W polonezach od 1997 roku jest mono-motronic boscha, wcześniej był abimex.
Chyba w tych wersjach poloneza jest układ zapłonowy typu DIS który potrafi wytwarzać iskrę bez połączenia ze sterownikiem silnika (tak w ramach ciekawostek). Gdy to połączenie jest wtedy sterownik silnika wprowadza korekty zapłonu. Idzie jedna cewka na dwa gary z iskrą traconą, niema rozdzielacza więc iskrę powinieneś mieć lepszą.
miron72 pisze:Cewka jedna.
Na rozdzielaczu zapłonu nie ma halla(ogólnie kręcenie tym aparatem to bezsens ale kilku kumpli nie wierzyło ) . Sygnały idą od dwóch czujników położenia wału -jeden przód silnika, drugi tył.
Jak masz jedną cewkę to można podpiąć monowtrysk z VW pod sygnał z cewki i zostawić oryginalne sterownia zapłonem.
Jeśli chciałbyś podpiąć pod mono-wtrysk gaz sekwencyjny to lepiej wziąć starszy z VW bo te nowsze podają paliwo w nieprzewidywalny sposób a nie sztywno określoną ilość razy na obrót wału.