[1.9 1Z] nie łapie temperatury
Witam
Mam audi 80 B4 1.9 TDI 90 KM silnik 1Z rocznik 1992.
Proszę o poradę bo ja już zgłupiałem ze swoją audiką. Otóż wymieniłem cały układ chłodzenia, pompę wody, termostat, nagrzewnicę, gąbki sterowania ciepłe zimne są dobre. Oczywiście wszystko odpowietrzone i dalej jak złapie temperaturę leci letnie powietrze :cry: . Nie wiem już co mam robić jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał proszę o poradę. Dziękuję
Mam audi 80 B4 1.9 TDI 90 KM silnik 1Z rocznik 1992.
Proszę o poradę bo ja już zgłupiałem ze swoją audiką. Otóż wymieniłem cały układ chłodzenia, pompę wody, termostat, nagrzewnicę, gąbki sterowania ciepłe zimne są dobre. Oczywiście wszystko odpowietrzone i dalej jak złapie temperaturę leci letnie powietrze :cry: . Nie wiem już co mam robić jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał proszę o poradę. Dziękuję
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Zauważyłem że sporo osób ma problem z nagrzewaniem się silnika. Mój sąsiad też z tym walczył ale się poddał. Wymienił termostat, czujniki, zegary a silnik jak się nie nagrzewał tak się nie nagrzewa. U mnie np o dziwo silnik nagrzewa się szybko. Po przeczytaniu tego tematu z ciekawości dziś to sprawdziłem i po przejechaniu 4,7km nie przekraczając 2,2tys obrotów na wskaźniku miałem już 80 stopni. Nie mam podgrzewacza ani żadnych osłon ale samochód stał w garażu.
Kolego a sprawdzałeś na vagu jaką masz temperaturę? Może wskaźnik oszukuje?
Kolego a sprawdzałeś na vagu jaką masz temperaturę? Może wskaźnik oszukuje?
1 sie grzeja inne mniej .zalezy od stylu jazdy .ja po odpaleniu czekam okolo minuty .potem dzida do 2.2tys obrotow i po 3km juz zaczyna byc cieplej .ogolnie tdi sie slabo grzeja .to nie 1y lub jakis 1.6d ktore moment sie grzaly .w zime juz tak jest i tyle . te auta nie sa do tzw jazdy w kolo komina tylko typowo do dluzszej drogi. Do jazdy w kolo komina kupuje sie benzyniaka z gazem .ten do zakretu 1km dojezdza i juz cieply .
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Nie tylko od stylu jazdy. Jak wspomniałem wyżej jadę spokojnie nie przekraczając 2-2,2tys obrotów i wystarczy niecałe 5km by na zegarach było już 70 -80 stopni. Niektórzy tu na forum by mieć taką temperaturę muszą zrobić 2 razy więcej kilometrów.VW_parts pisze:1 sie grzeja inne mniej .zalezy od stylu jazdy
Dziś samochód stał całą noc na zewnątrz przy -1 stopniach i po 7 km miałem już 60 na zegarach i leciało ciepłe powietrze. Kumpel swoim tdi musiał by zrobić chyba z 15km by mieć taka temperaturę.
Temat wałkowany już od kilku lat i nikt jeszcze nie znalazł powodu tak wolnego nagrzewania się silnika.