Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Pare problemów z pracą silnika (samochód kupiony

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lut 2017, 14:26

Trzeba ustawić go poprawnie aby samochód odpalił do późniejszego ustawienia lampą (albo tymczasowo na słuch).

Najlepiej zanim nie znajdziesz iskry to nie wsadzaj tego aparatu. Tylko sprawdzaj łącząc środkowy do masy albo podłączają i kręcąc niesadzonym aparatem zapłonowym.

A do wsadzenia aparatu trzeba ustawić silnik aby rozrząd był na znak do wymiany paska rozrządu. Tutaj masz rysunek ze znakiem jeśli nie masz na obudowie rorrządu znaku O.T.: http://images39.fotosik.pl/632/548d1e8ca2255ffdmed.png

A tutaj jeśli masz O.T. https://audi80.pl/download.htm?id=12691

Później wkładasz aparat i jego wałek tak aby obudowa miała możliwość regulacji (aby gniazdo nie zapierało się o nic przy regulacją obudową w obie strony) oraz aby palec wskazywał nacięcie na obudowie. Czyli mniej więcej jak na fotce z załącznika (kliknij na zdjęcie bo na podglądzie nie widać koloru czerwonego).

Do tego przy wkładaniu upewnij się aby napęd pompy oleju wskoczył w wycięcie aparatu. Najlepiej spójrz na położenie "płetwy": http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/62f4a623bbc56ab0 napędu pompy oraz wcięcia na dole wałka aparatu.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 20 lut 2017, 15:26

Ok sprawdzalem przy wypiętym module zwierając pin 7 z masą i przekaźnik odzywa sie od razu a wtrysk tak za którymś dotknięciem też się odzywa. Czyli wychodzi na to że moduł padł?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lut 2017, 21:31

Wychodzi że najprawdopodobniej tak. Jeszcze sprawdź zasilanie i masę na module - czy jest prąd między 4 a 2 pinem i jeśli będzie to zmieniaj moduł.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 20 lut 2017, 21:40

Dobra już rozumiem :D jutro jade po moduł a wcześniej przy okazji sprawdze pompke na krótko. Po wstawieniu modułu bez włożenia normalnego aparatu i tak nie zapali na pb dobrze rozumiem?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lut 2017, 21:49

Nie zapali. Możesz podpiąć przerywacz pod środkowy pin wtyczki czujnika halla zamiast do cewki i też powinien chodzić. Tylko przy takim podłączeniu będziesz musiał odłączyć kondensator wewnątrz aparatu zapłonowego.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 21 lut 2017, 15:19

Masa na module jest bo przy probie z wtyczka dotykalem kabelkiem do radiatora. Napiecie miedzy 4 a 2 sprawdze jutro i napisze co i jak.

[ Dodano: 2017-02-21, 12:16 ]
Kiurde wychodzi na to że pompa też padła bo podłączałem na krótko i cisza tylko iskrzy troszke przy aku. :/

[ Dodano: 2017-02-21, 15:19 ]
Dzisiaj sie przykrzalem okolicom akumulatora i zauważylem że plus z aku jest połączony bezpośrednio na masie (klemą -) a minus z aku idzie na kleme +, jak to jest wgl możliwe? Aku ma kleme plus z lewej a aku z prawej strony. Jestem skołowany.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lut 2017, 15:35

Dobrze patrzyłeś? Sprawdź miernikiem czy masz plus czy minus na masie?

Odwrotne podłączenie zwykle uniemożliwia alternator, który trzeba by było przerobić pod odwrotną polaryzacje. Więc nie próbuj podłączać odwrotnie bo jeszcze go spalisz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2017, 15:39

rafalo90 pisze:[ Dodano: 2017-02-21, 12:16 ]
Kiurde wychodzi na to że pompa też padła bo podłączałem na krótko i cisza tylko iskrzy troszke przy aku. :/
widzę że tu niezłe epopeja się szykuje, ciekawe czy w tym aucie w ogóle coś działa
rafalo90 pisze: Aku ma kleme plus z lewej a aku z prawej strony.
sorry ale ja nie rozumiem
rafalo90 pisze:jak to jest wgl możliwe?
a co, nie możliwe to jest?
maciek889 pisze:Dobrze patrzyłeś? Sprawdź miernikiem czy masz plus czy minus na masie?
podejrzewam że nie do końca kolega wie co robi w innym wypadku już dawno powinien był to zauważyć o ile faktycznie jest podłączony odwrotnie

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 21 lut 2017, 21:12

Prosze o wybaczenie za zamieszanie :D akumulator jest przebiegunowany, napis na obudowie jest + a faktycznie jest - i minus jest na masie. Probowalem go podlaczyc właśnie, zaiskrzyło i zarzuciłem te probe ale dzisiaj szybko rozładowal sie aku :D mam nadzieje cichą że to nie alternator tylko np bezpiecznik... Dzisiaj nie moge tego sprawdzic bo wyjezdzam na studia. Faktycznie niezła epopeja sie szykuje :D moduł bede miał dopiero jutro wiec nie sprawdze :/// co dziala w tyk aucie no nie wiem bo dzisiaj chyba go zalało benzynką i nie chciał zapalić nawet na gazie :D już nawet mnie nie złości ten samochod :D

[ Dodano: 2017-02-21, 19:45 ]
Uprzejmie prosze sie ze mnie nie śmiać ale wyszły takie jaja :D :

-przebiegunowany aku
-podlaczylem prostownik zgodnie z kablami czyli na odwrot aku (zamiast ladowac rozladowalem go)
-probowalem wpiac akulator zgodnie z oznaczeniami na obudowie i iskry szły jak nie wiem wiec dalem spokoj i zalozylem normalnie :D
- wsadzilem drugi aku ale maly, pojechalem na cpn i wracajac przelaczylem na pb(nadzieja matką głupich)
-przestał palić na gazie (chyba go zalało mam nadzieje)
-aku padł po paru przekreceniach.

Małe pytanko czy wystarczy tylko przytknąć odwrotnie aku żeby poszła dioda w alternatorze? Ona znajduje sie w obudowie czy jest dostepna bez demontażu alternatora? Żartowałem można sie śmiać :D pozdrawiam cierpliwych kolegów :D

[ Dodano: 2017-02-21, 21:12 ]
Dobra doczytałem sobie troszke o alternatorze, jak wroce do domu to go sprawdze :D

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 21 lut 2017, 23:06

Tu masz przykładowy temat o zmianie biegunów ( zapewne jeden z wielu ).
Może uda się odwrócić .
Tak naprawdę to chyba szewc u zielarza się naprali i zaczęli mieszać przy tym autku bo to co tam wychodzi to się w palę nie mieści
Dodając do tego twą niewiedze wychodzi tragi komedia .

[ Dodano: 2017-02-21, 23:06 ]
tu strzałka której nie dałem :http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3162791.html

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 21 lut 2017, 23:34

audikom, dziękuję za pomoc, postanowiłem że na razie będę używał tego aku na odwrót bo już tak został podłączony do prostownika. Ja swoją wiedzę uważam za niewielką w temacie samochodów gdyż od może 2 miesięcy zacząłem się w ogóle interesować tematem więc proszę o wyrozumiałość :D Nie wiem jak w was ale we mnie to wzbudziło wątpliwości trochę ale się nie zdziwiłem aż tak że plus jest na masie bo w dowodzie ma 'składak' i nie wiedziałem czego się tam spodziewać. No i uznałem że skoro na obudowie jak byk jest plus z minusem to takie potencjały są w ogniwach :D pierwszy raz słyszałem o czymś takim :D pozdrawiam rotfl

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lut 2017, 09:24

rafalo90 pisze: bo w dowodzie ma 'składak' i nie wiedziałem czego się tam spodziewać.
To raczej przez to że za długo był w naprawiany w u nas kraju. A na składaka sprowadzało się samochody w latach 90' aby mniejszy podatek zapłacić wyjmowany był silnik (czasem tylko na papierze) i sprowadzany jako części które w u nas rejestrowało się jako samochód.

I tak dobrze sobie radzisz jak potrafisz użyć miernika czy znaleźć piny w kostce. Co do zmiany biegunowości akumulatora to nawet nie wiedziałem że coś takiego jest możliwe.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 22 lut 2017, 17:46

Niestety, po ostatniej probie przelaczenia na pb audi nie odpala w ogole. Troche sie cykam bo nie wiem co sie moglo stac, myslalem ze go zalało ale filtr powietrza byl zdjety na noc. Rozrusznik kreci o jest zupelna cisza, tak jakby iskry nie było wcale. Możliwe jest że moduł padł zupełnie i stąd to unieruchomienie? Przełącznik od gazu jest na środku i przed ruszeniem rozrusznikiem dioda świeci na czerwono, po ruszeniu rozrusznikiem przeskakuje na zielono i słychać jakby jakiś przekaźnik, takie cyknięcie, niestety nie miałem już czasu tego sprawdzić a nie przygladalem sie diodzie przy przelaczniku lpg gdy jeszcze palił. Koledzy wiec co to moze być? Niestety obecnie nie jestem w domu wiec nie moge zajrzeć ale wasze rady beda bardzo pomocne. Moduł zapłonowy kupie na allegro, teraz siedzi telefunken, kupować identyczny jak bedzie nie modzić nic z innymi bo nie bedzie pasował, dobrze rozumuje? Pozdrawiam :)

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lut 2017, 18:43

A gaz masz w butli?

Jak przełącznik podczas kręcenia rozrusznikiem pokazuje zieloną kontrolkę to znaczy, że widzi że silnik się kręci a pstryknięcie to pewnie otwierające się elektrozawory lpg.

Najlepiej sprawdź czy wszystkie elektrozawory od gazu są dobrze podłączone i cykają przy włączaniu zapłonu lub kręceniu rozrusznikiem.

Na butli masz jeden elektrozawór i jeden lub dwa pod maską.

rafalo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 08 lut 2017, 00:41

Post autor: rafalo90 » 23 lut 2017, 19:27

Wlasnie gazu jest 3/4 butli :/// w weekend sprawdze elektrozawory, ale sadze ze sa dobrze podlaczone bo dociskalem wtyczki jak nie chcial zapalić i nie było luzu.

[ Dodano: 2017-02-23, 19:27 ]
Koledzy czy możliwe jest że padl czujnik halla? Gdzie on sie znajduje? W aparacie zapłonowym?

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl