[all] Światła mijania na przekaźnikach
Dobry Wieczór. Może się komuś przyda
To są moje wartości napięcia pomiędzy istniejącą instalacją, a podłączeniem reflektorów ,,Na krótko" do akumulatora.
Tu może ktoś zauważy różnicę. Dodam tylko, że obserwacje były robione na zregenerowanych ori reflektorach BOSCH. Jeżeli chodzi o regenerację, to różnica jest bardzo duża jeśli chodzi o widoczność oczywiście na ,,+"
i jeszcze tu:
Podłączenie na krótko, ~ 14,0V
Podłączenie na ori istniejącej instalacji ~12,7V
tz= -8stC
ts= 90stC
To są moje wartości napięcia pomiędzy istniejącą instalacją, a podłączeniem reflektorów ,,Na krótko" do akumulatora.
Tu może ktoś zauważy różnicę. Dodam tylko, że obserwacje były robione na zregenerowanych ori reflektorach BOSCH. Jeżeli chodzi o regenerację, to różnica jest bardzo duża jeśli chodzi o widoczność oczywiście na ,,+"
i jeszcze tu:
Podłączenie na krótko, ~ 14,0V
Podłączenie na ori istniejącej instalacji ~12,7V
tz= -8stC
ts= 90stC
Ostatnio zmieniony 29 sty 2017, 08:18 przez ronni10, łącznie zmieniany 1 raz.
I tu pojawiają się pytania typu:PieterB pisze:wiesz co, tak właśnie sam się nad tym zastanawiam czy nie będą się szybciej wypalałyJarewa pisze:Piotrku żarówki sa projektowane na 12V producenci przewidzieli spadki.
Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?
Na ten przykład moje stare żarówki Bosma na ori wiązce swieciły od VIII 2011 aż je wymieniłem na nowe.
Też sie zastanawiam nad przekaźnikami, kolega elektryk wisi mi przysługę więc przekazniki miał bym za free/ 0.7 na dwóch :p
I wg mnie to na bezpieczeństwie się nie oszczędza Pozdrawiam
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak było w nowych autach to ci nie powiem bo to dawno nie moje czasy. Ale patrząc się na nowe jeszcze i budowa podobna niewiele się rożni.ronni10 pisze:Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?
A jak jest w współczesnych autach? nie zobaczysz już tam napięcia ponad 14V, komputery przejęły kontrole ładowania i w zasadzie się waha 13,4 do 14.
Dam ci pole do popisu i powiedz czemu w peugeot/citroen nagminnie (1miesiac max 5 wytrzymują) pala się żarówki w współczesnych autach posiadających bsi ? już nie wspomnę o tym ze to H7 H1 tylko jakoś one w innych wytrzymują ponad rok ale akurat w tych dwóch markach padają jak muchy.
Zobacz sobie specyfikacje żarówek producent nigdy nie podaje ze 14V przeważnie 13-13,2. Wiadomo że większy prąd większa moc żarówki krótka żywotność, ale można też iść w drugą stronę prąd 13V i mocniejsza żarówka żywotność dłuższa a efekt taki sam.
Najlepiej to był by pomiar A,V jak się to ma do W
Ja mam przekaźnik ale tylko po to by odciążyć manetkę i mam je pod kierownica zachowałem spadki że mam okolice 13V i mimo tego osramy mocniejsze mi wytrzymują max 2 lata. Nie twierdze że przekaźniki złe wręcz przeciwnie manetka długo pożyje, ale nie dążmy do tego by na światłach było 14,4V bo będziemy często żarówki zmieniać a te mocniejsze grosze nie kosztują.
Jarewa pisze:Jak było w nowych autach to ci nie powiem bo to dawno nie moje czasy. Ale patrząc się na nowe jeszcze i budowa podobna niewiele się rożni.ronni10 pisze: Napięcie w B4 na żarówkach po wyjechaniu z fabryki?
Napięcie na żarówkach w współczesnych samochodach?
A jak jest w współczesnych autach? nie zobaczysz już tam napięcia ponad 14V, komputery przejęły kontrole ładowania i w zasadzie się waha 13,4 do 14.
Dam ci pole do popisu i powiedz czemu w peugeot/citroen nagminnie (1miesiac max 5 wytrzymują) pala się żarówki w współczesnych autach posiadających bsi ? już nie wspomnę o tym ze to H7 H1 tylko jakoś one w innych wytrzymują ponad rok ale akurat w tych dwóch markach padają jak muchy.
Zobacz sobie specyfikacje żarówek producent nigdy nie podaje ze 14V przeważnie 13-13,2. Wiadomo że większy prąd większa moc żarówki krótka żywotność, ale można też iść w drugą stronę prąd 13V i mocniejsza żarówka żywotność dłuższa a efekt taki sam.
Najlepiej to był by pomiar A,V jak się to ma do W
Ja mam przekaźnik ale tylko po to by odciążyć manetkę i mam je pod kierownica zachowałem spadki że mam okolice 13V i mimo tego osramy mocniejsze mi wytrzymują max 2 lata. Nie twierdze że przekaźniki złe wręcz przeciwnie manetka długo pożyje, ale nie dążmy do tego by na światłach było 14,4V bo będziemy często żarówki zmieniać a te mocniejsze grosze nie kosztują.
Kolega z pracy ma 307 i szufladę wypełnioną H7 , czemu tak jest to nie mam zielonego pojęcia ;
A jak ktoś ma napięcia rzędu 13,0- 13,5 to przynajmniej ja nie widzę większego sensu podbijania napięcia do ~14V dlatego też zacząłem od regeneracji odbłyśników i ramki i tu jest ten aspekt bezpieczeństwa, o którym wspomniałem na tym zabiegu różnica jest bardzo na ,,+" ; i gdyby nie mój wcześniejszy skopcony pająk, to pewnie bym sobie przekaźnikami głowy nie zaprzątał. Zobaczymy co z tego wyjdzie po rezaniu. Jakie napięcie itd. Celuję też w 13,5V max tym bardziej, że pomiędzy 13,5 a 14V to ja już różnicy nie wydziałem. Robiąc próby na jednym kablu zasilającym obie żarówki, to na jednej miałem 14V a na drugiej właśnie 13,5V i podłączając pod tą z niższym napięciem kabel z aku wyrównując napięcie- różnica żadna.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Właśnie tam producent nie uwzględnił spadków napięcia na żarówkach jest tyle ile na alternatorze, a powodem tego jest BSI które jest montowane w komorze silnika krótkie odcinki alternator-bsi-żarówka. W audi czy ford czy VW tez maja bsi ale w środku długie odcinki kabli i tu takich problemów nie ma bo na żarówce nie ma tyle co na alternatorze.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A po co oszukiwać? wystarczy przekaźniki przed kontrolą umieścić. Czyli z wiązki deski kabel żółty co idzie do skrzynki przecinamy ten co idzie z wiązki dajemy jako wzbudzenie przekaźnika a zasilanie dajemy z L30 które daje na zółty na skrzynkę bezpiecznikową. Zachowujemy kontrole i odciążamy przełącznik i poprawia trochę prąd.