[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy
Jesteśmy po vag'u
Z błędów:
-Lambda
-Czujnik temp (ale ten był odpinany nie raz więc odpada)
Po kasowaniu nie wróciły.
Poniżej link do logów od 000 do 006
Każdy między 25-30sec w połowie każdego małe przegazowanie.
Ja niewiele czaję oprócz tego że w grupie 000 pokazuje -13C (coś zimno jak na +20C na dworze )
ale ja się nie znam może ktoś coś z tego wyczyta.
https://www.dropbox.com/sh/w1ebg145i9vw ... B1Xda?dl=0
Lambda oscyluje bardzo ospale.
Ciekawostką jest że po wyjeździe z vagowania auto jechało prawie normalnie, minimalnie szarpało i bardzo rzadko było słychać spalane stukowe. Magia jakaś czy co?
Z błędów:
-Lambda
-Czujnik temp (ale ten był odpinany nie raz więc odpada)
Po kasowaniu nie wróciły.
Poniżej link do logów od 000 do 006
Każdy między 25-30sec w połowie każdego małe przegazowanie.
Ja niewiele czaję oprócz tego że w grupie 000 pokazuje -13C (coś zimno jak na +20C na dworze )
ale ja się nie znam może ktoś coś z tego wyczyta.
https://www.dropbox.com/sh/w1ebg145i9vw ... B1Xda?dl=0
Lambda oscyluje bardzo ospale.
Ciekawostką jest że po wyjeździe z vagowania auto jechało prawie normalnie, minimalnie szarpało i bardzo rzadko było słychać spalane stukowe. Magia jakaś czy co?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
chlebek, więc tak gr 000 wyszła wam źle bo brak połowy danych więc tu nic nie zobaczymy a ten minus nic nie znaczy
Ale z całą pewnością mogę powiedzieć że masz źle ustawiony zapłon(dynamiczny 18° :shock: ), baaardzo źle i stąd to zachowanie się silnika
I druga kwestia przy tak źle ustawionym zapłonie i źle pracującej sondzie bo skład mieszanki do dupy to i źle wyregulowałeś przeplywkę.
Moja rada ustawić zapłon poprawnie a potem ponownie regulować przepływkę to i mogę się założyć że i sonda będzie pracować poprawnie.
Ale z całą pewnością mogę powiedzieć że masz źle ustawiony zapłon(dynamiczny 18° :shock: ), baaardzo źle i stąd to zachowanie się silnika
nie, to ne mam nic wspólnego z magią kolega pewnie wchodził w bs w gr 000 i nauczył ecu nowych wartości ale to raczej długo nie będzie bo on znowu będzie się uczył źle.chlebek pisze:Ciekawostką jest że po wyjeździe z vagowania auto jechało prawie normalnie, minimalnie szarpało i bardzo rzadko było słychać spalane stukowe. Magia jakaś czy co?
I druga kwestia przy tak źle ustawionym zapłonie i źle pracującej sondzie bo skład mieszanki do dupy to i źle wyregulowałeś przeplywkę.
Moja rada ustawić zapłon poprawnie a potem ponownie regulować przepływkę to i mogę się założyć że i sonda będzie pracować poprawnie.
No i w końcu mam jakieś konkretne odpowiedzi.
Teraz tylko pytanie ile wyprzedzony powinien być zapłon na zablokowanym ECU?
I czy faktycznie żeby zablokować ecu wystarczy na pracującym odpiąć niebieski czujnik i przegazować kilka razy powyżej 3,5 tys?
Może uda mi się zrobić poprawkę u lokalnego mechanika bo to spoko chłop tylko muszę mu powiedzieć o procedurze blokowania ecu bo wątpię żeby o tym wiedział.
Dzięki PieterB.
Co do ostatniego masz rację, auto już dziś rano jeździ co raz to słabiej.
Teraz tylko pytanie ile wyprzedzony powinien być zapłon na zablokowanym ECU?
I czy faktycznie żeby zablokować ecu wystarczy na pracującym odpiąć niebieski czujnik i przegazować kilka razy powyżej 3,5 tys?
Może uda mi się zrobić poprawkę u lokalnego mechanika bo to spoko chłop tylko muszę mu powiedzieć o procedurze blokowania ecu bo wątpię żeby o tym wiedział.
Dzięki PieterB.
Co do ostatniego masz rację, auto już dziś rano jeździ co raz to słabiej.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
6°±1, a temat zapłonu w abk jest tu dobrze opisany więc możesz poszperać i poczytaćchlebek pisze:Teraz tylko pytanie ile wyprzedzony powinien być zapłon na zablokowanym ECU?
obawiam się że w twoim przypadku to tylko vag'iem można zablokować sterownikchlebek pisze:I czy faktycznie żeby zablokować ecu wystarczy na pracującym odpiąć niebieski czujnik i przegazować kilka razy powyżej 3,5 tys?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
chlebek, no, to już Twoja decyzja
no, do mnie to masz za daleko
Możesz jeszcze spytać kolegę https://audi80.pl/profiles/37398.htm on swego czasu ogarniał swojego abk i może kogoś tam znalazł bliżej co czai temat.
Można jeszcze luknąć do rozrządu czy nie przestawiony jest wałek napędzający aparat.
no, do mnie to masz za daleko
Możesz jeszcze spytać kolegę https://audi80.pl/profiles/37398.htm on swego czasu ogarniał swojego abk i może kogoś tam znalazł bliżej co czai temat.
Można jeszcze luknąć do rozrządu czy nie przestawiony jest wałek napędzający aparat.
No i ustawiłem.
Wedle lampy po zablokowaniu rozrząd był na 21° .
Teraz jest na 6° jak w mordę strzelił.
Różnica jest niebotyczna. Audi rusza bez skoków i nie zamula, na jałowym skończyły się delikatne szarpnięcia i generalnie jest płynniej. Nie słychać też już spalania stukowego przy ruszaniu z niskich obrotów.
Lambda przestała być ospała i teraz ładnie szybko oscyluje tak na wolnych jak i podczas jazdy.
Pozostały jeszcze czasem przy przyspieszaniu od 1,5tys obrotów jakieś czkawki ale jest ich niewiele. Poprawię naciąg sprężyny w przepływce i wtedy się zobaczy.
Kilka ciekawostek.
Z tego co czytałem mam sterownik z końca produkcji (1.75) i da się go bezproblemowo zablokować czujnikiem. Właściwie większość czasu blokował się już w momencie odpięcia niebieskiego czujnika, bez przegazowań. Także tu bez problemu się da wyczuć.
Po całej robocie została mi lampa z regulacją kąta (bo ostatecznie kupiłem), na pewno mi się jeszcze w życiu przyda (miłosć do starych aut nie ginie), ale teraz gdyby ktoś z okolic (Łódź) chciałby sprawdzić zapłon w ABK to zapraszam. Tematu liznąłem i w miarę mocy pomogę. Bo większość mechaników na temat blokowania ECU pukało się w głowę.
Na koniec podziękowania dla PieterB. Wiszę flaszkę jeśli będzie nam kiedyś dane się spotkać lub przy mojej najbliższej wizycie w Twoich okolicach.
[ Dodano: 2016-05-21, 09:45 ]
No i przechwaliłem.
Teraz już na pb nie da się jeździć i na gorącym odpala za 20 razem.
Byłem dziś na Vagu. Sprawdziłem zapłon po zablokowaniu w basic setings i ustawiłem sprężyne przepływki tak żeby load na jałowym był poniżej 20% Co do zapłonu to jeśli moja lampa jest ok to mam 6 (+/-1). Natomiast po ustawieniu sprężyny na przepływce auto znów nie chciało zapalać (udało się po odpięciu niebieskiego i długich próbach).
Przed regulcją przepływki sonda oscylowała ale load na jałowym był w okolicach 30% więc nieco za dużo. Sonda staneła po zmianie napięcia sprężyny.
Na LPG dalej miód malina. Na pb skacze i nie przyspiesza a wolne falują.
Tutaj mam logi 000>006 już po ustawieniu zapłonu.
https://www.dropbox.com/s...ugb8PnTPNa?dl=0
Pytanie czemu ecu widzi zapłon na 19 skoro jest ustawiony?
Wedle lampy po zablokowaniu rozrząd był na 21° .
Teraz jest na 6° jak w mordę strzelił.
Różnica jest niebotyczna. Audi rusza bez skoków i nie zamula, na jałowym skończyły się delikatne szarpnięcia i generalnie jest płynniej. Nie słychać też już spalania stukowego przy ruszaniu z niskich obrotów.
Lambda przestała być ospała i teraz ładnie szybko oscyluje tak na wolnych jak i podczas jazdy.
Pozostały jeszcze czasem przy przyspieszaniu od 1,5tys obrotów jakieś czkawki ale jest ich niewiele. Poprawię naciąg sprężyny w przepływce i wtedy się zobaczy.
Kilka ciekawostek.
Z tego co czytałem mam sterownik z końca produkcji (1.75) i da się go bezproblemowo zablokować czujnikiem. Właściwie większość czasu blokował się już w momencie odpięcia niebieskiego czujnika, bez przegazowań. Także tu bez problemu się da wyczuć.
Po całej robocie została mi lampa z regulacją kąta (bo ostatecznie kupiłem), na pewno mi się jeszcze w życiu przyda (miłosć do starych aut nie ginie), ale teraz gdyby ktoś z okolic (Łódź) chciałby sprawdzić zapłon w ABK to zapraszam. Tematu liznąłem i w miarę mocy pomogę. Bo większość mechaników na temat blokowania ECU pukało się w głowę.
Na koniec podziękowania dla PieterB. Wiszę flaszkę jeśli będzie nam kiedyś dane się spotkać lub przy mojej najbliższej wizycie w Twoich okolicach.
[ Dodano: 2016-05-21, 09:45 ]
No i przechwaliłem.
Teraz już na pb nie da się jeździć i na gorącym odpala za 20 razem.
Byłem dziś na Vagu. Sprawdziłem zapłon po zablokowaniu w basic setings i ustawiłem sprężyne przepływki tak żeby load na jałowym był poniżej 20% Co do zapłonu to jeśli moja lampa jest ok to mam 6 (+/-1). Natomiast po ustawieniu sprężyny na przepływce auto znów nie chciało zapalać (udało się po odpięciu niebieskiego i długich próbach).
Przed regulcją przepływki sonda oscylowała ale load na jałowym był w okolicach 30% więc nieco za dużo. Sonda staneła po zmianie napięcia sprężyny.
Na LPG dalej miód malina. Na pb skacze i nie przyspiesza a wolne falują.
Tutaj mam logi 000>006 już po ustawieniu zapłonu.
https://www.dropbox.com/s...ugb8PnTPNa?dl=0
Pytanie czemu ecu widzi zapłon na 19 skoro jest ustawiony?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Nie wiem czy ten vcds widzi prawidłowe dane, ja bym się pokusił o zainstalowanie vaga 311.2. Bo tak patrze że tu jakieś dziwne info pokazuje więc może mieć w niektórych sprawach błędny przelicznik.chlebek pisze:Pytanie czemu ecu widzi zapłon na 19 skoro jest ustawiony?
Masz znak I na kole czy tylko 0?
Jeśli masz kreskę to ustaw lampę na 0 i sprawdź jeszcze czy kreska 6° będzie pokrywała się z krawędzią. Może lampa co świruje, no nie wiem.
Moje audi już z tych bez kreski.
Dziś wyszedłem odpalić na zimnym i łomatko, za 6 razem i z przegazówkami ledwo ledwo.
Porobiłem fotki ustawienia rozrządu i powiedzcie czy ja czasem nie mam o jeden ząbek przestawionego?
Wszystkie fotki kiedy 0 na kole przecina się z odlewem.
Koło zamachowe:
Aparat:
Palec:
Koło wałka:
Wycięcie na dolnym kole zrobione od tak z góry bez rozbierania dołu.
Dziś wyszedłem odpalić na zimnym i łomatko, za 6 razem i z przegazówkami ledwo ledwo.
Porobiłem fotki ustawienia rozrządu i powiedzcie czy ja czasem nie mam o jeden ząbek przestawionego?
Wszystkie fotki kiedy 0 na kole przecina się z odlewem.
Koło zamachowe:
Aparat:
Palec:
Koło wałka:
Wycięcie na dolnym kole zrobione od tak z góry bez rozbierania dołu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tak, stukowychlebek pisze:Stukowy i?
Możesz go poluzować i dokręcić 20Nm tak dla pewności chodź nawet gdzyby był źle dokręcony to w tym wypadku to nie jego wina będzie, tak mi się wydaje(za duża odchyłka) o ile dane są prawidłowe.
Pytanie jeszcze czy jak strzelasz lampą na niezablokowanym ecu widzisz znak?
na niezablokowanym ecu przy obrotach 2200 nie widzę 0.
Po niedzieli pojadę na ustawienie rozrządu żeby pasek wyrównać a potem na porównanie VAG vs VCDS.
Pytanie: W którymś temacie widziałem skany z serwisówki z rozpisanymi wszystkimi znakami, pamięta może ktoś gdzie to było?
Bo jak nie to będę szukał.
Po niedzieli pojadę na ustawienie rozrządu żeby pasek wyrównać a potem na porównanie VAG vs VCDS.
Pytanie: W którymś temacie widziałem skany z serwisówki z rozpisanymi wszystkimi znakami, pamięta może ktoś gdzie to było?
Bo jak nie to będę szukał.