Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 1.9 TDI] Przełożenie wtrysków.

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

[Audi 80 B4 1.9 TDI] Przełożenie wtrysków.

Post autor: KamilxDBn » 17 lut 2013, 20:39

Witam. Mam takie pytanie a mianowicie na czym polega przełożenie wtrysków i jak się do tego zabrać ? Czy jest to na zasadzie świecy zapłonowej w benzynie tzn. wykręcam i przykręcam czy trzeba coś ustawiać i kombinować ? Pytam ponieważ mam problem z autem i podejrzewam że to wina wtrysków a tak się szczęśliwie składa że brat ma ten sam motor u siebie i chcemy przełożyć i zobaczyć czy problem zniknie.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 lut 2013, 20:44

KamilxDBn, Jeżeli silnik jest taki sam i wtryski mają identyczne oznaczenie, to nic nie trzeba ustawiać. Oczywiście wtrysk sterujący przykręcasz w to samo miejsce. Po wymianie wtrysków układ się nieco zapowietrzy i będzie potrzeba dłuższego kręcenia rozrusznikiem zanim zapali (można to przyśpieszyć stosując np. Plack, lub samostart).

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 17 lut 2013, 20:47

Obydwa auta to Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z na osprzęcie Boscha i z tego co się orientuję to w obu siedzą wtryski dwusprężynowe.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 lut 2013, 21:02

KamilxDBn pisze:Obydwa auta to Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z na osprzęcie Boscha i z tego co się orientuję to w obu siedzą wtryski dwusprężynowe.
Jakie roczniki aut?

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 17 lut 2013, 21:03

Auto z problemem 92r. dawca 94r.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, 21:06 przez KamilxDBn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lut 2013, 21:04

To wszystko masz P&P
Wtryski nie są wkrecane, maja tylko podkładke i te łapki Y je trzymaja
Obrazek

[ Dodano: 2013-02-17, 21:09 ]
KamilxDBn pisze:Auto z problemem 92r. dawca 94r.
To jeśli nie były poprzez nikogo wymieniane to możesz mieć w tym 92r, wtryski 1 spreżynowe.
Jeśli wszystkie są 2 spreżynowe to te 3 wtryski na których są nakretki są na wysokości równej z pokrywą zaworów, jesli 1 sprezynowe to nakretki sa niżej, natomiat kabel wychodzący z wtrysku sterującego przy 2 spreżynowych skierowany jest w prawą strone (szyby) , a 1 spreżynowy w lewą strone (chłodnicy)

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 17 lut 2013, 21:10

Podziękować za wszystkie odpowiedzi, jutro robimy podmianke i zobaczymy czy problem zniknie. Kabel ze sterującego w obu autach wychodzi w stronę szyby.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 lut 2013, 21:12

KamilxDBn pisze:Auto z problemem 92r. dawca 94r.
Auto z problemem na osprzęcie Bosch.
Dawca na osprzęcie Pierburg.
Podejrzewam, że u siebie masz wtryski z jedną sprężyną... a dawca ma dwie ;-)
Przeczytaj oznaczenia na nich i porównaj.

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 17 lut 2013, 21:17

Dawca jak i auto z problemem są na Boschu co było sprawdzane już nie jedno krotnie, właśnie byłem sprawdzić i nakrętki na 3 wtryskach są równo z pokrywą zaworów a na sterującym wyżej i kabelek wychodzi w stronę szyby.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lut 2013, 21:33

A jaki to problem, że wtryski podejrzewasz :?:
Szarpie Ci i rzuca silnikiem tak jakby na chwile paliwo odcinało :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lut 2013, 21:40

KamilxDBn pisze:Dawca jak i auto z problemem są na Boschu
Obawiam się że w tym z 92 roku siedzą jednospręzynkowe ;-) i nie będzie P&P :-P ,łatwo rozpoznać ,bo nakrętka na sterującym jest na wysokości pokrywy zaworów ,a pozostałe sporo ponizej .A co do powodów przełozenia ,to również obawiam się że wtryski nie sa tu problemem 8-) tylko to co zwykle w przypadku pierwszych TDI <ok> nastawnik podmień ,prościej szybciej i od razu będzie najprawdopodobniej znaleziona przyczyna problemu :mrgreen: Acha i jak byś się jednak upierał przy wyciąganiu wtrysków ,to przygotuj się na problemy ,zwykle jak wtryski siedzą od nowości nie ruszane ,to raczej bez duuużych oporów nie wyjdą ;-) najlepiej mieć prosty ściągacz "udarowy " ;-) nakręcamy na wtrysk ,kilka uderzeń w górę i żaden się nie oprze :mrgreen:

KamilxDBn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 22 lip 2012, 16:42
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: KamilxDBn » 17 lut 2013, 21:52

A więc Panowie problem jest w tym że przy ustawionej dawce rzędu 7 szarpie silnikiem i falują obroty na biegu jałowym czyli luzie. Wcześniej tego problemu nie było dopiero teraz a stało się to po tym jak alternator mi padł i nie wiem czy może to mieć powiązanie z popsuciem się nastawnika czy też nie... Po zmianie dawki na mniejsza około 30 już jest lepiej ale podczas jazdy do 2 tys. obrotów ciągle szarpie dopiero powyżej przestaje a odczucia są takie jak by nie dostawał paliwa. A w tym z 92r. siedzą chyba AFN bo jedzie lepiej niż 90 KM i jak już wyżej pisałem nakrętki równe z pokrywą zaworów oraz kabelki ze sterującego wychodzą w kierunku szyby. A i zapomniałem dodać że na wolnych obrotach na luzie bardzo rzuca silnikiem widać to a w dodatku całą budą trzęsie.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 lut 2013, 21:56

KamilxDBn, Na mój gust nastawnik... ale niech kolega MUNIOR, się wypowie, gdyż jest specjalistą w tej dziedzinie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lut 2013, 22:03

Tez taki typowy objaw nastawnika, dawka 7 jest za duza troche, zmniejsz tak do 13 chociaz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lut 2013, 22:17

KamilxDBn pisze:A więc Panowie problem jest w tym że przy ustawionej dawce rzędu 7 szarpie silnikiem i falują obroty na biegu jałowym
Dziwne jakby nie szarpało i falowało przy tak dużej dawce :roll: 7 to ok. 1,4 mg :-P Ustaw 15 ,czyli 3 mg ,to przestanie .A jak nie przestanie ,to szukaj sprawnego nastawnika ...wtryski nie mają tu nic do tego 8-) Nastawnik ,nastawnik i jeszcze raz nastawnik ,to jest w 99,9 % przypadków sprawca takich i wielu innych niedomagań.Kolega Zuldan ma na zbyciu sprawny ,widziałem osobiscie jak robiłem mu przekładkę .Kolega Kostrz też ma ,ja też mam ze dwa ,ale trzymam bo mi potrzebne do testów :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, 22:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga