Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Światła mijania na przekaźnikach

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 29 sty 2017, 01:13

Dobry Wieczór. Może się komuś przyda :P
To są moje wartości napięcia pomiędzy istniejącą instalacją, a podłączeniem reflektorów ,,Na krótko" do akumulatora.
Obrazek

Tu może ktoś zauważy różnicę. Dodam tylko, że obserwacje były robione na zregenerowanych ori reflektorach BOSCH. Jeżeli chodzi o regenerację, to różnica jest bardzo duża jeśli chodzi o widoczność oczywiście na ,,+"


i jeszcze tu:
Podłączenie na krótko, ~ 14,0V
Obrazek

Podłączenie na ori istniejącej instalacji ~12,7V
Obrazek

tz= -8stC
ts= 90stC
piwoa80
Ostatnio zmieniony 29 sty 2017, 08:18 przez ronni10, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sty 2017, 08:22

ronni10, bardzo ładnie powiem ci że widać różnicę. Sam będę na wiosnę zakładał przekaźniki bo ostatnio coś słabo mi świecą a po pomiarach właśnie wyszło że bardzo duży spadek napięcia mam rzędu 2 V.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 sty 2017, 16:27

Piotrku żarówki sa projektowane na 12V producenci przewidzieli spadki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 sty 2017, 19:18

Jarewa pisze:Piotrku żarówki sa projektowane na 12V producenci przewidzieli spadki.
wiesz co, tak właśnie sam się nad tym zastanawiam czy nie będą się szybciej wypalały

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 30 sty 2017, 22:54

PieterB pisze:
Jarewa pisze:Piotrku żarówki sa projektowane na 12V producenci przewidzieli spadki.
wiesz co, tak właśnie sam się nad tym zastanawiam czy nie będą się szybciej wypalały
I tu pojawiają się pytania typu:
Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?
Na ten przykład moje stare żarówki Bosma na ori wiązce swieciły od VIII 2011 aż je wymieniłem na nowe.
Też sie zastanawiam nad przekaźnikami, kolega elektryk wisi mi przysługę więc przekazniki miał bym za free/ 0.7 na dwóch :p piwoa80

I wg mnie to na bezpieczeństwie się nie oszczędza nie_e_ Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 sty 2017, 23:24

ronni10 pisze:Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?
Jak było w nowych autach to ci nie powiem bo to dawno nie moje czasy. Ale patrząc się na nowe jeszcze i budowa podobna niewiele się rożni.

A jak jest w współczesnych autach? nie zobaczysz już tam napięcia ponad 14V, komputery przejęły kontrole ładowania i w zasadzie się waha 13,4 do 14.

Dam ci pole do popisu i powiedz czemu w peugeot/citroen nagminnie (1miesiac max 5 wytrzymują) pala się żarówki w współczesnych autach posiadających bsi ? już nie wspomnę o tym ze to H7 H1 tylko jakoś one w innych wytrzymują ponad rok ale akurat w tych dwóch markach padają jak muchy.

Zobacz sobie specyfikacje żarówek producent nigdy nie podaje ze 14V przeważnie 13-13,2. Wiadomo że większy prąd większa moc żarówki krótka żywotność, ale można też iść w drugą stronę prąd 13V i mocniejsza żarówka żywotność dłuższa a efekt taki sam.

Najlepiej to był by pomiar A,V jak się to ma do W

Ja mam przekaźnik ale tylko po to by odciążyć manetkę i mam je pod kierownica zachowałem spadki że mam okolice 13V i mimo tego osramy mocniejsze mi wytrzymują max 2 lata. Nie twierdze że przekaźniki złe wręcz przeciwnie manetka długo pożyje, ale nie dążmy do tego by na światłach było 14,4V bo będziemy często żarówki zmieniać a te mocniejsze grosze nie kosztują.

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 31 sty 2017, 08:57

Jarewa pisze:
ronni10 pisze: Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?
Jak było w nowych autach to ci nie powiem bo to dawno nie moje czasy. Ale patrząc się na nowe jeszcze i budowa podobna niewiele się rożni.

A jak jest w współczesnych autach? nie zobaczysz już tam napięcia ponad 14V, komputery przejęły kontrole ładowania i w zasadzie się waha 13,4 do 14.

Dam ci pole do popisu i powiedz czemu w peugeot/citroen nagminnie (1miesiac max 5 wytrzymują) pala się żarówki w współczesnych autach posiadających bsi ? już nie wspomnę o tym ze to H7 H1 tylko jakoś one w innych wytrzymują ponad rok ale akurat w tych dwóch markach padają jak muchy.

Zobacz sobie specyfikacje żarówek producent nigdy nie podaje ze 14V przeważnie 13-13,2. Wiadomo że większy prąd większa moc żarówki krótka żywotność, ale można też iść w drugą stronę prąd 13V i mocniejsza żarówka żywotność dłuższa a efekt taki sam.

Najlepiej to był by pomiar A,V jak się to ma do W

Ja mam przekaźnik ale tylko po to by odciążyć manetkę i mam je pod kierownica zachowałem spadki że mam okolice 13V i mimo tego osramy mocniejsze mi wytrzymują max 2 lata. Nie twierdze że przekaźniki złe wręcz przeciwnie manetka długo pożyje, ale nie dążmy do tego by na światłach było 14,4V bo będziemy często żarówki zmieniać a te mocniejsze grosze nie kosztują.

Kolega z pracy ma 307 i szufladę wypełnioną H7 :D, czemu tak jest to nie mam zielonego pojęcia :/ ;
A jak ktoś ma napięcia rzędu 13,0- 13,5 to przynajmniej ja nie widzę większego sensu podbijania napięcia do ~14V dlatego też zacząłem od regeneracji odbłyśników i ramki i tu jest ten aspekt bezpieczeństwa, o którym wspomniałem na tym zabiegu różnica jest bardzo na ,,+" ; i gdyby nie mój wcześniejszy skopcony pająk, to pewnie bym sobie przekaźnikami głowy nie zaprzątał. Zobaczymy co z tego wyjdzie po rezaniu. Jakie napięcie itd. Celuję też w 13,5V max tym bardziej, że pomiędzy 13,5 a 14V to ja już różnicy nie wydziałem. Robiąc próby na jednym kablu zasilającym obie żarówki, to na jednej miałem 14V a na drugiej właśnie 13,5V i podłączając pod tą z niższym napięciem kabel z aku wyrównując napięcie- różnica żadna.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 09:36

Właśnie tam producent nie uwzględnił spadków napięcia na żarówkach jest tyle ile na alternatorze, a powodem tego jest BSI które jest montowane w komorze silnika krótkie odcinki alternator-bsi-żarówka. W audi czy ford czy VW tez maja bsi ale w środku długie odcinki kabli i tu takich problemów nie ma bo na żarówce nie ma tyle co na alternatorze.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 31 sty 2017, 20:19

Przekaźniki dobra rzecz, jak nie polepszą świateł (co mało prawdopodobne) to chociaż odciążą nasze wyłączniki świateł przy kierownicy bo się wypalają. Ja mam AC/BC i nie mogę zainstalować przekaźników. Dlatego mam światła DRL i porządne żarówki najnowsze Osram Night Breaker Laser H4 polecam.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 20:23

Przy AC to nie problem.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 31 sty 2017, 20:29

To jak oszukać kompa że żarówka jest? Z tego co wcześniej na forum czytałem to komp pokazuje właśnie błąd że żarówka jest przepalona.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 20:35

A po co oszukiwać? wystarczy przekaźniki przed kontrolą umieścić. Czyli z wiązki deski kabel żółty co idzie do skrzynki przecinamy ten co idzie z wiązki dajemy jako wzbudzenie przekaźnika a zasilanie dajemy z L30 które daje na zółty na skrzynkę bezpiecznikową. Zachowujemy kontrole i odciążamy przełącznik i poprawia trochę prąd.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 31 sty 2017, 21:02

Rozumiem że masz tak u siebie zrobione, czyli jeden przekaźnik na mijania i jeden na długie? Jak będzie ciepło to się trzeba zabawić bo przekaźniki leżą już chyba 4 lata.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2017, 21:15

Tak, na długie to będzie kabel biało-czarny. Najprostsza przeróbka bez bezpieczników i innych dodatków tylko dwa rzekązniki kable bodajże wtyczka żółta lub czerwona.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lut 2017, 08:33

Jarewa, chyba mnie przekonałeś i zostawię jak jest, w końcu na żarówce ciut ponad 12V mam, no chyba że dam przekaźnik tu pod kierą tylko po to by odciążyć manetkę - pomyślimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl