Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 lip 2009, 19:18

ma ktos z was pomysl ja kto dokrecic tąnakretke rowkowąw poduszce amora bo nie wiem dlaczego z prawej strony mi sie ona luzuje a z lewej jest ok dociagane sa jak nalezy i dalej ta rowkowa puszcza

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 12 lip 2009, 23:12

tokarka606 pisze:1.Otwórz maskę,zdejmij zaślepkę plastikową,tą na nakrętce amortyzatora.Trzymaj palec na nakrętce ,złap dobrze za błotnik i jednocześnie bujaj góra-dół,jak wyczujesz jakieś stuki to będzie to amortyzator(u mnie tak właśnie było).
2.Podnieś na lewarku i sprawdź łożysko koła,nie wiem czy wymieniałeś je czy nie ale wymiana nie zawsze gwarantuje pozbycia sie luzu.
jutro sprawdzę tak jak mówisz a łożysk przednich nie miałem wymienianych

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 lip 2009, 13:43

Tokarka606 nie zawsze jest jak piszesz ze osłone plastikową odkręcisz wezmiesz palcami przytrzymasz za nakrętkę pobujasz autem i ze jak puka to amor do wymiany ja mam amory nowe i zawieche z przodu te cala nową robilem a pukanie wystepuje z prawej strony ze względu na to że mi sie nakrętka rowkowa luzuje i wtedy tez bedzie ci pukało ale można to dopiero zobaczyć po odkręceniu nakretki amora i wyjeciu kielicha i jak ujrzy się tąnakrętke rowkową i bujniesz autem to widac jak ona ma luz i stuka

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 16 lip 2009, 19:09

Chłopaki, wymieniałem tuleje na wachaczach jesienią 2008, później na przełomie lutego-marca wymieniałem sforznie, końcówki drążka kierownicy i znowu tuleje, bo stukały. Teraz przed wyjazdem na wakacje pojechałem na diagnostykę sprawdzić czy wszystko ok i usłyszłem niezbyt przyjemną sprawę: tuleje do wymiany, 1 x końcówka drążka i 1 x sforzeń do wymiany...

Co może być powodem tak częstych awarii tych samych części??
Opcji mam kilka, części starałem się kupować lepsze jak nie oryginały.
1. Mechanik do kitu - np. niewłaściwe dociągnięcie?
2. Może amortyzator jest wybity i uszkadza te części?
3. Trafiłem na lipne części mimo że sprzedawca zapewniał że to dobra firma?

Dodam że po marcowej wymianie oczywiście zrobiłem geometrię, kilometrów przejechałem ok 10 tys. Części kupiłem w sklepie, a robotę u mechanika więc wyklucza się gwarancja, bo mechanik powie że były lipne części, a w sklepie powiedzą że mechanik do bani. Czy się mylę??

Pomóżcie co mam zrobić żeby jeszcze trochę pojeździć nie narażając się na kolejne 500 zł kosztów za pół roku....

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 lip 2009, 21:36

Glinu, dziwna sprawa. Jak miałem b3 to końcówki drążków wytrzymały 100 tys. po wymianie. Sworznie przy wahaczach 80 tys. Może faktycznie mimo zapewnień sprzedawcy kupiłeś chłam.

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 16 lip 2009, 22:53

Glinu ja widzę trzy opcje chociaż nieco inne niż Twoje.
1. Mechanik po wymianie tulei na wahaczach dociągnął śruby na maxa w momencie gdy auto było na podnośniku i po opuszczeniu tuleje się ukręciły bo były dociśnięte na podniesionym aucie a nie na stojącym na kołach - efekt po kilku tys. km. tuleje ponownie do wymiany.
2. Kupiłeś słaby jakościowo towar (napisz jakiej był firmy to się szybko wyjaśni).
3. Leszcze na stacji na której byłeś nie mają pojęcia o tym co robią, szarpią autem na wszystkie strony i mówią żeby wymieniać, najlepiej u nich pomimo że części jeszcze nie są zużyte.

Obstawiałbym jednak opcję numer 2.

Glinu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Prudnik

Post autor: Glinu » 27 lip 2009, 16:24

Jutro jak znajdę fakturki albo opakowania, to napiszę Wam jakie były to firmy. dzięki za odpowiedź!

Trochę lipnie... nafakturach mam praktycznie tylko kod towaru i to nie wiem czy to jest kod producenta, np.
końcówka drążka kierownicy - 410 431
tuleja wachacza - 409 959

inny sprzedawca:
"przegub - 2 szt x 180 zł"
kolejny:
DEL TC501 Przegub koluwy Audi



[ Dodano: 2009-07-27, 12:19 ]
Tuleje były febi, ale mała poprawka do tematu, i zarazem rada dla wszystkich!! :mrgreen:

:idea: Jak jeden mechanik mówi że masz mnóstwo części do wymiany, do zanim je wymienisz idź się upewnić do innego!! :idea:

:arrow: Chłopaki u których byłem za pierwszym razem naprawdę wydawali się ok, niestety - skubnęliby ode mnie 500 zł gdybym nie pojechał się upewnić, a rzadko mi się to zdarza.

:arrow: Inny mechanik stwierdził:
"co to za gnojki, że Panu powiedzieli o tych wszystkich częściach do wymiany??? Owszem - z jednej strony lekko wybite tulejki i sama gumka na łączniku stabilizatora. To wszystko"

Kolejny gościu potwierdził to samo więc już nie mam wątpliwości!

Strzeżcie się przed złodziejami!!

Niecała stówka na naprawę zamiast 5 stówek, to trochę różnica :-D

cavaco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2009, 15:05

Post autor: cavaco » 10 wrz 2009, 23:08

Witam
Tomek znalazłeś może odpowiedz na swój problem z nakrętką- mam tą samą sytuację już nie mam siły jej dokręcać. Wystarczy jej wymiana(stara puszcza na gwincie?) czy od nowa amortyzator montowałeś??

pozdrawiam

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 11 wrz 2009, 01:09

to prawda sprzedawców jest wielu i wiele produktów
sam osobiscie sprzedaje zestawy do naprawy zawieszenia do 80 b3 b4
i powiem wam szczerze febi = made in china w stanach na kazdym pudełku jest tak napisane w europie sciema germany ta firma niemiecka produkt chinski
sam mam 2 80 i znam ten temat
co do stuków to po zrobieniu całego zawieszenia na tip top nadał wali mi coś
prawdopodobnie maglownica juz sie wybiła i jak prawe koło wpada w dziure to szarpie drązkami i cos stuka
http://www.allegro.pl/item736037693_aud ... zenia.html

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 11 wrz 2009, 08:55

cavaco, dokręć tą nakrętkę i daj nową od amortyzatora. U mnie to pomogło.

cavaco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2009, 15:05

Post autor: cavaco » 11 wrz 2009, 11:27

Kupiłem nową nakrętkę(tulejka, rowkowa), skręcę jeszcze dzisiaj zobaczymy, oby to pomogło :)

Olek nakrętka od amortyzatora ta duża(głowna)??

pzdr

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 13 wrz 2009, 14:28

Tak. Ja właśnie tą wymieniłem. Jak na razie mam spokój.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 13 wrz 2009, 20:31

Mi się ta rowkowa również ciągle luzowała po wymianie amorów ,zrobiłem tak :klej typu kropelka na gwint ,dokręciłem szybko (bo jak wiadomo te kleje szybko łapią )ile sie dało dorobionym kluczem ,zapunktowałem żeby mieć punkt odniesienia czy się nie odkręca.Jak do tej pory nic się nie odkręciło a przejechane kilka tys km.Miałem dać klej do gwintów zamiast kropelki ale obawiałem się że może być za mocny i jak kiedyś przyjdzie to rozebrać to byłby problem ...

cavaco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2009, 15:05

Post autor: cavaco » 16 wrz 2009, 10:43

Wkręciłem nową nakrętkę- odkręciło się :(
Wkręciłem nową nakrętkę na klej, odkręciło się, dalej stuka coś mnie trafi normalnie.
Zastanawiam się nad podkładką albo jakąś kontrą- ręce opadają :) ale nie poddam się chyba. Ewentualnie włączę głośniej radio heh
pozdrawiam

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 16 wrz 2009, 13:02

Wydaje mi się, że ta nakrętka od amortyzatora jest kontrą dla tej rowkowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga