Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie]Jednopunkt z AAE do...Mercedesa.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 01 sie 2011, 07:49

aldi pisze:Ciekawe czy łatwo będzie z poloneza wyrwać koło z zębami do czujnika i zaadaptować do innego silnika.
Łukasz chyba pisałeś wcześniej że ono jest z przodu przy kołach pasków klinowych (czy jakiem tam są).
Tak to koło znajduje się z przodu. Z tego co pamietam wieniec z ząbkami jest integralna częścią tych kół pasowych. Zapewne po interwencji tokarza można by uzyskać sam wieniec w celu adaptacji do istniejących kółek.

[ Dodano: 2011-08-01, 07:51 ]
miron72 pisze: być może nagrałem sobie za psi grosz zdrowe ACE do B3 plus osprzęt i może układ hamulcowy, dodatkowe zegary...ale to na potem temat o ile się zdecyduję.
Ajajaj te ACE plusy takie że miało to kopniecie z miejsca ale tu plusy się kończą.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 01 sie 2011, 14:03

Lukaszbroz pisze:Zapewne po interwencji tokarza można by uzyskać sam wieniec w celu adaptacji do istniejących kółek.
Zastanawiam się, czy faktycznie potrzebne mi aż takie kombinacje, czy nie poprzestać na prostej konstrukcji mono-jetronica. W końcu na benzynie ma to jechać..po prostu jechać sprawnie, regulacja zapłonem jaką posiadam jest naprawdę wygodna -zapłon mogę przyśpieszać w zależności od potrzeb lub opóźniać korektorem oktanowym. Owszem, zakres nie jest duży, lecz powodzenia temu, kto wierzy, że sprzedawany w Polsce na stacjach gaz ma choćby normę paliwową, a co za tym idzie ilość oktanów te sto kilkanaście dla LPG usprawiedliwiające mocne przyśpieszanie zapłonu. Ja zakładam optymistycznie, że LPG posiada ilość oktanów równą mniej więcej paliwom normal(nie super -w/g statystyki to byłoby już naiwne). Więc zapłon pcham nieco nad to normal, gaz się przez to też spala nieco dłużej tak jak "lubi".
Nie wymaga to żadnych fixerów zapłonu -dla benzyny jest on nieco za szybki ale jeden ruch ręką i wracam na pożądane wartości.
Zawsze lepiej mieć taką możliwość niż nie mieć.
Mono-motronic będzie zaś miąchał zapłonem w/g "se tak uważam" i w celu przyśpieszenia go dla LPG będę musiał stosować dodatkowy osprzęt, wcale nie symbolicznie kosztujący.....W pierwszej chwili "kontrola zapłonu" zabrzmiało fajnie, lecz jak przemyślałem sprawę to mi nieco mina zrzedła :-P
M-j łatwiej jednak posadzić moim zdaniem i uruchomić.
Dodatkowym minusem jest kwestia wkładu pracy zanim wyjdzie na jaw jak to naprawdę chodzi, choć to jest do przełknięcia. Się robi -się ma(garba hehe)
Iskrą się nie martwię -gazowałem auta z wtryskiem elektromechanicznymi i wiem jakie się kable powinno, świece zakładać i jak pilnować WN ;-)
Wszystko to przez cho...y brak czasu i nerwówkę ostatnio :-( Nie ma czasu przysiąść i pomyśleć, czasem jak mam pomysł i go na spokojnie przeanalizuję potem to sam się z siebie śmieję...
Dobrze Koledzy, że mi pomagacie <piwo>
A wtrysk posadzę coby się nie działo -najwyżej będzie dłubanie dalej.
Szukam więc dwutorowo(bo i od Poloneza i od VAGa) ale na ten moment ileś tam telefonów po Poldaskowcach i ciągle słyszę "wiązka? wtyczki? na co to panu? nie ma", jak spytam o wieńce będzie jeszcze zabawniej :lol:

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 01 sie 2011, 14:32

Wińca to samego nie dostaniesz albo koło pasowe z naciętymi ząbkami. Jakie paski napędzają Twój osprzęt? Zwykły klinowy czy wielorowek?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 01 sie 2011, 14:41

Wielorowkowy, jeden wspólny z "łagodzonym" sprężyną napinaczem.
Naprawdę nie ma dramatu z mechaniczną częścią zagadnienia typu modyfikacja kół pasowych. Ostatecznie zrobię własny wieniec (podzielnicę zrobię i tak dalej) ale jak pisałem -niekoniecznie jest o co walczyć.
A z tymi ACE to masz dużo racji....problemy mają rozliczne i nietanie :-P Dlatego jeszcze nie zdecydowałem. Bo chodzić to on chodzi, lecz jak zacznie się coś dziać :roll:
A mój JN odkąd go opanowałem jest bezdotykowy -zmiany płynów/filtrów i świec. Tyle.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 01 sie 2011, 17:25

Posiadałem ACE pod maską teraz mam ADR na rozdzielacz nie narzekałem za to na gaz bardzo. Kompletnie nie szło go wyregulować. Potem panewka na 2 korbowodzie i tak żywot tego silnika się skończył. Dla ciekawości wszędzie gdzie dzwoniłem to były ale obrócone na panewce.

Myślę że podzielnice mógłbyś sobie darować. Wprawny tokarz przecinakiem oddzieliłby ta cześć z ząbkami od reszty. Kwestia tylko zamocowania na kole mietka.

[ Dodano: 2011-08-01, 17:30 ]
Tak to mniej więcej wygląda

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 01 sie 2011, 19:05

No nie widzę dramatu faktycznie. Montaż...też zero problemu, tokarka stoi w garażu porządna ;-)
Gazu przy KE-j się nie boję, a nawet lubię. Zakładam BLOS, parownik z zapasem(zazwyczaj BRC o ile wydoli) i naprzód. Klapę spiętrzającą jeżeli mi/komuś zależy na silniku podnoszę po przejściu na gaz jakimś siłowniczkiem i tak dalej i tym podobne....
Robiłem LPG w ACE na BLOSie ale koleś się uparł na dodatkowego krokowca. Rozwiązanie samo się pojawiło w postaci BLOS z krokowcem fabrycznym "na się". Nawet jeździ to zwinnie jakiś rok już.
Te panewki to zaraza jak w VR6...u siebie mam ta radochę, że panewek te silniki nie obracają w zasadzie. Tylko dwa rzadkie motory 16v to w starszych MB spotyka.
Ok, decyzja zapadła pozawtryskowa -dziś w nocy jadę na wczasy....nagle nieco ale niech będzie. Liczę na wifi na miejscu i...szroty :-P

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 02 sie 2011, 07:57

hehe kolega chyba jakąś monofakture posiada:)
Podzielnica
Tokarka
Zapewne jakaś frezarka:) CNC:)
Ja niestety mam tylko dostęp do takich maszynek ale jakbym chciał toczyć kółko 3000mm to nie byłoby problemu:)
Udanych wakacji, polecam Dźwirzyno koło Kołobrzegu. Jakoś lepiej to wszystko maja ogarnięte:)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 04 sie 2011, 09:11

Frezarki jako takiej niet, lecz tokarkę się czasem adaptuje. Jednak ja toczę tylko podstawowo. Poważne sprawy -ojciec, bo moje umiejętności przy jego to żenada.
Lukaszbroz pisze: Udanych wakacji, polecam Dźwirzyno koło Kołobrzegu. Jakoś lepiej to wszystko maja ogarnięte:)
Też mi tak polecają i w tamtą stronę na plażę jeżdżę. Dzięki za życzenia. Wtrysk obecnie musi poczekać. Foczki....Polska to pięęęęękny kraj :-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 sie 2011, 14:43

Oj piękny:)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 wrz 2011, 21:20

Jak tam działasz coś w temacie czy dałeś spokój?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 14 wrz 2011, 22:39

Działam Panowie, działam....ale chwilowo proza życia zwycięża(a ile gotówki zjada i czasu...) :-P Niemniej temat nie daje mi spokoju i jestem zdecydowany bez zmian. Zasadniczo to tydzień dopiero w domu jestem, bo miałem wyjazd za za wyjazdem i to "krajowo odległe". Sam kurz w chałupie dwa dni zmiatałem :lol:
Brak mi pędu jakoś obecnie nawet jak mam chwilę wolną -ale jak temat ruszy to będzie z górki.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 15 wrz 2011, 09:05

Czekają Cie chyba miłe jesienno- zimowe wieczory z autkiem.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 07 paź 2011, 22:25

Niestety masz rację, teraz piszę w sumie na podtrzymanie wątku, bo szczegółów technicznych na ten moment brak. Z moto to rozbieramy na części C4 właśnie(z silnikiem ACE o którym pisaliśmy obaj, pewnie coś tu wrzucę do giełdy), robię e34, moje B3 mało nie skończyło ducha(komplet "szklanek" INA je uzdrowił, ono jest nie do zabicia :-D ) itp. itd. A pomieszanie Auto Union, Horcha i Mercedes Benz jakoś nie może na dobrą passę trafić...diabli by nadali te krótkie doby :-(

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 08 paź 2011, 07:23

A te ACE było z przeznaczeniem na części czy jak zwykle panewka?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 08 paź 2011, 14:56

Nein mein Herr. To było auto, który jeździł poważny, powolny pan, a inny(mój znajomy -równie powolny w jeździe, facet w kwiecie wieku) zakupił to auto(wnioskował o nie kilkakroć) i użytkował spokojnie. Naprawdę spokojnie. Było z LPG II gen. ale niedługo -chyba z rok miała instalka.
Niedawno(no względnie -chyba w lutym?) to auto napotkało na drodze nietypowe przeszkody, o których np. w mojej nawigacji nawet słowem nie wspomniano click. Na szczęście poza autem skończyło się na siniakach. Znajomy kupił inne C4, a to dłubiemy nieśpiesznie. Panewka nie pukała żadna. Silnik nieco osrany olejem(chyba pokrywka zaworów). Wyjęli go już z kumplem. Leży z osprzętem. Nie kichał, nie grymasił. Ciężko więcej powiedzieć. Wałem się kręci normalnie, po stłuczce nie odpalany z rozsądku. Rolkę napinacza kupił niedługo przed kasacją za...180(!!!). To daje ogólne pojęcie co do podejścia znajomego.
ACE miało iść do mojego B3 ale...nie chce się, czasu nie ma, JN siedzi pewny, no i mnie nastraszyłeś tymi ACE, a ja doczytałem i jest się czego bać.
Sprzedamy go. Resztę gratów też(chyba alusków ze dwa komplety są, MFA i inne takie)
Hej -dostanę klapsa od moderatora za OT ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl