Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 10 maja 2016, 23:06

Jesteśmy po vag'u

Z błędów:

-Lambda
-Czujnik temp (ale ten był odpinany nie raz więc odpada)

Po kasowaniu nie wróciły.

Poniżej link do logów od 000 do 006
Każdy między 25-30sec w połowie każdego małe przegazowanie.
Ja niewiele czaję oprócz tego że w grupie 000 pokazuje -13C (coś zimno jak na +20C na dworze :-P )
ale ja się nie znam może ktoś coś z tego wyczyta.

https://www.dropbox.com/sh/w1ebg145i9vw ... B1Xda?dl=0

Lambda oscyluje bardzo ospale.

Ciekawostką jest że po wyjeździe z vagowania auto jechało prawie normalnie, minimalnie szarpało i bardzo rzadko było słychać spalane stukowe. Magia jakaś czy co? bezradny_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 maja 2016, 07:25

chlebek, więc tak gr 000 wyszła wam źle bo brak połowy danych więc tu nic nie zobaczymy a ten minus nic nie znaczy
Ale z całą pewnością mogę powiedzieć że masz źle ustawiony zapłon(dynamiczny 18° :shock: ), baaardzo źle i stąd to zachowanie się silnika ;-)
chlebek pisze:Ciekawostką jest że po wyjeździe z vagowania auto jechało prawie normalnie, minimalnie szarpało i bardzo rzadko było słychać spalane stukowe. Magia jakaś czy co?
nie, to ne mam nic wspólnego z magią ;-) kolega pewnie wchodził w bs w gr 000 i nauczył ecu nowych wartości ale to raczej długo nie będzie bo on znowu będzie się uczył źle.
I druga kwestia przy tak źle ustawionym zapłonie i źle pracującej sondzie bo skład mieszanki do dupy to i źle wyregulowałeś przeplywkę.
Moja rada ustawić zapłon poprawnie a potem ponownie regulować przepływkę to i mogę się założyć że i sonda będzie pracować poprawnie.

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 11 maja 2016, 07:41

No i w końcu mam jakieś konkretne odpowiedzi.

Teraz tylko pytanie ile wyprzedzony powinien być zapłon na zablokowanym ECU?
I czy faktycznie żeby zablokować ecu wystarczy na pracującym odpiąć niebieski czujnik i przegazować kilka razy powyżej 3,5 tys?

Może uda mi się zrobić poprawkę u lokalnego mechanika bo to spoko chłop tylko muszę mu powiedzieć o procedurze blokowania ecu bo wątpię żeby o tym wiedział.

Dzięki PieterB.
Co do ostatniego masz rację, auto już dziś rano jeździ co raz to słabiej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 maja 2016, 08:14

chlebek pisze:Teraz tylko pytanie ile wyprzedzony powinien być zapłon na zablokowanym ECU?
6°±1, a temat zapłonu w abk jest tu dobrze opisany więc możesz poszperać i poczytać
chlebek pisze:I czy faktycznie żeby zablokować ecu wystarczy na pracującym odpiąć niebieski czujnik i przegazować kilka razy powyżej 3,5 tys?
obawiam się że w twoim przypadku to tylko vag'iem można zablokować sterownik

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 11 maja 2016, 08:19

Czyli będę próbował się skontaktować z użytkownikiem czarekj.
Lepiej żeby zrobił to ktoś kto się na tym zna.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 maja 2016, 08:30

chlebek, no, to już Twoja decyzja ;-)
no, do mnie to masz za daleko :-P

Możesz jeszcze spytać kolegę https://audi80.pl/profiles/37398.htm on swego czasu ogarniał swojego abk i może kogoś tam znalazł bliżej co czai temat.

Można jeszcze luknąć do rozrządu czy nie przestawiony jest wałek napędzający aparat.

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 21 maja 2016, 09:45

No i ustawiłem.

Wedle lampy po zablokowaniu rozrząd był na 21° :/ .

Teraz jest na 6° jak w mordę strzelił.

Różnica jest niebotyczna. Audi rusza bez skoków i nie zamula, na jałowym skończyły się delikatne szarpnięcia i generalnie jest płynniej. Nie słychać też już spalania stukowego przy ruszaniu z niskich obrotów.

Lambda przestała być ospała i teraz ładnie szybko oscyluje tak na wolnych jak i podczas jazdy.

Pozostały jeszcze czasem przy przyspieszaniu od 1,5tys obrotów jakieś czkawki ale jest ich niewiele. Poprawię naciąg sprężyny w przepływce i wtedy się zobaczy.

Kilka ciekawostek.

Z tego co czytałem mam sterownik z końca produkcji (1.75) i da się go bezproblemowo zablokować czujnikiem. Właściwie większość czasu blokował się już w momencie odpięcia niebieskiego czujnika, bez przegazowań. Także tu bez problemu się da wyczuć.

Po całej robocie została mi lampa z regulacją kąta (bo ostatecznie kupiłem), na pewno mi się jeszcze w życiu przyda (miłosć do starych aut nie ginie), ale teraz gdyby ktoś z okolic (Łódź) chciałby sprawdzić zapłon w ABK to zapraszam. Tematu liznąłem i w miarę mocy pomogę. Bo większość mechaników na temat blokowania ECU pukało się w głowę. rotfl


Na koniec podziękowania dla PieterB. Wiszę flaszkę jeśli będzie nam kiedyś dane się spotkać lub przy mojej najbliższej wizycie w Twoich okolicach.

[ Dodano: 2016-05-21, 09:45 ]
No i przechwaliłem.

Teraz już na pb nie da się jeździć i na gorącym odpala za 20 razem.

Byłem dziś na Vagu. Sprawdziłem zapłon po zablokowaniu w basic setings i ustawiłem sprężyne przepływki tak żeby load na jałowym był poniżej 20% Co do zapłonu to jeśli moja lampa jest ok to mam 6 (+/-1). Natomiast po ustawieniu sprężyny na przepływce auto znów nie chciało zapalać (udało się po odpięciu niebieskiego i długich próbach).

Przed regulcją przepływki sonda oscylowała ale load na jałowym był w okolicach 30% więc nieco za dużo. Sonda staneła po zmianie napięcia sprężyny.

Na LPG dalej miód malina. Na pb skacze i nie przyspiesza a wolne falują.

Tutaj mam logi 000>006 już po ustawieniu zapłonu.

https://www.dropbox.com/s...ugb8PnTPNa?dl=0

Pytanie czemu ecu widzi zapłon na 19 skoro jest ustawiony?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2016, 11:40

chlebek pisze:Pytanie czemu ecu widzi zapłon na 19 skoro jest ustawiony?
Nie wiem czy ten vcds widzi prawidłowe dane, ja bym się pokusił o zainstalowanie vaga 311.2. Bo tak patrze że tu jakieś dziwne info pokazuje więc może mieć w niektórych sprawach błędny przelicznik.

Masz znak I na kole czy tylko 0?
Jeśli masz kreskę to ustaw lampę na 0 i sprawdź jeszcze czy kreska 6° będzie pokrywała się z krawędzią. Może lampa co świruje, no nie wiem.

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 21 maja 2016, 14:57

Moje audi już z tych bez kreski.

Dziś wyszedłem odpalić na zimnym i łomatko, za 6 razem i z przegazówkami ledwo ledwo.

Porobiłem fotki ustawienia rozrządu i powiedzcie czy ja czasem nie mam o jeden ząbek przestawionego?

Wszystkie fotki kiedy 0 na kole przecina się z odlewem.

Koło zamachowe:
Obrazek

Aparat:
Obrazek

Palec:
Obrazek

Koło wałka:
Obrazek

Wycięcie na dolnym kole zrobione od tak z góry bez rozbierania dołu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2016, 15:53

chlebek, no o jeden ząbek masz przesunięcie to fakt no ale palić powinien.
Taka maja rada poszukaj na necie ori vag'a i sprawdź przepływkę może ten vcds dziwne dane pokazuje i niepotrzebnie pokręciłeś przepływką, bo coś tu nie halo jest.

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 21 maja 2016, 16:10

Co do przepływki to nie wydaje mi się. Bo sprężyna była faktycznie była wysoko.

Pytanie jak ECU określa wyprzedzenie zapłonu?

Stukowy i? Czy halla może mieć coś wspólnego.

Pogadam z Icemercem na temat ory VAG'a

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2016, 16:16

chlebek pisze:Stukowy i?
tak, stukowy
Możesz go poluzować i dokręcić 20Nm tak dla pewności chodź nawet gdzyby był źle dokręcony to w tym wypadku to nie jego wina będzie, tak mi się wydaje(za duża odchyłka) o ile dane są prawidłowe.
Pytanie jeszcze czy jak strzelasz lampą na niezablokowanym ecu widzisz znak?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 maja 2016, 16:18

chlebek pisze: Pytanie jak ECU określa wyprzedzenie zapłonu?
No i na podstawie obciążenia czyli sygnału z przepływomierza.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2016, 16:19

maciek889 pisze:
chlebek pisze: Pytanie jak ECU określa wyprzedzenie zapłonu?
No i na podstawie obciążenia czyli sygnału z przepływomierza.
tak zgadza sie, ubiegłeś mnie bo chciałem dopisać ;-)

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 21 maja 2016, 16:37

na niezablokowanym ecu przy obrotach 2200 nie widzę 0.

Po niedzieli pojadę na ustawienie rozrządu żeby pasek wyrównać a potem na porównanie VAG vs VCDS.

Pytanie: W którymś temacie widziałem skany z serwisówki z rozpisanymi wszystkimi znakami, pamięta może ktoś gdzie to było?
Bo jak nie to będę szukał. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl