Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie]Jednopunkt z AAE do...Mercedesa.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 22 lip 2011, 14:31

aldi pisze:Czy na pewno wtrysk w AAE miał czujnik spalania stukowego? Bo mono-motronic silnika ABT z audi 80 nie miał go, zapewne przez stopień sprężania 9:1.
Ojca ABT posiada czujnik spalania stukowego.

[ Dodano: 2011-07-22, 14:31 ]
W AAE podajże również jest on zamontowany.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 22 lip 2011, 16:11

...gardziele gaźnika 2ee od w124 mają średnice 23 i 29 mm. Są większe od tych z silnika VW 1.6 PN(przynajmniej jedna z nich) ale nie pamiętam szczegółów. W przepustnicy I stopnia 2ee z MB nie ma otworu jaki mam w gaźnikach od PN-ek.
Jestem na etapie poszukiwania kompletu Mono Jetronica od AB...?(Skleroza...w każdym razie 90 konnego), znalazłem póki co od VW 1.8 90KM ale wraca temat wydajności.
Zassałem nieco PDFów o monowtryskach. Muszę zerknąć w wolnej chwili. Może wrzucę je w wątku, a nuż ktoś skorzysta?
Czujnik temperatury z którego korzysta ECU gaźnika ma cztery piny. Jest nieco nietypowy ale to nie problem jeżeli miałby właściwe skalowanie.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 22 lip 2011, 19:40

Jeśli jetronic od VW to symbol RP 1.8 . W kwestii wydajności układ może podołać bez większych problemów. W końcu pb ma być awaryjnym zasilaniem.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 22 lip 2011, 20:17

miron72 pisze:Jeśli jetronic od VW to symbol RP 1.8
RP, ABS...Chyba RP to 75konna jednostka, ABS zaś ma 90 koni.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 lip 2011, 20:58

RP miał 90KM http://www.audiklub.org/silniki/rp/all/ ... x/all.html

I był w Golfach 2 później w między innymi w 3ce dali ABS.

Obejrzałem schematy podłączeń do ecu silników ABT oraz PM (odpowiednik RP w Audi 80) i niema tam G61 czyli czujnika spalania stukowego.

Czujnik temperatury płynu powinna dać się dorzucić. W audi 80 ten przy silniku z gaźnikiem 2EE jak i na monowtrysku mają tą samą charakterystykę.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 lip 2011, 08:27

No to coś zaczyna się klarować powoli. Średnica gardzieli jednak w monowtrysku RP i ABS wynosi chyba 38mm o ile dobrze pamiętam, zaś dla ABT już chyba 40mm....Rany, jak nie złapię chwili czasu to ciągle będę gdybał :roll:
Wypada ruszyć na szrot poniuchać "optyko mechanikę" tych układów, zerknąć w materiały i w oferty na Alle chociażby.
Od czego zacznę to chyba od porównania podstaw obu dawców mieszanki i rozpoczęcia rzeźby, by mieć w razie W możliwość szybkiego przeskoku między nimi.
W tym czasie zaczynam z Audi działać -zmiana oleju/filtra w ASB, gumy wózka, wymiana licznika, głośnik przód, tlenek ceru przednia szyba i takie tam...
Gdzieś czytałem o człowieku, który M-J założył do Skody chyba 120ki i bawił się czasem, wtrysku -poszukam potem, może się dowiem jak.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 23 lip 2011, 09:06

Moim zdaniem już wszystko jest klarowne. Szukasz Mono Jetronica o oznaczeniu RP z VW lub PM Audi. Kupujesz wiązkę i ECU. W razie problemów z późniejszym uzyskaniem parametrów przez silnik mietka możesz pokusić się o zmianę podstawki na ta o zwiększonej średnicy gardzieli na czym możesz zyskać "lepszy oddech" silnika.
Podstawki od Poloneza 1.6GLI poprzez Volkswageny i Audi mają identyczne przyłącza do wiązki a i oporności elementów zapewne są bardzo zbliżone. Różnica leży w ECU który czytając wartości określa odmienne nastawy zależnie od pojemności silnika.

Kiedyś wymontowałem podstawkę z poloneza plusa GLI który wyposażony był już w pełni elektroniczny układ zapłonowy. Podstawkę ta zamontowałem do Golfa 1.8RP i wszystko działało bez problemów.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 lip 2011, 09:15

Widzisz -padłem ofiarą zjawiska "wejdź między drzewa, a stracisz z oczu las". Przecież monowtrysk to w istocie banał i jakoś zawsze będzie działał. Inna sprawa, że u mnie "jakoś" to za mało i wiem już, że choćbym nie wiem jak się starał to będę pieścił szczegóły do granic absurdu :-P
Stąd część osprzętu gaźnika mam w zapasie -paranoja to spowodowała.
Nie będę egoistą co dopytał i znikł, wkurza mnie takie podejście. Co kupię/zmienię/zrobię poleci tu w wątek...
Ale to jeszcze daleka droga i póki co wciąż czekam na kolejne życzliwe rady <ok>

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 lip 2011, 15:39

Nie wiem czy ktoś dopisze jeszcze jaką inna propozycje. Jedynie chyba określi inny układ zasilania.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 24 lip 2011, 18:17

Szczerze to martwi mnie nieco sytuacja z modułem zapłonu. To konstrukcja spoza VAGa

Obrazek

Jest to do ogarnięcia. Niemniej pewne niuanse mogą wyskoczyć, choć raczej bez dramatu.

Póki co odłożyłem do zakładek TO i szukam dalej.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lip 2011, 19:00

Tam jest zapłon realizowany na hallu?
Zapłon jest na jednej cewce?
Jeśli odpowiedź na jedno z tych pytań brzmi tak to nie powinno być problemu. Bo monowtrysk w VW potrzebuje 2 sygnałów na obrót wału albo 4 na obrót wałka rozrządu. Od biedy można podłączyć pod sygnał obrotomierza.

Chyba pisałeś że masz mechaniczne sterowany kont wyprzedzenia zapłonu? Bo chyba niektóre wersje 2ee miały sterowanie wyprzedzania zapłonu z komputera od gaźnika (bo chyba w oplach z tym gaźnikiem zworką kodowało się liczbę oktanową paliwa).

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 25 lip 2011, 09:55

Patrząc na problem jaki się pojawił zastanawiam się czy układ mono wtrysku od poloneza nie załatwiłby sprawy. Takiego Poldka można w całości kupić za 300zł. Układ pozbawiony jest czujnika detonacyjnego a obroty zbierane są z koła pasowego poprzez czujnik hallotronowy. Dodatkowo cewka zapłonowa jest w pełni sterowna elektronicznie przez co nie potrzebujesz precyzyjnego połączenia mechanicznego z elementami silnika jak to ma miejsce z aparatami zapłonowymi w silnikach VW i AUDI. Jedyny problem to jak mówiłem zamontowanie tego halla .

Dla ciekawostki Poldki miały specjalną łapę na ten czujnik która dokładnie ustalała miejsce umiejscowienia czujnika. Ja ją złamałem i dorobiłem ciekawy uchwyt zastępczy który również spełniał swoją role. Jak już mówiłem podstawka jest identyczna do zakupienia pozostałaby wiązka, a kompa to mam jeśli byś chciał:) Jak byś znalazł całego Poldka to nie byłoby problemu z kompletacja części a Poldków było bardzo dużo:) Co ciekawe układ bardzo rozwojowy gdyż swego czasu natknąłem się na epromy ze zmodyfikowanymi mapami:)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 25 lip 2011, 16:50

U mnie regulacja zapłonu przebiega przez kilku pozycyjny korektor oktanowy....Jedynie dodatkowe podciśnienie(widać otwór na module) wprowadza dynamiczne przyśpieszenie kąta.
Cewka jedna.
Na rozdzielaczu zapłonu nie ma halla(ogólnie kręcenie tym aparatem to bezsens ale kilku kumpli nie wierzyło :-D ) . Sygnały idą od dwóch czujników położenia wału -jeden przód silnika, drugi tył.
Lukaszbroz pisze:Co ciekawe układ bardzo rozwojowy gdyż swego czasu natknąłem się na epromy ze zmodyfikowanymi mapami:)
Brzmi to nieźle, pomijając wydźwięk pochodzenia takich elementów z Poldaska, którego mama nadzieję już nie spotkam na swojej drodze nigdy hehe.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 25 lip 2011, 18:31

Poldek co prawda to Poldek ale układ wtrysku Boscha:) Taka w pełni elektroniczna wersja układów montowanych w VW i Audi które były wymieniane wcześniej.
Z tą mietkowa cewka może być problem. Montując ECU audi czy VW nie będziesz maił możliwości wykorzystania korektora oktanowego. Wskazane byłoby aby aparat zapłonowy był dedykowany do układu który chcesz założyć.

[ Dodano: 2011-07-25, 18:32 ]
Z tego właśnie względu dalej naciskam na poldka. Układ nie posiada połączeń mechanicznych z wałem czy wałkiem rozrządu.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 lip 2011, 19:05

W polonezach od 1997 roku jest mono-motronic boscha, wcześniej był abimex.

Chyba w tych wersjach poloneza jest układ zapłonowy typu DIS który potrafi wytwarzać iskrę bez połączenia ze sterownikiem silnika (tak w ramach ciekawostek). Gdy to połączenie jest wtedy sterownik silnika wprowadza korekty zapłonu. Idzie jedna cewka na dwa gary z iskrą traconą, niema rozdzielacza więc iskrę powinieneś mieć lepszą.
miron72 pisze:Cewka jedna.
Na rozdzielaczu zapłonu nie ma halla(ogólnie kręcenie tym aparatem to bezsens ale kilku kumpli nie wierzyło ) . Sygnały idą od dwóch czujników położenia wału -jeden przód silnika, drugi tył.
Jak masz jedną cewkę to można podpiąć monowtrysk z VW pod sygnał z cewki i zostawić oryginalne sterownia zapłonem.

Jeśli chciałbyś podpiąć pod mono-wtrysk gaz sekwencyjny to lepiej wziąć starszy z VW bo te nowsze podają paliwo w nieprzewidywalny sposób a nie sztywno określoną ilość razy na obrót wału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga