mam sprawne
I jeszcze jedno: Podczas cofania jak delikatnie nacisnę pedał gazu jedzie bardzo fajnie, ale jak depnę trochę mocniej, to zaczyna straszliwie stukać (podobnie jak przy redukcji opisanej wyżej), jakby silnik lub skrzynia biegów nie były dobrze przykręcone...
Bardzo proszę o jakieś mądre rady.
Z góry dziękuję i przepraszam jeśli podobny post już się gdzieś pojawił.
Pozdrawiam, Michał
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Dzięki Panowie za odpowiedzi ale to na pewno nie jest rura wydechowa
Ktoś mi kiedyś podpowiadał że być może chodzi o poduszki pod silnikiem lub coś podobnego przy skrzyni biegów - dźwięk ewidentnie dobiega Z PRZODU AUTA.
Poza tym mam takie głuche stuki w przednim zawieszeniu jak wiele osób które już to opisywały. To jakiś feler konstrukcyjny w 80-tkach...Można wymieniać wiele rzeczy a stuki dalej pozostają...
Ale wkurza mnie to stukanie przy redukcji, bo ja jestem raczej z tych kierowców którzy do hamowania używają silnika a nie hamulca (tego dopiero w ostateczności). Uważam że to dobry sposób, szczególnie dlatego, że można zaoszczędzić trochę benzyny i klocków hamulcowych. Poza tym panowanie nad autem znacznie się poprawia
Pozdrawiam, Michał
Ktoś mi kiedyś podpowiadał że być może chodzi o poduszki pod silnikiem lub coś podobnego przy skrzyni biegów - dźwięk ewidentnie dobiega Z PRZODU AUTA.
Poza tym mam takie głuche stuki w przednim zawieszeniu jak wiele osób które już to opisywały. To jakiś feler konstrukcyjny w 80-tkach...Można wymieniać wiele rzeczy a stuki dalej pozostają...
Ale wkurza mnie to stukanie przy redukcji, bo ja jestem raczej z tych kierowców którzy do hamowania używają silnika a nie hamulca (tego dopiero w ostateczności). Uważam że to dobry sposób, szczególnie dlatego, że można zaoszczędzić trochę benzyny i klocków hamulcowych. Poza tym panowanie nad autem znacznie się poprawia
Pozdrawiam, Michał
Szanowni forumowicze, a u mnie stuki w zawieszeniu pojawiają sie jak przejadę parę metrów po mokrej nawierzchni, i są to stuki przy ruszaniu lub hamowaniu, dzwięk jest taki jak gdyby się klocki hamulcowe z tarczą szczepiały (mocny metaliczny). Podczas słonecznej pogody nic nie stuka, gdzie szukac przyczyn ??
dzieki
dzieki
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
1.Otwórz maskę,zdejmij zaślepkę plastikową,tą na nakrętce amortyzatora.Trzymaj palec na nakrętce ,złap dobrze za błotnik i jednocześnie bujaj góra-dół,jak wyczujesz jakieś stuki to będzie to amortyzator(u mnie tak właśnie było).
2.Podnieś na lewarku i sprawdź łożysko koła,nie wiem czy wymieniałeś je czy nie ale wymiana nie zawsze gwarantuje pozbycia sie luzu.
2.Podnieś na lewarku i sprawdź łożysko koła,nie wiem czy wymieniałeś je czy nie ale wymiana nie zawsze gwarantuje pozbycia sie luzu.